ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 30 Σεπτέμβρη 2003
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΘΟΔΩΡΟΣ ΤΖΙΑΝΤΖΗΣ
Μέτωπο για την Παιδεία των λαϊκών αναγκών

Από την εκδήλωσης της ΚΟΠ στον κινηματογράφο Χάι Λάιφ
Από την εκδήλωσης της ΚΟΠ στον κινηματογράφο Χάι Λάιφ
Στην αίθουσα του κινηματογράφου «Χάι Λάιφ» στον Πειραιά, προχτές Κυριακή, μίλησε ο Θόδωρος Τζιαντζής, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, στην εκδήλωση της Κομματικής Οργάνωσης Πειραιά του ΚΚΕ για την «Παιδεία των κοινωνικών αναγκών». Η εκπαιδευτική αναγέννηση δεν μπορεί να προέλθει από μια πολιτική που γεννά και εντείνει την εκμετάλλευση, ξεκαθάρισε από την αρχή της ομιλίας του ο Θ. Τζιαντζής και εξήγησε ότι «το πρόβλημα της Παιδείας, το ποιος μαθαίνει, τι μαθαίνει και για ποιο σκοπό μαθαίνει, το τι άνθρωπο θέλουμε και για ποια κοινωνία, είναι ένα κατεξοχήν πολιτικό ζήτημα».

Τόνισε, λοιπόν, την ανάγκη για «ένα ισχυρό λαϊκό κίνημα που κατανοεί ότι το δικαίωμα στη μόρφωση όλων, πάει αντάμα με τον αγώνα για ζωή με δικαιώματα, χωρίς καταπίεση και εκμετάλλευση. Για ένα λαϊκό κίνημα που κατανοεί την ανάγκη της λαϊκής εξουσίας για ριζικές αλλαγές στην Παιδεία και την κοινωνία. Ασφαλώς - πρόσθεσε - η ισχυροποίηση του Κόμματος μέσα από τις εκλογές θα είναι ένα θετικό στοιχείο. Την επόμενη μέρα από καλύτερη θέση θα συνεχίσουμε αυτόν τον αγώνα μας».

Αναφερόμενος στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση ο Θ. Τζιαντζής θύμισε ότι το ΚΚΕ από την αρχή είχε προειδοποιήσει για το βαθύ, ταξικό, αντιλαϊκό χαρακτήρα της, για τη σχέση της με τις γενικότερες καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις στην οικονομία, στις εργασιακές σχέσεις και ανέδειξε τους ταξικούς φραγμούς, την εμπορευματοποίηση - ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, τη μορφωτική υποβάθμιση. «Πέντε χρόνια μετά επιβεβαιωνόμαστε» είπε, καθώς τώρα έχουμε μπροστά μας το σχολείο που αποκλείει από τη γνώση σήμερα, όλους αυτούς που θέλει να αποκλείσει αύριο από την εργασία και τη ζωή με δικαιώματα.

Στάθηκε ιδιαίτερα στο θέμα της μορφωτικής υποβάθμισης, που αποτυπώνεται όχι μόνο σε όσους διώχτηκαν βίαια από το Λύκειο στην ψευτοκατάρτιση ή εγκαταλείπουν μετά το Γυμνάσιο κάθε λογής εκπαίδευση, αλλά και στη φροντιστηριοποίηση του σχολείου, την πληθώρα άχρηστων κι ασύνδετων γνώσεων, την ψυχοφθόρα, ανταγωνιστική λειτουργία του που έχει ως αποτέλεσμα να «χάνεται η πίστη στην αξία της μόρφωσης».


Αναφέρθηκε και στην υποβάθμιση της Ανώτατης Εκπαίδευσης αντίστοιχα, τη μετατόπισή της προς τα πανάκριβα μεταπτυχιακά, αλλά και το ρόλο των καθηγητών - επιχειρηματιών που καλούνται να παίξουν οι πανεπιστημιακοί, χειραγωγούμενοι ουσιαστικά από τις επιχειρήσεις (λόγω υποχρηματοδότησης). Μέσα από αυτές τις εξελίξεις, τόνισε, υπονομεύεται η δυνατότητα ανάπτυξης της επιστήμης σε όφελος του λαού.

Ιδιαίτερη αίσθηση έκαναν τα στοιχεία που έδωσε ο Θ. Τζιαντζής για τη διείσδυση των πολυεθνικών στα σχολεία των ΗΠΑ κι επισήμανε ότι τέτοια δείγματα έχουμε και στη χώρα μας με χορηγίες κι εταιρίες (της ΕΕ, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, του ΟΣΚ ΑΕ, προγράμματα αγωγής υγείας και αγωγής καταναλωτή από ιδιωτικές εταιρίες). Τόνισε ότι στόχος του κεφαλαίου είναι η ταχύρυθμη εκπαίδευση που κοστίζει λιγότερο, αποδίδει άμεσα κέρδη και όχι μόνο: «Δεν αρκούνται μέσα από την εκπαίδευση στην εξασφάλιση της ανοχής και της παθητικότητας για τα κέρδη τους. Επιδιώκουν την αναπαραγωγή μιας ράτσας ανθρώπων ολόψυχα δοσμένης στους μονόδρομους των συμφερόντων τους», είπε.

Επισήμανε ότι τόσο η ΝΔ όσο και ο ΣΥΝ, συναινούν σ' αυτή την πολιτική που εφαρμόζει το ΠΑΣΟΚ και στον αντίποδα αυτών, ανέλυσε την πρόταση του ΚΚΕ για το 12χρονο υποχρεωτικό σχολείο γενικής μόρφωσης, που θα έχει στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του νέου ανθρώπου. «Το σχολείο - τόνισε - προκειμένου να καλλιεργήσει σφαιρικά όλες τις πλευρές του ανθρώπινου ψυχισμού και τη νόηση και το συναίσθημα και τη βούληση, πρέπει να συνδυάζει τη διανοητική ανάπτυξη με την αισθητική και τη φυσική αγωγή και βέβαια την κοινωνική δραστηριοποίηση του μαθητή», γιατί σε τελική ανάλυση, γνώση είναι «η προσπάθεια του ανθρώπου να ορίσει τη ζωή του. Να κατανοήσει τον κόσμο και το ρόλο του μέσα σ' αυτόν».

Οι συνέπειες της αριθμητικής μαζικοποίησης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με τη διασπορά ΑΕΙ και ΤΕΙ σε πολλές πόλεις της χώρας, καθώς και της αξιολόγησης, ο ρόλος του μαχόμενου εκπαιδευτικού και της νεολαίας απέναντι σ' αυτή την κατάσταση, ήταν μερικά από τα θέματα που αναπτύχθηκαν στη συζήτηση που ακολούθησε.


ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΑΓΙΑΣ ΕΒΡΟΥ
Βορά στα χέρια των ιδιωτών

Το κέρδος των ιδιωτών πάνω από το δικαίωμα των παιδιών στη μόρφωση. Αυτή την πολιτική υπερασπίζονται κυβέρνηση, υπουργείο Παιδείας και η Αυτοδιοίκηση του Εβρου. Επιβεβαιώνεται με την περίπτωση των 60 μαθητών του Δημοτικού Σχολείου Παλαγίας Εβρου, που για άλλη μια χρονιά αναγκάζονται να μοιράζονται στο 5ο και 6ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης, επειδή το σχολείο τους στην Παλαγία έχει νοικιαστεί από το δήμο σε ιδιοκτήτη ιδιωτικού ΚΕΚ.

Πρόσφατα εκδικάστηκαν τα ασφαλιστικά μέτρα εναντίον του ιδιώτη που κατέθεσε ο Δήμος Αλεξανδρούπολης, μετά από τις δυναμικές αντιδράσεις των γονέων, προκειμένου να τον βγάλει από το κτίριο. Το Πρωτοδικείο Αλεξανδρούπολης όμως δικαίωσε τον ιδιώτη, που παρά τη λήξη της σύμβασης συνέχιζε να καταβάλει τα ενοίκια προς το δήμο, περιμένοντας απάντηση στο αίτημά του για ανανέωση της μίσθωσης. Η τακτική δικάσιμος αναμένεται να γίνει στις 23 Νοέμβρη. Κανείς δεν ξέρει πότε θα λήξει οριστικά η δικαστική διαμάχη. Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι μικροί μαθητές της Παλαγίας για άλλη μια χρονιά θα συνεχίσουν να ταλαιπωρούνται, παρά τις αποφάσεις των αρμοδίων, του υπουργείου Παιδείας και της Νομαρχίας να επαναλειτουργήσει το Δημοτικό Σχολείο Παλαγίας το σχολικό έτος 2003-2004.

Πρέπει να λογοδοτήσουν

«Επιτέλους πρέπει να λογοδοτήσουν. Είναι υπεύθυνοι που το κτίριο του Δημοτικού Σχολείου Παλαγίας παραδόθηκε δικαστικά στον ιδιώτη για να τα οικονομήσει», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΝΕ Εβρου του ΚΚΕ. Επίσης σημειώνει πως «δεν μπορούν να πείσουν κανέναν ότι δεν έκαναν συνειδητά πλάτες στον ιδιώτη. Απλά αποδεικνύουν καθημερινά, υπουργείο Παιδείας, Αυτοδιοίκηση (Νομαρχιακή και Δημοτική), ΠΑΣΟΚ και ΝΔ ότι όλοι μαζί δουλεύουν ακούραστα για την προώθηση της αντιλαϊκής πολιτικής και στον τομέα της Παιδείας, της ιδιωτικοποίησης και εμπορευματοποίησής της».

Η ΝΕ Εβρου του ΚΚΕ ξεκαθαρίζει πως «τα σχολικά κτίρια δεν είναι τσιφλίκι κανενός. Αποτελούν περιουσία του ελληνικού λαού, ανήκουν σ' αυτόν και πρέπει να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τη δημόσια εκπαίδευση και όχι να παραχωρούνται σε ιδιώτες για εκμετάλλευση».


5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΟΝΑΧΟΥ
Κατάληψη διαρκείας

Σε κατάληψη του τμήματος εκπαίδευσης του Γενικού προξενείου Μονάχου προχώρησαν από χτες το πρωί οι γονείς και μαθητές του 5ου Δημοτικού Σχολείου Μονάχου. Αιτήματα των γονιών είναι η επίλυση του κτιριακού προβλήματος του σχολείου και το σταμάτημα της συνεχόμενης υποβάθμισης της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Είναι χαρακτηριστικό ότι από την αρχή της σχολικής χρονιάς και «μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα αναλγησίας, αδράνειας και υποσχέσεων», όπως επισημαίνουν οι γονείς, το σχολείο δε λειτουργεί. Παίρνοντας υπόψη ότι από τη νέα σχολική χρονιά το υπουργείο Παιδείας επέβαλε ενάντια στις αποφάσεις των γονέων την εισαγωγή της αξιολόγησης των μαθητών από το δημοτικό, δυναμιτίζεται ακόμη περισσότερο η υπάρχουσα κατάσταση. «Από τη μια μεριά με την αξιολόγηση προσπαθούν να περιορίσουν τον αριθμό των παιδιών που εισάγονται στο Πανεπιστήμιο και από την άλλη δημιουργούν προβλήματα όπως το κτιριακό, υποβαθμισμένη υλικοτεχνική υποδομή, έλλειψη βιβλίων και άλλα, ρίχνοντας ακόμη περισσότερο το επίπεδο της εκπαίδευσης», σημειώνουν οι οι γονείς του 5ου Δημοτικού, το οποίο παραμένει κλειστό για τέταρτη εβδομάδα.

«Τα προβλήματα λύνονται μέσα από αγώνες», υπογραμμίζει ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων Μονάχου κ. Κρίκης, ενώ ο πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής του 5ου Δημοτικού Κώστας Αραμπατζής δηλώνει ότι «ο αγώνας θα συνεχιστεί μέχρι να βρεθεί μακροχρόνια λύση».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ