Τρίτη 2 Νοέμβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΝΕΟΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
Χαράτσι, αστυνόμευση και πρόστιμα!

Νέο χαράτσι στους κατοίκους του Λεκανοπεδίου Αττικής και στο επιβατικό κοινό των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας επιβάλλει η κυβέρνηση, μέσω της δημοτικής και διαδημοτικής συγκοινωνίας, με πρόσχημα την αντιμετώπιση του συγκοινωνιακού - κυκλοφοριακού προβλήματος της πρωτεύουσας.

Ο «νέος συγκοινωνιακός χάρτης της Αθήνας», που ανακοίνωσε χτες η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών, στην ουσία στηρίζεται στο τρίπτυχο:

  • Ακριβότερες συγκοινωνίες
  • Περισσότερη και συνεχής αστυνόμευση των μέτρων, με χαφιεδοκάμερες και τροχονόμους,
  • «Τσουχτερά» πρόστιμα στους παραβάτες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ).

Από την εξαγγελία και μόνο των μέτρων, γίνεται ξεκάθαρο ότι η συγκοινωνιακή πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ διαπνέεται από καθαρά εισπρακτική λογική (χρονοεισιτήριο, παρκόμετρα, «γενναία» πρόστιμα, κλπ.). Η ουσία των μέτρων, που ανακοίνωσε χτες ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Μ. Λιάπης, είναι ότι η καθημερινή μετακίνηση για τη συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων από και προς τη δουλιά με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, θα κοστίζει πολύ ακριβά, ενώ στο κοντινό μέλλον, ενδέχεται να κοστίζει και διπλάσια απ' ό,τι σήμερα! Αυτό θα γίνει μέσω της δημοτικής και διαδημοτικής συγκοινωνίας (σ.σ. σήμερα παρέχεται δωρεάν), η οποία πλέον θα παρέχεται είτε με εισιτήριο είτε με την επιβολή δημοτικού τέλους.

Ο υπουργός, χωρίς να προσδιορίσει ακριβώς το χρόνο, είπε ότι προωθεί τη νομοθετική ρύθμιση, ώστε να παρέχει στους Δήμους τη δυνατότητα είσπραξης κομίστρου ή επιβολής δημοτικού τέλους. Ακόμα, εξήγγειλε και τη θέσπιση ενιαίου εισιτηρίου για όλα τα συγκοινωνιακά μέσα, το οποίο θα κοστίζει 1 ευρώ και θα ισχύει για μιάμιση ώρα και αντίστοιχο εισιτήριο αξίας 70 λεπτών, για χρήση λεωφορείων, τρόλεϊ και τραμ. Μέτρο, που προοιωνίζεται και αυτό σταδιακή αύξηση των εισιτηρίων.

Ο υπουργός, για να «χρυσώσει» τα επικείμενα χαράτσια, ανακοίνωσε ότι από την ερχόμενη βδομάδα το εισιτήριο του προαστιακού σιδηροδρόμου για το αεροδρόμιο θα κοστίζει 6 ευρώ, από 8 ευρώ που κοστίζει σήμερα. Σημειώνεται, πάντως, ότι τα βαγόνια του προαστιακού σήμερα κυκλοφορούν σχεδόν άδεια και ένας από τους λόγους είναι και το πανάκριβο εισιτήριο.

Κατά τα άλλα, ο Μ. Λιάπης ανακοίνωσε ότι από χτες επανατοποθετήθηκαν φιλμ σε 15 κάμερες παρακολούθησης των λεωφορειολωρίδων και άμεσα θα τεθούν σε λειτουργία άλλες 10, ενώ η επιτήρηση των λεωφορειολωρίδων γίνεται καθημερινά από 40 άνδρες της Τροχαίας. Οι κάμερες θα αλλάζουν θέσεις σε τακτά χρονικά διαστήματα, βάσει ολοκληρωμένου σχεδίου. Με άλλα λόγια, ορισμένες από τις χαφιεδοκάμερες που χρησιμοποιήθηκαν την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων, ξαναμπαίνουν σε καθημερινή λειτουργία, με πρόσχημα το κυκλοφοριακό.

Οι εξαγγελίες περιλαμβάνουν ακόμα:

  • Αύξηση των χρηματικών προστίμων για παράνομο παρκάρισμα και άλλες τροχαίες παραβάσεις, με είσπραξη μέσω της εφορίας.
  • Αμεση επαναφορά των παρκόμετρων.
  • Λειτουργία νέων λεωφορειακών γραμμών εξπρές και οκτώ γραμμών 24ωρης λειτουργίας.
  • Επέκταση της λειτουργίας του μετρό και του ηλεκτρικού Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή από τις 5.30 π.μ. έως τη 1 μ.μ.
  • Επέκταση των λεωφορειολωρίδων από 38 χλμ. σε 47 χλμ., με συστηματική αστυνόμευση.

Ο υπουργός είπε αόριστα ότι ορισμένα από αυτά τα μέτρα είναι άμεσης εφαρμογής (αστυνόμευση, ωράριο λειτουργίας ΜΜΜ κλπ.) και άλλα θα εφαρμοστούν σταδιακά (επέκταση λεωφορειολωρίδων). Για το χρονοεισιτήριο προέβλεψε ότι θα εφαρμοστεί από τα μέσα του επόμενου μήνα, ενώ άφησε να εννοηθεί ότι πρόκειται για «πειραματικά μέτρα», τα οποία θα επανεξετάζονται τακτικά.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ