ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 26 Αυγούστου 2003
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
«Κοσμογονία» η διαρκώς υποβαθμιζόμενη εκπαίδευση

Προκλητικές για τα λαϊκά στρώματα οι δηλώσεις του μετά τη χτεσινή συνάντηση με τον πρωθυπουργό, ενόψει της συνεδρίασης του Υπουργικού Συμβουλίου

Associated Press

Σε προεκλογικούς «υψηλούς» τόνους κινήθηκε χτες ο υπουργός Παιδείας, Πέτρος Ευθυμίου, μετά τη συνάντηση που είχε με τον πρωθυπουργό, το μεσημέρι στο Μ. Μαξίμου, για το σχεδιασμό της εκπαιδευτικής χρονιάς 2003-2004, που θα αποτελέσει και το θέμα του Υπουργικού Συμβουλίου μεθαύριο Πέμπτη 28 Αυγούστου.

Ο Π. Ευθυμίου διαφήμισε για άλλη μια φορά την επέκταση του «ολοήμερου σχολείου (σε 5.500 Δημοτικά και Νηπιαγωγεία όλης της χώρας)», την «επέκταση της ειδικής αγωγής για παιδιά με αναπηρίες», το πρόγραμμα της Ολυμπιακής Παιδείας και «τη διεύρυνση της Ανώτατης Εκπαίδευσης», δηλαδή τα 303 μεταπτυχιακά που θα λειτουργήσουν φέτος (εκ των οποίων τα 18 θα είναι κοινά προγράμματα πανεπιστημίων και ΤΕΙ) και πιθανά κάποια νέα Τμήματα, όπως λένε οι πληροφορίες. Παραθέτοντας τα παραπάνω, εξήρε το «αποφασιστικό ενδιαφέρον» του πρωθυπουργού για τα θέματα Παιδείας και το βάρος που ρίχνει συνολικά η κυβέρνηση σε αυτά και μίλησε για «κοσμογονία θετική, παραγωγική, για τα παιδιά της Ελλάδας, για τη χώρα μας, για το μέλλον και την προοπτική μας μέσα στην ΕΕ».

Πίσω όμως από όλα αυτά, οι λαϊκές οικογένειες, που στενάζουν κάτω από το οικονομικό βάρος της δήθεν «δωρεάν» Παιδείας, ξέρουν να διακρίνουν την πραγματικότητα που συνίσταται: σε ένα «ολοήμερο» πρόγραμμα φύλαξης στο σχολείο, χωρίς υποδομές και διανθισμένο με δραστηριότητες που θα έπρεπε να συμπεριλαμβάνονται στο αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου, στην απουσία ουσιαστικά της ειδικής αγωγής και τη συνεχή περικοπή των δαπανών για την πρόνοια, σε ένα πρόγραμμα διαφήμισης της Ολυμπιάδας των πολυεθνικών, που στήνεται ακόμα και πάνω στο αίμα των εργατών και, τέλος, σε αράδιασμα τμημάτων και σχολών σε χωριά και ραχούλες, που καμιά σχέση δεν έχουν με Ανώτατη Εκπαίδευση, αλλά προσφέρουν γνώσης επιπέδου κατάρτισης χωρίς αντίκρισμα (ή με πολύ πρόσκαιρο αντίκρισμα) στην αγορά εργασίας.

Καμιά «κοσμογονία», λοιπόν, δε διαφαίνεται από αυτά που ο υπουργός Παιδείας επέλεξε να παρουσιάσει ως «έργο» και η τοποθέτησή του γίνεται ακόμα πιο προκλητική, αν λάβουμε υπόψη ότι χτες ήταν η μέρα ανακοίνωσης των βάσεων εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, η μέρα δηλαδή που λήγει η αγωνία για χιλιάδες μαθητές και τις οικογένειές τους, που αναγκάζονταν τα προηγούμενα χρόνια να ξοδεύουν τεράστια ποσά στα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα, διεκδικώντας μια θέση σ' αυτά τα ιδρύματα. Ο Π. Ευθυμίου, λοιπόν, επιχειρώντας την πλήρη αντιστροφή της πραγματικότητας, ισχυρίστηκε ότι έχει αποσυνδέσει τη μορφωτική λειτουργία του σχολείου (ρίχνοντας το βάρος σ' αυτή) από τις εξετάσεις!

Οσο κοντά κι αν είναι οι εκλογές κι αντίστοιχα όσο μεγάλη αν είναι η ανάγκη του υπουργείου Παιδείας να παρουσιάσει έργο, η διαρκώς υποβαθμιζόμενη, ακριβότερη και όλο περισσότερο προσαρμοζόμενη στις ανάγκες του κεφαλαίου εκπαίδευση είναι αυτό που γνωρίζουν και βιώνουν οι λαϊκές οικογένειες, που δεν μπορούν να εξαπατώνται διαρκώς.

Και ιδιωτικές φοιτητικές εστίες;

Μετά τη χτεσινή ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ (δημοσιεύονται στο επόμενο δισέλιδο), ξεκινάει για πολλούς φοιτητές πια και τις οικογένειές τους ο Γολγοθάς της ανεύρεσης κατοικίας, στην περίπτωση που έχουν περάσει σε άλλη πόλη από αυτή που διαμένουν μόνιμα. Το θέμα της φοιτητικής στέγης επιβαρύνει σημαντικά τις οικογένειες των φοιτητών που φοιτούν μακριά από τον τόπο κατοικίας τους, καθώς οι υπάρχουσες φοιτητικές εστίες είναι ελάχιστες σε σχέση με τον όγκο των φοιτητών που μετακινούνται και τα αντίστοιχα κονδύλια φοιτητικής μέριμνας προς τα ΑΕΙ και ΤΕΙ, για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα, είναι μηδαμινά.

Τη στιγμή, λοιπόν, που το πρόβλημα με χρόνιες ευθύνες της κυβέρνησης έχει οξυνθεί στο έπακρο, χτεσινό δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα» εμφανίζει το υπουργείο Παιδείας έτοιμο να προωθήσει ρύθμιση τον Οκτώβρη στη Βουλή, που θα δίνει τη δυνατότητα σε ιδιώτες να ανεγείρουν φοιτητικές εστίες - ξενοδοχεία, σε πανεπιστημιακά ή δημοτικά οικόπεδα. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι ιδιώτες θα αποκτούν το δικαίωμα εκμετάλλευσης των εγκαταστάσεων για πεπερασμένο χρονικό διάστημα και κατόπιν ένα ποσοστό των κλινών θα παραχωρείται στο πανεπιστήμιο και οι υπόλοιπες θα διατίθενται σε φοιτητές από τον ίδιο τον ιδιώτη σε προσυμφωνημένες τιμές, χαμηλότερες από τις αγοραίες τιμές ενοικίασης διαμερίσματος στη συγκεκριμένη πόλη.

Εχοντας ήδη προωθήσει την κατάργηση του ακαδημαϊκού ασύλου και προσπαθώντας να επιβάλει ενοίκιο στις υπάρχουσες φοιτητικές εστίες, το υπουργείο Παιδείας φαίνεται ότι στρώνει το δρόμο για την άμεση παράδοση της φοιτητικής μέριμνας στους ιδιώτες, διαγράφοντας το δικαίωμα της δωρεάν στέγασης και σίτισης, που είχε κατακτηθεί με αγώνες.

Πατώντας στο πρόβλημα της φοιτητικής στέγης, επίσης, ενώσεις όπως η Πανελλήνιος Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ακινήτων (ΠΟΜΙΔΑ) και η Ελληνική Καταναλωτική Οργάνωση (ΕΚΑΤΟ) ρίχνουν τις ευθύνες για τη μη ύπαρξη εστιών στα ίδια τα πανεπιστήμια και προσφέρουν συμβουλές στους φοιτητές του στιλ «προτιμήστε τη συγκατοίκηση», «μην έχετε άγχος», «αγοράστε μια γκαρσονιέρα αντί να τη νοικιάσετε»!

ΖΑΓΟΡΑ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ
Προβλήματα υποδομής στα σχολεία

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Μπροστά στην έναρξη της σχολικής χρονιάς, οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Γκατζής και Τάκης Τσιόγκας καταγγέλλουν με Ερώτησή τους στη Βουλή τα σοβαρά προβλήματα υποδομής και λειτουργίας που αντιμετωπίζουν τα σχολεία στο Δήμο Ζαγοράς του Νομού Μαγνησίας. Οι βουλευτές τονίζουν ότι το πρόβλημα έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις εξαιτίας της αδιαφορίας του υπουργείου Παιδείας, με αποτέλεσμα ο συγκεκριμένος δήμος να δηλώνει πως στη νέα σεζόν τα σχολεία δε θα λειτουργήσουν.

Συγκεκριμένα, όπως καταγγέλλεται στο κείμενο της Ερώτησης: «Ο δήμος χρωστά 60.000 ευρώ σε προμηθευτές, κυρίως πετρελαίου, από τις προηγούμενες χρονιές.

Τα σχολεία βρίσκονται σε πολύ άσχημη κατάσταση. Η στέγη στο Λύκειο Ζαγοράς είναι κατεστραμμένη και επιπλέον απαιτούνται δυο νέες αίθουσες για την απρόσκοπτη λειτουργία του.

Το Δημοτικό Σχολείο στο Δ. Δ. Πουρίου, που από φέτος θα λειτουργήσει ολοήμερο, χρειάζεται επέκταση σε αίθουσες, αφού από 3θέσιο γίνεται 4θέσιο και σοβαρή επέμβαση συντήρησης στα κουφώματα (πόρτες, παράθυρα, στέγη κ.ά.).

Το Νηπιαγωγείο στεγάζεται κυριολεκτικά σε κοτέτσι και ο αύλιος χώρος είναι γεμάτος παγίδες για τα νήπια.

Τέλος το Δημοτικό Σχολείο στο Δ. Δ. Μακρυράχης θα πρέπει να λειτουργήσει με δάπεδα και σκεπή κατεστραμμένα, με αρνητικότατες συνέπειες σε βάρος των μαθητών και των εκπαιδευτικών ιδιαίτερα το χειμώνα».

Με βάση όλα τα παραπάνω, οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό Παιδείας τι μέτρα θα πάρει άμεσα, ώστε φέτος να λειτουργήσουν χωρίς προβλήματα και οι μαθητές του ορεινού δήμου να μην αισθάνονται ότι είναι μαθητές τρίτης κατηγορίας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ