ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 20 Νοέμβρη 2003
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Δύο νεκροί στο μεροκάματο του τρόμου

Δυο νεκρούς εργάτες και έναν βαριά τραυματισμένο μετράει η εργατική τάξη μέσα σε δυο μέρες! Νεκρός είναι ο Δημήτρης Αμπαζίδης, 48 ετών, εργαζόμενος της εταιρίας «ΒΙΕΜΕΚ ΑΒΕΕ», ο οποίος σκοτώθηκε στη Χρυσούπολη Καβάλας, όταν κατά τη διάρκεια εργασιών συντήρησης στη μεταλλική οροφή της κεραμοποιίας «ΚΟΘΑΛΗ ΑΕ», οι λαμαρίνες που πατούσε υποχώρησαν και βρέθηκε στο κενό από ύψος 7 μέτρων. Στην άσφαλτο άφησε την τελευταία του πνοή πριν προλάβει να ολοκληρώσει το μεροκάματο, που είχε βρει το ίδιο πρωί, ο εργάτης Vels Gsepgsi, Αλβανός υπήκοος, όταν παρασύρθηκε από νταλίκα και ενώ εργαζόταν σε έργα οδοποιίας στην Εθνική Οδό Πατρών - Πύργου, στον εργολάβο Κ. Καραπάνο! Σοβαρά τραυματισμένος νοσηλεύεται στο νοσοκομείο Καβάλας ο Γιώργος Σαββόπουλος, 55 ετών, ο οποίος δούλευε μαζί με τον Δ. Αμπαζίδη στην κεραμοποιία «ΚΟΘΑΛΗ ΑΕ».

Το Συνδικάτο Οικοδόμων Πάτρας καλεί τους οικοδόμους να συμμετάσχουν στην 24ωρη απεργία την Τετάρτη, 26 Νοέμβρη και στη συγκέντρωση στις 10 το πρωί στο Εργατικό Κέντρο, να καταδικάσουν την κυβέρνηση και την εργοδοσία και να διεκδικήσουν μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους δουλιάς.

«ΚΝΩΣΟΣ ΠΑΛΛΑΣ»
Θα καίγονταν σαν τα ποντίκια

Από τύχη δε θρηνήσαμε έναν τεράστιο αριθμό θυμάτων

Αυτός ήταν ο μόνος τρόπος, για να βγει κάποιος από το βαπόρι. Ευτυχώς που δεν υπήρχε φωτιά...

ICON

Αυτός ήταν ο μόνος τρόπος, για να βγει κάποιος από το βαπόρι. Ευτυχώς που δεν υπήρχε φωτιά...
Ακριβώς τη μέρα που οι «Μινωικές Γραμμές» ανακοίνωναν ότι τα κέρδη τους, προ φόρων, στο τελευταίο 9μηνο έφτασαν αισίως τα 41,6 εκατομμύρια ευρώ, σε μία από τις ναυαρχίδες του στόλου της, στο επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «ΚΝΩΣΟΣ ΠΑΛΛΑΣ», από καθαρή τύχη δε θρηνήσαμε εκατόμβες με θύματα τους 1.040 επιβάτες του και τους 116 ναυτεργάτες, μέλη του πληρώματος.

Το κυνήγι του καπιταλιστικού κέρδους ήρθε χτες με φρικιαστικό τρόπο να υπενθυμίσει ότι οι επιβάτες των ακτοπλοϊκών πλοίων, είτε είναι σαπάκια τύπου «ΣΑΜΙΝΑ» είτε ολοκαίνουρια, δεν μπορούν να ταξιδεύουν ήσυχοι και ασφαλείς, όσο οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, συνολικά οι θαλάσσιες συγκοινωνίες, εξαρτώνται από το εφοπλιστικό κεφάλαιο και τα υπερκέρδη του.

Το ατύχημα που καταγράφηκε χτες στο μόλις 3χρονο πλοίο «ΚΝΩΣΟΣ ΠΑΛΛΑΣ» προκαλεί φρίκη για τα αποτελέσματα που θα είχε, αν δεν επέβαινε ο παράγοντας της τύχης. Το πλοίο είχε ξεκινήσει στις 9 προχτές το βράδυ από το λιμάνι του Πειραιά με προορισμό το λιμάνι του Ηρακλείου της Κρήτης. Λίγο πριν από τις 4 χτες τα ξημερώματα, εκδηλώθηκε πυρκαγιά στο γκαράζ που ξεκίνησε από φορτηγό όχημα το οποίο ήταν φορτωμένο, σύμφωνα με τις πληροφορίες, με εύφλεκτα υλικά. H φωτιά, επειδή δεν πήρε μεγάλη έκταση, σβήστηκε από το σύστημα πυρόσβεσης του πλοίου. Το ατύχημα, όμως, αποκάλυψε ότι αν η πυρκαγιά δε σβηνόταν άμεσα οι συνολικά 1.156 άνθρωποι θα γίνονταν παρανάλωμα, καθώς δεν είχαν έξοδο διαφυγής! Το καράβι δε διαθέτει πλαϊνούς καταπέλτες, έστω κάποια έξοδο κινδύνου! Ετσι, στις 6.20 το πρωί, όταν το πλοίο έφτασε στο λιμάνι του Ηρακλείου, εντοπίστηκε ότι το σύστημα για το κατέβασμα του πρυμνιού καταπέλτη, της μοναδικής δηλαδή διεξόδου, είχε - σύμφωνα με την εταιρία - μπλοκάρει λόγω της υπερθέρμανσης από την πυρκαγιά.

Ο κόσμος έπρεπε να αποβιβαστεί από ένα άνοιγμα που υπήρχε στη δεξιά πλευρά του πλοίου και σε ύψος πάνω από 20 μέτρα από τον ντόκο του λιμανιού! Αποκαλύφθηκε τότε και η αδυναμία του λιμανιού να ανταποκριθεί σε τέτοιες περιστάσεις, αφού για την αποβίβαση χρησιμοποιήθηκαν δύο σκάλες της ...«Ολυμπιακής Αεροπορίας! Οι σκάλες δεν έφταναν καν στο σημείο εξόδου των επιβατών, οι οποίοι, αφού έκαναν διάφορες ακροβασίες, χρειάστηκαν τελικά τρεις ώρες για να κατέβουν. Αν σ' αυτό το διάστημα μαινόταν η φωτιά, θα είχαν καεί σαν τα ποντίκια.

Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Πασχαλίδης, κατά τη διάρκεια της χτεσινής τακτικής συνέντευξης Τύπου στους ναυτιλιακούς συντάκτες, αντί να βγάλει τα αναγκαία συμπεράσματα από αυτό το περιστατικό που αποτέλεσε σαφέστατη προειδοποίηση, το χρησιμοποίησε ως επιπλέον πρόσχημα για την εφαρμογή του απαράδεκτου κώδικα ISPS για την αποτροπή τρομοκρατικών ενεργειών, ο οποίος πλήττει στοιχειώδη δημοκρατικά δικαιώματα των ναυτεργατών, σημειώνοντας: «Ανεξαρτήτως ενεργειών έκνομων, που είναι η αφετηρία τέτοιου είδους μέτρων ασφαλείας, πιστεύω ότι πρέπει να οδηγηθούμε εκ των πραγμάτων σε αυστηροποίηση των όρων μεταφοράς φορτίων και επιβατών σε όλα τα πλοία». Κάλυψε την εταιρία, λέγοντας ότι τα σωστικά μέσα λειτουργούν μόνο μέσα στη θάλασσα και ότι: «Αυτή τη στιγμή έχουμε πλοία με προδιαγραφές ΙΜΟ (σ.σ. Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού). Ο,τι άλλο ζητήσουμε αυτή τη στιγμή ενδεχομένως για την περισσότερη ασφάλεια των πλοίων, αυτό δεν μπορεί να γίνει μονομερώς από την ελληνική κυβέρνηση». Και, βεβαίως, ανέφερε τα γνωστά περί ελέγχων και πραγματογνωμοσύνης για να εξακριβωθούν τα ακριβή αίτια.

ΚΟ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΩΝ ΤΟΥ ΚΚΕ
Σε πλοία γαλέρες οδηγούν τα μέτρα του ΥΕΝ

«Επιβεβαιώνονται καθημερινά, μέσα από την ίδια τη ζωή, οι εκτιμήσεις του ΚΚΕ ότι αυτή η αντεργατική πολιτική της κυβέρνησης, της ΝΔ, της ΕΕ δεν μπορεί να δώσει λύσεις στα προβλήματα των ναυτεργατών, των εργαζομένων, γιατί είναι ταγμένη να υπηρετεί τις ανάγκες της αύξησης των κερδών των εφοπλιστών, των μονοπωλίων, του κεφαλαίου». Αυτό υπογραμμίζεται μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση που εξέδωσε η Κομματική Οργάνωση Ναυτεργατών του ΚΚΕ, για να αποκαλύψει σε όλους τους ναυτεργάτες το χαρακτήρα της δέσμης των 44 μέτρων, που δημοσιοποίησε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Πασχαλίδης με τον ψευδεπίγραφο τίτλο: «Για το διαρκή εκσυγχρονισμό της Ελληνικής Ναυτιλίας».

Με τα μέτρα αυτά επισημαίνεται: «Αποκαλύπτεται ο ταξικός χαρακτήρας της αντιναυτεργατικής επίθεσης, που με ιδιαίτερη σφοδρότητα βρίσκεται σε εξέλιξη από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και τους εφοπλιστές με τη στήριξη της ΝΔ». Μέσα από αυτά τονίζει «επιταχύνονται οι διαδικασίες της καπιταλιστικής ολοκλήρωσης της Ευρωπαϊκής Ενωσης», εξασφαλίζοντας κέρδη για τους εφοπλιστές, συνολικά για την πλουτοκρατία και από την άλλη ανεργία, φτώχεια, χτύπημα θεμελιωδών δικαιωμάτων των ναυτεργατών, γενικότερα της εργατικής τάξης. «Ο πυρήνας της δέσμης των μέτρων είναι το παράλληλο νηολόγιο, που μετατρέπει την ελληνική σημαία σε σημαία ευκαιρίας και διευκολύνει τους εφοπλιστές να πετάξουν τους ναυτεργάτες έξω από τα καράβια, να επιβάλουν εργασιακές σχέσεις γαλέρας».

Η ΚΟΝ υπογραμμίζει προς τους ναυτεργάτες ότι «σήμερα όσο ποτέ άλλωστε χρειάζεται» να βγάλουν τα αναγκαία συμπεράσματα. «Ο ανταγωνισμός μεταξύ ΠΑΣΟΚ και ΝΔ δε γίνεται για την επίλυση των οξυμένων προβλημάτων των ναυτεργατών, αλλά για το ποιος εξυπηρετεί καλύτερα τα συμφέροντα των εφοπλιστών, του μεγάλου κεφαλαίου». Ως επιπλέον απόδειξη αναφέρει την αξιολόγηση που έκανε ο εκπρόσωπος της ΝΔ Μ. Βαρβιτσιώτης στη «δέσμη» της κυβέρνησης, ζητώντας να συμπληρωθεί με την εφαρμογή και του «β΄ πακέτου ανταγωνιστικότητας» του ελληνικού πλοίου, δηλαδή τη μείωση των οργανικών συνθέσεων.

Η ΚΟΝ καλεί τους ναυτεργάτες σε οργανωμένο, αποφασιστικό αγώνα για την ανατροπή αυτής της πολιτικής και των φορέων της, για το δικαίωμα στη δουλιά, για ριζικές αλλαγές στο εργατικό, συνδικαλιστικό κίνημα, με την ενίσχυση του ΠΑΜΕ. Τους καλεί να ενισχύσουν με τον αγώνα και την ψήφο τους το ΚΚΕ, να χτίσουν με τις άλλες λαϊκές δυνάμεις το δικό τους μέτωπο για τη λαϊκή εξουσία, για μια άλλη φιλολαϊκή διακυβέρνηση της χώρας, που σε ό,τι αφορά τη ναυτιλία θα μπορεί θα συγκροτήσει και τον Εθνικό Οργανισμό Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών με εργατικό, κοινωνικό έλεγχο.


ΕΚ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Συγκροτήθηκε σε σώμα η διοίκηση

Συγκροτήθηκε σε σώμα, χτες, η νέα διοίκηση (31 μέλη) του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης. Εκλέχθηκε η Εκτελεστική Επιτροπή στην οποία μετέχουν 5 συνδικαλιστές της ΠΑΣΚΕ, 3 της Εργατικής Ενότητας (ΠΑΜΕ), 3 της ΔΑΚΕ και 1 της ΕΤΑΣ (ΣΥΝ). Πρόεδρος επανεκλέχθηκε ο Νίκος Γιαννόπουλος (ΠΑΣΚΕ), Γενικός Γραμματέας εκλέχθηκε ο Σωτήρης Ζαριανόπουλος από την Εργατική Ενότητα (ΠΑΜΕ), αντιπρόεδρος ο Ηλίας Περπερίδης (ΔΑΚΕ), αναπληρωτής γραμματέας η Δέσποινα Χαραλαμπίδου (ΕΤΑΣ) και ταμίας ο Θανάσης Τούσης (ΠΑΣΚΕ).

ΠΕΜΕΝ
Σήμερα η συνέλευση

Να πάρουν μαζικά μέρος σήμερα στη Γενική Συνέλευση της ΠΕΜΕΝ που θα γίνει στις 10 το πρωί στην αίθουσα συνελεύσεων της Ενωσης καλούνται οι μηχανικοί, για να καθορίσουν την αγωνιστική τους απάντηση απέναντι στην ολομέτωπη επίθεση που έχουν εξαπολύσει οι εφοπλιστές και οι πολιτικοί τους εκπρόσωποι, κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ με τη στήριξη της ΝΔ, σε βάρος του κλάδου των ναυτεργατών. «Σήμερα, περισσότερο από κάθε άλλη φορά - επισημαίνεται στην ανακοίνωση της ΠΕΜΕΝ - είναι επιτακτική η ανάγκη όλοι οι Μηχανικοί να γίνουν μέλη της ΠΕΜΕΝ και να συμμετέχουν στη ζωή και στη δράση του σωματείου μας, για να γίνει πιο αποτελεσματική η δράση μας». «Πιο ώριμα, πιο αποφασισμένα, με κριτήριο τα συμφέροντά μας, να παλέψουμε για να μπει φραγμός σε αυτή την αντιναυτεργατική πολιτική που γεννά και οξύνει προβλήματα για τους ναυτεργάτες, ενώ δημιουργεί τεράστιο πλούτο για τους εφοπλιστές».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ