Πέμπτη 18 Δεκέμβρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΠΟΥΔΑΖΟΥΣΑΣ ΑΘΗΝΑΣ ΤΗΣ ΚΝΕ
Η επιστήμη να υπηρετεί τον άνθρωπο

«Γιατί να σπουδάζουμε, αφού ούτε ουσιαστική μόρφωση, ούτε εργασία μάς προσφέρει το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα;». Αυτό το ερώτημα, που τριβελίζει όλο και πιο συχνά τα τελευταία χρόνια τα μυαλά μαθητών και φοιτητών, δάνεισε τον τίτλο στην προχτεσινή εκδήλωση της Οργάνωσης Σπουδάζουσας Αθήνας της ΚΝΕ, προς τιμήν των 35 χρόνων από την ίδρυση της ΚΝΕ, που πραγματοποιήθηκε στη Νομική, με κεντρική ομιλήτρια την Ελένη Μηλιαρονικολάκη, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ.

Οι σκληρές εργασιακές συνθήκες και η κατανόηση των φοιτητών και αυριανών επιστημόνων τού ότι απομακρύνεται όλο και περισσότερο η πιθανότητα να τους προσφέρουν οι σπουδές τους ένα ποθητό βιοποριστικό επάγγελμα, καθιστά το ερώτημα «γιατί σπουδάζουμε» ιδιαίτερα επίκαιρο. Η απάντηση της άρχουσας τάξης στο ερώτημα συμπίπτει με την ιδεολογική εκστρατεία περί ανταγωνιστικότητας, δηλαδή: ο «ικανός» φοιτητής, αυτός που ενστερνίζεται τα θέλω της αγοράς, μπορεί να προκόψει κι αντίστοιχα το καλό πανεπιστήμιο είναι αυτό που κερδίζει και προσελκύει χρήμα.

Η απάντηση όμως που δίνει το ΚΚΕ είναι πολύ διαφορετική. Σπουδάζετε «για να γίνετε επιστήμονες», είπε η Ε. Μηλιαρονικολάκη στην προχτεσινή εκδήλωση κι εξήγησε: «Για να αποκτήσετε και να διαδώσετε μια επιστημονική κοσμοθεωρία, μια καθολική μέθοδο αντίληψης και γνώσης της επιστήμης σας, αλλά και ολόκληρου του κόσμου, των γενικών νόμων που κυβερνούν την εξέλιξή του και όχι θρύψαλα γνώσεων σε ένα περιχαρακωμένο και στενό πεδίο. Μόνο έτσι θα μπορείτε με την επιστημονική και κοινωνική δράση σας να αλλάζετε τον κόσμο».

Επιμένοντας στο τι είναι «επιστήμονας», πρόσθεσε ότι «ο άνθρωπος που μπορεί να λύσει τις πιο δύσκολες διαφορικές εξισώσεις για να ρυθμίσει τη λειτουργία μιας μηχανής, αλλά περιμένει από τα ζώδια και τα ωροσκόπια να ρυθμίσουν τη ζωή του, δεν είναι επιστήμονας». «Να γίνετε επιστήμονες - τόνισε - σημαίνει όχι απλά να θυμόσαστε τα ονόματα των επτά βασιλιάδων που κυβέρνησαν τη χώρα, αλλά και τους νόμους της πολιτικής οικονομίας που καθορίζουν την ιστορία».

«Τότε είναι βέβαιο - συνέχισε η Ε. Μηλιαρονικολάκη - πως με την επίδρασή σας, μέσα στα μαθήματα και έξω από αυτά, η ανταγωνιστική πραγματικότητα του σημερινού πανεπιστημίου θα μετατραπεί σε αγωνιστική ετοιμότητα όχι μόνο για μια άλλη, ενιαία ανώτατη εκπαίδευση, αλλά και για άλλους, πιο ευτυχισμένους καιρούς, που δε θα μας τους χαρίσουν». Επομένως, «να γίνετε επιστήμονες σημαίνει πως αυτή την άπνοη διδασκαλία της συντήρησης και της διαιώνισης της αδικίας πρέπει να την ελέγξετε στο φως της μόνης επιστημονικής κοσμοθεωρίας, του διαλεκτικού υλισμού και της μόνης επιστημονικής ιδεολογίας, της σοσιαλιστικής. Τότε σίγουρα θα βρουν το σκοπό τους οι σπουδές και οι γνώσεις σας, θα καταλάβετε πως για ένα και μόνο λόγο σπουδάσατε: για να μείνετε άνθρωποι και να υπηρετείτε τον άνθρωπο στην υλική και πνευματική του εξέλιξη και προκοπή».

Η ομιλία έδωσε το έναυσμα για να ανοίξει ένας πλούσιος διάλογος για το τι σημαίνει Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, για την κατάσταση που επικρατούσε στις σοσιαλιστικές χώρες, για την ανυπόταχτη στάση ζωής του επιστήμονα μετά τα φοιτητικά χρόνια. Οι φοιτητές που είχαν γεμίσει το αμφιθέατρο της Νομικής, παρακολούθησαν τέλος το βίντεο - αφιέρωμα στα 35 χρόνια της ΚΝΕ.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Τίνα Κακλαμάνη (2024-02-07 00:00:00.0)
«Η θέση του ΚΚΕ για το πανεπιστήμιο των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων της εποχής μας» (2022-04-06 00:00:00.0)
Για τις επιμορφωτικές ανάγκες (2021-06-18 00:00:00.0)
Δώστε απάντηση στις εκλογές (2008-04-03 00:00:00.0)
Οι προτάσεις του ΚΚΕ (2006-05-27 00:00:00.0)
Οι συντεχνίες φραγμός στο κίνημα Παιδείας (1995-03-16 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ