ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 8 Δεκέμβρη 2004
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ - ΜΑΘΗΤΕΣ
Ολοταχώς για το συλλαλητήριο

Ημέρα σταθμός αναμένεται να είναι η 10η Δεκέμβρη

Στην τελική ευθεία έχουν μπει οι φοιτητικοί και σπουδαστικοί σύλλογοι για την προετοιμασία του Πανελλαδικού Συλλαλητηρίου που πραγματοποιούν στην Αθήνα την Παρασκευή 10 Δεκέμβρη και φροντίζουν να μην πάει ούτε μια ώρα χαμένη στις σχολές και τα Τμήματα όλης της χώρας, να μη μείνει ούτε ένας φοιτητής ή σπουδαστής που να μην έχει λάβει το αγωνιστικό κάλεσμα των Πανελλαδικών Συντονιστικών Αγώνα των ΑΕΙ και ΤΕΙ. Το αγωνιστικό τους ραντεβού δόθηκε για τις 11 το πρωί στα Προπύλαια του Πανεπιστημίου Αθήνας, όπου θα μιλήσουν εκπρόσωποι των σπουδαστών, φοιτητών και μαθητών, ενώ θα συνεχίζουν με πορεία προς το υπουργείο Παιδείας, όπου θα έχουν συνάντηση με την πολιτική ηγεσία.

Οι φοιτητικοί σύλλογοι που έχουν αποφασίσει τη συμμετοχή τους έφτασαν τους 42 πανελλαδικά κι οι σπουδαστικοί σύλλογοι τους 10, ενώ δεκάδες επιτροπές ετών και εξαμήνων συμμετέχουν επίσης σ' αυτή την αγωνιστική πρωτοβουλία. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία με μεγάλη απήχηση στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ.

Τουλάχιστον 42 σχολεία της Αθήνας έχουν ανταποκριθεί μέχρι στιγμής στο κάλεσμα του Συντονιστικού Αγώνα Σχολείων Αθήνας (ΣΑΣΑ), παίρνοντας απόφαση να συμμετάσχουν στην πορεία της Παρασκευής, διεκδικώντας δημόσια και δωρεάν μόρφωση. Την ίδια στιγμή που οι μαθητές αποφασίζουν να «διεκδικήσουν το σχολείο των αναγκών τους», οι διευθυντές πολλών σχολείων... ξαφνικά αποφάσισαν για εκείνη τη μέρα να τους πάνε εκδρομή, θέατρο, εκκλησία κλπ. Ενώ κάποιοι άλλοι προχώρησαν ακόμη περισσότερο, απειλώντας μαθητές με αποβολές, τηλεφωνώντας σε γονείς.

«Οι προσπάθειές τους θα πέσουν στο κενό. Οι μαθητές θα κατέβουμε στο δρόμο. Δε σκύβουμε το κεφάλι στις απειλές τους (απουσίες, απειλητικά τηλεφωνήματα, αποβολές), δε "μασάμε" στις "γλύκες" τους (θέατρα, εκδρομές)», είναι η απάντηση του ΣΑΣΑ. Και επισημαίνεται χαρακτηριστικά: «Ξέρουμε πως τίποτα δε θα μας χαρίσουν. Χρειάζεται αγώνας!».

Οχι στο Πανεπιστήμιο - επιχείρηση

Συνέντευξη Τύπου της ΝΕ Ιωαννίνων του ΚΚΕ

Δίνοντας συνέχεια στο θέμα που έχει ανοίξει το ΚΚΕ γύρω από το το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και την επιχειρηματική δραστηριότητα που αναπτύσσει, η ΝΕ Ιωαννίνων του ΚΚΕ παραχώρησε συνέντευξη Τύπου χτες το πρωί στα Γιάννενα. Τη συνέντευξη έδωσαν ο Κ. Αλυσσανδράκης, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, ο Π. Γιωτόπουλος, γραμματέας της ΝΕ Ιωαννίνων και η Β. Τρύπη, στέλεχος της ΚΝΕ και μέλος του ΔΣ του Συλλόγου του Χημικού με την Πανσπουδαστική ΚΣ.

Ο Κ. Αλυσσανδράκης σημείωσε ότι το ΚΚΕ στοχεύει στη δραστηριοποίηση γύρω από το θέμα της πανεπιστημιακής κοινότητας και του λαού της περιοχής για να λειτουργήσει το Πανεπιστήμιο ως Πανεπιστήμιο και όχι ως «επιχείρηση - μπακάλικο», για να χρηματοδοτηθεί ώστε να μπορεί «να παρέχει υψηλής στάθμης μόρφωση και να προχωράει η γνώση παραπέρα». Υπογράμμισε τον πραγματικό ρόλο του πανεπιστημίου, θέτοντάς τον σε αντιδιαστολή με τον επιχειρηματικό ρόλο και την αναζήτηση κερδοφόρων δραστηριοτήτων που αναπτύσσει σήμερα το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.

Επανερχόμενος στο θέμα των καταγγελιών του ΚΚΕ, ο Κ. Αλυσσανδράκης είπε ότι οι καταγγελίες που έχουν γίνει είναι μέρος του προβλήματος. Υπάρχει ένα ολόκληρο πλέγμα γύρω από τη φοιτητική μέριμνα, τα κυλικεία του πανεπιστημίου, όπου έχουν προσχωρήσει ιδιώτες, την πρόσφατη ανέγερση καταστημάτων για ενοικίαση από ιδιώτες. Αναφέρθηκε, ακόμα, σε εκφυλιστικά φαινόμενα που κάνουν το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων να «φεύγει» από το ρόλο του. Είπε συγκεκριμένα ότι «υπάρχουν πολλές περιπτώσεις διδασκόντων που έχουν απεμπολήσει το κύριο έργο του πανεπιστημιακού δασκάλου και ασχολούνται σχεδόν αποκλειστικά με το πώς θα μαζέψουν χρηματοδοτήσεις για αύξηση εισοδήματος και όχι για ερευνητική δραστηριότητα», φέρνοντας δυο παραδείγματα: Το πρόγραμμα για παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού για Τσιγγανόπουλα για το οποίο έγινε καταγγελία δυσανάλογης χρηματοδότησής του και τη διαδικασία εξομοίωσης δασκάλων και νηπιαγωγών από την οποία αυξήθηκαν τα εισοδήματα πανεπιστημιακών δασκάλων που ασχολούνταν με αυτά και οι οποίοι λειτουργούσαν σαν εργοδότες.

Καταλήγοντας ο Κ. Αλυσσανδράκης, σημείωσε ότι οι ευθύνες είναι πολιτικές και πως η διοίκηση του Πανεπιστημίου έχει μερίδιο ευθύνης. Πως παρά τις κατά καιρούς διακηρύξεις της περί υπεράσπισης του δημόσιου χαρακτήρα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων δεν υπερασπίστηκε τον ακαδημαϊκό χαρακτήρα του. Ακολουθεί πιστά τις πολιτικές κατευθύνσεις των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, που με τη σειρά τους ακολουθούν τις επιταγές της ΕΕ, που θέλει τη γνώση στην υπηρεσία της επιχειρηματικής ανταγωνιστικότητας.

Η Δημοκρατική Πανεπιστημιακή Συνεργασία

Σχετικά με τις επιχειρηματικές δραστηριότητες η Δημοκρατική Πανεπιστημιακή Συνεργασία (ΔΗΠΑΣ), που συσπειρώνει το 47,5% του Συλλόγου των μελών ΔΕΠ του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, εξέδωσε ανακοίνωση, όπου καταδεικνύει στοιχεία επιχειρηματικής δραστηριότητας στο Πανεπιστήμιο.

Αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «το ΕΙΤΥ του Πανεπιστημίου Πατρών μαζί με το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και τον συνεργαζόμενο ΟΤΕ χρηματοδοτήθηκαν με υπέρογκο ποσό από το υπουργείο Οικονομικών» στα πλαίσια του INTERREG II Ελλάδας - Ιταλίας για τη «δημιουργία Αυτόνομου Οργανισμού για την παροχή υπηρεσιών και μεταφορά τεχνογνωσίας τηλεματικής και πληροφορικής στους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς των επιλέξιμων νομών του προγράμματος INTERREG II Ελλάδα - Ιταλία» για να λειτουργήσουν, στην ουσία, ως ιδιωτικός οργανισμός που θα παρέχει τέτοιου είδους υπηρεσίες. Η προσφορά αυτών των υπηρεσιών - όπως καταγγέλλει η ΔΗΠΑΣ - θα γίνεται «έναντι αμοιβής ώστε να διασφαλιστεί η βιώσιμη λειτουργία του» σύμφωνα με τοποθέτηση και του ίδιου του πρύτανη του Πανεπιστημίου.

Ενώ σε σχέση με το Τεχνολογικό και Επιστημονικό Πάρκο, η ΔΗΠΑΣ σημειώνει πως όταν η Πρυτανεία επιδιώκει λήψη θετικών αποφάσεων οργάνων του Πανεπιστημίου επικαλείται την «πατρότητά» του, αλλά όταν καλείται να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που δημιουργούνται από «ελεγχόμενες δραστηριότητες αποποιείται των ευθυνών του Πανεπιστημίου». Απαιτεί από τη διοίκηση του Πανεπιστημίου να δώσει ξεκάθαρες απαντήσεις στο περιεχόμενο της Ερώτησης που έκανε το ΚΚΕ στη Βουλή για σύσταση εταιριών από μέλη ΔΕΠ στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και να υπερασπιστεί το δημόσιο χαρακτήρα του Πανεπιστημίου.

ΕΚΤΑΚΤΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΕΙ
Διεκδικούν τα αυτονόητα

Δεν πέρασε η τρομοκρατία στο ΤΕΙ Αθήνας

Μέσα στην τραγική κατάσταση, στην οποία έχουν περιέλθει τα ΤΕΙ λόγω της εσκεμμένης υποβάθμισής τους από όλες τις κυβερνήσεις του δικομματισμού, υπάρχει μια κατηγορία εργαζομένων που βρίσκεται στην πιο οδυνηρή θέση: Οι έκτακτοι εκπαιδευτικοί. Στα περισσότερα ΤΕΙ της χώρας δεν έχουν εξοφληθεί στους έκτακτους τα δεδουλευμένα ημερομίσθια της προηγούμενης ακαδημαϊκής χρονιάς, ενώ από το Σεπτέμβρη δουλεύουν χωρίς να έχουν πληρωθεί ούτε ένα ευρώ και χωρίς να έχουν υπογράψει τις συμβάσεις τους. Μάλιστα, είναι γνωστό ότι αποτελούν το 70% του εκπαιδευτικού προσωπικού (οι μόνιμοι είναι μόλις το 30%) και δεν έχουν δικαίωμα συμμετοχής στα όργανα αποφάσεως των ιδρυμάτων.

Χτες, οι σύλλογοι εκτάκτων εκπαιδευτικών στα ΤΕΙ όλης της χώρας προχώρησαν σε κινητοποιήσεις, διεκδικώντας τα αυτονόητα, τη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου που καθορίζει τις εργασιακές τους σχέσεις και φυσικά, την καταβολή των δεδουλευμένων τους. Μάλιστα, παρά το ότι από το υπουργείο Παιδείας έχει διαφημιστεί επανειλημμένα η έκτακτη χρηματοδότηση των 13 εκ. ευρώ προς τα ΤΕΙ, για να πληρωθούν οι ωρομίσθιοι, τα χρήματα αυτά δεν έχουν φτάσει ακόμα στα ιδρύματα κι ακόμα όταν φτάσουν δεν είναι βέβαιο ότι θα καλύψουν τις ανάγκες των ωρομίσθιων, αφού υπάρχουν πολλές ακόμα οικονομικές εκκρεμότητες στα ΤΕΙ.

Κλειστό παρέμεινε χτες και το ΤΕΙ Αθήνας, παρά την προσπάθεια τρομοκράτησης που εξαπέλυσε ο πρόεδρος του ιδρύματος προς τους έκτακτους εκπαιδευτικούς, κοινοποιώντας εξώδικο το προηγούμενο βράδυ στα μέλη του προεδρείου του συλλόγου τους. Η ενέργεια αυτή του προέδρου, Γ. Καλκάνη, προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση, καθώς συνολικά τα ΤΕΙ βρίσκονται εδώ και καιρό σε κινητοποιήσεις και με τη μορφή του «λουκέτου» που το βάζουν στα ιδρύματα άλλοτε οι διοικήσεις κι άλλοτε οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί.

Περί... εξεταστικού

Διήμερη συνδιάσκεψη διοργανώνει το Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΚΑΝΕΠ) της ΓΣΕΕ με θέμα «Εθνικά Συστήματα Πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση», μάλλον για να περιορίσει το πρόβλημα της Παιδείας στο εξεταστικό. Ετσι μιλώντας η υπουργός Παιδείας, Μ. Γιαννάκου, για να «βάλει τα πράγματα στη θέση τους» αναφέρθηκε στο ζήτημα της σύνδεσης της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας, σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι δημιουργείται μεγάλος αριθμός άνεργων πτυχιούχων και ότι οι κατευθυντήριες γραμμές της Λισαβόνας δείχνουν τη «διέξοδο» από αυτό το πρόβλημα. Κατά τα άλλα τη μείωση των πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων τη χαρακτήρισε ως κίνηση «αποσύνδεσης» του Λυκείου από την εισαγωγή, αλλά είπε ότι όλα θα μπουν στον «εθνικό διάλογο». Ποιο διάλογο; Αυτόν, διευκρίνισε, που συσχετίζεται με την αξιολόγηση της συνθήκης της Μπολόνια, γιατί «στις 26 Μαΐου 2005 στη Σύνοδο του Μπέργκεν πρέπει να παρουσιάσουμε ότι στην Ελλάδα έχουν γίνει κάποιες κινήσεις επί του θέματος». Να ποιος είναι ο διάλογος. Προαποφασισμένος για την εξυπηρέτηση των στόχων που έχει θέσει η ΕΕ για την εκπαίδευση, προκειμένου αυτή καλύτερα να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του μεγάλου κεφαλαίου. Εμείς δε θα πάρουμε!



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ