ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 22 Μάρτη 2005
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΞΕΚΙΝΗΣΕ Η ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ
Ζωντάνεψαν οι μνήμες της τραγωδίας

Οι γονείς των 21 παιδιών που σκοτώθηκαν στο δυστύχημα ύψωσαν ένα μεγάλο «κατηγορώ» όχι μόνο εναντίον όσων κατηγορούνται και κάθονται στο εδώλιο του δικαστηρίου, αλλά και κατά των κυβερνήσεων που αφήνουν τους δρόμους να παραμένουν «παγίδες» θανάτου

Το μοιραίο λεωφορείο...

Motion Team

Το μοιραίο λεωφορείο...
ΒΟΛΟΣ (Της απεσταλμένης μας ΕΛΕΝΗΣ ΤΖΗΚΑ).--

Μνήμες του μακελειού των Τεμπών, στις 13 του Απρίλη του 2003, όταν έχασαν τη ζωή τους οι 21 μαθητές από το Μακροχώρι Ημαθίας, ζωντάνεψαν χτες στην αίθουσα του Μεικτού Ορκωτού Δικαστηρίου Βόλου, όπου άρχισε η δίκη για την υπόθεση. Η δίκη θα συνεχιστεί αύριο σε αίθουσα του Δημαρχείου Βόλου, που διαμορφώθηκε ύστερα από σχετική εντολή του υπουργού Δικαιοσύνης, Αν. Παπαληγούρα.

Η έναρξη της δίκης, χτες, καθυστέρησε κατά περίπου τρεις ώρες λόγω απουσίας ενόρκων, οι οποίοι, τελικά, παρουσιάστηκαν στη συνέχεια. Αξίζει, δε, να σημειωθεί ότι αυστηρά ήταν τα μέτρα ασφαλείας στο δικαστήριο, αλλά, βεβαίως, οι μόνοι που δεν προκάλεσαν ήταν οι γονείς των παιδιών, οι οποίοι παρά το μεγάλο πόνο περνούν κι αυτόν το «Γολγοθά» με την αξιοπρέπεια που τους χαρακτηρίζει. Αυτό, βεβαίως, δε σημαίνει ότι είναι διατεθειμένοι να κάνουν έστω κι ένα βήμα πίσω από τη διεκδίκηση του δίκιου τους.

Οι γονείς των 21 παιδιών έδειχναν σαν να μην πέρασε ούτε μια μέρα γι' αυτούς από τότε που έγινε το κακό, αν και σε λίγες βδομάδες συμπληρώνονται δύο χρόνια. Ηταν εκεί για να υψώσουν ένα μεγάλο «κατηγορώ» εναντίον όλων όσοι συνήργησαν στο έγκλημα. Οχι μόνο εναντίον όσων κατηγορούνται και κάθονται στο εδώλιο του δικαστηρίου, αλλά και κατά των κυβερνήσεων που αφήνουν τους δρόμους να παραμένουν «παγίδες» θανάτου «θερίζοντας» ανθρώπινες ζωές και που με την πολιτική τους υπηρετούν τα εργοδοτικά συμφέροντα στο βωμό του κέρδους. Εκεί ήταν και οι συμμαθητές των παιδιών φορώντας μαύρα μπλουζάκια με γραμμένα τα ονόματα των αδικοχαμένων μαθητών και κρατώντας πανό με τα πρόσωπά τους, για να στείλουν το μήνυμα ότι δεν ξεχνούν και ζητούν δικαίωση στη μνήμη των φίλων τους.

Δριμύ «κατηγορώ» όχι μόνο κατά όσων θα κάτσουν στο εδώλιο αλλά και κατά της κυβέρνησης από τους συγγενείς των θυμάτων

Eurokinissi

Δριμύ «κατηγορώ» όχι μόνο κατά όσων θα κάτσουν στο εδώλιο αλλά και κατά της κυβέρνησης από τους συγγενείς των θυμάτων
Στο εδώλιο του κατηγορουμένου κάθισαν οι: Δημήτρης Ντόλας, οδηγός της νταλίκας, Φώτης Καβελίδης, συνιδιοκτήτης της εταιρίας «Ακρίτας ΑΕ» και υπεύθυνος φόρτωσης, Αναστάσιος Καμέας, συνιδιοκτήτης της εταιρίας, Δημήτρης Χαμπούρης, γενικός διευθυντής, Πολυχρόνης Δαρδαμπούνης, διευθυντής του εργοστασίου, και Μωυσής Αλεξάκης, προϊστάμενος βάρδιας του εργοστασίου της ίδιας εταιρίας. Και οι έξι, που κατηγορούνται για ανθρωποκτονίες κατά συρροή, σωματικές βλάβες κατά συρροή και για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών με ενδεχόμενο δόλο, κατά τη χτεσινή πρώτη μέρα αρνήθηκαν τις κατηγορίες.

Υπενθυμίζουμε ότι το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη έγινε όταν η νταλίκα πέρασε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας και συγκρούστηκε με τουριστικό λεωφορείο, στο οποίο επέβαιναν 49 μαθητές της Α΄ Λυκείου Μακροχωρίου Ημαθίας και τρεις καθηγητές-συνοδοί, οι οποίοι επέστρεφαν από τριήμερη σχολική εκδρομή που είχαν πραγματοποιήσει στην Αθήνα. Με τη σύγκρουση το φορτίο της νταλίκας - κατεργασμένη ξυλεία σε μορφή «πλακών» - «έφυγε» με δύναμη και, λειτουργώντας σαν λαιμητόμος, έκοψε τις λαμαρίνες του λεωφορείου, αφαιρώντας τις ζωές των μαθητών. Οπως είναι ήδη γνωστό από το πόρισμα των ειδικών πραγματογνωμόνων (μηχανολόγων - μηχανικών), τόσο το φορτηγό όσο και το λεωφορείο του ΚΤΕΛ Ημαθίας, στο οποίο επέβαιναν οι μαθητές, διέθεταν «κλέφτη» στους ταχογράφους, με αποτέλεσμα να παραποιείται η πραγματική ταχύτητα των οχημάτων. Επίσης, το φορτηγό αυτοκίνητο είχε φθαρμένα ελαστικά και έτρεχε με μεγαλύτερη ταχύτητα από την επιτρεπόμενη στο σημείο εκείνο.

Μιλώντας στο «Ρ» ο Κ. Μήτσιγκας, ένας από τους χαροκαμένους γονείς, με αφορμή την έναρξη της δίκης λέει: «Οποιαδήποτε εξέλιξη της δίκης δε θα φέρει πίσω τα παιδιά μας και δε δικαιώνονται. Δυστυχώς, δεν έχω καμία εμπιστοσύνη στην ελληνική Δικαιοσύνη. Το είχα πει σε ανύποπτο χρόνο και αυτό επιβεβαιώνεται και με την κρίση αξιών και θεσμών. Υπάρχουν και μεγάλες πολιτικές ευθύνες. Δεν τηρούνται οι νόμοι. Χρειάζονται αυστηρότεροι έλεγχοι και, βεβαίως, να γίνουν δρόμοι που θα είναι ασφαλείς».


ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Εγκαίνια - εμπαιγμός στις «καρμανιόλες» της Εθνικής

Την ίδια στιγμή, που ξεκινούσε η δίκη για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, η κυβέρνηση επέλεξε να... διαφημίσει και να εγκαινιάσει την Τροχαία Αυτοκινητοδρόμων. Ενα μέτρο που, στην ουσία, δε λύνει το πρόβλημα των σοβαρών πολύνεκρων δυστυχημάτων, με δεδομένο ότι οι κακοτεχνίες στο εθνικό οδικό δίκτυο αποτελούν τον υπ' αριθμόν ένα κίνδυνο για τους οδηγούς.

Σύμφωνα με τον υπουργό Δημόσιας Τάξης, Γ. Βουλγαράκη, ο οποίος εγκαινίασε τα δύο από τα 12 συνολικά τμήματα Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων, η ιδέα ίδρυσης της νέας υπηρεσίας προήλθε από το περσινό τραγικό δυστύχημα στο Πέταλο του Μαλιακού, όπου έχασαν τη ζωή τους 7 μαθητές. Μόνο που η αιτία και εκείνου του δυστυχήματος δεν ήταν η ελλιπής αστυνόμευση, αλλά ο ίδιος ο αυτοκινητόδρομος. Αντί λοιπόν η κυβέρνηση να δώσει λύση στο θέμα των κακοτεχνιών ιδρύει τμήματα Τροχαίας και μάλιστα προκαλεί, παρουσιάζοντάς τα την ημέρα που ξεκινά η δίκη για το δυστύχημα, αφού με αυτόν τον τρόπο εμπαίζει τους συγγενείς των θυμάτων. Πολύ περισσότερο που στο Πέταλο του Μαλιακού, όπου εγκαινιάστηκαν χτες τα τμήματα της Τροχαίας, έχουν χάσει τη ζωή τους τα τελευταία τρεισήμισι χρόνια 101 άνθρωποι, ενώ το σύνολο των παθόντων στο συγκεκριμένο σημείο φτάνει τους 445.

Η υπηρεσία αυτή αναμένεται, σύμφωνα με τους εμπνευστές της, να προλαμβάνει τα σοβαρά τροχαία ατυχήματα μέσω της αστυνόμευσης καθ' όλο το 24ωρο στους αυτοκινητόδρομους της χώρας, που θα οφείλονται κυρίως σε επικίνδυνες παραβάσεις του ΚΟΚ.

Τα τμήματα αυτά θα δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στον άξονα της Εθνικής Οδού Πατρών - Αθηνών - Θεσσαλονίκης - Ευζώνων, και στην Εθνική Κορίνθου - Τριπόλεως. Τα δύο τμήματα που ξεκίνησαν τη λειτουργία τους χτες, είναι αυτά της Λάρισας και της Φθιώτιδας, δύο σημεία της Εθνικής Αθηνών - Θεσσαλονίκης που θεωρούνται ως τα πιο επικίνδυνα της συγκεκριμένης διαδρομής και στα οποία έχουν σημειωθεί τα περισσότερα πολύνεκρα δυστυχήματα. Ο Γ. Βουλγαράκης, κατά τη διάρκεια των εγκαινίων, ανέφερε ότι σύντομα θα ξεκινήσει και η λειτουργία των τμημάτων της Αχαΐας και της Κορίνθου, ενώ τα υπόλοιπα 8 αναμένονται έως το 2007.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ