ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 5 Νοέμβρη 2003
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Και πρόστιμα στις φωνές αντίστασης!

Ο αυταρχικός κατήφορος της κυβέρνησης συνεχίζεται. Κάνοντας χρήση του νόμου 2946/2001, ο Δήμος Βουλιαγμένης επέβαλε πρόστιμο 2.000 ευρώ στο ΚΚΕ γιατί κολλήθηκαν αφίσες σε δρόμο της πόλης

Λιθαράκι - λιθαράκι εντείνουν καθημερινά το αυταρχικό αντιδημοκρατικό καθεστώς. Μέχρι τώρα επιχειρούσαν με συλλήψεις και καταδίκες των αφισοκολλητών να εμποδίσουν τη -μέσω αφισών- διακίνηση των ιδεών. Τώρα πλέον περνάνε και σε πιο «δραστικά» μέτρα. Επιβάλουν χρηματικά πρόστιμα στο φορέα που υπογράφει την αφίσα! Κάνοντας χρήση του νόμου - εκτρώματος 2946/2001 περί... υπαίθριας διαφήμισης που προώθησε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, ο δήμαρχος Βουλιαγμένης επέβαλε πρόστιμο 2.000 ευρώ στο ΚΚΕ, γιατί στην πόλη του κολλήθηκαν αφίσες για το 29ο Φεστιβάλ ΚΝΕ - ΟΔΗΓΗΤΗ!

Ο απαράδεκτος νόμος 2946 μετατρέπει σε «εμπόρευμα» τη διακίνηση ιδεών μέσω αφίσας, επιβάλλοντας σε κόμματα, οργανώσεις και μαζικούς φορείς να καταφεύγουν στις διαφημιστικές εταιρίες και να πληρώνουν αδρά, προκειμένου να προβάλλουν τα μηνύματά τους με αυτόν τον τρόπο. Και για όποιον δεν έχει να πληρώσει, να πέφτει ο πέλεκυς του προστίμου! Αρμόδιος για την επιβολή του νόμου αυτού, η Τοπική Αυτοδιοίκηση, που η κυβέρνηση τη μετατρέπει και αυτήν σταθερά σε όργανο καταστολής των ελευθεριών και της διακίνησης των ιδεών. Και βέβαια υπάρχουν οι πρόθυμοι αιρετοί να ανοίγουν το δρόμο, όπως στην προκείμενη περίπτωση ο απολαμβάνων την πλήρη στήριξη του δικομματισμού δήμαρχος της Βουλιαγμένης, Γρ. Κασιδόκωστας, ο οποίος ενοχλήθηκε από τις αφίσες της ΚΝΕ και στις 13/10/2003 αποφάσισε την επιβολή του προστίμου. Προηγουμένως, είχε ενημερωθεί για την «παράβαση» από τη «δημοτική αστυνομία» του, η οποία εντόπισε αφίσες στην οδό Θάλειας, στην είσοδο του Λυκείου Βουλιαγμένης και διαπίστωσε «ρύπανση από έντυπο διαφημιστικό υλικό».

Η μετονομασία της διακίνησης των ιδεών σε... «έντυπο διαφημιστικό υλικό», κάθε άλλο παρά τυχαία είναι. Αλλωστε, το ζήτημα είναι καθαρό πολιτικό και καθόλου περιβαλλοντικό. Αυτή την περίοδο αυξάνεται με γοργούς ρυθμούς ο περιορισμός των δικαιωμάτων των εργαζομένων. Η ενημέρωσή τους χειραγωγείται από τα ΜΜΕ που είναι κατά κύριο λόγο ελεγχόμενα από τα κέντρα λήψης αποφάσεων, ενώ μπαίνει σε ολοένα και πιο ασφυκτικούς περιορισμούς η προβολή των απόψεων που αντιτίθενται στην κυρίαρχη πολιτική και στη νέα τάξη πραγμάτων.

Η μεγάλη πλειοψηφία των ΟΤΑ, τα τελευταία χρόνια μετατρέπονται στη δύναμη εκείνη που τα τελευταία χρόνια αναλαμβάνει να προωθήσει τις κατευθύνσεις της άρχουσας τάξης. Τώρα έγινε με πρόσχημα την προστασία του περιβάλλοντος. Αύριο θα βρεθεί ένα άλλο αντίστοιχο. Η χρησιμοποίηση, λοιπόν, στην προκειμένη περίπτωση της ΤΑ, αναδεικνύει το ρόλο της και σαν ακόμη ένας κατασταλτικός μηχανισμός που προστίθεται στους ήδη υπάρχοντες.

Η επιβολή του προστίμου των 2.000 ευρώ στο ΚΚΕ, δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί σαν ένα μεμονωμένο γεγονός. Αντιθέτως, αποτελεί τον προάγγελο, την προετοιμασία για την εφαρμογή και την εξάπλωση αυτής της πολιτικής. Μιας πολιτικής που δημιούργησε το αντίστοιχο νομικό πλαίσιο που διευκολύνει την κρατική μηχανή να προβαίνει σε τέτοιου είδους πράξεις. Ετσι, η αντίδραση σε κάθε είδους τέτοια ενέργεια είναι πολιτική πράξη, όπως πολιτική πράξη είναι και η αντίσταση σε κάθε προσπάθεια περιορισμού των κατακτήσεων. Και πρέπει να αποτελεί κριτήριο για κάθε έντιμο άνθρωπο η στάση που κρατά απέναντι σε τέτοιου είδους φαινόμενα. Αλλωστε, τέτοιου είδους ενέργειες, δε θα σταματήσουν μόνο απέναντι στο ΚΚΕ, αλλά πρόκειται να γενικευτούν.

Η συσπείρωση και η αντίσταση απέναντι σε αυτή την πολιτική, είναι ένα θέμα που πρέπει να απασχολήσει όλο το κίνημα της χώρας. Η αντίσταση πρέπει να εκφραστεί σε όλα τα επίπεδα και με κάθε τρόπο. Το εργατικό συνδικαλιστικό κίνημα είναι ανάγκη να ευαισθητοποιηθεί και να αντισταθεί. Η ενέργεια αυτή, είναι ένας ακόμη κρίκος στην αλυσίδα καταπάτησης των δημοκρατικών δικαιωμάτων. Αποτελεί προσπάθεια φίμωσης της δύναμης εκείνης που βρίσκεται στον αντίποδα με την ΕΕ και τις πολιτικές της κατευθύνσεις. Και είναι αυτού του είδους οι ενέργειες που πρέπει να καταδικαστούν μαζικά και δυναμικά από όλο το λαό...

ΠΟΡΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΣΤΑΘΕΑ
«Φωτογραφίζει» κυβερνητικές ευθύνες!

Ολόκληρο το κείμενο του πορίσματος του υπουργείου Οικονομικών με τα τελικά συμπεράσματα

Ο χώρος όπου βρέθηκε νεκρή η Ρ. Σταθέα

Eurokinissi

Ο χώρος όπου βρέθηκε νεκρή η Ρ. Σταθέα
Σοβαρές πολιτικές ευθύνες στην κυβέρνηση, για την παράδοση της δημόσιας περιουσίας, που βρίσκεται ακόμη και «πάνω στο κύμα», στο μεγάλο κεφάλαιο, αποδίδει (παρά τη λογική του «ήξεις - αφήξεις», που το διαπερνά) το πόρισμα για την υπόθεση της αυτοκτονίας της Ρ. Σταθέα. Θα μπορούσαμε, μάλιστα, απερίφραστα να πούμε ότι, ουσιαστικά, συνιστά κυβερνητική ομολογία των ευθυνών, καθώς το πόρισμα, που παραδόθηκε χτες στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, συνέταξε ο οικονομικός επιθεωρητής του υπουργείου, Γ. Αγιασοφίτης.

Τρία είναι τα βασικά σημεία του πορίσματος, που αναδεικνύουν και αποδεικνύουν τις τεράστιες κυβερνητικές ευθύνες, οι οποίες πλέον δεν μπορούν να αποκρυβούν με κανένα προπέτασμα καπνού ή κινήσεις εντυπωσιασμού, όπως το γκρέμισμα ορισμένων μαντρότοιχων, που αναμένεται για κάποιο διάστημα να συνεχιστούν. Συγκεκριμένα:

  • Τονίζεται ότι η εφαρμογή του νόμου 2971 για τον αιγιαλό και την παραλία, που ψηφίστηκε μόλις το 2001, παρά τη σθεναρή αντίδραση του ΚΚΕ, αφήνει ανοιχτά «παράθυρα» για την καταπάτηση του αιγιαλού, εξαιτίας των αλληλοσυγκρουόμενων απόψεων μεταξύ των εμπλεκομένων υπηρεσιών που επιτρέπει, αλλά και τα προβλήματα ερμηνείας που δημιουργεί.
  • Επισημαίνει ότι οι ευθύνες και παραλείψεις των αρμόδιων κτηματικών υπηρεσιών ανάγονται ακόμη και από το 1961. Ευθύνες και παραλείψεις ασφαλώς, που καμία κυβέρνηση δεν μπόρεσε ή - ακόμη πιο προφανώς - δεν ήθελε να άρει.
  • Προτείνει την αναζήτηση πειθαρχικών ευθυνών στη Γενική Διεύθυνση Διοικητικής Υποστήριξης του υπουργείου ή άλλων Διευθύνσεων, επειδή άφησαν τις κτηματικές υπηρεσίες χωρίς το αναγκαίο προσωπικό. Οπως, όμως, αποκάλυψε ο «Ρ» την περασμένη Κυριακή, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου ήταν ενήμερη για την έλλειψη προσωπικού, χωρίς να κάνει οτιδήποτε για να καλύψει τις ελλείψεις. Παραθέταμε, μάλιστα, επιστολή με ημερομηνία 15 Μάη 2003 του αρμόδιου διευθυντή της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών Δ. Λάμπρου, που απευθυνόταν στον υπουργό Ν. Χριστοδουλάκη, στον υφυπουργό Α. Φωτιάδη και τον γεν. γραμματέα Γ. Κανελλόπουλο, όπου αναφέρονταν όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η υπηρεσία με τη σημαντική αρμοδιότητα της προστασίας της Δημόσιας Περιουσίας. Η επιστολή κατέληγε με την έκκληση να μην καθυστερήσει η λήψη των αναγκαίων μέτρων, γιατί αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα «την παραπέρα τελμάτωση του τομέα και τον αφανισμό της δημόσιας περιουσίας». Δικαιολογημένα, επομένως, μπορεί να βγάλει κανείς το συμπέρασμα ότι σκόπιμα οδηγήθηκαν οι αρμόδιες υπηρεσίες στον αποδεκατισμό, προκειμένου να προωθηθεί η κυβερνητική πολιτική της παράδοσης της δημόσιας περιουσίας στα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα.

Στιγμιότυπο από τις κατεδαφίσεις κατασκευών στον αιγιαλό

Eurokinissi

Στιγμιότυπο από τις κατεδαφίσεις κατασκευών στον αιγιαλό
Κατά τα άλλα, το πόρισμα δικαιώνει την Ρ. Σταθέα για την ανάκληση κατεδάφισης του μαντρότοιχου ιδιοκτησίας Δαμίρη, ενώ της καταλογίζει ευθύνες για την ανάκληση των πρωτοκόλλων κατεδάφισης τριών άλλων αυθαιρέτων «πάνω στο κύμα».

Το πόρισμα

Ολόκληρο το πόρισμα έχει ως εξής:

«Εχοντας υπόψη μας την εντολή ελέγχου που μας δόθηκε, τις διατάξεις που διέπουν την υπόθεση αυτή, τα έγγραφα των υπηρεσιών που εκδόθηκαν, τη μεταξύ τους σχέση, τις ενέργειες των υπηρεσιών, τις διοικητικές εξετάσεις των υπαλλήλων, τις απαντήσεις όσων εμπλέκονται υπηρεσιακά με οποιοδήποτε τρόπο με την ερευνώμενη υπόθεση, την από 9/10/2003 απόφαση του ΣτΕ, τα δημοσιεύματα του Τύπου και τα πραγματικά περιστατικά που συγκροτούν την υπόθεση αυτή, καταλήγουμε στα εξής συμπεράσματα:

  • Σύμφωνα με το άρθρο 27 παρ. 8 του ν. 2971/19.12.2001/ΦΕΚ285τ.Α "Αίτηση προσωρινής ρύθμισης της νομής ή κατοχής ή αίτησης αναστολής εκτέλεσης της κατεδάφισης, άρσης ή απομάκρυνσης ενώπιον οποιουδήποτε Διοικητικού ή πολιτικού Δικαστηρίου ή άλλης Αρχής δεν επιτρέπεται". Επομένως, δεν υπήρξε νόμιμη ενέργεια από την Ρουμπίνη Σταθέα για το αίτημα ανάκλησης των πρωτοκόλλων κατεδάφισης (πλην Δαμίρη), αφού αυτό δεν προβλέπεται από τις ισχύουσες διατάξεις. Οπως είναι γνωστό, το ΣτΕ με την από 9/10/2003 απόφασή του, μεταξύ των άλλων, έκρινε ότι τα υπ' αριθμ. 6287/3.10.2003, 6340/6.10.2003 και 6356/7.10.2003 έγγραφα συνιστούν πράξεις αναστολής εκτέλεσης πρωτοκόλλων κατεδάφισης.

1. Από την όλη μελέτη της υπόθεσης αυτής, προκύπτει ότι υπάρχουν αντικρουόμενες απόψεις για την εφαρμογή του ν. 2971/2001 άρθρο 27 παρ. 8 μεταξύ των εμπλεκομένων υπηρεσιών, αλλά και υπαλλήλων της ίδιας ακόμα υπηρεσίας και αποφάσεις του ΣτΕ, σεβαστές καθ' όλα για το κύρος του ανωτάτου δικαστηρίου, που δημιουργούν ερμηνευτικά προβλήματα περί της εφαρμοστέας διατάξεως κατά περίπτωση, τόσο από υπαλλήλους των Κτηματικών Υπηρεσιών, όσο και των εμπλεκομένων γενικότερα υπηρεσιών.

2. Η Ρουμπίνη Σταθέα, προϊσταμένη του τμήματος αιγιαλού της Κτηματικής Υπηρεσίας Ανατολικής Αττικής και αναπληρώτρια προϊσταμένη της υπηρεσίας αυτής, ήταν νομικός και μέλος της Επιτροπής για το νόμο περί αιγιαλού και παραλίας 2971/19-12-2001/ΦΕΚ 285Α`. Εκτιμούμε πως γνώριζε πολύ καλά τις διατάξεις και το πνεύμα του νόμου αυτού. Οπως προκύπτει και από το υπ' αριθμ. Πρωτ. 3870/195/17-6-2003 έγγραφο προς την Περιφέρεια Αττικής, τονίζει πως είναι προφανές ότι όλες οι αυθαίρετες κατασκευές είναι κατεδαφιστέες.

Εξετάζοντας το όλο θέμα από διοικητική καθαρά σκοπιά, όπως άλλωστε είναι το πνεύμα της εντολής, την οποία εκτελούμε διά του παρόντος, των όποιων άλλων πλευρών της υπόθεσης αυτής επαφιομένων στις κατά νόμον αρμόδιες αρχές, διαπιστώνουμε ότι τα έγγραφα της 3, 6 και 7 - 10 2003 τα εξέδωσε η ίδια και υπογράφει η ίδια, και για τους λόγους που έχουμε αναφέρει αναλυτικά προηγουμένως.

Δεν προκύπτει να υπάρχει σε κανένα από αυτά οποιαδήποτε επιφύλαξη ή διαφωνία γραπτή, δικαίωμα που ο νόμος δίδει σε κάθε υπάλληλο σε περίπτωση διαφωνίας σε εντολές προϊσταμένου του.

Στην επιστολή της προς εμένα (αυστηρώς προσωπική) δεν αναγράφει τίποτα σχετικό για το θέμα που εξετάζουμε.

3. Αφού και διά του παρόντος πορίσματος εκφράζουμε τα ειλικρινή μας συλλυπητήρια για την απώλεια της Ρουμπίνης Σταθέα, στο σύζυγο, τα τέκνα της και τους οικείους της, αποφαινόμεθα σύμφωνα με το άρθρο 113 του ν.2683/9-2-1999 ΦΕΚ 19 Α` ότι υπάρχει γι' αυτή λήξη της πειθαρχικής ευθύνης.

4. Προτείνουμε την αναζήτηση πειθαρχικών και όποιων άλλων ευθυνών για τις παραλείψεις της Κτηματικής Υπηρεσίας Ανατολικής Αττικής, όπως αυτές περιγράφονται ανωτέρω από το έτος 1961 μέχρι σήμερα, καθώς και των προκατόχων υπηρεσιών, οι οποίες είχαν την αρμοδιότητα των Κτηματικών Υπηρεσιών.

5. Προτείνουμε την αναζήτηση πειθαρχικών ευθυνών στη Γενική Δ/νση Διοικητικής Υποστήριξης του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και όποιων άλλων Δ/νσεων του ιδίου υπουργείου είχαν την αρμοδιότητα για την κάλυψη κενών θέσεων προσωπικού άλλων κλάδων, εάν και εφόσον ήθελε να συνεκτιμηθεί ότι οι παραλείψεις της Κτηματικής Υπηρεσίας Ανατολικής Αττικής τελούσαν σε άμεση σχέση με την έλλειψη προσωπικού, λαμβανομένου και του παραγομένου έργου αυτής.

6. Η προσωποποίηση και απόδοση των ευθυνών, η οποία ενδεχομένως άρχεται από το 1961 και με το πλήθος των εμπλεκομένων υπηρεσιών και προσώπων εισηγούμαι όπως γίνει από επιθεωρητή, ο οποίος να μην έχει τα κωλύματα του άρθρου 127 παρ. 2 του ν. 2683/9-2-1999 ΦΕΚ 19Α`.

7. Το παρόν πόρισμα κοινοποιείται στον εισαγγελέα Πρωτοδικών Αθηνών, σύμφωνα με το άρθρο 37 του ΚΠΔ, για δικές του ενέργειες.

8. Τέλος, θεωρούμε ότι πρέπει να ληφθεί υπόψη, σε περίπτωση δημοσίευσης του πορίσματος αυτού, η επίπτωση που μπορεί να έχει διαρκούσης της εισαγγελικής έρευνας.

Εθνικό Κτηματολόγιο τέλος...

Τη θανατική καταδίκη του Εθνικού Κτηματολογίου, υπογράφουν ουσιαστικά κυβέρνηση και ΝΔ, με τη νέα νομοθετική ρύθμιση που ετοιμάζουν και με την οποία αποσύρεται το τεκμήριο κυριότητας υπέρ του Δημοσίου και για τα εκτός σχεδίου ακίνητα με εμβαδόν μέχρι 30 στρέμματα, τα οποία με τον τρόπο αυτό περνούν οριστικά και δωρεάν στα χέρια των καταπατητών.

Πρόκειται για συνειδητή πολιτική επιλογή, σύμφωνα με την οποία πρέπει να θυσιαστούν στο βωμό της κερδοσκοπίας και της ψηφοθηρίας χιλιάδες στρέμματα δημόσιων δασικών και άλλων εκτάσεων, που εφαρμόζεται στο όνομα δήθεν της γρήγορης σύνταξης του Εθνικού Κτηματολογίου.

Το ότι είναι απλώς πρόσχημα το ομολόγησε ουσιαστικά χτες στη Βουλή η ίδια η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Β. Παπανδρέου, όταν παραδέχτηκε ότι με τη διάταξη του νόμου 3127, που ψηφίστηκε τον περασμένο Φλεβάρη και με τον οποίο χαρίστηκαν οι δημόσιες εκτάσεις εντός σχεδίου στους καταπατητές, δημιούργησαν τετράμηνη (πρόσθετη, ασφαλώς) καθυστέρηση στη διαδικασία κτηματογράφησης, ενώ πρόσθεσε ότι η εκδίκαση των ενστάσεων για την κατοχύρωση των δημόσιων αυτών κτημάτων στους καταπατητές δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί στο σύνολο των μελετών του Εθνικού Κτηματολογίου.

Επίσης, σύμφωνα με την ομολογία της υπουργού ΠΕΧΩΔΕ η ρύθμιση αυτή δεν έλυσε ακόμη το πρόβλημα της χρηματοδότησης του έργου από την ΕΕ, που είχε σταματήσει μετά την αποκάλυψη των διάφορων ατασθαλιών και επειδή το έργο σημείωνε σημαντικές καθυστερήσεις, παρά τα κονδύλια που είχαν διατεθεί.

Γεγονός είναι, λοιπόν, ότι αν τελικά ισχύσει η διάταξη παραχώρησης των δημόσιων εκτάσεων και εκτός σχεδίου στους καταπατητές (σ.σ. το μόνο που εξετάζει, σύμφωνα με πληροφορίες, η δικομματική επιτροπή είναι να μην αποσυρθεί το τεκμήριο κυριότητας από τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου και την Εκκλησιαστική Περιουσία), τότε η σύνταξη του Εθνικού Κτηματολογίου ουσιαστικά και τυπικά αυτοκαταργείται. Το Εθνικό Κτηματολόγιο δικαιώνει τους καταπατητές και μετατρέπεται σε Εθνικό... Καταπατολόγιο!

Αναιρείται, δηλαδή, ένας από τους βασικούς του στόχους που ήταν, σύμφωνα με τις δηλώσεις του τότε υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη, η αποκάλυψη της δημόσιας περιουσίας που είχε καταπατηθεί ή διεκδικούνταν από ιδιώτες και καταχώρισή της ως τέτοια. Μάλιστα, το ΤΕΕ σε μελέτη που είχε εκπονήσει υπολόγιζε ότι η καταπατημένη περιουσία του Δημοσίου ανέρχονταν σε πάνω από 1 τρισ. δρχ. σε τιμές του 1992.

Τελικά, με βάση τις δυσοίωνες αυτές προβλέψεις, αυτό που θα μείνει από τη σύνταξη του υποτιθέμενου Εθνικού Κτηματολογίου θα είναι ο «τζίρος» των μελετών, η αντικατάσταση των υποθηκοφυλακείων από τα Κτηματολογικά Γραφεία και τα «τσουχτερά» τέλη Κτηματολογίου, που θα κληθούν να πληρώσουν το ίδιο και οι νόμιμοι ιδιοκτήτες, αλλά και οι καταπατητές που θα έχουν επωφεληθεί!

Ξεκινούν από αύριο οι κατεδαφίσεις

Αυτοψία στις αυθαίρετες κατασκευές που διατηρούν οι εφοπλιστές Πατέρας και Ρέστης και η εταιρία «Σάρομαν» στον αιγιαλό, στην παραλιακή Αθηνών - Σουνίου, θα πραγματοποιήσει σήμερα η Περιφέρεια Αττικής. Πρόκειται για κατασκευές πάνω στο κύμα, που είχαν «υποσχεθεί» οι ιδιοκτήτες ότι θα απομακρύνουν από μόνοι τους προκειμένου να αποφύγουν το προβλεπόμενο πρόστιμο.

Αύριο Πέμπτη, οι μπουλντόζες της Περιφέρειας θα ξεκινήσουν τις κατεδαφίσεις των 20 πρωτοκόλλων που έχει εκδώσει η Κτηματική Υπηρεσία Πειραιά. Συγκεκριμένα, θα ξεκινήσουν από Βάρκιζα, Βούλα και Αλιμο και τις αυθαίρετες παρεμβάσεις που έχουν κάνει στον αιγιαλό τα μαγαζιά «Αλκυονίδες», «Μπο» και «Ζέφυρος» αντίστοιχα. Σύμφωνα με την Περιφέρεια, εφόσον ο καιρός το επιτρέψει, συνεργεία της θα μεταβούν αύριο με πλωτά μέσα στις αυθαίρετες κατασκευές στη θάλασσα, του Αγούδημου.

Ακολούθως, τα συνεργεία της Περιφέρειας θα προχωρήσουν στην υλοποίηση των εναπομεινάντων 13 (από τα 44) πρωτοκόλλων κατεδάφισης που έχει εκδώσει η Κτηματική Υπηρεσία Ανατολικής Αττικής. Πρόκειται, ως επί το πλείστον, για αυθαίρετες παρεμβάσεις καταστημάτων πάνω στον αιγιαλό. Επίσης πρωτόκολλα κατεδάφισης έχουν εκδοθεί για το μόλο του Αγούδημου στο Λαγονήσι, τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις «Μισταριάν», το Ναυτικό Ομιλο Φωρικού στην Κερατέα, ένα ξωκλήσι στην παραλία της Αναβύσσου το οποίο η Περιφέρεια δηλώνει πως δε θα κατεδαφίσει και το εστιατόριο «Καλός Γιαλός» για το οποίο εκκρεμεί απάντηση του υπουργείου Οικονομικών σε έγγραφο της Κτηματικής Υπηρεσίας Ανατολικής Αττικής σχετικά με τον αν «επέχει θέση αδείας».

Θα ακολουθήσουν, στα μέσα Νοέμβρη, κατεδαφίσεις αυθαιρέτων σε δασικές περιοχές και στον Κηφισό.

Σύσκεψη για τα δάση

Σύσκεψη κοινωνικών φορέων που εναντιώνονται στα σχέδια της κυβέρνησης για τη συρρίκνωση των δασών και την παραχώρηση της δημόσιας γης σε ιδιώτες καταπατητές, πραγματοποιείται σήμερα Τετάρτη 5 Νοέμβρη στις 7 μ.μ., στην αίθουσα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (Καραγιώργη Σερβίας 4, 5ος όρ.).

Στόχος της σύσκεψης - που αποτελεί συνέχεια εκείνης που πραγματοποιήθηκε στις 8 Οκτώβρη 2003 - είναι η δημιουργία μετώπου κοινωνικών δυνάμεων για την προστασία των δασών και της δημόσιας γης, αρχικά σε επίπεδο Αττικής και στη συνέχεια μιας Πανελλαδικής Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα, με στόχο να μην περάσουν τα νέα σχέδια της κυβέρνησης. Στη σύσκεψη καλούνται όλοι όσοι εναντιώθηκαν και αντιστάθηκαν πριν δυόμισι χρόνια στην τροποποίηση του άρθρου 24 του Συντάγματος.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ