ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 25 Σεπτέμβρη 2003
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Κι άλλος νεκρός χτες στην οικοδομή

Κάθε μέρα και κηδεία!

Ενα νεκρό εργάτη μετράμε κάθε μέρα από την Παρασκευή, που οι δύο εργάτες στα μεταλλεία του Κυριακόπουλου έχασαν τη ζωή τους, φτάνοντας τον αριθμό σε εφτά σε λιγότερο από μια εβδομάδα. Ετσι μετά τους τρεις νεκρούς οικοδόμους σε Αθήνα, Κέρκυρα, Κόρινθο και τον ναυτεργάτη στη Χαλκίδα, χτες ακόμα ένας οικοδόμος προστέθηκε στη μαύρη λίστα των νεκρών εργατών, για να επιβεβαιώσει ότι η ισχυρή Ελλάδα του πρωθυπουργού είναι μόνο για το μεγάλο κεφάλαιο, που ανενόχλητο θυσιάζει ζωές για να αυξήσει τα κέρδη του. Ο χτεσινός νεκρός είναι ο 60ός, σύμφωνα μόνο με τα στοιχεία που φτάνουν στο «Ρ» και ο πραγματικός αριθμός ξεπερνάει τους 80 από τις αρχές του χρόνου. Ο χτεσινός νεκρός είναι ο Αλόι Αμπεσαντί από την Τυνησία, που εργαζόταν σε συνεργείο ελαιοχρωματιστών σε ανεγειρόμενη οικοδομή στην οδό Γαβριηλίδου 8 και Κ. Παλαμά στα Ανω Πατήσια. Ο εργάτης περίπου στις 10.35 το πρωί έβαφε εξωτερικούς τοίχους της οικοδομής στον 4ο όροφο, όταν έπεσε στο κενό και βρήκε ακαριαίο θάνατο.

ΝΑΥΑΓΙΟ «LEROS STRENCTH»
Εστειλαν συνειδητά 20 ναυτεργάτες στο θάνατο

Αποκαλυπτικά στοιχεία έρχονται στο φως και δείχνουν ξεκάθαρα τις εφοπλιστικές ευθύνες

Το βρώμικο αλισβερίσι μεταξύ εφοπλιστών, νηογνωμόνων, αλλά και το σκάνδαλο διαρκείας που διαπράττεται από τις διωκτικές και τις δικαστικές αρχές που επιμένουν, προφανώς με άνωθεν εντολή, να αναθέτουν τις πραγματογνωμοσύνες ναυαγίων σε ναυπηγούς, που είναι ξεκάθαρα άνθρωποι των εφοπλιστών, έρχεται ξανά στην επιφάνεια, από τα αποκαλυπτικά στοιχεία που ήρθαν στο φως και αφορούν τις αιτίες κάτω από τις οποίες βούλιαξε αύτανδρο το φορτηγό πλοίο «LEROS STRENCTH» με σημαία Κύπρου. Το πλοίο αυτό μαζί με το 20μελές πλήρωμά του βρίσκεται στον πάτο της θάλασσας από τις 8 Φλεβάρη 1997 και τώρα αναμένεται η υπόθεση, μετά τα καινούρια στοιχεία, να πάρει το δρόμο της δικαιοσύνης. Το πλοίο βούλιαξε 30 μίλια ανοιχτά από το λιμάνι Stavanger της Νορβηγίας και ακριβώς την ώρα που ο καπετάνιος εξέπεμπε SOS από το ραδιοτηλέφωνο, λέγοντας ότι το πρωραίο μέρος του πλοίου βρίσκεται κάτω από το νερό. Τα ελικόπτερα που έφτασαν λίγη ώρα αργότερα από τη ραδιοεπικοινωνία είδαν μόνο φυσαλίδες και κηλίδα πετρελαίου, ενώ το βαθυσκάφος, που έστειλαν οι νορβηγικές αρχές να ελέγξει το ναυάγιο, έκανε τη φρικιαστική ανακάλυψη ότι έλειπαν από την πλώρη λαμαρίνες!

Πλοιοκτήτες του πλοίου είναι οι αδελφοί Γιώργος και Σταμάτης Λεριώτης, οι οποίοι βέβαια, καλυπτόμενοι πίσω από το εκτρωματικό πλέγμα που έχουν στήσει όλες οι κυβερνήσεις, το οποίο διεύρυνε με τη σειρά της η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, δήλωσαν διαχειριστές. Τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του πλοίου έληξαν στις 31 Μάη 1996. Για να ανανεωθούν, έπρεπε να γίνουν μεγάλης έκτασης επισκευές, τις οποίες είχε ορίσει ο Αμερικάνικος Νηογνώμονας, στην κλάση του οποίου ανήκε το πλοίο. Οι πλοιοκτήτες ζητούν από τον Αμερικάνικο Νηογνώμονα τρίμηνη παράταση για τις επισκευές και το αίτημα απορρίπτεται. Τον Ιούνη οι πλοιοκτήτες αλλάζουν το νηογνώμονα του πλοίου και το κατατάσσουν στον Ιταλικό. Το πλοίο φτάνει στο λιμάνι Κουρασάο της Λατινικής Αμερικής με εντολή από το νέο Νηογνώμονα για επιθεώρηση και δεξαμενισμό.

Σύμφωνα με την έκθεση των νορβηγικών αρχών, ο Νηογνώμονας έστειλε επιθεωρητή του στο Κουρασάο, ο οποίος όμως ξεκίνησε από τον Πειραιά... Επίσης οι παχυμετρήσεις στις λαμαρίνες παχυμετρήθηκαν από το ναυπηγικό γραφείο του κ. Πετρόγκωνα. Ο εν λόγω ναυπηγός είναι από τους μόνιμους πραγματογνώμονες στις λίστες της Εισαγγελίας Πειραιά! Οι παχυμετρήσεις που έγιναν, αλλά και συνολικά η επιθεώρηση έδειξαν ότι το πλοίο ήταν «άψογο», όμως τον Αύγουστο, όταν αυτό κατέπλευσε στο Ρότερνταμ και επιθεωρήθηκε από την ακτοφυλακή, κρατήθηκε. Οι Ολλανδοί επιθεωρητές με το που πάτησαν το πόδι τους στο κατάστρωμα, τρόμαξαν από τη σαπίλα και του αφαίρεσαν τα πιστοποιητικά του. Τελικά, μετά από διαβουλεύσεις και πρόχειρες επισκευές το πλοίο αποπλέει.

Στις 2 Φλεβάρη αποπλέει από το λιμάνι Murmask Ουκρανίας φορτωμένο με 18.180 τόνους λίπασμα. Με τον απόπλου, από το πλήρωμα αναφέρεται αποκόλληση νομέων στα πρωραία αμπάρια. Οι πλοιοκτήτες αδιαφορούν. Εξι μέρες μετά, το πλοίο βουλιάζει από εισροή υδάτων στην πλώρη.

ΕΣΤΙΑ ΝΑΥΤΙΚΩΝ
Νέα απόπειρα να την κλείσουν

Η αποφασιστική παρέμβαση των ναυτεργατών το απέτρεψε

Μετά το διωγμό των 49.700 ναυτεργατών από τα καράβια την τελευταία δεκαετία, τώρα οι υπηρέτες των εφοπλιστών και για την ακρίβεια η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με τη συνενοχή της ΝΔ, έρχονται να διώξουν τους ναυτεργάτες και από το σπίτι τους, τον ξενώνα της Εστίας Ναυτικών που χτίστηκε αποκλειστικά από το ναυτεργατικό ιδρώτα και αίμα! Το σκηνικό που είχε στηθεί από χτες το πρωί μιλούσε από μόνο του. Οι εγκάθετοι των εφοπλιστών και της κυβέρνησης στη διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, δηλαδή οι συνδικαλιστές των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ και ΑΠ, στη διάρκεια της συνεδρίασης της Εκτελεστικής Επιτροπής της Ομοσπονδίας αποφάσισαν, θέτοντας θέμα εκτός ημερήσιας διάταξης, το κλείσιμο του ξενώνα! Την απόφαση αυτή ακολούθησε μια ακόμα που αποτελεί μνημείο εργατοπατερισμού. Προφανώς για να πληρωθούν για τις υπηρεσίες τους προς τους εφοπλιστές και την κυβέρνηση, αποφάσισαν ότι όταν ο πρόεδρος και γενικός γραμματέας ναυτεργατικού σωματείου θα φεύγει από το ...αξίωμά του θα λαμβάνει 24 μηνιάτικα ως «ηθική αποζημίωση»!

Η απόφαση της πλειοψηφίας της Εκτελεστικής Επιτροπής για τον ξενώνα προκάλεσε έντονη ανησυχία στους ένοικους ναυτεργάτες, η οποία κορυφώθηκε όταν διέρρευσαν πληροφορίες που ανέφεραν ότι το απόγευμα θα επισκεπτόταν τον ξενώνα ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Πασχαλίδης, προκειμένου να βάλει ο ίδιος το λουκέτο. Αμέσως ναυτεργάτες και συνδικαλιστές των ταξικών αγωνιστικών σωματείων ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ πήραν θέση μάχης. Εσπευσαν στον ξενώνα πριν τον υπουργό, ο οποίος όταν τελικά εμφανίστηκε ήρθε αντιμέτωπος με την αποφασιστικότητα των ναυτεργατών. Η πρώτη κουβέντα που άκουσε ήταν αυτή του προέδρου της ΠΕΜΕΝ Γ. Τούσσα: «Είμαστε αποφασισμένοι να κρατήσουμε το σπίτι μας ανοιχτό».

Ο Γ. Πασχαλίδης μετά από αυτή την «υποδοχή», άλλαξε «γραμμή πλεύσης», λέγοντας: «Το ΥΕΝ θέλει να κρατήσει τον ξενώνα ανοιχτό. Θέλει τους ναυτικούς σε Εστία αναβαθμισμένη με τις καλύτερες συνθήκες διαμονής». Περιόδευσε δε στους ορόφους του κτιρίου και στη συνέχεια δεσμεύτηκε να καλέσει τους ένοικους ναυτεργάτες του ξενώνα, τα ναυτεργατικά σωματεία τους εργαζόμενους της Εστίας «να καθίσουμε - όπως είπε - στο ίδιο τραπέζι»...

«Είναι ξεκάθαρο - σημείωσε αμέσως μετά ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ - ότι ο υπουργός βλέποντας την άμεση αντίδρασή μας άλλαξε το σενάριο. Ηταν όλα αποφασισμένα και μεθοδευμένα για να κλείσει ο ξενώνας. Διαβεβαιώνουμε τους ναυτεργάτες ότι τα σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ με όλες τους δυνάμεις θα αγωνιστούν για να παραμείνει ο ξενώνας ανοιχτός και για τη βελτίωση των συνθηκών διαμονής. Θα αγωνιστούμε για σταθερή δουλιά και ασφάλιση. Θα βρισκόμαστε στην πρώτη γραμμή των νέων ναυτεργατικών αγώνων που έρχονται», ενώ κατήγγειλε την απόφαση της πλειοψηφίας της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ για την...«ηθική αποζημίωση» των 24 μηνιάτικων στους προέδρους και γραμματείς των ναυτεργατικών σωματείων.

ΚΕΡΚΥΡΑ
Οχι άλλο αίμα για την εργοδοσία

Την τακτική διάλυσης των τοπικών Επιθεωρήσεων Εργασίας και της συρρίκνωσής τους σε πανελλαδικό επίπεδο, καταγγέλλει το Σωματείο Οικοδόμων Κέρκυρας, με αφορμή τα δύο εργατικά ατυχήματα που συνέβησαν τη Δευτέρα 22/9 στους Αυλιώτες Κέρκυρας. Σε σχετική ανακοίνωση σημειώνεται ότι η κυβέρνηση, με την τακτική που ακολουθεί, ανάβει το «πράσινο φως» στους μεγαλοκατασκευαστές και τους μεγαλοεργολάβους για περισσότερη ασυδοσία, για ακόμα μεγαλύτερα κέρδη.

Το Σωματείο Οικοδόμων Κέρκυρας καλεί τους οικοδόμους να καταγγέλλουν αμέσως στο σωματείο τους κάθε αυθαιρεσία που μπορεί να απειλήσει τη ζωή τους στην οικοδομή. Καλεί, επίσης, το Εργατικό Κέντρο να πάρει μέτρα στο ζήτημα της Επιθεώρησης Εργασίας.

Στην ανακοίνωση γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στην κατάργηση του Τεχνικού Τμήματος της Επιθεώρησης Εργασίας και καταγγέλλεται το γεγονός ότι πολλές φορές οι οικοδόμοι έχουν θέσει το ζήτημα προστασίας της ζωής τους στις οικοδομές και η απάντηση της Επιθεώρησης Εργασίας ήταν η παραπομπή τους στο ΣΕΠΕ Πατρών! Οι υπεύθυνοι του ΣΕΠΕ στην Πάτρα, όσες φορές απευθύνθηκαν οι οικοδόμοι από την Κέρκυρα, τους απαντούσαν πως δεν υπάρχει προσωπικό. Ενώ, στο ερώτημα πώς θα προστατευτεί, τελικά, η ζωή τους, οι υπεύθυνοι δεν τους έδιναν καμία απάντηση.

Παλιότερα, όπως επισημαίνεται, υπήρχε μεικτό κλιμάκιο ελέγχου στις οικοδομές, αλλά το κατήργησαν, με το πρόσχημα ότι δεν υπάρχουν χρήματα. Φαίνεται πως θέλουν να καταργήσουν τα μέτρα προστασίας των οικοδόμων, υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση και με το πρόσχημα δήθεν της έλλειψης λίγων ευρώ να αφήσουν ασύδοτους όλους αυτούς που εκμεταλλεύονται τον ιδρώτα και τη ζωή των εργαζομένων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ