ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 9 Ιούλη 2004
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΕΒ
Ζητά πλήρη υποταγή της εκπαίδευσης στην αγορά

Αναμόρφωση του εκπαιδευτικού συστήματος ώστε αυτό να παρέχει τις δεξιότητες που έχουν ανάγκη οι επιχειρήσεις, ενσωμάτωση σε αυτό μηχανισμών της αγοράς, αλλά και φοροαπαλλαγές για την εκπαίδευση των στελεχών τους, ζητά ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών (ΣΕΒ). Χτες δημοσιεύτηκε η «Ερευνα για τις Ανάγκες των Επιχειρήσεων σε Ειδικότητες Αιχμής για την τριετία 2005-2007» που πραγματοποίησε ο ίδιος ο ΣΕΒ, παρεμβαίνοντας έτσι στα ζητήματα της Παιδείας.

Ουσιαστικά, ο ΣΕΒ ζητά επιτάχυνση της ήδη προδιαγεγραμμένης από την ΕΕ πορείας πλήρους προσαρμογής της εκπαίδευσης στις ανάγκες του μεγάλου κεφαλαίου. Μία πορεία που έχει ήδη ξεκινήσει με τις συνέπειες στο περιεχόμενο και το χαρακτήρα της παιδείας να έχουν ήδη γίνει φανερές και την οποία τα κόμματα του ευρωμονοδρόμου δηλώνουν πρόθυμα να ακολουθήσουν στο πλαίσιο και της απόφασης της Λισαβόνας για αύξηση της «ανταγωνιστικότητας» των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων. Και που βέβαια βρίσκονται στον αντίποδα των πραγματικών, σύγχρονων, λαϊκών αναγκών.

Με πρόσχημα, λοιπόν, τη «δημιουργία περισσότερων και καλύτερων θέσεων απασχόλησης σε βιώσιμες ανταγωνιστικές επιχειρήσεις», ο ΣΕΒ ζητά η εκπαίδευση των εργαζομένων «να διευκολυνθεί και να ενισχυθεί με φοροαπαλλαγές, για τις επιχειρήσεις και ατομικά για τους εργαζομένους, και με άρση γραφειοκρατικών περιορισμών που εμποδίζουν την υλοποίηση προγραμμάτων κατάρτισης εργαζομένων στις ιδιωτικές επιχειρήσεις». Παράλληλα, οι βιομήχανοι διαπιστώνουν ότι οι σύγχρονες επιχειρήσεις αναζητούν ένα αναβαθμισμένο ανθρώπινο δυναμικό με ευρύτερες ικανότητες, κοινωνικές και προσωπικές, τις οποίες όμως «το εκπαιδευτικό σύστημα δεν παρέχει επαρκώς» και ζητούν «άμεση αναθεώρηση των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης». Επαναλαμβάνεται ότι οι επιχειρήσεις ζητούν από τα στελέχη τους να έχουν καλές γνώσεις του αντικειμένου τους, ικανότητες απόκτησης νέων γνώσεων, γνώσεις και ικανότητες επικοινωνίας, επιχειρηματικότητας, ομαδικής εργασίας, ικανότητες χρήσης και αξιοποίησης νέων τεχνολογιών, γνώσεις ξένων γλωσσών κυρίως της αγγλικής, τις δεξιότητες δηλαδή που όλα τα ευρωπαϊκά κείμενα περιγράφουν ως αναγκαίες για τους εργαζόμενους.

Μέσα από την έρευνα η οποία πραγματοποιήθηκε το δεύτερο τρίμηνο του 2004 με ερωτηματολόγια, στα οποία απάντησαν 374 επιχειρήσεις, ο ΣΕΒ προβλέπει ότι την επόμενη τριετία αυξημένη ζήτηση θα έχουν ειδικότητες που αφορούν τη διαχείριση της ποιότητας, την υγιεινή και ασφάλεια της εργασίας και τα λογιστικά - οικονομικά επαγγέλματα. Ειδικότερα, Μηχανικοί - Μηχανολόγοι, Οικονομολόγοι - Λογιστές, Στελέχη Πωλήσεων και Μάρκετινγκ, Πληροφορικής και Επικοινωνιών είναι τα επαγγέλματα που ο ΣΕΒ θεωρεί περισσότερο απαραίτητα για το επόμενο διάστημα, σύμφωνα πάντα με τις βραχυπρόθεσμες ανάγκες της αγοράς.

Στο πλαίσιο αυτό, ζητούν ανοιχτά τα συστήματα εκπαίδευσης και κατάρτισης «να προσανατολιστούν στις ανάγκες της κοινωνίας και της οικονομίας της γνώσης, ενσωματώνοντας μηχανισμούς της αγοράς που θα εξασφαλίζουν τη συνεχή προσαρμογή στις ανάγκες αυτές», «να εισαχθούν στοιχεία ευελιξίας, με αυτονομία λειτουργίας σε επίπεδο εκπαιδευτικού ιδρύματος και με παροχή σπονδυλωτών προγραμμάτων σύμφωνα με τις ιδιαίτερες ανάγκες των εκπαιδευόμενων» και αναφέρεται ενδεικτικά το παράδειγμα της μεταρρύθμισης της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης της Αυστρίας. Οπου κάθε έννοια δημόσιας και δωρεάν παιδείας έχει αντικατασταθεί από ένα πανεπιστήμιο ελεγχόμενο από την αγορά.

ΔΙΚΗ «ΡΙΚΟΜΕΞ»
Καταδίκες ζήτησε ο εισαγγελέας

Τρεις καταδίκες, μια απαλλαγή και μετατροπή της κατηγορίας πρότεινε ο εισαγγελέας Χρήστος Σατλάνης

Την καταδίκη των Νικόλαου Σχολίδη, Αλέξανδρου Δόβα και Αδαμάντιου Βασιλάκη με μετατροπή της κατηγορίας από ενδεχόμενο δόλο σε έκθεση σε θανατηφόρο κίνδυνο, πρότεινε χτες ο εισαγγελέας του δικαστηρίου που δικάζει τους κατηγορούμενους μηχανικούς για την κατάρρευση του εργοστασίου της «ΡΙΚΟΜΕΞ» στο σεισμό της 7ης Σεπτέμβρη 1999. Ο Χρήστος Σατλάνης ζήτησε την απαλλαγή του τέταρτου κατηγορούμενου Εμμανουήλ Κοτζαστράτη, καθώς και την οριστική παύση της δίωξης λόγω θανάτου των Μιχάλη και Γεράσιμου Τσάση.

Την αγόρευσή του την άρχισε με αναφορά στο ιστορικό της υπόθεσης, για να σημειώσει ότι από το σύνολο των αποδεικτικών μέσων προέκυψε ότι δεσπόζοντα ρόλο στην κατασκευή του κτιρίου είχε ο Μιχάλης Τσάσης, αδελφός του συνιδρυτή και συνιδιοκτήτη της «ΡΙΚΟΜΕΞ» Γεράσιμου Τσάση. Ακολούθως σημείωσε ότι η επέκταση του ημιωρόφου σε όλο τον όροφο έγινε πριν αναλάβουν την αναδιαμόρφωσή του οι Αλέξανδρος Δόβας και Αδαμάντιος Βασιλάκης.

Ως αίτια κατάρρευσης του εργοστασίου ο εισαγγελέας δέχτηκε τα αναφερόμενα στο πόρισμα των πραγματογνωμόνων. Δηλαδή: Αντί των προβλεπόμενων δοκιδοτών πλακών των ορόφων αυτοί στηρίζονταν μόνο σε υποστυλώματα, τα οποία μάλιστα ήταν χωρίς διαπλατύνσεις, με αποτέλεσμα κατά το σεισμό αυτά να τρυπήσουν τις πλάκες σαν σουβλάκι. Ακόμα, ενώ προβλέπονταν 32 υποστυλώματα, τελικά κατασκευάστηκαν μόνο 24, από τα οποία τα 16 ήταν περιμετρικά. Τρίτον, τα προβλεπόμενα υπόγεια που έπρεπε να είναι περίκλειστα από συμπαγές έδαφος, βρέθηκαν ανοικτά στο 50% της περιμέτρου τους. Ετσι όλο το κτίριο κρεμόταν στον αέρα. Τέταρτον, ο ημιώροφος που έπρεπε να είναι το μισό του ορόφου, επεκτάθηκε σε όλο τον όροφο. «Ολα τα αίτια συνήργησαν στην κατάρρευση, αλλά ο ημιώροφος θα μπορούσε από μόνος του να είναι η αιτία κατάρρευσης του κτιρίου», τόνισε ο εισαγγελέας. Και πρόσθεσε: «Για την κατάρρευση δεν είναι αποκλειστική αιτία ο σεισμός, αλλά και οι κακοτεχνίες που είχε. Αν δεν υπήρχαν αυτές, θα στεκόταν όρθιο, ή στη χειρότερη περίπτωση θα έγερνε, αλλά δε θα κατέρρεε καθολικά».

Ειδικότερα για τους κατηγορούμενους είπε ότι ο Νικ. Σχολίδης ήταν αυτός που συνέταξε την αρχιτεκτονική μελέτη της πρώτης άδειας, ενώ οι Αλ. Δόβας και Αδ. Βασιλάκης είχαν αντιληφθεί την επικινδυνότητα του κτιρίου. «Θεωρώ ότι όλες οι κακοτεχνίες ήταν σε γνώση των κατηγορουμένων, αν και το αποδεικτικό υλικό είναι ισχνό. Οι Δόβας και Βασιλάκης με το να αναδιαμορφώσουν τον ημιώροφο διατήρησαν τον υφιστάμενο κίνδυνο και έδωσαν μια εξωτερική εντύπωση νομιμότητας και αρτιότητας. Επιπλέον τον επαύξησαν, αφού δημιούργησαν χώρο για να εργαστούν 75 άτομα», είπε ο Χρ. Σατλάνης, προσθέτοντας ότι παρέλειψαν είτε να προβούν σε μια αναγγελία στα ΜΜΕ για τον κίνδυνο που έχουν οι εργαζόμενοι προσερχόμενοι στο κτίριο, είτε να κάνουν μια καταγγελία στην Πολεοδομία ή στον εισαγγελέα, ώστε να απαγορευτεί η λειτουργία του κτιρίου και να κατεδαφιστεί.

Για τον Εμμ. Κοτζαστράτη, είπε ότι ήταν υπάλληλος του Αλ. Δόβα και δεν είχε καμία σχέση με την υπόθεση.

ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ
Παραδίνεται σταδιακά με ατέλειες

Eurokinissi

Με αποκλίσεις από τον αρχικό σχεδιασμό και χωρίς να έχει ολοκληρωθεί το έργο, θα παραδοθεί σταδιακά από την επόμενη Δευτέρα μέχρι το τέλος του μήνα στην ΕΡΓΟΣΕ ένα τμήμα μόνο του προαστιακού σιδηροδρόμου.

Πρόκειται για το τμήμα από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» μέχρι το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ). Οπως, μάλιστα διευκρινίστηκε κατά τη χτεσινή συνέντευξη Τύπου των κατασκευαστριών εταιριών J&P ΑΒΑΞ και ALSTOM, η ηλεκτροκίνηση έχει διασφαλιστεί μόνο για τα 22 από τα 32,5 χλμ της διαδρομής που είναι έτοιμη. Από το αεροδρόμιο μέχρι το σταθμό της Δουκίσσης Πλακεντίας, τη διαδρομή δηλαδή που θα κάνουν και οι συρμοί του μετρό, προς το αεροδρόμιο. Η ηλεκτροκίνηση μέχρι το ΣΚΑ θα ολοκληρωθεί δύο με τρεις μήνες μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Επιπλέον, με «ατέλειες» θα λειτουργήσει ο σταθμός της Νερατζιώτισσας, καθώς δε θα είναι έτοιμο όλο το στέγαστρο, αλλά και όλο το σύστημα αυτοματισμού.

Αίσθηση προκάλεσε η προσπάθεια των εκπροσώπων της ΕΡΓΟΣΕ να παρουσιάσουν ως «άθλο» την παράδοση του έργου. Κι ενώ επανειλημμένα υπογραμμίστηκε πως τα χρονικά περιθώρια ήταν μικρότερα από αυτά που προέβλεπε η σύμβαση, δεν έγινε καμία αναφορά στα... κίνητρα που εξασφαλίστηκαν για την επίσπευση της κατασκευής και παράδοσης του έργου. Να σημειωθεί ακόμα ότι η εταιρία δεν έδωσε καμία πληροφορία ή απάντηση σε ερωτήματα που αφορούν τη λειτουργία του σιδηροδρόμου (δρομολόγια, εισιτήρια κλπ.), με το αιτιολογικό ότι αυτό αφορά τον ΟΣΕ.

Δείγμα του κατά πόσο πρόκειται όντως για «άθλο», που θα βελτιώνει τις συνθήκες καθημερινής μετακίνησης των επιβατών, ήταν ο σταθμός του Κορωπίου, στον οποίο πραγματοποιήθηκε επίσκεψη. Οπως διαπιστώθηκε, προς το παρόν δεν υπάρχει χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων, αλλά ούτε και στάσεις που να μαρτυρούν δρομολόγηση λεωφορειακών γραμμών για τη μετάβαση του κόσμου σε ένα σημείο που βρίσκεται - κυριολεκτικά - εν μέσω της Αττικής Οδού. Επιπλέον, η κατασκευή του σταθμού αφήνει τις αποβάθρες εκτεθειμένες στα όποια καμώματα του καιρού (καύσωνα, βροχή, χιόνι), αφού τμήματα της πλατφόρμας δεν είχαν καν στέγαστρο.

Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται στα 326 εκατ. ευρώ, ενώ οι σιδηροδρομικές γραμμές είναι κατασκευασμένες για ταχύτητα 220 χιλιόμετρα την ώρα. Ωστόσο, η διαδρομή θα επιτρέπει στους συρμούς να φτάνουν τα 160 χιλιόμετρα.

Το τμήμα του προαστιακού που θα παραδοθεί, περιλαμβάνει τους εξής σταθμούς: Κορωπίου, Κάντζας, Παλλήνης, Δουκίσσης Πλακεντίας, Κηφισίας, Ηρακλείου και Νερατζιώτισσας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ