ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 17 Δεκέμβρη 2004
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
«Εν ονόματι των εφοπλιστών»!

Δικάζονται σήμερα οι Γ. Τούσσας, Γ. Μανουσογιαννάκης, Θανάσης Σιδηρόπουλος γιατί υπεράσπισαν το δικαίωμα στην απεργία

Αυτό που δικάζεται είναι το δικαίωμα των ναυτεργατών να υπερασπίσουν με νύχια και με δόντια το δικαίωμά τους να απεργούν (στη φωτογραφία ο Γ. Τούσσας κρεμασμένος στον καταπέλτη πλοίου που αποπλέει με εντολή του Λιμενικού ενώ το πλήρωμα απεργεί)
Αυτό που δικάζεται είναι το δικαίωμα των ναυτεργατών να υπερασπίσουν με νύχια και με δόντια το δικαίωμά τους να απεργούν (στη φωτογραφία ο Γ. Τούσσας κρεμασμένος στον καταπέλτη πλοίου που αποπλέει με εντολή του Λιμενικού ενώ το πλήρωμα απεργεί)
«Εν ονόματι των εφοπλιστών», το δικαίωμα στην απεργία, αλλά και το δικαίωμα στην περιφρούρησή της δεν κρίνεται μέσα από τα συλλογικά όργανα των εργαζομένων, αλλά στα δικαστήρια που στήνουν οι εφοπλιστές! Αυτό είναι το σαφές μήνυμα που στέλνει και η κυβέρνηση της ΝΔ, η οποία, συνεχίζοντας και εντείνοντας τον αυταρχισμό και την τρομοκρατία που επέδειξε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ σε βάρος των ναυτεργατών - επιβάλλοντας ακόμα και το έσχατο μέτρο της επιστράτευσης - «στήνει» σήμερα, με εντολή της, στο Μονομελές Πλημμελειοδικείο Αθήνας μία δίκη... νέου τύπου. Για να κριθεί αν οι ναυτεργάτες του τουριστικού πλοίου «ΕΡΜΗΣ» είχαν το δικαίωμα να συμμετάσχουν στη ναυτεργατική απεργία στις 26 Απρίλη του 2001 και αν οι πρωτοπόροι αγωνιστές του ταξικού ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος ενταγμένοι στις γραμμές του ΠΑΜΕ, Γιώργος Τούσσας (σήμερα ευρωβουλευτής του ΚΚΕ και τότε πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ), Γιάννης Μανουσογιαννάκης πρόεδρος του ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ και ο Θανάσης Σιδηρόπουλος μέλος της διοίκησης της ναυτεργατικής Ενωσης Ηλεκτρολόγων είχαν το δικαίωμα να περιφρουρήσουν την απεργιακή κινητοποίηση!

Οι τρεις συνδικαλιστές, με εξόφθαλμα χαλκευμένες κατηγορίες περί... «παράνομης βίας», σύρονται σήμερα στο εδώλιο, επειδή ακριβώς, ως όφειλαν, περιφρούρησαν την απεργία και συμπαραστάθηκαν σε ναυτεργάτες του πληρώματος που ήθελαν να απεργήσουν! Η συγκεκριμένη απεργία είχε κηρυχτεί για το ασφαλιστικό ζήτημα των ναυτεργατών και είχε ώρα έναρξης τις 6 τα ξημερώματα της 26ης Απρίλης. Μία ώρα αργότερα, δηλαδή όταν η απεργία είχε πια αρχίσει, ο λιμενάρχης του λιμανιού του Φλοίσβου, όπου βρισκόταν το καράβι, ενταγμένος στον απεργοσπαστικό μηχανισμό, έδωσε εντολή για απόπλου προκειμένου να σπάσει την απεργία! Με άλλα λόγια, δεν αρκεί πλέον να χαρακτηρίζεται μία απεργία «παράνομη και καταχρηστική», αλλά το πράγμα προχωράει παραπέρα.

Ομως η πρόκληση δε σταματάει εδώ. Η κυβερνητική και βέβαια εφοπλιστική επιχείρηση να χτυπηθούν στην «καρδιά» τους βασικά συνδικαλιστικά δικαιώματα και ελευθερίες των ναυτεργατών, διαθέτει και τις πλάτες του κυβερνητικού και εργοδοτικού συνδικαλισμού. Βασικός μάρτυρας κατηγορίας στη σημερινή δίκη θα είναι ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού, ο γνωστός Κούζιλος! Συνδικαλιστής της ΔΑΚΕ και μέλος της διοίκησης της ΠΝΟ! Πρόκειται για έναν από τους... «συνδικαλιστές» ο οποίος κατέχει την καρέκλα του προεδρείου της ΠΕΠΕΝ ελέω του πλειοψηφικού καλπονοθευτικού συστήματος με το οποίο «εκλέγεται» και την καρέκλα της διοίκησης με Βασιλικά Διατάγματα και το νομοθετικό έκτρωμα το ν.330/76.

ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΠΝΟ
Σε διατεταγμένη αποστολή

Μια ακόμα παρασυναγωγή, όπου θριάμβευσαν, οι εκφυλιστικές διαδικασίες και η γραμμή της υποταγής στους εφοπλιστές, αποτέλεσε και αυτό το Γενικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, με ευθύνη των συνδικαλιστών των παρατάξεων ΔΑΚΕ - ΠΑΣΚΕ - ΑΠ, που πλειοψηφούν στη διοίκηση της Ομοσπονδίας - ελέω βασιλικών διαταγμάτων και του νομοθετικού εξαμβλώματος 330/76!

Τόσο αυτές οι άθλιες διαδικασίες, όσο και τα εισηγητικά κείμενα που παρουσιάστηκαν ως απολογισμός και ...προγραμματισμός δράσης, αποτέλεσαν σαφέστατη ομολογία ότι οι εν λόγω συνδικαλιστές βρίσκονται σε διατεταγμένη αποστολή: Από τη μια, να διευκολύνουν πάση θυσία την έφοδο, που έχει εξαπολυθεί από το εφοπλιστικό κεφάλαιο και τα κόμματα της ολιγαρχίας ΝΔ και ΠΑΣΟΚ σε κάθε ναυτεργατικό δικαίωμα και ταυτόχρονα να διατηρήσουν «ευνουχισμένο» το ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα, με το αναχρονιστικό, αντιδημοκρατικό θεσμικό πλαίσιο που το διέπει, το οποίο αυτοί οι «συνδικαλιστές» ως «απευθείας» φερέφωνα των εφοπλιστών, οι μέχρι τώρα κυβερνήσεις όπως και η σημερινή και οι ίδιοι οι εφοπλιστές, προστατεύουν «ως κόρη οφθαλμού».

Το «σώμα» του Γενικού Συμβουλίου ήταν νόθο ως το κόκαλο. Αλλοι αντιπρόσωποι ήταν εκλεγμένοι με το καλπονοθευτικό πλειοψηφικό σύστημα και άλλοι με το σύστημα της απλής αναλογικής. Επιπλέον, εφαρμόστηκε ο περιορισμός του ενός δεκάτου, ο οποίος πλήττει την αντιπροσώπευση των μεγάλων ναυτεργατικών Ενώσεων. Με βάση αυτόν τον περιορισμό από τους 120 αντιπροσώπους, που έχουν εκλέξει τα ναυτεργατικά σωματεία, παρέμειναν στο Συμβούλιο οι 83! Από τους συνδικαλιστές των εν λόγω παρατάξεων έγινε μία περιγραφή των προβλημάτων, όμως δεν ακούστηκε «κιχ» για την αιτία τους. Προτάθηκε ως πρόγραμμα δράσης, απεργιακή κινητοποίηση στα μέσα Γενάρη, η οποία όμως πλέον αποτελεί εθιμοτυπική υπόθεση και συνήθως υπονομεύεται από τους ίδιους.

Η μόνη στιγμή του Συμβουλίου, που ακούστηκε η φωνή των ναυτεργατών, ήταν όταν το λόγο πήραν οι πρόεδροι των ναυτεργατικών συνδικάτων της ΠΕΜΕΝ και του ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ενταγμένων στη δύναμη του ΠΑΜΕ, Σάββας Τσιμπόγλου, και Γιάννης Μανουσογιαννάκης, αντίστοιχα, και ο Γιώργος Τούσσας, μέλος της διοίκησης της ΠΕΜΕΝ και ευρωβουλευτής του ΚΚΕ. Μιλώντας πρώτος, ο Γ. Τούσσας ενημέρωσε τους ναυτεργάτες για τις αντιδραστικές αποφάσεις που προωθούνται σε βάρος τους από την Ευρωπαϊκή Ενωση, όπως το μαζικό πέταγμα στη στεριά των ναυτεργατών και από τα καράβια της ακτοπλοΐας, η ένταση της άγριας εκμετάλλευσης, η κατάργηση στοιχειωδών δημοκρατικών ελευθεριών και άλλα. Κάλεσε την ΠΝΟ, απέναντι σε αυτά να πάρει σαφή θέση, ξεκαθάρισε ότι με τους συσχετισμούς και στην Ομοσπονδία δεν πρόκειται να κινήσει ο τροχός για την απόκρουση της επίθεσης και έκανε σαφές ότι οι ταξικές δυνάμεις θα συνεχίσουν αταλάντευτα το δύσκολο δρόμο της αγωνιστικής συσπείρωσης των ναυτεργατών και όλων των εργαζομένων.

Ο Γ. Μανουσογιαννάκης προειδοποίησε ότι αν οι ναυτεργάτες δεν προτάξουν το αγωνιστικό τους μέτωπο, για να αναχαιτίσουν την επίθεση εφοπλιστών, κυβέρνησης της ΝΔ, Ευρωπαϊκής Ενωσης στο επόμενο Γενικό Συμβούλιο ίσως κάποιες ειδικότητες να μην υπάρχουν. Ο Σ. Τσιμπόγλου κατέθεσε τις προτάσεις του ταξικού ναυτεργατικού κινήματος για τη ναυτιλία και ειδικά για την ακτοπλοΐα, τονίζοντας ότι όσο η εμπορική ναυτιλία θα βρίσκεται στα χέρια των εφοπλιστών και θα λειτουργεί με κριτήριο την αύξηση των κερδών του κάθε Παναγόπουλου, τα προβλήματα των ναυτεργατών θα οξύνονται και θα πολλαπλασιάζονται και επισήμανε την ανάγκη του ταξικού, καλά οργανωμένου αγώνα.

ΓΡΕΒΕΝΑ
Απεργία στις κατασκευαστικές

Στο δρόμο του αγώνα για την εξασφάλιση των δεδουλευμένων που τους οφείλουν οι κατασκευαστικές εταιρίες στις οποίες εργάζονται, κατεβαίνουν και πάλι σήμερα οι οικοδόμοι των Γρεβενών. Στις 10 το πρωί θα κάνουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τη Νομαρχία, την οποία και χτες απέκλεισαν συμβολικά για μία ώρα.

Περίπου 50 οικοδόμοι, που εργάζονται στην «Πανμακεδονική Τεχνική», η οποία έχει αναλάβει την ανέγερση των εργατικών κατοικιών στα Γρεβενά, αλλά και άλλοι τόσοι συνάδελφοί τους στην εταιρία «Εμπεδος» που κατασκευάζει τμήμα της Εγνατίας Οδού, είναι απλήρωτοι εδώ και δυόμισι μήνες. Οι 100 οικοδόμοι τις τελευταίες μέρες έχουν προχωρήσει σε επίσχεση εργασίας. Μαζί τους στον αγώνα και οι 5 οικοδόμοι που απέλυσε πριν λίγες ημέρες η «Πανμακεδονική» πετώντας τους στο δρόμο απλήρωτους και χωρίς αποζημίωση.

Στο πλευρό των αγωνιζόμενων εργατών βρέθηκε χτες ο Π. Σιάμινος, μέλος της Διοίκησης της Ομοσπονδίας Οικοδόμων, ο οποίος κάλεσε όλους τους εργαζόμενους στις κατασκευές να συμμετέχουν στη σημερινή συγκέντρωση και να εκφράσουν ενεργά την αλληλεγγύη τους στους απλήρωτους συναδέλφους τους.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ