ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 2 Νοέμβρη 2004
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ξεσηκώνονται τα νησιά για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες
  • Υπό κατάληψη η Εφορία Καλύμνου. Κλείνουν την Πέμπτη οι Δήμοι και η Νομαρχία Δωδεκανήσου
  • Συγκέντρωση διαμαρτυρίας την Παρασκευή στη Μυτιλήνη

Από παλιότερη κινητοποίηση (21/2/2002) στην Κάλυμνο για το πρόβλημα των συγκοινωνιών

Eurokinissi

Από παλιότερη κινητοποίηση (21/2/2002) στην Κάλυμνο για το πρόβλημα των συγκοινωνιών
Στο «πόδι» βρίσκονται τα νησιά του Αιγαίου για την απαράδεκτη κατάσταση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, που έχουν μετατραπεί σε «τσιφλίκι» των εφοπλιστών.

Μεθαύριο Πέμπτη, όλοι οι Δήμοι των Δωδεκανήσων και η Νομαρχία κλείνουν σε ένδειξη διαμαρτυρίας. Οι κινητοποιήσεις αυτές πραγματοποιούνται στα πλαίσια του αγωνιστικού προγράμματος, που έχει εξαγγείλει η Παναιγαιακή Συντονιστική Επιτροπή, που συγκροτήθηκε στις 26 Σεπτέμβρη και στην οποία συμμετέχουν φορείς από όλα τα αιγαιοπελαγίτικα νησιά και τα ναυτεργατικά σωματεία.

Πρώτη στο «χορό» των κινητοποιήσεων έχει μπει ήδη η Κάλυμνος. Από την περασμένη Τετάρτη, βρίσκεται σε κατάληψη το κτίριο της Εφορίας του νησιού. Αργά χθες το βράδυ, συνεδρίασε το Δημοτικό Συμβούλιο Καλύμνου, αλλά και η Συντονιστική Επιτροπή Φορέων, προκειμένου να προγραμματίσουν τις επόμενες κινήσεις τους.

Η διαμαρτυρία της Πέμπτης εντάσσεται σε μια σειρά κινητοποιήσεων, που προγραμματίζουν οι φορείς και οι κάτοικοι των Δωδεκανήσων, ζητώντας να δρομολογηθούν πλοία στα νησιά. Να σημειωθεί ότι από τα επτά πλοία που συνέδεαν πέρυσι τα Δωδεκάνησα με τον Πειραιά, φέτος έχουν απομείνει μόνο τρία! Χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατεί στα νησιά των Δωδεκανήσων είναι ότι στη διάρκεια σύσκεψης όλων των δημάρχων, που έγινε το περασμένο Σάββατο στη Ρόδο, ο δήμαρχος Καλύμνου Γ. Ρούσσος υποστήριξε ότι περίπου 200 οικογένειες είναι έτοιμες να εγκαταλείψουν την Κάλυμνο, λόγω των προβλημάτων επιβίωσης που αντιμετωπίζουν εξαιτίας των κακών ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.

Στη Μυτιλήνη

Στη Μυτιλήνη, η Παλλεσβιακή Συντονιστική Επιτροπή δίνει σήμερα συνέντευξη Τύπου και την Παρασκευή, κάτοικοι και φορείς θα κάνουν συγκέντρωση - παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Αιγαίου.

Χτες η Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία Μυτιλήνης έστειλε επιστολή προς τον πρόεδρο του Νομαρχιακού Συμβουλίου Στ. Ψαρόπουλο, που κοινοποιήθηκε και στον νομάρχη Π. Βογιατζή, με την οποία ζητά να συζητηθεί άμεσα το ζήτημα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών στο Νομαρχιακό Συμβούλιο.

Στην επιστολή του, ο επικεφαλής της ΝΑΣ Β. Παλαιολόγος τονίζει ότι «η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση έχει χρέος να ασχοληθεί με αυτό το σοβαρότατο ζήτημα και να συμπαρασταθεί στα δίκαια αιτήματα των φορέων της Παλλεσβιακής Επιτροπής Συντονισμού», όπως:

  • Η δρομολόγηση σύγχρονων και ασφαλών πλοίων με φτηνά εισιτήρια, με εξασφάλιση της δουλιάς των ναυτεργατών και βελτίωση των δικαιωμάτων τους.
  • Η απρόσκοπτη τακτική σύνδεση - χειμώνα καλοκαίρι - των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ τους.
  • Η μείωση του υψηλού ναύλου μεταφοράς επιβατών και οχημάτων και εμπορευμάτων κατά 50% χωρίς αυτό το κόστος να μετακυλιστεί στις πλάτες του λαού, μέσω επιδοτήσεων ή άλλων τρόπων στον κρατικό προϋπολογισμό.
  • Η στήριξη όλων των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων με τη διατήρηση των κατακτήσεων και δικαιωμάτων που απορρέουν εκ της θέσης τους σε αυτούς και τις οικογένειές τους (π.χ. ΑμΕΑ, Πολύτεκνοι, Φοιτητές, Συνταξιούχοι ΝΑΤ κ.ά).
  • Η βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων του νομού μας, καθώς και των άλλων νησιών που σήμερα είναι σε απαράδεκτη κατάσταση.

Η σημερινή κατάσταση στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες είναι αποτέλεσμα της εφαρμογής του κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, αλλά και του νόμου 2932/2001 που άνοιξαν το δρόμο της «απελευθέρωσης». Είναι χαρακτηριστικό ότι - όπως τονίζεται στην επιστολή - τα δύο τελευταία χρόνια η φορολογία των πλοίων των εφοπλιστών μειώθηκε κατά 70%, ενώ τα εισιτήρια αυξήθηκαν πάνω από 60%!

Αντίθετα, από αυτήν την πολιτική πλήττονται οι επιβάτες και ιδιαίτερα τα λαϊκά στρώματα. Ο εσωτερικός τουρισμός έχει δεχτεί ανεπανόρθωτη ζημιά, λόγω της απαγορευτικής αύξησης της τιμής των ναύλων. Σημαντικό πλήγμα για την οικονομία των νησιών είναι και η επιβάρυνση της μεταφοράς των ντόπιων προϊόντων στην ηπειρωτική Ελλάδα, με συνέπεια να γίνονται λιγότερο ανταγωνιστικά.


ΝΕΟΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
Χαράτσι, αστυνόμευση και πρόστιμα!

Νέο χαράτσι στους κατοίκους του Λεκανοπεδίου Αττικής και στο επιβατικό κοινό των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας επιβάλλει η κυβέρνηση, μέσω της δημοτικής και διαδημοτικής συγκοινωνίας, με πρόσχημα την αντιμετώπιση του συγκοινωνιακού - κυκλοφοριακού προβλήματος της πρωτεύουσας.

Ο «νέος συγκοινωνιακός χάρτης της Αθήνας», που ανακοίνωσε χτες η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών, στην ουσία στηρίζεται στο τρίπτυχο:

  • Ακριβότερες συγκοινωνίες
  • Περισσότερη και συνεχής αστυνόμευση των μέτρων, με χαφιεδοκάμερες και τροχονόμους,
  • «Τσουχτερά» πρόστιμα στους παραβάτες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ).

Από την εξαγγελία και μόνο των μέτρων, γίνεται ξεκάθαρο ότι η συγκοινωνιακή πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ διαπνέεται από καθαρά εισπρακτική λογική (χρονοεισιτήριο, παρκόμετρα, «γενναία» πρόστιμα, κλπ.). Η ουσία των μέτρων, που ανακοίνωσε χτες ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Μ. Λιάπης, είναι ότι η καθημερινή μετακίνηση για τη συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων από και προς τη δουλιά με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, θα κοστίζει πολύ ακριβά, ενώ στο κοντινό μέλλον, ενδέχεται να κοστίζει και διπλάσια απ' ό,τι σήμερα! Αυτό θα γίνει μέσω της δημοτικής και διαδημοτικής συγκοινωνίας (σ.σ. σήμερα παρέχεται δωρεάν), η οποία πλέον θα παρέχεται είτε με εισιτήριο είτε με την επιβολή δημοτικού τέλους.

Ο υπουργός, χωρίς να προσδιορίσει ακριβώς το χρόνο, είπε ότι προωθεί τη νομοθετική ρύθμιση, ώστε να παρέχει στους Δήμους τη δυνατότητα είσπραξης κομίστρου ή επιβολής δημοτικού τέλους. Ακόμα, εξήγγειλε και τη θέσπιση ενιαίου εισιτηρίου για όλα τα συγκοινωνιακά μέσα, το οποίο θα κοστίζει 1 ευρώ και θα ισχύει για μιάμιση ώρα και αντίστοιχο εισιτήριο αξίας 70 λεπτών, για χρήση λεωφορείων, τρόλεϊ και τραμ. Μέτρο, που προοιωνίζεται και αυτό σταδιακή αύξηση των εισιτηρίων.

Ο υπουργός, για να «χρυσώσει» τα επικείμενα χαράτσια, ανακοίνωσε ότι από την ερχόμενη βδομάδα το εισιτήριο του προαστιακού σιδηροδρόμου για το αεροδρόμιο θα κοστίζει 6 ευρώ, από 8 ευρώ που κοστίζει σήμερα. Σημειώνεται, πάντως, ότι τα βαγόνια του προαστιακού σήμερα κυκλοφορούν σχεδόν άδεια και ένας από τους λόγους είναι και το πανάκριβο εισιτήριο.

Κατά τα άλλα, ο Μ. Λιάπης ανακοίνωσε ότι από χτες επανατοποθετήθηκαν φιλμ σε 15 κάμερες παρακολούθησης των λεωφορειολωρίδων και άμεσα θα τεθούν σε λειτουργία άλλες 10, ενώ η επιτήρηση των λεωφορειολωρίδων γίνεται καθημερινά από 40 άνδρες της Τροχαίας. Οι κάμερες θα αλλάζουν θέσεις σε τακτά χρονικά διαστήματα, βάσει ολοκληρωμένου σχεδίου. Με άλλα λόγια, ορισμένες από τις χαφιεδοκάμερες που χρησιμοποιήθηκαν την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων, ξαναμπαίνουν σε καθημερινή λειτουργία, με πρόσχημα το κυκλοφοριακό.

Οι εξαγγελίες περιλαμβάνουν ακόμα:

  • Αύξηση των χρηματικών προστίμων για παράνομο παρκάρισμα και άλλες τροχαίες παραβάσεις, με είσπραξη μέσω της εφορίας.
  • Αμεση επαναφορά των παρκόμετρων.
  • Λειτουργία νέων λεωφορειακών γραμμών εξπρές και οκτώ γραμμών 24ωρης λειτουργίας.
  • Επέκταση της λειτουργίας του μετρό και του ηλεκτρικού Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή από τις 5.30 π.μ. έως τη 1 μ.μ.
  • Επέκταση των λεωφορειολωρίδων από 38 χλμ. σε 47 χλμ., με συστηματική αστυνόμευση.

Ο υπουργός είπε αόριστα ότι ορισμένα από αυτά τα μέτρα είναι άμεσης εφαρμογής (αστυνόμευση, ωράριο λειτουργίας ΜΜΜ κλπ.) και άλλα θα εφαρμοστούν σταδιακά (επέκταση λεωφορειολωρίδων). Για το χρονοεισιτήριο προέβλεψε ότι θα εφαρμοστεί από τα μέσα του επόμενου μήνα, ενώ άφησε να εννοηθεί ότι πρόκειται για «πειραματικά μέτρα», τα οποία θα επανεξετάζονται τακτικά.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ