ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 18 Δεκέμβρη 2003
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ - 3ο ΕΛ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗΣ
Διεκδικούν το αυτονόητο

«Φτάνει πια» στα κοντέινερ - Θέλουμε σχολείο

Διεκδίκηση ο μόνος δρόμος που έχουμε, είπαν χτες μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί
Διεκδίκηση ο μόνος δρόμος που έχουμε, είπαν χτες μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί
«Αν το δικαίωμα στην εκπαίδευση θεωρείται πολυτέλεια, τότε αυτήν την "πολυτέλεια" την απαιτούμε». Και εκατοντάδες μαθητές των 4ου Γυμνασίου και 3ου Λυκείου στην Πετρούπολη, - με συμπαραστάτες γονείς και καθηγητές - μέσα σε ένα χιονισμένο τοπίο, προχώρησαν, χθες το πρωί, σε αποχή από τα μαθήματά τους, διεκδικώντας την ...πολυτέλεια να έχουν ανθρώπινο σχολείο.

Ο χώρος όπου στεγάζονται τα δύο σχολεία, εδώ και πέντε χρόνια μετά το σεισμό του '99, θυμίζει περισσότερο καταυλισμό, μια και οι μαθητές στοιβάζονται σε κοντέινερ «με αφόρητη ζέστη το καλοκαίρι, ανυπόφορο κρύο το χειμώνα, o ένας πάνω στον άλλο όλες τις εποχές». Οι γονείς καταγγέλλουν την αδιαφορία των αρμοδίων, σχετικά με τη διακοπή των εργασιών για την ανέγερση του νέου συγκροτήματος που θα στεγάσει τα δύο σχολεία, παρά τις εξαγγελίες του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΚ, σε συνέντευξή του σε καθημερινή εφημερίδα, το καλοκαίρι, ότι στα 200 σχολεία που θα παραδίνονταν το Σεπτέμβρη του 2003 ήταν και το συγκρότημα των 4ου Γυμνασίου - 3ου Λυκείου...

«Από τη μια μεριά, με δικαστικά τερτίπια οι καταπατητές και, από την άλλη μεριά, η αδράνεια του ΟΣΚ και της Νομικής του Υπηρεσίας. Παρά τις συνεχείς παραστάσεις στους αρμόδιους, τίποτα δεν υλοποιήθηκε. Πέντε χρόνια σε λυόμενα είναι πολλά. Φτάνει. Είναι πλέον μονόδρομος η δυναμική διεκδίκηση της περάτωσης του διδακτηρίου. Ζητάμε το αυτονόητο. Σχολείο για να στεγάσει τα όνειρα των παιδιών μας. Ενα σχολείο, που να έχει αίθουσες κατάλληλες για μάθημα, εργαστήρια, χώρους πολιτισμού. Ζητάμε να βρεθεί τρόπος, ώστε άμεσα να συνεχιστεί και να τελειώσει το σχολείο. Αν περιμένουμε κι άλλο, δεν ξέρω τι θα γίνει με το οικόπεδο, αλλά σίγουρα θα χάσουμε από τη φθορά του χρόνου το κτίριο», είπε ο Νίκος Κουντούρης, πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων του 4ου Γυμνασίου Πετρούπολης, σε συγκέντρωση που έγινε στον προαύλειο χώρο του σχολείου και κάλεσε το υπουργείο Παιδείας, τον ΟΣΚ και τη δημοτική αρχή να αναλάβουν την πολιτική ευθύνη.

«Οταν σας λένε ότι το μέλλον είναι δικό σας, η ΕΕ σας ανοίγει διάπλατα τις πόρτες, εσείς αναρωτιέστε γιατί το σχολείο σας στεγάζεται σε κοντέινερ. Εδώ κρίνεται κατά πόσον η πολιτεία λέει μεγάλα ή μικρά ψέματα. Σήμερα παίρνετε ένα μεγάλο μάθημα, ζητάτε ό,τι δικαιούστε, ρωτάτε, αμφισβητείτε, διεκδικείτε. Γονείς και καθηγητές, σας προτείνουν την καλύτερη στάση ζωής - τη διεκδίκηση - που θα μπορούσαν να σας δείξουν», υπογράμμισε η Βάνα Τζιαντζή, πρόεδρος της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας.

Ενώ ο Γρηγόρης Πετράκης, δημοτικός σύμβουλος της παράταξης «Δημοτική Συνεργασία Πετρούπολης», τόνισε: «Είμαστε μαζί σας σε κάθε διεκδίκηση. Σήμερα δείχνετε ένα ανώτερο επίπεδο παιδείας, σε αντίθεση με αυτό που προσφέρει η πολιτεία». Σύντομες παρεμβάσεις έκαναν ο δήμαρχος Πετρούπολης, οι διευθυντές των δύο σχολείων, εκπρόσωποι της ΕΛΜΕ και της Ενωσης Συλλόγων Γονέων της περιοχής.

1ο ΕΛ Ν. ΙΩΝΙΑΣ
Κλειστό λόγω ανυπαρξίας θέρμανσης

«Λουκέτο» στο σχολείο τους, ως πρώτο προειδοποιητικό μέτρο, αναγκάστηκαν να βάλουν χτες το πρωί, οι μαθητές του 1ου ΕΛ N. Ιωνίας, προκειμένου να αντιμετωπίσουν την απαράδεκτη κατάσταση να κάνουν μάθημα σε αίθουσες «ψυγεία», αφού η θέρμανση είναι σχεδόν ανύπαρκτη.

Το συγκεκριμένο σχολείο στεγάζεται, όπως και πολλά άλλα, σε κτίριο που έχει τουλάχιστον 30 χρόνια ζωής και έχει σοβαρές ελλείψεις υλικοτεχνικής υποδομής. Αν και πρόσφατα έγιναν διάφορες επισκευές, ο καυστήρας άλλαξε, αυτό δεν ήταν αρκετό, αφού δημιουργήθηκαν μια σειρά προβλήματα και φθορές στα καλοριφέρ του σχολείου, με αποτέλεσμα πολλά να σπάσουν. Ολο αυτό το διάστημα, ασκούνται πιέσεις στο Δήμο Ν. Ιωνίας, ώστε να πάψουν τα μερεμέτια και τα μπαλώματα και να βρεθεί μια οριστική λύση.

Με αφορμή το χτεσινό τσουχτερό κρύο, που ήταν η σταγόνα που «ξεχείλισε το ποτήρι», οι μαθητές προχώρησαν στο κλείσιμο του σχολείου, με τη συμπαράσταση καθηγητών, αλλά και του Συλλόγου Γονέων και πραγματοποίησαν πορεία προς το Δημαρχείο. Η δημοτική αρχή δεσμεύτηκε ότι το πρόβλημα της θέρμανσης θα λυθεί οριστικά την περίοδο των Χριστουγέννων, αφού ...τώρα έχει αλλάξει ο εργολάβος.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΠΟΥΔΑΖΟΥΣΑΣ ΑΘΗΝΑΣ ΤΗΣ ΚΝΕ
Η επιστήμη να υπηρετεί τον άνθρωπο

«Γιατί να σπουδάζουμε, αφού ούτε ουσιαστική μόρφωση, ούτε εργασία μάς προσφέρει το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα;». Αυτό το ερώτημα, που τριβελίζει όλο και πιο συχνά τα τελευταία χρόνια τα μυαλά μαθητών και φοιτητών, δάνεισε τον τίτλο στην προχτεσινή εκδήλωση της Οργάνωσης Σπουδάζουσας Αθήνας της ΚΝΕ, προς τιμήν των 35 χρόνων από την ίδρυση της ΚΝΕ, που πραγματοποιήθηκε στη Νομική, με κεντρική ομιλήτρια την Ελένη Μηλιαρονικολάκη, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ.

Οι σκληρές εργασιακές συνθήκες και η κατανόηση των φοιτητών και αυριανών επιστημόνων τού ότι απομακρύνεται όλο και περισσότερο η πιθανότητα να τους προσφέρουν οι σπουδές τους ένα ποθητό βιοποριστικό επάγγελμα, καθιστά το ερώτημα «γιατί σπουδάζουμε» ιδιαίτερα επίκαιρο. Η απάντηση της άρχουσας τάξης στο ερώτημα συμπίπτει με την ιδεολογική εκστρατεία περί ανταγωνιστικότητας, δηλαδή: ο «ικανός» φοιτητής, αυτός που ενστερνίζεται τα θέλω της αγοράς, μπορεί να προκόψει κι αντίστοιχα το καλό πανεπιστήμιο είναι αυτό που κερδίζει και προσελκύει χρήμα.

Η απάντηση όμως που δίνει το ΚΚΕ είναι πολύ διαφορετική. Σπουδάζετε «για να γίνετε επιστήμονες», είπε η Ε. Μηλιαρονικολάκη στην προχτεσινή εκδήλωση κι εξήγησε: «Για να αποκτήσετε και να διαδώσετε μια επιστημονική κοσμοθεωρία, μια καθολική μέθοδο αντίληψης και γνώσης της επιστήμης σας, αλλά και ολόκληρου του κόσμου, των γενικών νόμων που κυβερνούν την εξέλιξή του και όχι θρύψαλα γνώσεων σε ένα περιχαρακωμένο και στενό πεδίο. Μόνο έτσι θα μπορείτε με την επιστημονική και κοινωνική δράση σας να αλλάζετε τον κόσμο».

Επιμένοντας στο τι είναι «επιστήμονας», πρόσθεσε ότι «ο άνθρωπος που μπορεί να λύσει τις πιο δύσκολες διαφορικές εξισώσεις για να ρυθμίσει τη λειτουργία μιας μηχανής, αλλά περιμένει από τα ζώδια και τα ωροσκόπια να ρυθμίσουν τη ζωή του, δεν είναι επιστήμονας». «Να γίνετε επιστήμονες - τόνισε - σημαίνει όχι απλά να θυμόσαστε τα ονόματα των επτά βασιλιάδων που κυβέρνησαν τη χώρα, αλλά και τους νόμους της πολιτικής οικονομίας που καθορίζουν την ιστορία».

«Τότε είναι βέβαιο - συνέχισε η Ε. Μηλιαρονικολάκη - πως με την επίδρασή σας, μέσα στα μαθήματα και έξω από αυτά, η ανταγωνιστική πραγματικότητα του σημερινού πανεπιστημίου θα μετατραπεί σε αγωνιστική ετοιμότητα όχι μόνο για μια άλλη, ενιαία ανώτατη εκπαίδευση, αλλά και για άλλους, πιο ευτυχισμένους καιρούς, που δε θα μας τους χαρίσουν». Επομένως, «να γίνετε επιστήμονες σημαίνει πως αυτή την άπνοη διδασκαλία της συντήρησης και της διαιώνισης της αδικίας πρέπει να την ελέγξετε στο φως της μόνης επιστημονικής κοσμοθεωρίας, του διαλεκτικού υλισμού και της μόνης επιστημονικής ιδεολογίας, της σοσιαλιστικής. Τότε σίγουρα θα βρουν το σκοπό τους οι σπουδές και οι γνώσεις σας, θα καταλάβετε πως για ένα και μόνο λόγο σπουδάσατε: για να μείνετε άνθρωποι και να υπηρετείτε τον άνθρωπο στην υλική και πνευματική του εξέλιξη και προκοπή».

Η ομιλία έδωσε το έναυσμα για να ανοίξει ένας πλούσιος διάλογος για το τι σημαίνει Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, για την κατάσταση που επικρατούσε στις σοσιαλιστικές χώρες, για την ανυπόταχτη στάση ζωής του επιστήμονα μετά τα φοιτητικά χρόνια. Οι φοιτητές που είχαν γεμίσει το αμφιθέατρο της Νομικής, παρακολούθησαν τέλος το βίντεο - αφιέρωμα στα 35 χρόνια της ΚΝΕ.

1ο ΤΕΕ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ
Παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο

Σε παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας, θα προχωρήσουν σήμερα, στις 11 το πρωί, οι μαθητές και γονείς του 1ου ΤΕΕ Περάματος. Οι μαθητές έχουν προχωρήσει από την περασμένη Παρασκευή σε κατάληψη, με κύριο αίτημα να καλυφθούν τα εκπαιδευτικά κενά.

Οπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση της Ενωσης Γονέων Περάματος, το 1ο ΤΕΕ Περάματος είναι το σχολείο με τα περισσότερα κενά στην περιοχή, αφού ξεκίνησαν με 348 ώρες κενά την εβδομάδα και ακόμη και σήμερα υπάρχουν 84 ώρες κενές. «Η σχολική χρονιά έχει αρχίσει εδώ και 4 μήνες, τα εκπαιδευτικά κενά στα σχολεία της πόλης μας συνεχίζουν να δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στη μόρφωση των παιδιών. Μπουχτίσαμε πια από τις εξαγγελίες τους και τα τηλεοπτικά τους σποτ. Ζητάμε το διορισμό μόνιμων καθηγητών, την αύξηση των δαπανών για την Παιδεία», καταλήγει η Ενωση Γονέων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ