Παρασκευή 9 Ιούλη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ
Παραδίνεται σταδιακά με ατέλειες

Eurokinissi

Με αποκλίσεις από τον αρχικό σχεδιασμό και χωρίς να έχει ολοκληρωθεί το έργο, θα παραδοθεί σταδιακά από την επόμενη Δευτέρα μέχρι το τέλος του μήνα στην ΕΡΓΟΣΕ ένα τμήμα μόνο του προαστιακού σιδηροδρόμου.

Πρόκειται για το τμήμα από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» μέχρι το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ). Οπως, μάλιστα διευκρινίστηκε κατά τη χτεσινή συνέντευξη Τύπου των κατασκευαστριών εταιριών J&P ΑΒΑΞ και ALSTOM, η ηλεκτροκίνηση έχει διασφαλιστεί μόνο για τα 22 από τα 32,5 χλμ της διαδρομής που είναι έτοιμη. Από το αεροδρόμιο μέχρι το σταθμό της Δουκίσσης Πλακεντίας, τη διαδρομή δηλαδή που θα κάνουν και οι συρμοί του μετρό, προς το αεροδρόμιο. Η ηλεκτροκίνηση μέχρι το ΣΚΑ θα ολοκληρωθεί δύο με τρεις μήνες μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Επιπλέον, με «ατέλειες» θα λειτουργήσει ο σταθμός της Νερατζιώτισσας, καθώς δε θα είναι έτοιμο όλο το στέγαστρο, αλλά και όλο το σύστημα αυτοματισμού.

Αίσθηση προκάλεσε η προσπάθεια των εκπροσώπων της ΕΡΓΟΣΕ να παρουσιάσουν ως «άθλο» την παράδοση του έργου. Κι ενώ επανειλημμένα υπογραμμίστηκε πως τα χρονικά περιθώρια ήταν μικρότερα από αυτά που προέβλεπε η σύμβαση, δεν έγινε καμία αναφορά στα... κίνητρα που εξασφαλίστηκαν για την επίσπευση της κατασκευής και παράδοσης του έργου. Να σημειωθεί ακόμα ότι η εταιρία δεν έδωσε καμία πληροφορία ή απάντηση σε ερωτήματα που αφορούν τη λειτουργία του σιδηροδρόμου (δρομολόγια, εισιτήρια κλπ.), με το αιτιολογικό ότι αυτό αφορά τον ΟΣΕ.

Δείγμα του κατά πόσο πρόκειται όντως για «άθλο», που θα βελτιώνει τις συνθήκες καθημερινής μετακίνησης των επιβατών, ήταν ο σταθμός του Κορωπίου, στον οποίο πραγματοποιήθηκε επίσκεψη. Οπως διαπιστώθηκε, προς το παρόν δεν υπάρχει χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων, αλλά ούτε και στάσεις που να μαρτυρούν δρομολόγηση λεωφορειακών γραμμών για τη μετάβαση του κόσμου σε ένα σημείο που βρίσκεται - κυριολεκτικά - εν μέσω της Αττικής Οδού. Επιπλέον, η κατασκευή του σταθμού αφήνει τις αποβάθρες εκτεθειμένες στα όποια καμώματα του καιρού (καύσωνα, βροχή, χιόνι), αφού τμήματα της πλατφόρμας δεν είχαν καν στέγαστρο.

Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται στα 326 εκατ. ευρώ, ενώ οι σιδηροδρομικές γραμμές είναι κατασκευασμένες για ταχύτητα 220 χιλιόμετρα την ώρα. Ωστόσο, η διαδρομή θα επιτρέπει στους συρμούς να φτάνουν τα 160 χιλιόμετρα.

Το τμήμα του προαστιακού που θα παραδοθεί, περιλαμβάνει τους εξής σταθμούς: Κορωπίου, Κάντζας, Παλλήνης, Δουκίσσης Πλακεντίας, Κηφισίας, Ηρακλείου και Νερατζιώτισσας.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ