ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 30 Δεκέμβρη 1999
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΤΟ ΑΝΑ ΤΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ ... «ΧΡΙΣΤΕΜΠΟΡΙΟ»

Οι «χριστέμποροι», όπως ίσως θα γνωρίζετε, έπιασαν και πάλι δουλιά. Μετά τα παζάρια που στήθηκαν επί μακρόν στην πλατεία του Αγίου Παντελεήμονα και πέριξ αυτής, με αφορμή το προσκύνημα της εικόνας «Αξιον Εστί», τώρα οι πραματευτάδες έχουν την ευκαιρία να επεκτείνουν τις μπίζνες τους σε άλλο «πανηγύρι». Ας είναι καλά το φρέσκο «άγιο» εμπόρευμα, που κατέφθασε από το Αγιο Ορος και το οποίο υποδέχτηκε αυτοπροσώπως ο κ. Χριστόδουλος. Για όσους αμφιβάλλουν, δεν έχουν παρά να κάνουν μια βόλτα από το ναό του Κολωνακίου. Στο συγκεκριμένο χώρο, όπου εκτίθενται, λέει, τα ...δώρα που προσέφεραν οι Μάγοι στο νεογέννητο Ιησού, χτυπάει εδώ και μερικές μέρες η καρδιά των απανταχού «αγιογδυτών». Αλλωστε, δεν πρέπει να ξεχνά κανείς ότι κατά την παράδοση, εκτός από σμύρνα και λιβάνι, οι Μάγοι προσήλθαν στη φάτνη κρατώντας και χρυσό. Και ο χρυσός ανέκαθεν προσέλκυε τους «αγιογδύτες»...

***

Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε με εμφαντικό τρόπο ότι το τι πιστεύει κανείς είναι αναφαίρετο προσωπικό του δικαίωμα. Εκείνο που δεν είναι δικαίωμα κανενός είναι να καπηλεύεται και να μιζάρει πάνω στην πίστη των ανθρώπων, σε όποιο Θεό κι αν αυτοί πιστεύουν. Το ανεπίτρεπτο είναι μερικοί «ξύπνιοι» να έχουν μετατρέψει σε επάγγελμα τις ανασφάλειες, τις μεταφυσικές προσεγγίσεις, τα αγνά αισθήματα χιλιάδων ανθρώπων και να εξαργυρώνουν αυτή την αθωότητα στα πανέρια με τα κομποσκοίνια, τα φυλαχτά, τις «άγιες» εικονίτσες και το ...μαλλί της γριάς, που, επίσης, πωλείται σε απίστευτες ποσότητες έξω από τα κάθε λογής προσκυνήματα.

Βέβαια, όλη αυτή ιστορία των «θαυματουργών» και «άγιων» αντικειμένων, που περιφέρονται εδώ και 2000 χρόνια για να «υπενθυμίσουν» την ύπαρξη του Θεού στους πιστούς, είναι παλιά. Δεν περίμεναν τον κ. Χριστόδουλο οι ομοϊδεάτες του για να εξασκηθούν στο εν λόγω εμπόριο.

Για το εμπόριο της απάτης πρόκειται. Βαριά κουβέντα και γι' αυτό θα προσκομίσουμε τις αναγκαίες αποδείξεις για του λόγου το αληθές. Για όποιον, λοιπόν, έχει αμφιβολία ότι η επίσημη Εκκλησία έχει καταστήσει μια τεράστια μπίζνα εξαπάτησης την υπόθεση των κάθε φορά εκτιθέμενων φετίχ της χριστιανοσύνης, τον καλούμε να διαβάσει δυο πολύ ενδιαφέροντα βιβλία, που - ανάμεσα σε πλήθος άλλων - προσφέρουν συγκεντρωτικά στοιχεία για το εν λόγω εμπόριο. Το ένα είναι το βιβλίο «Αντιγνώση - τα δεκανίκια του καπιταλισμού» της Λιλής Ζωγράφου (εκδόσεις «Αλεξάνδρεια») και το δεύτερο του Γιαρουσλάφσκι με τίτλο «Πώς γεννιούνται και πώς πεθαίνουν οι θεοί και οι θεές» (εκδόσεις «Γνώσεις»).

Εκεί, λοιπόν, θα βρούμε καταγεγραμμένα τα εξής πολύτιμα στοιχεία για να εξάγουμε τα αναγκαία συμπεράσματα. Εχουμε και λέμε λοιπόν:

  • Η Κλερμόν και η Σαρόλ είναι δυο γαλλικές πόλεις. Μέχρι εδώ, τίποτα το παράξενο. Το παράξενο βρίσκεται στο γεγονός ότι στις εκκλησίες των δυο αυτών πόλεων καλούνταν οι πιστοί να δουν με τα ...μάτια τους τον «άγιο ομφαλό» του Χριστού. Επομένως, ο Ιησούς δεν είχε έναν, αλλά ...δυο ομφαλούς. Αλλά έχει και συνέχεια. Διότι, έλα που υπάρχει και τρίτος «άγιος ομφαλός»! Αυτός ο τελευταίος, όμως, είναι ...κομμένος στα δυο. Το ένα του μέρος βρίσκεται στον καθεδρικό ναό της Ρώμης Λατεράν, το άλλο του μέρος στη Σάντα Μαρία. Πρέπει να ...μοιράζεται η δουλιά, βλέπετε.
  • Πέραν του «ομφαλού», πολυπληθή είναι, απ' ό,τι φαίνεται, και τα «άγια σπάργανα» του Ιησού, αφού και εδώ υπάρχουν περισσότερα του ενός. Οπως μας πληροφορούν τα αναγνώσματα που αναφέραμε, η μια «άγια» αλλαξιά βρίσκεται στην εκκλησία του Αγίου Παύλου, στη Ρώμη. Υπάρχει, όμως, κι άλλη αλλαξιά. Στον καθεδρικό ναό της πόλης Ααχεν... Πάλι καλά, που δε δημιούργησαν ολόκληρη ...γκαρνταρόμπα οι απατεώνες.
  • Στη Γένοβα, τώρα, αλλά και σε μερικές ακόμα εκκλησίες της Λωραίνης, το «χριστεμποριο» γίνεται με ...άχυρα. Πρόκειται, φυσικά, για «άγια άχυρα», προερχόμενα, λέει, από το παχνί στο οποίο γεννήθηκε ο Ιησούς και επί των οποίων ξάπλωσε το βρέφος...
  • Προσέξτε τώρα το ακόλουθο «θαύμα». Ο Ιησούς ήταν, ως γνωστόν, Εβραίος. Ως εκ τούτου, κατά τη γέννησή του, υπέστη την περιτομή. Αν νομίζετε ότι το κομμάτι του δέρματος που αφαιρέθηκε από τον Ιησού είναι ένα, πλανάσθε. Ετσι μαθαίνουμε ότι στα χέρια διαφόρων μοναχών διαφόρων εκκλησιών υπάρχει κι από ένα κομμάτι αυτού του περιτμημένου δέρματος. Σύνολο; Ούτε ένα ούτε δυο, αλλά δεκαεφτά (!) τέτοια κομματάκια «αγίου» δέρματος από την περιτομή του Ιησού εκτίθενται ανά τις εκκλησίες.
  • Γνωστό είναι, επίσης, ότι κατά την παράδοση του χριστιανισμού ο Ιησούς έκανε και θαύματα. Ενα από τα θαύματα ήταν και εκείνο της Κανά. Εκεί, δηλαδή, που οι 5 στάμνες με το νερό μεταμορφώθηκαν σε στάμνες με κρασί. Ελα, όμως, που, 2000 χρόνια αργότερα, μπορεί να μη γίνονται θαύματα με το περιεχόμενο της στάμνας, αλλά γίνονται θαύματα με τις στάμνες αυτές καθ' εαυτές! Ετσι, αν πιστέψουμε τους διάφορους κατόχους «άγιας» στάμνας από την Κανά, τότε οι στάμνες, από 5 που ήταν επί εποχής Ιησού, με την πάροδο του χρόνου ...πολλαπλασιάστηκαν και έγιναν 14. Τόσες υπάρχουν και εκτίθενται σε προσκυνήματα σε διάφορες εκκλησίες στην Πίζα, στη Ραβένα, στη Βενετία, στο Παρίσι κ. α.
  • Θα 'λεγε κανείς, όμως, ότι όλα τα παραπάνω ωχριούν μπροστά στην εφευρετικότητα των παπάδων της πόλης της Βαντόμ. Αυτοί, όπως ισχυρίζονται, κατέχουν, λέει, ...δάκρυα του Χριστού. Από εκεί και πέρα, έχουμε και λέμε: Στην εκκλησία Ευαγγελισμός της Μόσχας υπάρχουν, λέει, «τρίχες από τα γένια» του Ιησού, αλλά και αίμα από το πλευρό του. Στο μοναστήρι του Αγίου Βερνάρδου υπάρχει ένα δόντι της παιδικής ηλικίας του Ιησού. Στον καθεδρικό ναό της Κλερμόν υπάρχουν μαλλάκια και νύχια του Ιησού από τη βρεφική του ηλικία.
  • Κλείνοντας αυτή την περιήγηση στον κόσμο των «αγίων» εκθεμάτων, προσθέτουμε ότι, αν προσθέσουμε τα ανά τη Γη εκθέματα εκ μέρους των κομπογιαννιτών της πίστης, προκύπτει ότι: α)Το σφουγγάρι με το οποίο ποτίστηκε ξίδι ο Ιησούς στο σταυρό δεν είναι ένα, αλλά έξι(!), β)οι «άγιοι» χιτώνες του ανέρχονται σε ντουζίνες, (γ) τα καρφιά που τον σταύρωσαν δεν είναι ούτε δυο, ούτε τρία, ούτε 4, αλλά ...32! Οσο για το ακάνθινο στεφάνι, έχει κι αυτό πολλαπλασιαστεί. Το πρώτο εμφανίστηκε να δωρίζεται στα 1588 από τον πατριάρχη Ιερεμία στον τσάρο Θεόδωρο. Ενα άλλο, όμως, είχε αγοραστεί και από τον Λουδοβίκο τον 15ο. Σιγά σιγά, όμως, ο πολλαπλασιασμός παράγινε κι έτσι είναι 800 (!) οι εκκλησίες, που ισχυρίζονται ότι διαθέτουν κι από ένα κομμάτι του ακάνθινου στέφανου...

***

Θα σταματήσουμε την περιήγηση εδώ, αφού συμπληρώσουμε ότι από τον παραπάνω συρφετό τον «χριστεμπόρων» δεν έλειψε κάποτε και εκείνος ο πάπας, που, ενώπιον των πιστών, ισχυρίστηκε ότι μετέφερε στη Γένοβα από τη Βηθλεέμ λίγη «ανάσα» του Ιησού, σφραγισμένη μέσα σε μια μποτίλια!

Είναι ώρα να κλείσουμε το θέμα, προσκομίζοντας μια ακόμα απόδειξη για το εμπόριο που έχει στηθεί γύρω από ναούς με την καθοδήγηση των συγκαιρινών μας Μακαριοτάτων Πατέρων. Ο εκφέρων τα κάτωθι λόγια είναι υπεράνω πάσης υποψίας, αφού πρόκειται για τον Γρηγόριο τον Ναζιανζηνό. Ιδού, λοιπόν, τι έγραφε ο Ναζιανζηνός στον Αγιο Ιερώνυμο και ας το λάβουν υπόψη τους οι ενδιαφερόμενοι:

«Εχουμε ανάγκη από όσο το δυνατόν περισσότερους μύθους για να μπορούμε να εντυπωσιάζουμε τον όχλο. Οσο λιγότερο καταλαβαίνει ο όχλος, τόσο πιο ενθουσιώδης γίνεται...».


Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ


Της Βίκης Σκουράκη, μέλους του Συλλόγου Σπουδαστών Δημοσίων ΙΕΚ
Δε θα φιμώσουν τη φωνή μας!

- Ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα, που αντιμετωπίζουν οι σπουδαστές των δημοσίων ΙΕΚ;

- Είναι πολλά τα προβλήματα, που αντιμετωπίζουμε και οι σπουδαστές των δημοσίων ΙΕΚ. Τα σημαντικότερα από αυτά είναι η έλλειψη των βιβλίων και της εργαστηριακής υποδομής, τα λεφτά που μας αναγκάζουν να πληρώνουμε σε ένα σύστημα που θέλει να θεωρείται δημόσιο. Ενώ όλοι φοβόμαστε ότι θα έχουμε μια θέση ανάμεσα στους χιλιάδες νέους ανέργους, που ψάχνουν απεγνωσμένα για εργασία στις μικρές αγγελίες. Αυτά είναι μόνο λίγα από τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουμε.

- Ποιος είναι ο στόχος της Γενικής Συνέλευσης, που προγραμματίζει ο Σύλλογος Σπουδαστών Δημοσίων ΙΕΚ, για το Σάββατο 15 Ιανουαρίου;

- Κύριος στόχος της Γενικής Συνέλευσης, που καλούμε σε λίγες μέρες, είναι να συζητήσουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε οι σπουδαστές μέσα στα δημόσια ΙΕΚ και με διάλογο να καταλήξουμε σε συγκεκριμένες ενέργειες για την προώθηση των αιτημάτων μας προς την πολιτεία, έτσι ώστε να δρομολογηθεί η λύση τους. Θέλουμε αυτές οι ενέργειες να είναι αποτέλεσμα μαζικών διαδικασιών και να έχουν την αποδοχή της μεγάλης πλειοψηφίας των σπουδαστών. Παράλληλα, επειδή στις αρχές του χρόνου θα διεξαχθούν και οι πρώτες εκλογές του νεοσύστατου συλλόγου μας, μέσα από τη διαδικασία για τη διενέργεια της Γενικής Συνέλευσης, θέλουμε να κάνουμε γνωστή την ύπαρξη του Συλλόγου σε όλα τα ΙΕΚ και τους σπουδαστές, έτσι ώστε να μαζικοποιηθεί παραπέρα ο Σύλλογος μας.

- Με ποιο τρόπο σκοπεύτε να διεκδικήσετε και να προωθήσετε τα αιτήματά σας;

- Ολο αυτό το διάστημα είχαμε κάνει μια σειρά κινητοποιήσεων, όπως στις 4 Νοέμβρη, που κάναμε παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας. Σκοπεύουμε να συνεχίσουμε τη διεκδίκηση των λύσεων στα προβλήματά μας, συνεχίζοντας κατ' αρχήν την προσπάθεια ενημέρωσης των σπουδαστών μέσα στα ΙΕΚ, αλλά και γνωστοποιώντας τα στο υπουργείο και στις διευθύνσεις των ΙΕΚ. Τώρα και μέσα από τη Γενική Συνέλευση, θα βάλουμε κάποιο πρόγραμμα για την παραπέρα κλιμάκωση των κινητοποιήσεών μας.

- Πρόσφατα, σε συνάντηση που είχατε ζητήσει με τον εκπρόσωπο του Οργανισμού Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΟΕΕΚ), αρνήθηκε να συναντηθεί μαζί σας, επειδή δεν αναγνωρίζει το Σύλλογο Σπουδαστών ως νόμιμο. Τι απαντάτε σε αυτό;

- Αντιλαμβανόμενη την κοινή ρίζα των προβλημάτων, η Προσωρινή Διοικούσα Επιτροπή του Συλλόγου ζήτησε συνάντηση με εκπρόσωπο του ΟΕΕΚ, η οποία, τελικά, δεν έγινε, μετά από την άρνηση του υπεύθυνου να αναγνωρίσει το Σύλλογο, ο οποίος είναι καθ' όλα νόμιμος. Εμείς καταδικάζουμε τη νοοτροπία αυτή. Νοοτροπία, που διακρίνει και τους υπεύθυνους και το υπουργείο συνολικότερα, στο να μη θέλουν να συζητήσουν με συλλογικά όργανα, θέλοντας να συζητούν μόνο με μεμονωμένους σπουδαστές, που θα μπορούν να τους εξαναγκάσουν να δεχτούν τις επιλογές τους και να αναπτύξουν μαζί τους πελατειακές σχέσεις. Εμείς απαντάμε ότι δεν είναι τόσο εύκολο να φιμωθεί η φωνή των χιλιάδων σπουδαστών και θα μας βρίσκουν πάντα μπροστά τους. Σκοπός μας είναι, μέσα από τη μαζικοποίηση του Συλλόγου, να τους αναγκάσουμε να πάρουν θέση στα μεγάλα προβλήματά μας.


Ε. Τζ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ