ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 23 Απρίλη 2004
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΜΕΤΑ ΤΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
Κανένα έργο, πολλές υποσχέσεις...

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Δ. Τσιόγκας ζήτησε την επίσπευση των απαραίτητων έργων, κατά τη διάρκεια συζήτησης Επίκαιρης Ερώτησης στη Βουλή

Ενα χρόνο μετά η πλάκα θυμίζει το «γιατί», αλλά η κυβέρνηση συνεχίζει να υπόσχεται...
Ενα χρόνο μετά η πλάκα θυμίζει το «γιατί», αλλά η κυβέρνηση συνεχίζει να υπόσχεται...
Ενα χρόνο μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη που στοίχισε τη ζωή σε 22 μαθητές και παρά τις κατά καιρούς υποσχέσεις δεν έχει γίνει το παραμικρό για την καινούρια χάραξη του δρόμου μέσα από σήραγγα.

Το θέμα έφερε χτες στη Βουλή με Επίκαιρη Ερώτηση ο βουλευτής του ΚΚΕ Δ. Τσιόγκας, αλλά στην απάντησή του ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιάς, δεν ανέλαβε καμία συγκεκριμένη δέσμευση. Για την κατάσταση στο εθνικό οδικό δίκτυο έριξε τις ευθύνες στις προηγούμενες κυβερνήσεις που δεν έκαναν τίποτα για τα δύσκολα κομμάτια της Εθνικής. Οσο δε για την απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης να δώσει το έργο των Τεμπών με αυτοχρηματοδότηση, απάντησε απλώς ότι η παρούσα κυβέρνηση θα επιταχύνει τις σχετικές διαδικασίες. Πέρα από αυτά είπε ότι για τα επικίνδυνα σημεία του εθνικού δικτύου συντάχθηκε μελέτη για ηλεκτρονικούς μηχανισμούς ελέγχου ταχύτητας και θα προκηρυχτεί ο σχετικός διαγωνισμός, ενώ ανέφερε ότι θα αποφασιστεί ο περιορισμός κυκλοφορίας των φορτηγών στα επικίνδυνα σημεία για ορισμένες χρονικές περιόδους.

Στην περιοχή του δυστυχήματος στα Τέμπη δεν έγινε κανένα έργο και στο μνημόσυνο που έγινε πρόσφατα ήταν έντονη η αγανάκτηση των γονιών και των μαθητών τόνισε στην παρέμβασή του ο Δ. Τσιόγκας. Είναι χαρακτηριστικό, είπε, ότι στο μνημείο που στήθηκε στο χώρο αναφέρεται: «Σε αυτό το σημείο με ευθύνη της πολιτείας και στο βωμό του κέρδους θυσιάστηκαν οι ζωές 21 παιδιών».

Ακόμα και σήμερα, τόνισε, τα ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα: Πότε θα ξεκινήσει η σήραγγα; Θα υπάρχει έλεγχος για τα υπέρβαρα οχήματα; Θα ελέγχονται τα φορτηγά από τα ΚΤΕΟ και θα παρθούν μέτρα για τους ιδιοκτήτες που αναγκάζουν τους οδηγούς να δουλεύουν έως και 18 ώρες την ημέρα; Είναι χαρακτηριστικό, είπε, ότι τα σχετικά τμήματα για τον έλεγχο των δρομολογίων και των ταχογράφων δεν υπάρχουν σε κανένα μέρος της Ελλάδας, εκτός από ένα στη Θεσσαλονίκη. Ολα αυτά τα ερωτήματα, κατέληξε, πρέπει να απαντηθούν και να παρθούν τα αναγκαία μέτρα για να μη θρηνήσουμε νέα θύματα.

ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΤΕΕ ΓΙΑ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ
Να γίνει πράσινο - «ανάσα» για την Αθήνα

Η έκταση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού δε θα πρέπει να οικοπεδοποιηθεί με κανέναν τρόπο, καθώς αποτελεί ίσως τη μοναδική ευκαιρία για την αύξηση του ποσοστού πρασίνου στην Αθήνα - μια πόλη που αναλογούν μόλις 2,5 τ.μ. πρασίνου ανά κάτοικο, έναντι 10 τ.μ. κατά μέσο όρο που αναλογούν σε άλλες πόλεις του κόσμου.

Αυτό ήταν το γενικό συμπέρασμα της χτεσινής ημερίδας που διοργάνωσε με μεγάλη επιτυχία το ΤΕΕ με θέμα «Αεροδρόμιο Ελληνικού - Μητροπολιτικό Πάρκο Πρασίνου». Οπως χαρακτηριστικά σημείωσε η Ρούλα Ξαρχάκου, μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ, παρουσιάζοντας την εισήγηση της Οργανωτικής Επιτροπής: «μετά την απομάκρυνση των προσωρινών εγκαταστάσεων για τις ανάγκες διεξαγωγής των Ολυμπιακών Αγώνων 2004, αν γίνει πραγματικό πράσινο το Ελληνικό, το 2,55 τ.μ. πρασίνου θα γίνει 4 τ.μ. ανά κάτοικο και η μέση θερμοκρασία στο Λεκανοπέδιο θα πέσει 1 βαθμό Κελσίου».

Η ίδια επανέλαβε τις βασικές προτάσεις του ΤΕΕ για το Ελληνικό που, συνοπτικά, είναι οι εξής: Να διαμορφωθεί και να λειτουργήσει ο χώρος ως μητροπολιτικό πάρκο πρασίνου, αναψυχής και πολιτισμού. Οι χρήσεις γης να είναι συμβατές με το χαρακτηρισμό του ως Μητροπολιτικού Πάρκου. Να αποκλειστεί η πώληση γης, η οικοπεδοποίηση και οικιστική ανάπτυξη.

Στο ίδιο πνεύμα ο πρόεδρος του ΤΕΕ Γ. Αλαβάνος, τόνισε ότι «όταν πρόκειται για ελεύθερους χώρους πρασίνου, αναψυχής και ανάσας ζωής για τους κατοίκους του υποβαθμισμένου Λεκανοπεδίου Αττικής, το ΤΕΕ δεν αποδέχεται να επικρατούν λογικές ανταποδοτικότητας λογιστικού τύπου».

Παίρνοντας το λόγο, ο Σπύρος Χαλβατζής, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, ζήτησε να αποκλειστεί η οικοπεδοποίηση και αστική ανάπτυξη του χώρου - μια λογική «αξιοποίησης» που είναι πλήρως ενταγμένη στην εφαρμοζόμενη πολιτική, στην εμπορευματοποίηση της γης για νέα κέρδη στο κεφάλαιο - και να υπάρξουν χρήσεις οι οποίες θα είναι συμβατές με το χαρακτηρισμό του ως Μητροπολιτικού Πάρκου και αυτό να κατοχυρωθεί θεσμικά. Επίσης, επισήμανε ότι ο σχεδιασμός να χτιστεί μια πόλη 15 - 20.000 κατοίκων με τις κοινωνικές και τεχνικές υποδομές που είναι απαραίτητες γι' αυτή, αλλά και για τις διάφορες άλλες χρήσεις που παραμένουν, όχι μόνο πάρκο δε θα αφήσει, αλλά θα στραγγαλίσει και την ευρύτερη περιοχή.

Κατά της οικοπεδοποίησης τάχτηκαν τόσο η υπερνομάρχης Αθηνών Φ. Γεννηματά, όσο και ο αντινομάρχης Αθηνών Χ. Πασβαντίδης. Ωστόσο ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΕΧΩΔΕ Δ. Κατσιγιάννης, εκπροσωπώντας την κυβέρνηση επανέλαβε τα ήξεις - αφήξεις γύρω από το τεράστιο αυτό θέμα. «Η πολεοδόμηση θα γίνει ή σε έκταση ίση ή μικρότερη των 1.000 στρεμμάτων - είπε - ή δε θα γίνει καθόλου», επισημαίνοντας ότι αυτό θα εξαρτηθεί από την εξεύρεση των πόρων...

ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΠΕΙΡΑΙΑ
Θα συνεχίσουν να «πνίγονται» από τη λάσπη

Τουλάχιστον για τρία ακόμα χρόνια θα ταλαιπωρούνται οι κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά από τη συσσώρευση λάσπης στην Ψυτάλλεια, η οποία εγκυμονεί σοβαρότατους κινδύνους για την υγεία τους. Αυτό παραδέχτηκε χτες στη Βουλή ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς, απαντώντας σε σχετική Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Γ. Πατσιλινάκου.

Είπε συγκεκριμένα ότι για να κατασκευαστεί η απαραίτητη μονάδα ξήρανσης, πρέπει να γίνει διεθνής διαγωνισμός και τόνισε ότι «το μεγάλο πρόβλημα της λάσπης με ευθύνη των προηγούμενων κυβερνήσεων θα υπάρχει λίγο - πολύ για τρία ακόμα χρόνια». Η σημερινή κυβέρνηση, είπε, ξεκίνησε επαφές με τον Ενιαίο Σύνδεσμο Δήμων και Κοινοτήτων Αττικής, ώστε ένα μέρος της λάσπης να πάει στο Χώρο Υγειονομικής Ταφής (ΧΥΤΑ) στα Ανω Λιόσια και ένα άλλο μέρος να μπορεί να απορροφηθεί από τη μονάδα ανακύκλωσης και κομποστοποίησης που κάνει ο Σύνδεσμος, αλλά που δεν έχει αρχίσει ακόμα να λειτουργεί.

Ο Γ. Πετσάλνικος στην παρέμβασή του τόνισε ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν 60.000 κυβικά μέτρα λάσπης πάνω στην Ψυτάλλεια και πρέπει η κυβέρνηση να βρει τρόπο να την απομακρύνει. Να την πάει στο Χώρο Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων και ταυτόχρονα να παρθούν μέτρα ώστε η λάσπη στην Ψυτάλλεια να έχει τουλάχιστον γύρω - γύρω άργιλο, γιατί με την πρώτη βροχή θα πάει στη θάλασσα και θα υποβαθμίσει πάλι το Σαρωνικό. Ο βουλευτής είπε ότι υπάρχουν καταγγελίες που δεν έχουν επιβεβαιωθεί πως ένα μέρος της λάσπης θα πηγαίνει στη θάλασσα, ενώ δεν έχει γίνει η φύτευση της Ψυτάλλειας για να βελτιωθεί κάπως η κατάσταση ως προς τα κουνούπια και τις σκνίπες που ταλαιπωρούν την περιοχή.

ΟΛΥΜΠΙΑΚΑ ΕΡΓΑ ΥΠΕΧΩΔΕ
Επιβεβαιώνονται υπερβάσεις κατά 37%!

Την πλήρη επιβεβαίωση ότι τελικά τα Ολυμπιακά έργα θα στοιχίσουν «ο κούκος αηδόνι», έκανε χτες στη Βουλή ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς. Απαντώντας σε σχετική Ερώτηση της Α. Ξηροτήρη, βουλευτής του ΣΥΝ, δήλωσε ότι μόνο για τα Ολυμπιακά έργα αρμοδιότητας ΥΠΕΧΩΔΕ υπάρχει μία υπέρβαση της τάξης του 37%, δηλαδή το αρχικό κόστος του 1 δισ. 654 εκατ. ευρώ εκτινάχτηκε στα 2 δισ. 270 εκατ. ευρώ!

Πρέπει εδώ να σημειώσουμε ότι τα έργα αρμοδιότητας ΥΠΕΧΩΔΕ αντιπροσωπεύουν σε ποσοστό λιγότερο από το 30% του συνόλου των Ολυμπιακών έργων και ότι σε έργα αρμοδιότητας άλλων υπουργείων παρατηρούνται ακόμη μεγαλύτερες υπερβάσεις. Επίσης, πρέπει να επισημάνουμε ότι τα στοιχεία για το αρχικό κόστος που έδωσε ο υπουργός αφορούν μόνο την τελευταία διετία, όταν πια είχαν «ωριμάσει» τα έργα, ενώ οι υπερβάσεις θα παρουσιαζόταν ακόμη μεγαλύτερες αν παίρνονταν ως αφετηρία οι αρχικές εξαγγελίες των τότε υπουργών ΠΕΧΩΔΕ της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ...

«Οι υπερβάσεις αυτές των προϋπολογισμών - δήλωσε ο Γ. Σουφλιάς - αποφασίστηκαν από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου και από την προηγούμενη κυβέρνηση». Ωστόσο, ούτε και η σημερινή ηγεσία δε φαίνεται να μπορεί να συγκρατήσει το κόστος, αφού όπως παραδέχτηκε, ο υπουργός το αύξησε ήδη κατά 7,7 εκατ. ευρώ, έστω κι αν αυτό δεν αφορά έργο που ήδη κατασκευάζεται, αλλά για την κατασκευή ενός νέου έργου που δεν προβλεπόταν, δηλαδή τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου στο Ελληνικό και για τα αντιπλημμυρικά έργα στον ίδιο χώρο...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ