Ούτε οι επίσημοι απολογισμοί, όπως ο χτεσινός του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, δεν μπορούν να κρύψουν την κυβερνητική αποτυχία σε όλα τα επίπεδα
Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ δήλωσε ότι δεν ξέρει πόσες ακριβώς από τις σεισμόπληκτες οικογένειες διαμένουν ακόμη σε σκηνές, αλλά παρέθεσε μόνο χτεσινή επιστολή του δημάρχου Μενιδίου, σύμφωνα με την οποία στο δήμο του εξακολουθούν να διαμένουν σε σκηνές 35 οικογένειες που δικαιούνται λυόμενο και άλλες 25 οικογένειες αλλοδαπών, για τους οποίους θα εξεταστεί η δυνατότητα διάθεσης λυομένων.
Ακόμη και μετά τις χτεσινές δηλώσεις του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, αδιευκρίνιστο παραμένει πού διαμένουν δεκάδες χιλιάδες οικογένειες από τουλάχιστον κτίρια τα οποία έχουν πάθει σοβαρές ζημιές και έχουν κριθεί από το δευτεροβάθμιο έλεγχο ως προσωρινά ακατοίκητα. Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε ο υπουργός, από τους ελέγχους προέκυψε ότι 57.000 κτίρια είναι ακατοίκητα (τα 7.000 κατεδαφιστέα), που αντιπροσωπεύουν περίπου 200.000 οικογένειες. Μέχρι τώρα όμως, αιτήσεις για τη χορήγηση των επιδομάτων ενοικίου και συγκατοίκησης έχουν υποβάλει μόνο 21.000 οικογένειες, ενώ, σύμφωνα με τις δηλώσεις του υπουργού, έχουν εγκατασταθεί 5.600 λυόμενα και τροχόσπιτα. Πού διαμένουν, λοιπόν οι υπόλοιπες οικογένειες; Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ χτες σιώπησε. Η απάντηση όμως είναι μάλλον προφανής: Χιλιάδες από τις οικογένειες αυτές έχουν αναγκαστεί να ξαναγυρίσουν στα τραυματισμένα από το σεισμό σπίτια τους, με κίνδυνο της ίδιας της ζωής τους, καθώς δε βλέπουν άλλη διέξοδο.
Σύμφωνα επίσης με τις ίδιες δηλώσεις του υπουργού προκύπτει ότι:
Και ο απογοητευτικός απολογισμός του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κατέληξε με δύο ακόμη ειδήσεις:
Την υπεράσπιση της κυβερνητικής πολιτικής στον τομέα των αστικών συγκοινωνιών, ανέλαβε για μια ακόμα φορά ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ Α. Κολλάς, κατά τη χτεσινή συγκέντρωση των εργαζομένων στο θέατρο «ΑΚΡΟΠΟΛ», που πραγματοποιήθηκε τις ώρες της στάσης εργασίας (11 π.μ. - 4 μ.μ.).
Αξιοσημείωτο είναι ότι ενώ η συμμετοχή των εργαζομένων στη στάση εργασίας ήταν καθολική, η προσέλευσή τους στην προγραμματισμένη γενική συνέλευση δεν ήταν ανάλογη από την αρχή, γεγονός που εκμεταλλεύτηκε ο Α. Κολλάς, επισπεύδοντας την έναρξη των διαδικασιών μιας απλής ενημερωτικής συγκέντρωσης. Με την ομιλία του, υπερασπίστηκε τις κυβερνητικές επιλογές, επέρριψε ευθύνες στη διοίκηση της ΕΘΕΛ, επειδή δεν εφαρμόζει το νόμο (!), ενώ δεν παρέλειψε να εξαπολύσει την... καθιερωμένη φραστική επίθεση κατά του προέδρου του ΔΗΚΕ Κ. Ξύδη, που προέρχεται από την ΠΑΣΚΕ. Καταλήγοντας, η απάντηση που έδωσε στους συγκεντρωμένους για την «επόμενη μέρα», ήταν ότι θα το πληροφορηθούν σήμερα ή αύριο, που θα συνεδριάσει το ΔΣ του Συνδικάτου, για να αποφασίσει, αν θα συνεχιστούν ή όχι οι κινητοποιήσεις του κλάδου.
Οι εκπρόσωποι της ΔΑΣ (ΕΣΑΚ) Χρ. Σταμούλος και της ΑΣΚΕ Χρ. Σερεμετίδης άσκησαν κριτική στην πλειοψηφία της ΠΑΣΚΕ στην ηγεσία του Συνδικάτου, καταγγέλλοντας ότι λέει «ναι» σε όλα και υπογράμμισαν ότι ο αγώνας των εργαζομένων πρέπει να έχει κεντρικούς στόχους: Την εφαρμογή 35ωρου - 5ήμερου - 7ωρου, την κατάργηση της «κατσαρής» βάρδιας με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, την επαναφορά των ρεπό και των αργιών, την εφαρμογή του 30λεπτου διαλείμματος, την υπογραφή ενιαίας ΣΣΕ στις συγκοινωνίες κλπ.
Χωρίς τρένο βρίσκει την Πελοπόννησο και αυτή η βδομάδα, ενώ συμπληρώθηκε ήδη ένας ολόκληρος μήνας, που η σιδηροδρομική επικοινωνία διακόπηκε στο ύψος της Κακιάς Σκάλας. Ο ΟΣΕ συνεχίζει να χάνει επιβάτες, οι οποίοι επιλέγουν ιδιωτικά μέσα μεταφοράς, κάτι που, ενόψει εορτών, σημαίνει επιπλέον απώλειες εσόδων, αλλά και στέρηση από χιλιάδες επιβάτες της δυνατότητας να ταξιδέψουν με ένα ασφαλές και οικολογικό μέσο μαζικής μεταφοράς.
Η επισκευή της γέφυρας στο ύψος της Κακιάς Σκάλας μετά τις πλημμύρες του Νοέμβρη, άρχισε με τρεις ολόκληρες εβδομάδες καθυστέρηση, χωρίς ακόμα να γίνεται καθαρό, πότε επιτέλους θ' αποκατασταθεί η λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής. Σημειώνεται ότι για το θέμα αυτό, βουλευτές του ΚΚΕ, έχουν καταθέσει Ερώτηση στη Βουλή.
Πάντως, επειδή κάποιες «κακιές γλώσσες», μιλάνε για υπέρογκες αμοιβές, τις οποίες θα λάβει η κατασκευαστική εταιρία που θα κάνει τα έργα υποστύλωσης της γέφυρας - ξεπερνούν τα 150 εκατομμύρια για ένα τόσο μικρό έργο - καλό είναι η διοίκηση του Οργανισμού να διευκρινίσει αυτή τη «λεπτομέρεια», αλλά και να ανακοινώσει, επιτέλους, πότε θα ξαναταξιδέψουν τα τρένα του ΟΣΕ για το Μοριά...
Ακινητοποιημένα είναι από τις 5 τα ξημερώματα τα ταξί και αγοραία όλης της χώρας, με ομόφωνη απόφαση του ΔΣ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ).
Οι ιδιοκτήτες ταξί και αγοραίων, με την 24ωρη κινητοποίηση, διεκδικούν την ικανοποίηση θεσμικών και οικονομικών τους αιτημάτων, με βασικότερα: Την αύξηση του κομίστρου, ώστε να καλυφθεί η απώλεια στο εισόδημα των επαγγελματιών αυτοκινητιστών ταξί, που προήλθε από τις αλλεπάλληλες αυξήσεις στο κόστος λειτουργίας ταξί. Την ορθολογική αναλογία του φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο και το υγραέριο κίνησης, ώστε να μειωθεί η τελική τους τιμή. Την παροχή κινήτρων με απαλλαγή από τέλη ταξινόμησης, ΦΠΑ και αναδρομικούς φόρους κλπ.
Με απόφαση του υπουργείου Οικονομικών παρατείνονται μέχρι 29 Φλεβάρη 2000 οι προθεσμίες καταβολής βεβαιωμένων χρεών που έληξαν ή θα λήξουν τους μήνες Σεπτέμβρη - Δεκέμβρη 1999 όλων των φυσικών ή νομικών προσώπων που έχουν την κατοικία ή επαγγελματική εγκατάσταση στην Αττική και επλήγησαν από το σεισμό της 7ης Σεπτέμβρη. Επίσης αναστέλλεται μέχρι 29 Φλεβάρη 2000 η πληρωμή βεβαιωμένων και ληξιπρόθεσμων, μέχρι 31 Δεκέμβρη 1999, χρεών προς το δημόσιο.
Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να προσκομίσουν το δελτίο δευτεροβάθμιου ελέγχου, από το οποίο προκύπτει ότι το κτίριο (κατοικία ή επαγγελματική στέγη) είναι «κόκκινο» ή «κίτρινο». Η ρύθμιση ισχύει και για οφειλές όσων έχασαν τη ζωή τους εξαιτίας του σεισμού, αλλά και συζύγων τους, ή προστατευόμενων μελών τους.