ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 20 Ιούλη 2004
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΤΡΑΜ
Περιπετειώδης η πρεμιέρα του

Σοβαρές, για την ασφάλεια επιβατών και διερχόμενων πεζών και οχημάτων, οι ελλείψεις στη λειτουργία του, παρά το υπέρογκο κόστος του

Πολλά ήταν τα προβλήματα κατά τη χτεσινή έναρξη της λειτουργίας του τραμ

Eurokinissi

Πολλά ήταν τα προβλήματα κατά τη χτεσινή έναρξη της λειτουργίας του τραμ
Χωρίς ουσιαστικά μέτρα για την ασφαλή μετακίνηση των επιβατών, αλλά και των διερχόμενων πεζών και οχημάτων, και με υπέρβαση του αρχικού κόστους περίπου κατά 20% (το τελικό κόστος έφτασε στα 380 εκατ. ευρώ, ενώ ο αρχικός προϋπολογισμός ήταν 320) παραδόθηκε χτες, στο επιβατικό κοινό το τραμ. Επιπλέον, ανοιχτό παραμένει το ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης του νέου μέσου.

Παρά τις επανειλημμένες διαβεβαιώσεις του υπουργού Μεταφορών, Μιχ. Λιάπη, και του προέδρου της κατασκευάστριας εταιρείας ΤΡΑΜ ΑΕ, Αγγ. Λάσκαρη, κατά τη διάρκεια των εγκαινίων, για την ασφάλεια που διακρίνει το νέο μέσο, διαφορετικά είναι τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την πρώτη μέρα λειτουργίας του.

Συγκεκριμένα, οι σηματοδότες του τραμ δε λειτουργούσαν σε κανένα σημείο διασταύρωσης με το οδικό δίκτυο. Επίσης, πολλές διαβάσεις πεζών δεν είναι ακόμα έτοιμες, ενώ αρκετές βρίσκονται μακριά από τις στάσεις. Χαρακτηριστικό ήταν το περιστατικό που σημειώθηκε στη διασταύρωση των οδών Αχιλλέως και Ποσειδώνος, όταν δύο συρμοί με αντίθετη κατεύθυνση απέφυγαν τη σύγκρουση την τελευταία στιγμή. Ακόμα, μεγάλη καθυστέρηση παρατηρήθηκε σε ορισμένες περιπτώσεις όπως π.χ. στο Ν. Κόσμο, όπου μέσα σε μία ώρα πέρασε μόνο ένας συρμός προς κάθε κατεύθυνση. Στο Σύνταγμα, επιβάτες εγκλωβίστηκαν μέσα στο τραμ επί μισή ώρα, λόγω της μη καλής επαφής με το ηλεκτροδοτικό δίκτυο.

Οπως λένε οι αρμόδιοι, τις επόμενες μέρες αναμένεται η αποκατάσταση της λειτουργίας των φωτεινών σηματοδοτών. Δεν μπόρεσαν όμως να διαβεβαιώσουν αν: Θα συνεχίσουν οι επιβάτες του τραμ να κάνουν τη διαδρομή Γλυφάδα - Αλιμος σε... τρεις ώρες ή θα παραμένουν εγκλωβισμένοι για 2,5 ώρες ή θα σταματούν κάθε λίγο επειδή τα φρένα πήραν φωτιά, όπως πολλές φορές συνέβη χτες.

Το νέο μέσο, σύμφωνα με την ενημέρωση των αρμοδίων, καλύπτει μία έκταση 26 χιλιομέτρων διπλής γραμμής, και εξυπηρετεί 47 στάσεις. Η μέση ταχύτητα υπολογίζεται στα 23 χλμ την ώρα, ενώ εκτιμάται ότι καθημερινά θα μετακινούνται με το τραμ περίπου 80.000 επιβάτες. Ο «στόλος» του τραμ αποτελείται από 35 οχήματα, τα οποία θα κυκλοφορήσουν σταδιακά (σήμερα βγήκαν στους δρόμους 16). Το κανονικό εισιτήριο κοστίζει 60 λεπτά, ενώ για μετακίνηση που δεν υπερβαίνει τα 15' (πέντε στάσεων ή 2,5 χλμ), όπως για μετεπιβιβάσεις από όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς (ΗΛΠΑΠ, ΕΘΕΛ, ΜΕΤΡΟ, ΗΣΑΠ) θα κοστίζει 40 λεπτά. Αν και προβλέπεται ακόμα εισιτήριο για νέους κάτω των 18 ετών αξίας 30 λεπτών, μέχρι σήμερα δεν έχει διευκρινιστεί αν θα υπάρχει φοιτητικό εισιτήριο, κάτι που ισχύει σε όλα τα υπόλοιπα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

ΜΑΡΙΝΑ ΖΕΑΣ
Υπογράφτηκε το περιβαλλοντικό έγκλημα

Την άμεση αντίδραση των κατοίκων του Πειραιά προκάλεσε η πληροφορία που έφτασε αργά χτες το μεσημέρι από έγκυρες πηγές του ΥΠΕΧΩΔΕ, πως ο υπουργός Γ. Σουφλιάς υπέγραψε τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τη μαρίνα Ζέας και την προώθησε ήδη για υπογραφή στους συναρμόδιους υπουργούς, ανοίγοντας έτσι το δρόμο στους μεγαλοεργολάβους για την πλήρη καταστροφή ολόκληρης της περιοχής της Ζέας και του Πασαλιμανιού.

Είναι ο ίδιος υπουργός που μόλις ένα μήνα πριν διαβεβαίωνε τους κατοίκους που διαμαρτύρονταν έξω από το υπουργείο του, αλλά και τους εκπροσώπους της Τοπικής και Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης πως η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων δε θα εγκριθεί κι ότι θα αναζητηθούν λύσεις μέσα από τη συναίνεση των κατοίκων, των φορέων και των εκπροσώπων της πόλης!

Αμέσως πραγματοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη στη Νομαρχία Πειραιά με τη συμμετοχή των κατοίκων, αλλά με την απουσία του δημάρχου Χρήστου Αγραπίδη και της παράταξής του. Αφού καταγγέλθηκε η εν κρυπτώ ενέργεια του υπουργού Περιβάλλοντος, αποφασίστηκε οι εκπρόσωποι της Νομαρχιακής και Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των μαζικών φορέων και οι κάτοικοι της περιοχής να συγκεντρωθούν στις 9 σήμερα το πρωί στα Δικαστήρια του Πειραιά, όπου θα εκδικαστούν τα ασφαλιστικά μέτρα κατά των εταιριών που εκτελούν τα έργα στη μαρίνα Ζέας, ώστε όλοι μαζί και στο δικαστήριο να υπερασπιστούν την περιοχή τους. Παράλληλα, αποφάσισαν την αποστολή επιστολής διαμαρτυρίας στον υπουργό Περιβάλλοντος, με την οποία θα του κάνουν γνωστό πως είναι αποφασισμένοι με δυναμικό τρόπο να διαφυλάξουν την περιοχή.

«Η κυβέρνηση και ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ μ' αυτή τους την ενέργεια ανέλαβαν τις ευθύνες τους», επισήμανε μιλώντας στο «Ρ» η Ελπίδα Παντελάκη, βουλευτής Πειραιά του ΚΚΕ. «Ηρθαν σε πλήρη αντίθεση με το λαό του Πειραιά, τα συμφέροντά του και την ίδια του τη ζωή και πήραν ανοιχτά θέση υπέρ των εργολάβων. Ο λαός πρέπει να αντισταθεί και να αναπτύξει τον αγώνα του, ώστε να μην επιτρέψει κι αυτό το νέο περιβαλλοντικό έγκλημα στην περιοχή».

Δρόμος - καρμανιόλα στην Ερέτρια

«Η ζωή μας έχει μικρότερη αξία από ένα πεζοδρόμιο»; Υπάρχει απάντηση σ' αυτό το αγωνιώδες ερώτημα, που έθετε το αναρτημένο πανό των διαμαρτυρομένων κατοίκων; Οπως φαίνεται από την εξέλιξη των γεγονότων, για τους αρμόδιους παραμένει αναπάντητο ή... αδιάφορο! Σε δρόμο αποδεδειγμένα καρμανιόλα, καθημερινά παίζουν τη ζωή τους «κορόνα - γράμματα» εκατοντάδες κάτοικοι και (το καλοκαίρι) παραθεριστές, του οικισμού «Αλκυονίδες», στον Μαλακώντα Ερέτριας.

Εδώ και δυόμισι χρόνια - απ' ό,τι θυμάται ο Ευάγγελος Χρηστίδης, από τους παλαιότερους οικιστές - διεκδικούν το ελάχιστο, οι 200 οικογένειες, που τα σπίτια τους βρίσκονται πάνω από την Εθνική Οδό, Χαλκίδας - Ερέτριας, στη συγκεκριμένη περιοχή, να έχουν ασφαλή πρόσβαση στον απέναντι δρόμο που οδηγεί στην παραλία. Αυτό το δικαίωμα τους αρνούνται για άλλα τόσα χρόνια ο αρμόδιος Δήμος, η Νομαρχία και οι υπηρεσίες της Περιφέρειας.

Στο μεταξύ, τα θανατηφόρα στη συγκεκριμένη περιοχή αυξάνονται, χρόνο με το χρόνο. Το τελευταίο διάστημα υπήρξαν τέσσερα.

Προχτές Κυριακή, με πρωτοβουλία του πολιτιστικού - εξωραϊστικού συλλόγου, πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην Εθνική Οδό Χαλκίδας - Ερέτριας, στο «επίμαχο» σημείο του «EVA Camping» και συμβολική κατάληψη του δρόμου με ένα και μοναδικό αίτημα: την κατασκευή πεζοδρομίου κατά μήκους 250 μέτρων περίπου της Εθνικής Οδού και μέχρι τον κάθετο χωματόδρομο, που οδηγεί στην παραλία. Είναι και ο μοναδικός δρόμος, σε αρκετό μήκος, αφού οι βίλες και τα αυθαίρετα -με την ανοχή των ακόμα πιο αυθαιρέτων και παράνομων πολιτικών κυβερνήσεων- έχουν ορθώσει «τείχος» αδιαπέραστο και απαγορευτικό της ελεύθερης και ανεμπόδιστης πρόσβασης στην όμορφη παραλία του Μαλακώντα.

«Εμείς ζητάμε, θα μας πει η Ουρανία Γκολέμη, πρόεδρος του Συλλόγου, να γίνει πεζοδρόμιο ενός μέτρου, όσο πρέπει να απέχει το οικόπεδο από τα όρια του δρόμου. Δε βρίσκουμε ανταπόκριση». Οι κάτοικοι, παρότι είχαν καλέσει όλους τους φορείς (Νομαρχία, Δήμο Ερέτριας, νομαρχιακές παρατάξεις), κανένας δεν έκανε την «τιμή» να παραστεί. Μοναδική εξαίρεση - και εκτιμήθηκε απ' όλους - η νομαρχιακή σύμβουλος της ΝΑΣ, Σοφία Ντούρου, που όπως δήλωσε «είναι υποχρέωση του κράτους και των υπηρεσιών να γίνουν τέτοια έργα υποδομής - και το συγκεκριμένο - που θα προστατεύσουν την ανθρώπινη ζωή και ασφάλεια. Πόσο μάλλον και της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης και του Δήμου, που χαρατσώνουν τους κατοίκους δύο και τρεις φορές».

ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ

Τελούμε την Κυριακή 25-7-04 και ώρα 9.30 π.μ. 40/θήμερο μνημόσυνο στον Ιερό Ναό Αγ. Γεωργίου Διονύσου για την ανάπαυση της ψυχής του πολυαγαπημένου μας συζύγου, πατέρα, παππού, αδελφού και θείου

ΠΑΝΤΕΛΗ ΓΑΛΑΤΗ

Η σύζυγος: Ευσταθία. Τα παιδιά: Πίκια και Γιάννης, Κώστας και Κατερίνα. Τα εγγόνια: Βασίλης, Νίκος. Τα αδέλφια: Γιώργος και Μαρία. Τα ανίψια. Οι λοιποί συγγενείς.

ΚΗΔΕΙΑ

Τον πολυαγαπημένο μας πατέρα, παππού, αδελφό και θείο

ΒΑΣΙΛΗ ΝΕΦΕΛΟΥΔΗ

Τ. Γραμματέα της ΚΕ του ΚΚΕ - Τ. βουλευτή Αθηνών

κηδεύουμε σήμερα Τρίτη 20-7-2004 και ώρα 5.00 μ.μ. από τον Ιερό Ναό του Κοιμητηρίου Νέας Σμύρνης.

Η θυγατέρα: Νίκη Α. Χωμενίδη. Ο εγγονός: Χ.Α. Χωμενίδης. Τα αδέλφια: Ιωάννα και Δημοσθένης Νέλδης. Τα ανίψια. Οι λοιποί συγγενείς.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ

Σας ευχαριστούμε θερμά για τη συμπαράστασή σας στο βαρύτατο πένθος μας για την απώλεια του αγαπημένου μας

ΝΙΚΟΛΑ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑ

Η σύζυγος. Τα παιδιά. Οι γονείς. Τα αδέλφια. Οι θείοι. Οι λοιποί συγγενείς.

Θάνατος αγωνιστή

Στις 16-7-2004 έφυγε από κοντά μας ο σύντροφος ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΕΛΕΓΡΑΤΗΣ, μέλος του ΚΚΕ και αγωνιστής της Εθνικής Αντίστασης.

Γεννήθηκε στην Τανάγρα της Βοιωτίας το 1914 από γονείς αγρότες. Εγινε μέλος του ΚΚΕ το 1937. Την περίοδο της Γερμανικής Κατοχής πήρε μέρος στην Αντίσταση, μέσα από τις γραμμές του ΕΑΜ - ΕΛΑΣ πολεμώντας τους κατακτητές. Μετά την Κατοχή κυνηγήθηκε από το μετεμφυλιακό κράτος και αναγκάστηκε να φύγει από την Τανάγρα και να κρυφτεί στην Αθήνα. Στην περίοδο της δικτατορίας τον συνέλαβαν στη Θήβα και τον εξόρισαν στη Γυάρο. Μετά τη δικτατορία δραστηριοποιήθηκε συνδικαλιστικά στην Ελευσίνα και εκλέγεται πρόεδρος στο Σωματείο της ΒΙΒΕΧΡΩΜ. Μέχρι το τέλος της ζωής του παρέμεινε πιστός και αταλάντευτος κομμουνιστής, παλεύοντας μέσα από το ΚΚΕ για μια καλύτερη κοινωνία, για τη δημοκρατία και το σοσιαλισμό.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ