ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 5 Απρίλη 2005
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Νέος γύρος κινητοποιήσεων

Με νέο γύρο αγωνιστικών κινητοποιήσεων απαντούν οι νησιώτες στην παραπέρα υποβάθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, όπως αυτή σηματοδοτήθηκε και από τις τελευταίες αποφάσεις της κυβέρνησης της ΝΔ - κατ' εντολήν των εφοπλιστών - να απελευθερώσει τις ακτοπλοϊκές και λιμενικές υπηρεσίες στα λιμάνια Λαυρίου, Ραφήνας, Ελευσίνας και Κύμης.

Χτες, στη διάρκεια συνεδρίασης της Παναιγαιακής Συντονιστικής Επιτροπής, αφού εκτιμήθηκε ότι τα όσα δρομολογεί η κυβέρνηση στο χώρο της ακτοπλοΐας ανοίγουν το δρόμο για την πλήρη εφαρμογή του εκτρωματικού κανονισμού 3577 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, δηλαδή την πλήρη «απελευθέρωση» της εφοπλιστικής ασυδοσίας, που σημαίνει τιμές των εισιτηρίων στα ύψη, ακόμα περισσότερα νησιά στην απομόνωση, συντριπτικό χτύπημα στα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών, αλλά και στην ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, αποφάσισε για αυτή την περίοδο και μέχρι το πρώτο δεκαπενθήμερο του Μάη την οργάνωση πολύμορφων αγωνιστικών κινητοποιήσεων στα νησιά του Αιγαίου.

Η μορφή των κινητοποιήσεων θα αποφασιστεί από τις τοπικές Συντονιστικές Επιτροπές, ενώ αναμένεται να γίνει στη Σάμο στις 11 Απρίλη. Οι κινητοποιήσεις αυτές θα αποτελέσουν την προετοιμασία, ώστε ακριβώς μέσα στο πρώτο 15ήμερο του Μάη να γίνει παναιγαιακή κινητοποίηση ταυτόχρονα σε όλα τα αιγαιοπελαγίτικα νησιά.

ΕΒΡΟΣ
Σκοτώθηκαν σε ναρκοπέδιο

Τραγικό θάνατο βρήκαν δύο αλλοδαποί σε ναρκοπέδιο του Εβρου στην προσπάθειά τους να περάσουν τα ελληνοτουρκικά σύνορα, ενώ ένας ακόμη μετανάστης τραυματίστηκε σοβαρά. Σύμφωνα με ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Στρατού, στις 21.10 το βράδυ της Κυριακής στην παραμεθόρια περιοχή Καστανιών Εβρου μπήκαν σε ναρκοπέδιο ένας Ιρακινός, ένας Μαυριτανός και ένα άτομο αγνώστου εθνικότητας με αποτέλεσμα το θανάσιμο τραυματισμό των δύο πρώτων και το σοβαρό τραυματισμό του τρίτου μετανάστη, ο οποίος μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο Διδυμοτείχου. Οπως τονίζεται στην ανακοίνωση, το ναρκοπέδιο είναι σημασμένο με φωσφορούχες πινακίδες (στα ελληνικά όσο και στα αγγλικά) και διπλής περίφραξης με ειδικά συρματοπλέγματα.

Επανειλημμένα ωστόσο έχει επισημανθεί από εκπροσώπους μη κυβερνητικών οργανώσεων, ότι μπορεί να είναι περιφραγμένα τα ναρκοπέδια, αλλά αυτό φαίνεται μόνο την ημέρα. Τις νυχτερινές ώρες που συνήθως περνούν τα ελληνοτουρκικά σύνορα οι μετανάστες, μόλις εισχωρήσουν στα πεντακόσια μέτρα περίπου μέσα στη χώρα μας, έχουν να επιλέξουν το δρόμο ή τις κατάφυτες περιοχές για να συνεχίσουν την πορεία τους. Για λόγους προστασίας τους αποφεύγουν το δρόμο και περνώντας τα σύρματα μπαίνουν στους χώρους όπου είναι κατάσπαρτοι με νάρκες προσωπικού.

Διεθνείς οργανισμοί με αφορμή παρόμοια τραγικά περιστατικά έχουν ζητήσει από τη χώρα μας να συμμορφωθεί με τη συνθήκη της Οτάβα, η οποία απαγορεύει τη χρήση ναρκών κατά προσωπικού και επιτάσσει την εκκαθάριση των ναρκοπεδίων.

Σημειώνεται τέλος ότι χρειάστηκε περίπου τέσσερις ώρες για την περισυλλογή των νεκρών και του τραυματία από το εξειδικευμένο προσωπικό του Τάγματος Εκκαθαρίσεως Ναρκοπεδίων Ξηράς. Στην περιοχή του ναρκοπεδίου επενέβησαν άνδρες του Τάγματος Εκκαθαρίσεως Ναρκοπεδίων Ξηράς (ΤΕΝΞ), ενώ η επιχείρηση απεγκλωβισμού των λαθρομεταναστών ολοκληρώθηκε στις 4 τα ξημερώματα.

«Τα Ολυμπιακά έργα είναι λαϊκή περιουσία»...

Στιγμιότυπο από την εξόρμηση στο Ελληνικό
Στιγμιότυπο από την εξόρμηση στο Ελληνικό
Εξορμήσεις που οργάνωσαν οι Κομματικές Οργανώσεις Βάσεις του Ελληνικού, της Καλλιθέας και του Μαρουσιού αντίστοιχα, πραγματοποιήθηκαν το περασμένο Σάββατο, με θέμα την παράδοση των Ολυμπιακών εγκαταστάσεων σε ιδιώτες, όπως τη μεθοδεύει η κυβέρνηση, σύμφωνα με πρόσφατο νομοσχέδιο που κατέθεσε.

Μοιράζοντας τις ανακοινώσεις της ΚΟΑ του ΚΚΕ, ενημέρωσαν τους κατοίκους των περιοχών, για τις χρήσεις των εγκαταστάσεων που επιφυλάσσει το νέο νομοσχέδιο. Χρήσεις που συνάδουν μόνο με τα επιχειρηματικά συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου. «Τα Ολυμπιακά έργα είναι δημόσια, λαϊκή περιουσία», «Τα χρυσοπληρώσαμε για να τα φτιάξουμε και τώρα τα χαρίζουν στο μεγάλο κεφάλαιο», έλεγαν οι κομμουνιστές.

«Πέστε τα, πέστε τα...», ήταν απάντηση πολλών δημοτών. Στην ουσία, με το νέο νομοσχέδιο, όλες οι Ολυμπιακές εγκαταστάσεις δίνονται προς εκμετάλλευση στο μεγάλο κεφάλαιο. Ηδη, η κυβέρνηση έχει αρχίσει να αναζητά ξένους και Ελληνες επενδυτές για την αξιοποίηση της περιουσίας του ελληνικού λαού. Υπενθυμίζεται ότι ανάμεσα στους χώρους που παραχωρούνται στο ιδιωτικό κεφάλαιο, είναι και η έκταση του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού, για την οποία τόσο ΠΑΣΟΚ όσο και η ΝΔ πριν αλλά και λίγο μετά την Ολυμπιάδα ισχυρίζονταν ότι θα γινόταν πάρκο αναψυχής και πρασίνου. Αλλά και το ΟΑΚΑ θα μετατραπεί σε χώρο όπου το κοινό για να κάνει χρήση των εγκαταστάσεων θα πρέπει να καταβάλλει υψηλό αντίτιμο!

Η μόλυνση του περιβάλλοντος προκαλεί αλλεργίες

Οι ανθρώπινες παρεμβάσεις στο περιβάλλον σε όλα τα επίπεδα, οι αυξημένοι ατμοσφαιρικοί ρύποι, ο τόπος διαμονής, ο σύγχρονος τρόπος ζωής και το άγχος, θεωρούνται -μεταξύ άλλων- ως οι πιο ενοχοποιητικοί παράγοντες που έχουν συμβάλει θετικά στην αύξηση της συχνότητας των αλλεργικών παθήσεων, όπως τονίστηκε σε συνέντευξη Τύπου.

Η τεράστια αύξηση των αλλεργικών παθήσεων, που καταγράφεται τα τελευταία 20 χρόνια, έχει σαν αποτέλεσμα να τετραπλασιαστεί η συχνότητα εμφάνισης κυρίως των παθήσεων του αναπνευστικού συστήματος. Περισσότεροι από 150 εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο πάσχουν από αλλεργική ρινίτιδα ή άσθμα, ενώ στην Ευρώπη οι πάσχοντες ανέρχονται σε 80 εκατομμύρια. Απ' αυτούς περισσότεροι από 180.000 πεθαίνουν κάθε χρόνο από τη νόσο, τονίζουν οι επιστήμονες. Στη χώρα μας, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, υπολογίζεται ότι 1 στα 3 άτομα του πληθυσμού θα εμφανίσει μια μορφή αλλεργίας στη διάρκεια της ζωής του.

Σύμφωνα, μάλιστα, με εκτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Αλλεργιολογίας και Κλινικής Ανοσολογίας, σήμερα 1 στα 4 παιδιά πάσχουν από αλλεργία, ενώ εκφράζονται φόβοι ότι η αναλογία αυτή μετά από 20 χρόνια θα είναι 1 στα 2 παιδιά.

Οταν οι εισηγήσεις γίνονται αποφάσεις

Με δελτίο Τύπου που εστάλη χτες, το Διοικητικό Συμβούλιο (ΔΣ) της Κεντρικής Ενωσης Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδας (ΚΕΔΚΕ) που συνεδρίασε την προηγούμενη Πέμπτη, φέρεται να έλαβε απόφαση να ζητήσει την άμεση χρηματοδότηση των μέσων μαζικής μεταφοράς της ελληνικής περιφέρειας, με μια ετήσια επιδότηση 40 ευρώ ανά κάτοικο. Και λέμε «φέρεται» γιατί τέτοια απόφαση δεν ελήφθη. Το σώμα ψήφισε για τη διεξαγωγή συνεδρίου, στην Πάτρα, με θέμα την επιδότηση των αστικών συγκοινωνιών, από το οποίο θα προκύψει και η θέση της ΚΕΔΚΕ για το θέμα.

Η δήθεν «απόφαση» που εστάλη με δελτίο Τύπου, τέσσερις μέρες μετά τη συνεδρίαση του ΔΣ, στηρίζεται στις δύο εισηγήσεις (του δημάρχου Πάτρας και του προέδρου των συγκοινωνιολόγων) που παρουσιάστηκαν στο σώμα και όχι σε συγκεκριμένη πρόταση που τέθηκε σε ψηφοφορία στο σώμα...

Είναι προφανής η απαξίωση των συλλογικών διαδικασιών λήψης αποφάσεων, κάτι στο οποίο μάς έχει συνηθίσει η ηγεσία της ΚΕΔΚΕ. Αρκεί να θυμίσουμε την πρακτική που προηγείται των ετήσιων συνεδρίων της, με τα δημοτικά συμβούλια να απέχουν από τη συνδιαμόρφωση των εισηγήσεων για σημαντικά θέματα, ενώ αυτές που τελικά συντάσσονται να «φτάνουν» στους συνέδρους λίγο πριν την έναρξη των εργασιών...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ