Τρίτη 2 Νοέμβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ξεσηκώνονται τα νησιά για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες
  • Υπό κατάληψη η Εφορία Καλύμνου. Κλείνουν την Πέμπτη οι Δήμοι και η Νομαρχία Δωδεκανήσου
  • Συγκέντρωση διαμαρτυρίας την Παρασκευή στη Μυτιλήνη

Από παλιότερη κινητοποίηση (21/2/2002) στην Κάλυμνο για το πρόβλημα των συγκοινωνιών

Eurokinissi

Από παλιότερη κινητοποίηση (21/2/2002) στην Κάλυμνο για το πρόβλημα των συγκοινωνιών
Στο «πόδι» βρίσκονται τα νησιά του Αιγαίου για την απαράδεκτη κατάσταση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, που έχουν μετατραπεί σε «τσιφλίκι» των εφοπλιστών.

Μεθαύριο Πέμπτη, όλοι οι Δήμοι των Δωδεκανήσων και η Νομαρχία κλείνουν σε ένδειξη διαμαρτυρίας. Οι κινητοποιήσεις αυτές πραγματοποιούνται στα πλαίσια του αγωνιστικού προγράμματος, που έχει εξαγγείλει η Παναιγαιακή Συντονιστική Επιτροπή, που συγκροτήθηκε στις 26 Σεπτέμβρη και στην οποία συμμετέχουν φορείς από όλα τα αιγαιοπελαγίτικα νησιά και τα ναυτεργατικά σωματεία.

Πρώτη στο «χορό» των κινητοποιήσεων έχει μπει ήδη η Κάλυμνος. Από την περασμένη Τετάρτη, βρίσκεται σε κατάληψη το κτίριο της Εφορίας του νησιού. Αργά χθες το βράδυ, συνεδρίασε το Δημοτικό Συμβούλιο Καλύμνου, αλλά και η Συντονιστική Επιτροπή Φορέων, προκειμένου να προγραμματίσουν τις επόμενες κινήσεις τους.

Η διαμαρτυρία της Πέμπτης εντάσσεται σε μια σειρά κινητοποιήσεων, που προγραμματίζουν οι φορείς και οι κάτοικοι των Δωδεκανήσων, ζητώντας να δρομολογηθούν πλοία στα νησιά. Να σημειωθεί ότι από τα επτά πλοία που συνέδεαν πέρυσι τα Δωδεκάνησα με τον Πειραιά, φέτος έχουν απομείνει μόνο τρία! Χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατεί στα νησιά των Δωδεκανήσων είναι ότι στη διάρκεια σύσκεψης όλων των δημάρχων, που έγινε το περασμένο Σάββατο στη Ρόδο, ο δήμαρχος Καλύμνου Γ. Ρούσσος υποστήριξε ότι περίπου 200 οικογένειες είναι έτοιμες να εγκαταλείψουν την Κάλυμνο, λόγω των προβλημάτων επιβίωσης που αντιμετωπίζουν εξαιτίας των κακών ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.

Στη Μυτιλήνη

Στη Μυτιλήνη, η Παλλεσβιακή Συντονιστική Επιτροπή δίνει σήμερα συνέντευξη Τύπου και την Παρασκευή, κάτοικοι και φορείς θα κάνουν συγκέντρωση - παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Αιγαίου.

Χτες η Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία Μυτιλήνης έστειλε επιστολή προς τον πρόεδρο του Νομαρχιακού Συμβουλίου Στ. Ψαρόπουλο, που κοινοποιήθηκε και στον νομάρχη Π. Βογιατζή, με την οποία ζητά να συζητηθεί άμεσα το ζήτημα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών στο Νομαρχιακό Συμβούλιο.

Στην επιστολή του, ο επικεφαλής της ΝΑΣ Β. Παλαιολόγος τονίζει ότι «η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση έχει χρέος να ασχοληθεί με αυτό το σοβαρότατο ζήτημα και να συμπαρασταθεί στα δίκαια αιτήματα των φορέων της Παλλεσβιακής Επιτροπής Συντονισμού», όπως:

  • Η δρομολόγηση σύγχρονων και ασφαλών πλοίων με φτηνά εισιτήρια, με εξασφάλιση της δουλιάς των ναυτεργατών και βελτίωση των δικαιωμάτων τους.
  • Η απρόσκοπτη τακτική σύνδεση - χειμώνα καλοκαίρι - των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ τους.
  • Η μείωση του υψηλού ναύλου μεταφοράς επιβατών και οχημάτων και εμπορευμάτων κατά 50% χωρίς αυτό το κόστος να μετακυλιστεί στις πλάτες του λαού, μέσω επιδοτήσεων ή άλλων τρόπων στον κρατικό προϋπολογισμό.
  • Η στήριξη όλων των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων με τη διατήρηση των κατακτήσεων και δικαιωμάτων που απορρέουν εκ της θέσης τους σε αυτούς και τις οικογένειές τους (π.χ. ΑμΕΑ, Πολύτεκνοι, Φοιτητές, Συνταξιούχοι ΝΑΤ κ.ά).
  • Η βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων του νομού μας, καθώς και των άλλων νησιών που σήμερα είναι σε απαράδεκτη κατάσταση.

Η σημερινή κατάσταση στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες είναι αποτέλεσμα της εφαρμογής του κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, αλλά και του νόμου 2932/2001 που άνοιξαν το δρόμο της «απελευθέρωσης». Είναι χαρακτηριστικό ότι - όπως τονίζεται στην επιστολή - τα δύο τελευταία χρόνια η φορολογία των πλοίων των εφοπλιστών μειώθηκε κατά 70%, ενώ τα εισιτήρια αυξήθηκαν πάνω από 60%!

Αντίθετα, από αυτήν την πολιτική πλήττονται οι επιβάτες και ιδιαίτερα τα λαϊκά στρώματα. Ο εσωτερικός τουρισμός έχει δεχτεί ανεπανόρθωτη ζημιά, λόγω της απαγορευτικής αύξησης της τιμής των ναύλων. Σημαντικό πλήγμα για την οικονομία των νησιών είναι και η επιβάρυνση της μεταφοράς των ντόπιων προϊόντων στην ηπειρωτική Ελλάδα, με συνέπεια να γίνονται λιγότερο ανταγωνιστικά.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ