Τρίτη 30 Σεπτέμβρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΘΟΔΩΡΟΣ ΤΖΙΑΝΤΖΗΣ
Μέτωπο για την Παιδεία των λαϊκών αναγκών

Από την εκδήλωσης της ΚΟΠ στον κινηματογράφο Χάι Λάιφ
Από την εκδήλωσης της ΚΟΠ στον κινηματογράφο Χάι Λάιφ
Στην αίθουσα του κινηματογράφου «Χάι Λάιφ» στον Πειραιά, προχτές Κυριακή, μίλησε ο Θόδωρος Τζιαντζής, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, στην εκδήλωση της Κομματικής Οργάνωσης Πειραιά του ΚΚΕ για την «Παιδεία των κοινωνικών αναγκών». Η εκπαιδευτική αναγέννηση δεν μπορεί να προέλθει από μια πολιτική που γεννά και εντείνει την εκμετάλλευση, ξεκαθάρισε από την αρχή της ομιλίας του ο Θ. Τζιαντζής και εξήγησε ότι «το πρόβλημα της Παιδείας, το ποιος μαθαίνει, τι μαθαίνει και για ποιο σκοπό μαθαίνει, το τι άνθρωπο θέλουμε και για ποια κοινωνία, είναι ένα κατεξοχήν πολιτικό ζήτημα».

Τόνισε, λοιπόν, την ανάγκη για «ένα ισχυρό λαϊκό κίνημα που κατανοεί ότι το δικαίωμα στη μόρφωση όλων, πάει αντάμα με τον αγώνα για ζωή με δικαιώματα, χωρίς καταπίεση και εκμετάλλευση. Για ένα λαϊκό κίνημα που κατανοεί την ανάγκη της λαϊκής εξουσίας για ριζικές αλλαγές στην Παιδεία και την κοινωνία. Ασφαλώς - πρόσθεσε - η ισχυροποίηση του Κόμματος μέσα από τις εκλογές θα είναι ένα θετικό στοιχείο. Την επόμενη μέρα από καλύτερη θέση θα συνεχίσουμε αυτόν τον αγώνα μας».

Αναφερόμενος στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση ο Θ. Τζιαντζής θύμισε ότι το ΚΚΕ από την αρχή είχε προειδοποιήσει για το βαθύ, ταξικό, αντιλαϊκό χαρακτήρα της, για τη σχέση της με τις γενικότερες καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις στην οικονομία, στις εργασιακές σχέσεις και ανέδειξε τους ταξικούς φραγμούς, την εμπορευματοποίηση - ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, τη μορφωτική υποβάθμιση. «Πέντε χρόνια μετά επιβεβαιωνόμαστε» είπε, καθώς τώρα έχουμε μπροστά μας το σχολείο που αποκλείει από τη γνώση σήμερα, όλους αυτούς που θέλει να αποκλείσει αύριο από την εργασία και τη ζωή με δικαιώματα.

Στάθηκε ιδιαίτερα στο θέμα της μορφωτικής υποβάθμισης, που αποτυπώνεται όχι μόνο σε όσους διώχτηκαν βίαια από το Λύκειο στην ψευτοκατάρτιση ή εγκαταλείπουν μετά το Γυμνάσιο κάθε λογής εκπαίδευση, αλλά και στη φροντιστηριοποίηση του σχολείου, την πληθώρα άχρηστων κι ασύνδετων γνώσεων, την ψυχοφθόρα, ανταγωνιστική λειτουργία του που έχει ως αποτέλεσμα να «χάνεται η πίστη στην αξία της μόρφωσης».


Αναφέρθηκε και στην υποβάθμιση της Ανώτατης Εκπαίδευσης αντίστοιχα, τη μετατόπισή της προς τα πανάκριβα μεταπτυχιακά, αλλά και το ρόλο των καθηγητών - επιχειρηματιών που καλούνται να παίξουν οι πανεπιστημιακοί, χειραγωγούμενοι ουσιαστικά από τις επιχειρήσεις (λόγω υποχρηματοδότησης). Μέσα από αυτές τις εξελίξεις, τόνισε, υπονομεύεται η δυνατότητα ανάπτυξης της επιστήμης σε όφελος του λαού.

Ιδιαίτερη αίσθηση έκαναν τα στοιχεία που έδωσε ο Θ. Τζιαντζής για τη διείσδυση των πολυεθνικών στα σχολεία των ΗΠΑ κι επισήμανε ότι τέτοια δείγματα έχουμε και στη χώρα μας με χορηγίες κι εταιρίες (της ΕΕ, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, του ΟΣΚ ΑΕ, προγράμματα αγωγής υγείας και αγωγής καταναλωτή από ιδιωτικές εταιρίες). Τόνισε ότι στόχος του κεφαλαίου είναι η ταχύρυθμη εκπαίδευση που κοστίζει λιγότερο, αποδίδει άμεσα κέρδη και όχι μόνο: «Δεν αρκούνται μέσα από την εκπαίδευση στην εξασφάλιση της ανοχής και της παθητικότητας για τα κέρδη τους. Επιδιώκουν την αναπαραγωγή μιας ράτσας ανθρώπων ολόψυχα δοσμένης στους μονόδρομους των συμφερόντων τους», είπε.

Επισήμανε ότι τόσο η ΝΔ όσο και ο ΣΥΝ, συναινούν σ' αυτή την πολιτική που εφαρμόζει το ΠΑΣΟΚ και στον αντίποδα αυτών, ανέλυσε την πρόταση του ΚΚΕ για το 12χρονο υποχρεωτικό σχολείο γενικής μόρφωσης, που θα έχει στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του νέου ανθρώπου. «Το σχολείο - τόνισε - προκειμένου να καλλιεργήσει σφαιρικά όλες τις πλευρές του ανθρώπινου ψυχισμού και τη νόηση και το συναίσθημα και τη βούληση, πρέπει να συνδυάζει τη διανοητική ανάπτυξη με την αισθητική και τη φυσική αγωγή και βέβαια την κοινωνική δραστηριοποίηση του μαθητή», γιατί σε τελική ανάλυση, γνώση είναι «η προσπάθεια του ανθρώπου να ορίσει τη ζωή του. Να κατανοήσει τον κόσμο και το ρόλο του μέσα σ' αυτόν».

Οι συνέπειες της αριθμητικής μαζικοποίησης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με τη διασπορά ΑΕΙ και ΤΕΙ σε πολλές πόλεις της χώρας, καθώς και της αξιολόγησης, ο ρόλος του μαχόμενου εκπαιδευτικού και της νεολαίας απέναντι σ' αυτή την κατάσταση, ήταν μερικά από τα θέματα που αναπτύχθηκαν στη συζήτηση που ακολούθησε.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ