ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 31 Ιούλη 2003
Σελ. /28
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΧΟΝΔΡΕΜΠΟΡΟΙ
Κερδοσκοπούν σε βάρος της ντόπιας κατανάλωσης

Αύξηση 4,3% σημείωσαν οι τιμές χονδρικής για τα είδη που καταναλώνονται στην Ελλάδα, ενώ οι τιμές στα εξαγόμενα μειώθηκαν κατά 0,3%

Το κύμα της ακρίβειας και η κερδοσκοπία- με τις απανωτές ανατιμήσεις στα είδη ευρείας λαϊκής κατανάλωσης- τροφοδοτείται από τους μεγαλοεπιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο χονδρεμπορίου (μπορεί να είναι απλοί χονδρέμποροι ή και βιομήχανοι οι οποίοι ασχολούνται και με το χονδρεμπόριο). Το γεγονός αυτό πιστοποιείται και από τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ΕΣΥΕ), που δημοσιοποιήθηκαν χτες και μας πληροφορούν πως στο δωδεκάμηνο Ιούνης 2002 - Ιούνης 2003, ο γενικός δείκτης τιμών χονδρικής αυξήθηκε κατά 3,1% και ήταν δεκαπλάσιος από το ποσοστό αύξησης που είχε σημειωθεί το ακριβώς προηγούμενο δωδεκάμηνο (Ιούνης 2001 - Ιούνης 2002), όταν ο τιμάριθμος χονδρικής είχε αυξηθεί μόλις 0,3%!

Στο ότι η ακρίβεια και η κερδοσκοπία στην αγορά τροφοδοτείται από τους μεγαλοεπιχειρηματίες, οι οποίοι έχουν το «πάνω χέρι» στη διαμόρφωση των τιμών, συνηγορεί και το γεγονός πως στο δωδεκάμηνο Ιούνης 2002 - Ιούνης 2002, που ο γενικός δείκτης αυξήθηκε 3,1%, οι τιμές χονδρικής στα αγροτικά και βιομηχανικά προϊόντα ντόπιας παραγωγής που προορίζονται για κατανάλωση στην Ελλάδα αυξήθηκαν 8 φορές περισσότερο σε σχέση με τα ίδια προϊόντα που εξάγονται και προορίζονται για κατανάλωση στο εξωτερικό. Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει και από το σχετικό πίνακα, στο εξεταζόμενο δωδεκάμηνο, ενώ τα ντόπια και εισαγόμενα προϊόντα που καταναλώνονται στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 4,3%, οι τιμές των εξαγόμενων (αγροτικών και βιομηχανικών) προϊόντων μειώθηκαν κατά 0,3%!

Χαρακτηριστικό επίσης είναι και το γεγονός ότι οι τιμές χονδρικής που αφορούν στην ντόπια κατανάλωση «τρέχουν» με ρυθμούς πολύ πάνω από τον πληθωρισμό (δηλαδή από τις τιμές που πληρώνει ο καταναλωτής). Αποδείχνεται έτσι ότι κερδισμένοι βγαίνουν οι χονδρέμποροι και όχι οι μικρομαγαζάτορες που αναγκάζονται να αγοράζουν ακριβότερα, περιορίζοντας, στον ένα ή τον άλλο βαθμό, το ποσοστό του κέρδους τους.

Από τα ίδια στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας προκύπτει ότι ο τιμάριθμος χονδρικής για τα προϊόντα (εγχώρια και εισαγόμενα) που καταναλώθηκαν στην ντόπια αγορά αυξήθηκε σε ποσοστό 4,3%, έναντι αύξησης μόλις 0,5 το αντίστοιχο δωδεκάμηνο Ιούνης 2001 - Ιούνης 2002. Παρατηρείται δηλαδή έξαρση της κερδοσκοπίας σε χώρους που η κυβέρνηση και οι διάφοροι αρμόδιοι αφήνουν στο απυρόβλητο.

Η Ελλάδα 26 «κλικ» πάνω στη σκάλα της ακρίβειας

Αποκαλυπτικά και τα στοιχεία του «Economist», που μας πληροφορούν ότι μεταξύ των 134 ακριβότερων χωρών του πλανήτη η Ελλάδα «ανέβηκε» στην 59η θέση. Ουσιαστικά μέτρα για την καταπολέμηση της ακρίβειας ζητά και η ΟΣΝΙΕ

Ολο και πιο κοντά στις ακριβότερες χώρες του κόσμου έρχεται η Ελλάδα, όπως αποδεικνύει και το εξαμηνιαίο βαρόμετρο του «Economist Intelligence Unit» που δόθηκε τις προηγούμενες μέρες στη δημοσιότητα στο οποίο συγκρίνονται οι τιμές προϊόντων σε 134 χώρες του πλανήτη παίρνοντας ως σημείο αναφοράς το κόστος ζωής στη Ν. Υόρκη. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, η Ελλάδα «ανέβηκε» στην 59 θέση - 26 θέσεις πιο πάνω από αυτή που κατείχε πέρσι όταν ήταν στην 85η - στη σχετική λίστα. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη έρευνα δε λαμβάνει υπόψη την εξέλιξη των μισθών και των ενοικίων.

Τη δεινή θέση στην οποία βρίσκονται τα λαϊκά εισοδήματα σε σχέση με την ακρίβεια που καταμαρτυρούν έρευνες όπως η πιο πάνω, έρχονται να ενισχύσουν τα επίσημα στοιχεία της Eurostat σύμφωνα με τα οποία οι Ελληνες εργαζόμενοι έχουν το χαμηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα απ' όλους τους Ευρωπαίους εργαζόμενους καθώς με βάση το 100 η Ελλάδα περιορίζεται μόλις στο 67,8% του κοινοτικού μέσου όρου. Αποδεικνύεται έτσι ότι η περίφημη «σύγκλιση» σε κάθε περίπτωση δεν αφορά την αγοραστική δύναμη των ελληνικών νοικοκυριών με εκείνα των άλλων χωρών - χωρίς αυτό, βεβαίως, να αναιρεί το γεγονός ότι η διαβίωση και για τους εργαζόμενους στην υπόλοιπη Ευρώπη γίνεται δυσκολότερη στο βαθμό που η εκμετάλλευση της εργατικής δύναμης παίρνει όλο και πιο άγριες μορφές.

Και σα να μην έφταναν οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν καθημερινά για να τα «φέρουν βόλτα» οι καταναλωτές, έχουν να αντιμετωπίσουν και τους αδίστακτους κερδοσκόπους που δε διστάζουν να θυσιάσουν στο βωμό του κέρδους τους την ασφάλεια των τροφίμων που επεξεργάζονται και διοχετεύουν στην αγορά. Αποκαλυπτικά είναι τα αποτελέσματα των επιθεωρήσεων του Ενιαίου Φορέα Τροφίμων σύμφωνα με τα οποία περίπου μία στις τρεις μεγάλες επιχειρήσεις μεταποίησης κρέατος και γαλακτοκομικών, παραβιάζει τους στοιχειώδεις κανόνες ασφάλειας και υγιεινής θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία των καταναλωτών.

Η Ομοσπονδία Συλλόγων Νοσηλευτικών Ιδρυμάτων Ελλάδας (ΟΣΝΙΕ)

Η ακρίβεια και η κερδοσκοπία που τσακίζουν τα λαϊκά εισοδήματα, δεν μπορεί να εντοπίζονται σε κάποιες λαϊκές αγορές, όπως θέλει η κυβέρνηση να μας πείσει. Επεκτείνονται σ' όλες τις σφαίρες της κοινωνικής ζωής και τις αγορές προϊόντων και υπηρεσιών, αφού η χώρα μας είναι από τις πρώτες στην ακρίβεια και από τις τελευταίες στο ύψος των μισθών στην Ευρώπη.

Τις επισημάνσεις αυτές κάνει η Ομοσπονδία Συλλόγων Νοσηλευτικών Ιδρυμάτων Ελλάδας (ΟΣΝΙΕ), σε ανακοίνωσή της με αφορμή το θόρυβο που έχουν σηκώσει η κυβερνητική προπαγάνδα και τα φιλοκυβερνητικά μέσα μαζικής ενημέρωσης για τη «μάχη του τελάρου», τα μέτρα δήθεν πάταξης της ακρίβειας και για τους «κερδοσκόπους» οπωροπώλες που στέλνονται στον εισαγγελέα.

Η κατάσταση αυτή, υπογραμμίζει η ΟΣΝΙΕ, είναι το συγκεκριμένο αποτέλεσμα των πολιτικών που ακολουθεί η κυβέρνηση, που με κάθε μέτρο στοχεύει να αναδείξει την «ελεύθερη αγορά», τα κέρδη των μονοπωλίων που ελέγχουν και επιβάλλουν τις τιμές στις αγορές, το ξεπούλημα δημόσιων επιχειρήσεων στους καπιταλιστές (ΟΤΕ, ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, Τράπεζες κ.ά.), μετατρέποντας τις κοινωφελείς υπηρεσίες σε πανάκριβα προϊόντα.

«Με την πολιτική της κυβέρνησης, το μοναδικό "εμπόρευμα", που είναι καθηλωμένο και διατιμημένο, είναι η αξία των μισθών των εργαζομένων», επισημαίνει η ΟΣΝΙΕ τονίζοντας παράλληλα ότι συνυπεύθυνοι για τη σημερινή ακρίβεια είναι οι συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες, όλοι όσοι βάζουν πλάτες ανοιχτά ή σιωπηρά στην κυβερνητική πολιτική».

«Δεν έχουμε αυταπάτες ότι με τη σημερινή πολιτική ή με κάποια μερεμέτια της, θα παταχτεί η ακρίβεια. Χρειάζονται σίγουρα πολιτικές και κοινωνικές αλλαγές», υπογραμμίζει η ΟΣΝΙΕ και καλεί τους εργαζόμενους να αγωνιστούν για άμεσα μέτρα πάταξης της ακρίβειας, ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις, για κατώτερο μισθό 1.050 ευρώ και κατώτερη σύνταξη 850 ευρώ.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΝΟΜΟΣ ΚΙΛΚΙΣ

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΚΙΛΚΙΣ (ΔΕΥΑΚ)

Αρ. Πρωτ.: 939

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ

ΑΝΟΙΚΤΗ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΑ - ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ

«ΑΥΤΟΜΑΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΝΤΛΗΣΗΣ, ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΝΕΡΟΥ ΟΙΚΙΣΜΩΝ ΔΗΜΟΥ ΚΙΛΚΙΣ»

Αναθέτων φορέας:

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΥΔΡΕΥΣΗΣ & ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΚΙΛΚΙΣ

GR - ΚΙΛΚΙΣ (ΔΕΥΑ ΚΙΛΚΙΣ) - 1ο χιλ. Κιλκίς - Ξηρόβρυση, ΤΚ 61100

Τηλ.: 2341-0-29330 & 20660 fax: 2341-0-29320

2.: α) Η σύμβαση θα συναφθεί με τον μειοδότη που θα αναδειχθεί από τον ανοικτό διαγωνισμό και κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα προσφορά σύμφωνα με το εγκεκριμένο τεύχος της διακήρυξης με το σύστημα προσφοράς που περιλαμβάνει μελέτη και κατασκευή (σύμφωνα με την Ελληνική νομοθεσία περί δημοσίων έργων).

β) Σύμβαση εκτέλεσης Δημοσίου Εργου, σύμφωνα με τα τεύχη δημοπράτησης της εργολαβίας και νομοθεσία περί εκτελέσεως Δημοσίων Εργων, μεταξύ αναθέτουσας αρχής (ΔΕΥΑ ΚΙΛΚΙΣ) και αναδόχου εργολήπτη. ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 400.000 ευρώ.

3. Τόπος Εκτέλεσης των εργασιών: ΚΙΛΚΙΣ

Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή συστήματος τηλεελέγχου τηλεχειρισμού χωρίς την δυνατότητα ανάθεσης συμπληρωματικών εργασιών.

Μελέτη κατασκευή εγκαταστάσεων συστήματος τηλεελέγχου τηλεχειρισμού, η σύνταξη των απαραίτητων μελετών ορίζεται στις σαράντα ημέρες από την αποστολή της παρούσας διακήρυξης.

4. Διάρκεια της σύμβασης

Η διάρκεια της σύμβασης του έργου ορίζεται σε δώδεκα (12) μήνες.

5. α) Διεύθυνση για την λήψη των εγγράφων του διαγωνισμού:

ΔΕΥΑ ΚΙΛΚΙΣ 1ο χιλ. Κιλκίς - Ξηρόβρυση

β) Πληρωμή του αντιτίμου των εγγράφων:

100 ΕΥΡΩ με το ΦΠΑ στο ταμείο της ΔΕΥΑ ΚΙΛΚΙΣ.

6. α) Ημερομηνία λήξης παραλαβής προσφορών:

Ορίζεται ΔΕΚΑ ημέρες πριν από την ημερομηνία του διαγωνισμού.

7. α) Πρόσωπα που επιτρέπεται να παραστούν στην αποσφράγιση των προσφορών:

Νόμιμοι εκπρόσωποι επιχειρήσεων όπως ορίζεται από τον Ν. 2940/2001.

β) Ημερομηνία - ώρα - Τόπος αποσφράγισης:

Ο έλεγχος των τυπικών δικαιολογητικών συμμετοχής θα γίνει στις 27 Αυγούστου 2003 και ώρα 11 π.μ. στα γραφεία της ΔΕΥΑ Κιλκίς.

8. Εγγυήσεις

Εγγύηση συμμετοχής 8.000,0 ευρώ, του ΤΣΜΕΔΕ ή ανεγνωρισμένων Τραπεζών, που λειτουργούν νόμιμα στην Ελλάδα, απευθυνόμενη προς την Δημοτική Επιχείρηση Υδρευσης & Αποχέτευσης Κιλκίς.

9. Οροι χρηματοδότησης και πληρωμής:

Συγχρηματοδοτείται από πιστώσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ (ΕΠΠΕΡ ΜΕΤΡΟ 1.2) και πόρους ΔΕΥΑ Κιλκίς και υπόκειται στις προβλεπόμενες κρατήσεις για τα έργα αυτά.

10. Νομική μορφή κοινοπραξίας:

Οπως ορίζεται από τον Ν. 2940/2001.

11. Ελάχιστες προϋποθέσεις συμμετοχής:

Στη Δημοπρασία και σύμφωνα με το νόμο ως προς το ύψος του προϋπολογισμού γίνονται δεκτές:

α) Εργοληπτικές Ελληνικές Επιχειρήσεις, εγγεγραμμένες στο ΜΕΕΠ, με σχετική βεβαίωση σε ισχύ σε όλες τις παραπάνω κατηγορίες 1 ή 2 τάξης και 3η τάξη για εντός Νομού ή γειτονικών Νομών.

Με τους περιορισμούς και τις διαφοροποιήσεις που ισχύουν με έδρα το νομό, γειτονικό νομό ή με έδρα εκτός νομού.

Οι τάξεις και κατηγορίες μελετητικών πτυχίων που πρέπει να συνεργαστούν με τον υποψήφιο ανάδοχο είναι:

- Γ΄ τάξης στην κατηγορία των Ηλεκτρομηχανολογικών Μελετών (9)

- Γ΄ τάξης στην κατηγορία των Υδραυλικών Μελετών (13)

β) Κοινοπραξίες μεταξύ των α) και β) εργοληπτικών επιχειρήσεων ή μεταξύ των.

Ακόμα απαιτούνται:

- Δικαιολογητικά για την φερεγγυότητα

- Δικαιολογητικά για την Χρηματοδοτική ικανότητα και την οικονομική επιφάνεια

- Δικαιολογητικά για την τεχνική ικανότητα

- Δικαιολογητικά πρόσθετα στοιχεία που πρέπει να υποβάλουν οι διαγωνιζόμενοι.

12. Περίοδος δέσμευσης προσφοράς:

120 ημέρες από την ημερομηνία Δημοπράτησης.

13. Κριτήρια ανάθεσης:

Προσφορά σύμφωνα με το ΠΔ 609/85, Ν. 2229/94, Ν. 2576/98, Ν. 2940/01.

Για το σύστημα που περιλαμβάνει μελέτη κατασκευή.

14. Εναλλακτικές προσφορές:

Δεν γίνονται δεκτές εναλλακτικές προσφορές.

Κιλκίς 30-7-2003

Ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑ ΚΙΛΚΙΣ

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΤΕΡΖΙΔΗΣ

ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΙΛΚΙΣ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ