Τους κυβερνώντες - τωρινούς και προηγούμενους - κατηγορούν ως ηθικούς αυτουργούς του εγκλήματος, οι συγγενείς, οι φίλοι και οι συγχωριανοί των επτά αδικοχαμένων παιδιών
Eurokinissi |
Ομως, οι χαροκαμένοι, αν και νιώθουν ότι η Ελλάδα ολόκληρη έχει συγκλονιστεί και θρηνεί το χαμό των βλασταριών τους, ξέρουν πως το σταυρό του μαρτυρίου, στο δρόμο προς το Γολγοθά, θα τον σηκώσουν μόνοι τους. Και χρειάζονται μεγάλη δύναμη και πολύ κουράγιο, γιατί για το γονιό, που χάνει ένα παιδί σε ηλικία 15 χρονών, το πένθος, όσο κι αν είναι βαρύ, κρατάει μια ζωή. Σε τραγική κατάσταση βρίσκονται τα παιδιά που «είδαν» από κοντά το θάνατο να παίρνει φίλους και συγγενείς και χρειάζονται τη βοήθεια ψυχολόγων και άλλων ειδικών, για να μπορέσουν να ξαναπροσαρμοστούν ομαλά στη σχολική ζωή.
Αλλά, αν ο πόνος συνηθίζεται, το άδικο δεν αντέχεται κι ο εμπαιγμός δε συγχωρείται. Κι οι συγγενείς των θυμάτων λυγίζουν στη σκέψη πως τα παιδιά τους στάλθηκαν «πεσκέσι» στο χάροντα. Το καταλαβαίνεις αυτό βλέποντας την οργή στα μάτια τους κι ακούγοντας τα «κατηγορώ» τους.
Τρεις μέρες μετά την τραγωδία κι εκείνη η θλιβερή σιωπή των πρώτων στιγμών, όταν έφταναν «τα κακά μαντάτα», εξακολουθεί να πλανιέται πάνω από τη Φαρκαδόνα και τα τρία χωριά που θρηνούν τις απώλειες των παιδιών. Μια σιωπή, όμως, που «φωνάζει» πολλά. Οι κάτοικοι αρνούνται να μοιρολογήσουν στα αδηφάγα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και μιλούν μόνο για να καταγγείλουν.
Eurokinissi |
Είναι οργισμένοι όταν ακούν κυβερνητικούς και άλλους υπεύθυνους να δηλώνουν «αθώοι τους αίματος», επιχειρώντας να φορτώσουν όλες τις ευθύνες στις πλάτες ενός νταλικέρη ή να τις διαχύσουν στο «κοινωνικό σύνολο». Κι αγανακτούν όταν τους βλέπουν να προσποιούνται τους συμπονούντες, για να μην υποστούν το πολιτικό κόστος για την εγκληματική αδιαφορία και προκλητική αδράνειά τους...
Eurokinissi |
Ενάμιση χρόνο μετά το θάνατο των 21 μαθητών στην Κοιλάδα του Θανάτου - και παρά τις δεσμεύσεις των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ - δεν ξεκίνησαν τα έργα ούτε για το νέο λεωφορειόδρομο, ούτε για την οδική ασφάλεια στο υπάρχον τμήμα της Εθνικής Οδού, που εξακολουθεί να λειτουργεί σαν «καρμανιόλα»
ICON |
Πέρασε, λοιπόν, από τότε ενάμισης, σχεδόν, χρόνος κι ακόμα δεν ξεκίνησε κανένα έργο για τη βελτίωση της κατάστασης σ' αυτό το κομμάτι της Εθνικής Οδού Αθήνας - Θεσσαλονίκης, το οποίο μαζί με το φονικό «πέταλο» του Μαλιακού αποτελούν τα δυο πιο επικίνδυνα σημεία της, ενώ ούτε η υπόθεση της δικαστικής διερεύνησης και της τιμωρίας των ενόχων και των υπευθύνων προχώρησε.
Ως γνωστόν, για την περιοχή των Τεμπών προβλέπεται η κατασκευή ενός νέου λεωφορειόδρομου, μήκους 25 χιλιομέτρων, από τον Ευαγγελισμό μέχρι τη Σκοτίνα, ενώ θα γίνουν δίδυμες σήραγγες μήκους 11 χιλιομέτρων και δίδυμες κοιλαδογέφυρες μήκους 1,5 χλμ. Προβλέπεται, επίσης, η διατήρηση του υφιστάμενου τμήματος της Εθνικής Οδού, που διέρχεται από την Κοιλάδα, και η βελτίωσή του, ώστε να καταστεί δρόμος ιδιαίτερης περιβαλλοντικής σημασίας.
Κι ενώ οι μελέτες των έργων είναι έτοιμες από το 2002, η έναρξη της κατασκευής τους καθυστερεί απαράδεκτα και εγκληματικά, επειδή οι κυβερνήσεις - πρώτα του ΠΑΣΟΚ και στη συνέχεια της ΝΔ - επέλεξαν να εκτελεστούν κι αυτά τα έργα με τη γνωστή μέθοδο της σύμβασης - παραχώρησης (αυτοχρηματοδότηση). Μια μέθοδος που, εκτός των άλλων, συνεπάγεται μεγάλες καθυστερήσεις, καθότι είναι μεγάλα τα συμφέροντα που «διαγκωνίζονται» για να πάρουν τα έργα και, φυσικά, μεγάλες οι «κονόμες» των εργολάβων και όσων τα διαχειριστούν.
Αμέσως μετά την τραγωδία των Τεμπών, οι τότε κυβερνώντες δεσμεύονταν για γρήγορη έναρξη και προγραμματισμένη ολοκλήρωση των έργων.
Στις 30 Οκτώβρη 2003, η τότε υπουργός Περιβάλλοντος - Χωροταξίας και Δημοσίων Εργων, Βάσω Παπανδρέου, δήλωνε από τη Λάρισα ότι:
Εκτοτε πέρασε κοντά ένας χρόνος και ουδέν από εκείνα για τα οποία η υπουργός του ΠΑΣΟΚ είχε δεσμευτεί υλοποιείται.
Ετσι, τη σκυτάλη των υποσχέσεων και των δεσμεύσεων ανέλαβε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ της κυβέρνησης της ΝΔ, Γ. Σουφλιάς, ο οποίος δήλωνε - κι αυτός από τη Λάρισα - στις 14 Ιούνη του 2004, ότι:
Πέρασαν από τότε κοντά στους 5 μήνες κι ακόμα δεν ξεκίνησε τίποτα στα Τέμπη.
Αλλά, δεν είναι μόνο ότι τα έργα δεν ξεκινούν, είναι και ότι κανείς δεν έχει τιμωρηθεί για εκείνο το έγκλημα. Βεβαίως, δεν τιμωρήθηκαν οι ηθικοί αυτουργοί - αρμόδιοι της κυβέρνησης και άλλων υπηρεσιών - διότι αυτοί, ως είθισται εν Ελλάδι, δεν ήταν κατηγορούμενοι! Για το μακελειό στα Τέμπη κατηγορούνται ο οδηγός της νταλίκας, οι δύο συνιδιοκτήτες της, εκ των οποίων ο ένας ήταν και ο υπεύθυνος φόρτωσης του φορτηγού με τις πλάκες ξυλείας, ο γενικός διευθυντής της εταιρίας, εκ μέρους της οποίας είχε φορτωθεί το εμπόρευμα από το εργοστάσιό της στον Προβατώνα Εβρου, ο διευθυντής του εργοστασίου κι ένα ακόμα στέλεχος της επιχείρησης.
Ο μόνος που κρατήθηκε ήταν ο 43χρονος οδηγός της νταλίκας Δημήτρης Ντόλας, ο οποίος έμεινε στις φυλακές Ιωαννίνων για 14 μήνες κι αφέθηκε ελεύθερος αφού κατέβαλε πρόστιμο 30.000 ευρώ, με τον όρο να εμφανίζεται κάθε 1η και 15η του μήνα στο Αστυνομικό Τμήμα Σερρών, ενώ του απαγορεύεται η έξοδος από την Ελλάδα...
Με μια μαχητική διαδήλωση οι μαθητές της Θεσσαλονίκης τίμησαν χτες τη μνήμη των δολοφονημένων στο «πέταλο» του Μαλιακού συμμαθητών τους
Με πρωτοβουλία γυμνασίων και λυκείων από τη Σταυρούπολη, τις Συκεές και τη Νεάπολη, οι μαθητές της Θεσσαλονίκης τίμησαν χτες τη μνήμη των αδικοχαμένων συμμαθητών τους με τον καλύτερο τρόπο. Τη μέρα της πανελλήνιας πένθιμης αργίας πραγματοποίησαν διαδήλωση στο κέντρο της πόλης και απαίτησαν να φτιαχτεί άμεσα το σημείο - καρμανιόλα, αλλά και κάθε άλλος δρόμος που μπορεί να στερήσει στο μέλλον τις ζωές ανθρώπων. Το πανό στην κεφαλή της πορείας, που ακολούθησε, θύμιζε τη δολοφονία των Τεμπών και έβαζε αμείλικτο το ερώτημα: «Τότε 21, τώρα 7, στο μέλλον; Κέρδος τελικά ή ανθρώπινες ζωές;».
Οι μαθητές, κρατώντας μαύρες σημαίες στα χέρια, κατευθύνθηκαν με πορεία στο υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης, όπου πραγματοποίησαν καθιστική διαμαρτυρία για μισή περίπου ώρα. Αντιπροσωπεία των μαθητών συναντήθηκε με στελέχη του υπουργείου και κατέθεσαν τα αιτήματά τους, ενώ ομόφωνη ήταν η απόφαση να συνεχιστούν οι κινητοποιήσεις με αποχή από τα μαθήματα τις τελευταίες ώρες της πρωινής βάρδιας την επόμενη Τετάρτη 6 Οκτώβρη και συγκέντρωση στις 12 το μεσημέρι στο Αγαλμα Βενιζέλου. Για το σκοπό αυτό, οι μαθητές των σχολείων Σταυρούπολης, Νεάπολης και Συκεών καλούν τους αντιπροσώπους όλων των σχολείων της Θεσσαλονίκης το Σάββατο, στις 5 το απόγευμα στο ΕΚΘ προκειμένου να συντονίσουν τη δράση τους.
Προθεσμία μέχρι αύριο Παρασκευή πήραν οι τρεις εμπλεκόμενοι στο τραγικό δυστύχημα στο «πέταλο» του Μαλιακού για να απολογηθούν στον εισαγγελέα Λαμίας. Κατηγορίες, αντιμετωπίζουν ο οδηγός της νταλίκας Αντ. Παρδαλάκης, η συνιδιοκτήτρια της νταλίκας Μ. Σαρτζετάκη και αντιπρόεδρος της εταιρίας «Τζαμοτεχνική», καθώς και ο οδηγός του λεωφορείου Δημ. Πεσλής.
Συγκεκριμένα, ο Αντ. Παρδαλάκης και η Μ. Σαρτζετάκη κατηγορούνται για: Ανθρωποκτονία εξ αμελείας κατά συρροή με ενδεχόμενο δόλο. Πρόκληση επικίνδυνων σωματικών βλαβών σε συνδυασμό με παραβιάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Ο οδηγός της νταλίκας κατηγορείται επιπλέον για τις εξής πλημμεληματικές πράξεις: Διατάραξη συγκοινωνιών. Μη ρύθμιση ταχύτητας. Υπέρβαση ορίου ταχύτητας. Υπέρβαρο φορτίο. Από την άλλη, ο Δημ. Πεσλής κατηγορείται για: Ελλειψη ταχογράφου και παραβίαση της χιλιομετρικής απόστασης. Και οι δύο αυτές κατηγορίες είναι πλημμελήματα.
Οι προανακριτικές καταθέσεις των τριών στην Τροχαία Αγ. Κωνσταντίνου ολοκληρώθηκαν το βράδυ της Τρίτης, ενώπιον της ανακρίτριας Λαμίας. Σύμφωνα με απόφαση θα κρατηθούν στο αστυνομικό τμήμα της πόλης μέχρι την απολογία τους. Επίσης, εκκρεμεί η αναζήτηση και η σύλληψη του ιδιοκτήτη της εταιρίας «Τζαμοτεχνική» και υπεύθυνου φόρτωσης της νταλίκας, Ευτ. Σαρτζετάκη, συζύγου της Μ. Σαρτζετάκη, αφού σύμφωνα με το Λιμενικό, το όχημα κατά τη φόρτωσή του στα Χανιά βρέθηκε υπέρβαρο κατά 4%.
Κατά τα άλλα, του τροχαίου επιλήφθηκε ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Δημ. Λινός, ο οποίος και ζήτησε την επίσπευση της ανακριτικής διαδικασίας, καθώς και τον έλεγχο των προανακριτικών ερευνών που διεξήγαγε η Τροχαία. Παράλληλα, ειδικοί του ΚΤΕΟ, συνεχίζουν τις έρευνες για να δώσουν απαντήσεις σε ερωτήματα αναφορικά με την κατάσταση των οχημάτων. Παρέμβαση στην υπόθεση είχε και ο υπουργός Δικαιοσύνης, Αν. Παπαληγούρας, ο οποίος ζήτησε από τον Δημ. Λινό - κατά τη διάρκεια συνάντησης μαζί του - την ταχεία ολοκλήρωση της προδικασίας και την εισαγωγή της υπόθεσης στο ακροατήριο κατά απόλυτη προτεραιότητα.
Πάντως, όπως όλα δείχνουν, θα τιμωρηθούν όλοι, εκτός από τους εργολάβους και τις ελληνικές κυβερνήσεις της τελευταίας εικοσαετίας, που εν γνώσει τους άφησαν το δρόμο «καρμανιόλα»...
Την πρώτη θέση στην Ευρώπη κατέχει η Ελλάδα σε θανάτους παιδιών κάτω των 18 ετών, από τροχαία δυστυχήματα, καθώς σκοτώνονται περίπου 40 παιδιά το μήνα, διότι δε φορούν ζώνη στο αυτοκίνητο ή δεν κάθονται σε ειδικά καθίσματα ή εξαιτίας δυστυχημάτων με ποδήλατα και μηχανάκια.
Σύμφωνα με έρευνα του Οργανισμού για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη, για παιδιά ηλικίας 1 έως 14 χρόνων, η χώρα μας είναι 5η στην κατάταξη σε θανάτους παιδιών από τροχαία δυστυχήματα. Τα τροχαία, εξάλλου, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, είναι η κυριότερη αιτία θανάτου στην Ελλάδα.
Είναι ανάγκη ο ελληνικός λαός να ξεσηκωθεί κόντρα στην εγκληματική αδιαφορία και να επιβάλει την κατασκευή του εθνικού δρόμου, στο Μαλιακό, που τον ταλανίζει για πάνω από 30 χρόνια, τονίζει σε ανακοίνωσή του το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Λάρισας. Αυτή είναι η λύση «αντί να περιμένει το επόμενο έγκλημα των κυβερνήσεων της χώρας μας και τα μεγάλα λόγια για έργα που "θα" γίνουν», σημειώνει.
Το ΕΚ Λάρισας στην ανακοίνωσή του εκφράζει «τα συλλυπητήριά του στις οικογένειες των παιδιών από τη Φαρκαδόνα που έχασαν τη ζωή τους στο έγκλημα διαρκείας, που αυτή τη φορά έμελλε να είναι στο Μαλιακό Κόλπο». Δε μένει σε αυτό και προσθέτει: «Επιτέλους, δεν μπορεί να ξοδεύονται αμύθητα ποσά για τη στέγη του Καλατράβα, για τα "Ζέπελιν" και για της Γιάννας τις φιέστες και ο ελληνικός λαός να κομματιάζεται καθημερινά στους ανύπαρκτους δρόμους της χώρας μας».
Η ανακοίνωση καταλήγει υπογραμμίζοντας πως «φτάνουν πια τα "κροκοδείλια δάκρυα" των κυβερνήσεων - πρώην και νυν - φτάνει πια η κοροϊδία. Οι υπεύθυνοι αυτής της τραγωδίας πρέπει να πληρώσουν πολιτικά για την εγκληματική αδιαφορία που την πληρώνουν τα παιδιά του ελληνικού λαού».