Τετάρτη 5 Νοέμβρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΟΡΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΣΤΑΘΕΑ
«Φωτογραφίζει» κυβερνητικές ευθύνες!

Ολόκληρο το κείμενο του πορίσματος του υπουργείου Οικονομικών με τα τελικά συμπεράσματα

Ο χώρος όπου βρέθηκε νεκρή η Ρ. Σταθέα

Eurokinissi

Ο χώρος όπου βρέθηκε νεκρή η Ρ. Σταθέα
Σοβαρές πολιτικές ευθύνες στην κυβέρνηση, για την παράδοση της δημόσιας περιουσίας, που βρίσκεται ακόμη και «πάνω στο κύμα», στο μεγάλο κεφάλαιο, αποδίδει (παρά τη λογική του «ήξεις - αφήξεις», που το διαπερνά) το πόρισμα για την υπόθεση της αυτοκτονίας της Ρ. Σταθέα. Θα μπορούσαμε, μάλιστα, απερίφραστα να πούμε ότι, ουσιαστικά, συνιστά κυβερνητική ομολογία των ευθυνών, καθώς το πόρισμα, που παραδόθηκε χτες στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, συνέταξε ο οικονομικός επιθεωρητής του υπουργείου, Γ. Αγιασοφίτης.

Τρία είναι τα βασικά σημεία του πορίσματος, που αναδεικνύουν και αποδεικνύουν τις τεράστιες κυβερνητικές ευθύνες, οι οποίες πλέον δεν μπορούν να αποκρυβούν με κανένα προπέτασμα καπνού ή κινήσεις εντυπωσιασμού, όπως το γκρέμισμα ορισμένων μαντρότοιχων, που αναμένεται για κάποιο διάστημα να συνεχιστούν. Συγκεκριμένα:

  • Τονίζεται ότι η εφαρμογή του νόμου 2971 για τον αιγιαλό και την παραλία, που ψηφίστηκε μόλις το 2001, παρά τη σθεναρή αντίδραση του ΚΚΕ, αφήνει ανοιχτά «παράθυρα» για την καταπάτηση του αιγιαλού, εξαιτίας των αλληλοσυγκρουόμενων απόψεων μεταξύ των εμπλεκομένων υπηρεσιών που επιτρέπει, αλλά και τα προβλήματα ερμηνείας που δημιουργεί.
  • Επισημαίνει ότι οι ευθύνες και παραλείψεις των αρμόδιων κτηματικών υπηρεσιών ανάγονται ακόμη και από το 1961. Ευθύνες και παραλείψεις ασφαλώς, που καμία κυβέρνηση δεν μπόρεσε ή - ακόμη πιο προφανώς - δεν ήθελε να άρει.
  • Προτείνει την αναζήτηση πειθαρχικών ευθυνών στη Γενική Διεύθυνση Διοικητικής Υποστήριξης του υπουργείου ή άλλων Διευθύνσεων, επειδή άφησαν τις κτηματικές υπηρεσίες χωρίς το αναγκαίο προσωπικό. Οπως, όμως, αποκάλυψε ο «Ρ» την περασμένη Κυριακή, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου ήταν ενήμερη για την έλλειψη προσωπικού, χωρίς να κάνει οτιδήποτε για να καλύψει τις ελλείψεις. Παραθέταμε, μάλιστα, επιστολή με ημερομηνία 15 Μάη 2003 του αρμόδιου διευθυντή της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών Δ. Λάμπρου, που απευθυνόταν στον υπουργό Ν. Χριστοδουλάκη, στον υφυπουργό Α. Φωτιάδη και τον γεν. γραμματέα Γ. Κανελλόπουλο, όπου αναφέρονταν όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η υπηρεσία με τη σημαντική αρμοδιότητα της προστασίας της Δημόσιας Περιουσίας. Η επιστολή κατέληγε με την έκκληση να μην καθυστερήσει η λήψη των αναγκαίων μέτρων, γιατί αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα «την παραπέρα τελμάτωση του τομέα και τον αφανισμό της δημόσιας περιουσίας». Δικαιολογημένα, επομένως, μπορεί να βγάλει κανείς το συμπέρασμα ότι σκόπιμα οδηγήθηκαν οι αρμόδιες υπηρεσίες στον αποδεκατισμό, προκειμένου να προωθηθεί η κυβερνητική πολιτική της παράδοσης της δημόσιας περιουσίας στα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα.

Στιγμιότυπο από τις κατεδαφίσεις κατασκευών στον αιγιαλό

Eurokinissi

Στιγμιότυπο από τις κατεδαφίσεις κατασκευών στον αιγιαλό
Κατά τα άλλα, το πόρισμα δικαιώνει την Ρ. Σταθέα για την ανάκληση κατεδάφισης του μαντρότοιχου ιδιοκτησίας Δαμίρη, ενώ της καταλογίζει ευθύνες για την ανάκληση των πρωτοκόλλων κατεδάφισης τριών άλλων αυθαιρέτων «πάνω στο κύμα».

Το πόρισμα

Ολόκληρο το πόρισμα έχει ως εξής:

«Εχοντας υπόψη μας την εντολή ελέγχου που μας δόθηκε, τις διατάξεις που διέπουν την υπόθεση αυτή, τα έγγραφα των υπηρεσιών που εκδόθηκαν, τη μεταξύ τους σχέση, τις ενέργειες των υπηρεσιών, τις διοικητικές εξετάσεις των υπαλλήλων, τις απαντήσεις όσων εμπλέκονται υπηρεσιακά με οποιοδήποτε τρόπο με την ερευνώμενη υπόθεση, την από 9/10/2003 απόφαση του ΣτΕ, τα δημοσιεύματα του Τύπου και τα πραγματικά περιστατικά που συγκροτούν την υπόθεση αυτή, καταλήγουμε στα εξής συμπεράσματα:

  • Σύμφωνα με το άρθρο 27 παρ. 8 του ν. 2971/19.12.2001/ΦΕΚ285τ.Α "Αίτηση προσωρινής ρύθμισης της νομής ή κατοχής ή αίτησης αναστολής εκτέλεσης της κατεδάφισης, άρσης ή απομάκρυνσης ενώπιον οποιουδήποτε Διοικητικού ή πολιτικού Δικαστηρίου ή άλλης Αρχής δεν επιτρέπεται". Επομένως, δεν υπήρξε νόμιμη ενέργεια από την Ρουμπίνη Σταθέα για το αίτημα ανάκλησης των πρωτοκόλλων κατεδάφισης (πλην Δαμίρη), αφού αυτό δεν προβλέπεται από τις ισχύουσες διατάξεις. Οπως είναι γνωστό, το ΣτΕ με την από 9/10/2003 απόφασή του, μεταξύ των άλλων, έκρινε ότι τα υπ' αριθμ. 6287/3.10.2003, 6340/6.10.2003 και 6356/7.10.2003 έγγραφα συνιστούν πράξεις αναστολής εκτέλεσης πρωτοκόλλων κατεδάφισης.

1. Από την όλη μελέτη της υπόθεσης αυτής, προκύπτει ότι υπάρχουν αντικρουόμενες απόψεις για την εφαρμογή του ν. 2971/2001 άρθρο 27 παρ. 8 μεταξύ των εμπλεκομένων υπηρεσιών, αλλά και υπαλλήλων της ίδιας ακόμα υπηρεσίας και αποφάσεις του ΣτΕ, σεβαστές καθ' όλα για το κύρος του ανωτάτου δικαστηρίου, που δημιουργούν ερμηνευτικά προβλήματα περί της εφαρμοστέας διατάξεως κατά περίπτωση, τόσο από υπαλλήλους των Κτηματικών Υπηρεσιών, όσο και των εμπλεκομένων γενικότερα υπηρεσιών.

2. Η Ρουμπίνη Σταθέα, προϊσταμένη του τμήματος αιγιαλού της Κτηματικής Υπηρεσίας Ανατολικής Αττικής και αναπληρώτρια προϊσταμένη της υπηρεσίας αυτής, ήταν νομικός και μέλος της Επιτροπής για το νόμο περί αιγιαλού και παραλίας 2971/19-12-2001/ΦΕΚ 285Α`. Εκτιμούμε πως γνώριζε πολύ καλά τις διατάξεις και το πνεύμα του νόμου αυτού. Οπως προκύπτει και από το υπ' αριθμ. Πρωτ. 3870/195/17-6-2003 έγγραφο προς την Περιφέρεια Αττικής, τονίζει πως είναι προφανές ότι όλες οι αυθαίρετες κατασκευές είναι κατεδαφιστέες.

Εξετάζοντας το όλο θέμα από διοικητική καθαρά σκοπιά, όπως άλλωστε είναι το πνεύμα της εντολής, την οποία εκτελούμε διά του παρόντος, των όποιων άλλων πλευρών της υπόθεσης αυτής επαφιομένων στις κατά νόμον αρμόδιες αρχές, διαπιστώνουμε ότι τα έγγραφα της 3, 6 και 7 - 10 2003 τα εξέδωσε η ίδια και υπογράφει η ίδια, και για τους λόγους που έχουμε αναφέρει αναλυτικά προηγουμένως.

Δεν προκύπτει να υπάρχει σε κανένα από αυτά οποιαδήποτε επιφύλαξη ή διαφωνία γραπτή, δικαίωμα που ο νόμος δίδει σε κάθε υπάλληλο σε περίπτωση διαφωνίας σε εντολές προϊσταμένου του.

Στην επιστολή της προς εμένα (αυστηρώς προσωπική) δεν αναγράφει τίποτα σχετικό για το θέμα που εξετάζουμε.

3. Αφού και διά του παρόντος πορίσματος εκφράζουμε τα ειλικρινή μας συλλυπητήρια για την απώλεια της Ρουμπίνης Σταθέα, στο σύζυγο, τα τέκνα της και τους οικείους της, αποφαινόμεθα σύμφωνα με το άρθρο 113 του ν.2683/9-2-1999 ΦΕΚ 19 Α` ότι υπάρχει γι' αυτή λήξη της πειθαρχικής ευθύνης.

4. Προτείνουμε την αναζήτηση πειθαρχικών και όποιων άλλων ευθυνών για τις παραλείψεις της Κτηματικής Υπηρεσίας Ανατολικής Αττικής, όπως αυτές περιγράφονται ανωτέρω από το έτος 1961 μέχρι σήμερα, καθώς και των προκατόχων υπηρεσιών, οι οποίες είχαν την αρμοδιότητα των Κτηματικών Υπηρεσιών.

5. Προτείνουμε την αναζήτηση πειθαρχικών ευθυνών στη Γενική Δ/νση Διοικητικής Υποστήριξης του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και όποιων άλλων Δ/νσεων του ιδίου υπουργείου είχαν την αρμοδιότητα για την κάλυψη κενών θέσεων προσωπικού άλλων κλάδων, εάν και εφόσον ήθελε να συνεκτιμηθεί ότι οι παραλείψεις της Κτηματικής Υπηρεσίας Ανατολικής Αττικής τελούσαν σε άμεση σχέση με την έλλειψη προσωπικού, λαμβανομένου και του παραγομένου έργου αυτής.

6. Η προσωποποίηση και απόδοση των ευθυνών, η οποία ενδεχομένως άρχεται από το 1961 και με το πλήθος των εμπλεκομένων υπηρεσιών και προσώπων εισηγούμαι όπως γίνει από επιθεωρητή, ο οποίος να μην έχει τα κωλύματα του άρθρου 127 παρ. 2 του ν. 2683/9-2-1999 ΦΕΚ 19Α`.

7. Το παρόν πόρισμα κοινοποιείται στον εισαγγελέα Πρωτοδικών Αθηνών, σύμφωνα με το άρθρο 37 του ΚΠΔ, για δικές του ενέργειες.

8. Τέλος, θεωρούμε ότι πρέπει να ληφθεί υπόψη, σε περίπτωση δημοσίευσης του πορίσματος αυτού, η επίπτωση που μπορεί να έχει διαρκούσης της εισαγγελικής έρευνας.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ