Πέμπτη 20 Νοέμβρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
«ΚΝΩΣΟΣ ΠΑΛΛΑΣ»
Θα καίγονταν σαν τα ποντίκια

Από τύχη δε θρηνήσαμε έναν τεράστιο αριθμό θυμάτων

Αυτός ήταν ο μόνος τρόπος, για να βγει κάποιος από το βαπόρι. Ευτυχώς που δεν υπήρχε φωτιά...

ICON

Αυτός ήταν ο μόνος τρόπος, για να βγει κάποιος από το βαπόρι. Ευτυχώς που δεν υπήρχε φωτιά...
Ακριβώς τη μέρα που οι «Μινωικές Γραμμές» ανακοίνωναν ότι τα κέρδη τους, προ φόρων, στο τελευταίο 9μηνο έφτασαν αισίως τα 41,6 εκατομμύρια ευρώ, σε μία από τις ναυαρχίδες του στόλου της, στο επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «ΚΝΩΣΟΣ ΠΑΛΛΑΣ», από καθαρή τύχη δε θρηνήσαμε εκατόμβες με θύματα τους 1.040 επιβάτες του και τους 116 ναυτεργάτες, μέλη του πληρώματος.

Το κυνήγι του καπιταλιστικού κέρδους ήρθε χτες με φρικιαστικό τρόπο να υπενθυμίσει ότι οι επιβάτες των ακτοπλοϊκών πλοίων, είτε είναι σαπάκια τύπου «ΣΑΜΙΝΑ» είτε ολοκαίνουρια, δεν μπορούν να ταξιδεύουν ήσυχοι και ασφαλείς, όσο οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, συνολικά οι θαλάσσιες συγκοινωνίες, εξαρτώνται από το εφοπλιστικό κεφάλαιο και τα υπερκέρδη του.

Το ατύχημα που καταγράφηκε χτες στο μόλις 3χρονο πλοίο «ΚΝΩΣΟΣ ΠΑΛΛΑΣ» προκαλεί φρίκη για τα αποτελέσματα που θα είχε, αν δεν επέβαινε ο παράγοντας της τύχης. Το πλοίο είχε ξεκινήσει στις 9 προχτές το βράδυ από το λιμάνι του Πειραιά με προορισμό το λιμάνι του Ηρακλείου της Κρήτης. Λίγο πριν από τις 4 χτες τα ξημερώματα, εκδηλώθηκε πυρκαγιά στο γκαράζ που ξεκίνησε από φορτηγό όχημα το οποίο ήταν φορτωμένο, σύμφωνα με τις πληροφορίες, με εύφλεκτα υλικά. H φωτιά, επειδή δεν πήρε μεγάλη έκταση, σβήστηκε από το σύστημα πυρόσβεσης του πλοίου. Το ατύχημα, όμως, αποκάλυψε ότι αν η πυρκαγιά δε σβηνόταν άμεσα οι συνολικά 1.156 άνθρωποι θα γίνονταν παρανάλωμα, καθώς δεν είχαν έξοδο διαφυγής! Το καράβι δε διαθέτει πλαϊνούς καταπέλτες, έστω κάποια έξοδο κινδύνου! Ετσι, στις 6.20 το πρωί, όταν το πλοίο έφτασε στο λιμάνι του Ηρακλείου, εντοπίστηκε ότι το σύστημα για το κατέβασμα του πρυμνιού καταπέλτη, της μοναδικής δηλαδή διεξόδου, είχε - σύμφωνα με την εταιρία - μπλοκάρει λόγω της υπερθέρμανσης από την πυρκαγιά.

Ο κόσμος έπρεπε να αποβιβαστεί από ένα άνοιγμα που υπήρχε στη δεξιά πλευρά του πλοίου και σε ύψος πάνω από 20 μέτρα από τον ντόκο του λιμανιού! Αποκαλύφθηκε τότε και η αδυναμία του λιμανιού να ανταποκριθεί σε τέτοιες περιστάσεις, αφού για την αποβίβαση χρησιμοποιήθηκαν δύο σκάλες της ...«Ολυμπιακής Αεροπορίας! Οι σκάλες δεν έφταναν καν στο σημείο εξόδου των επιβατών, οι οποίοι, αφού έκαναν διάφορες ακροβασίες, χρειάστηκαν τελικά τρεις ώρες για να κατέβουν. Αν σ' αυτό το διάστημα μαινόταν η φωτιά, θα είχαν καεί σαν τα ποντίκια.

Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Πασχαλίδης, κατά τη διάρκεια της χτεσινής τακτικής συνέντευξης Τύπου στους ναυτιλιακούς συντάκτες, αντί να βγάλει τα αναγκαία συμπεράσματα από αυτό το περιστατικό που αποτέλεσε σαφέστατη προειδοποίηση, το χρησιμοποίησε ως επιπλέον πρόσχημα για την εφαρμογή του απαράδεκτου κώδικα ISPS για την αποτροπή τρομοκρατικών ενεργειών, ο οποίος πλήττει στοιχειώδη δημοκρατικά δικαιώματα των ναυτεργατών, σημειώνοντας: «Ανεξαρτήτως ενεργειών έκνομων, που είναι η αφετηρία τέτοιου είδους μέτρων ασφαλείας, πιστεύω ότι πρέπει να οδηγηθούμε εκ των πραγμάτων σε αυστηροποίηση των όρων μεταφοράς φορτίων και επιβατών σε όλα τα πλοία». Κάλυψε την εταιρία, λέγοντας ότι τα σωστικά μέσα λειτουργούν μόνο μέσα στη θάλασσα και ότι: «Αυτή τη στιγμή έχουμε πλοία με προδιαγραφές ΙΜΟ (σ.σ. Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού). Ο,τι άλλο ζητήσουμε αυτή τη στιγμή ενδεχομένως για την περισσότερη ασφάλεια των πλοίων, αυτό δεν μπορεί να γίνει μονομερώς από την ελληνική κυβέρνηση». Και, βεβαίως, ανέφερε τα γνωστά περί ελέγχων και πραγματογνωμοσύνης για να εξακριβωθούν τα ακριβή αίτια.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Απήργησαν οι ναυτεργάτες για το έγκλημα στο «Blue Horizon»(2023-09-14 00:00:00.0)
Απανωτά ναυτικά ατυχήματα τις τελευταίες μέρες(2015-01-16 00:00:00.0)
Απανωτές οι βλάβες στα πλοία της ακτοπλοΐας(2014-07-23 00:00:00.0)
24ωρη επαγρύπνηση στους καταπέλτες(2008-05-02 00:00:00.0)
Κινδύνεψαν 313 επιβάτες και ναυτεργάτες σε υπέργηρο ημερόπλοιο(2008-03-14 00:00:00.0)
Η αντιλαϊκή πολιτική στην ακτοπλοΐα(2005-08-11 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ