Χαρακτηρίζει αναιτιολόγητη την ακύρωση του πρώτου και καλεί την Οργανωτική Επιτροπή Ολυμπιακών Αγώνων στην προκήρυξη νέου ανοικτού διαγωνισμού, σύμφωνα με τους ισχύοντες θεσμούς
Ο ΣΑΔΑΣ - ΠΕΑ καταγγέλλει συνολικά τις διαδικασίες που ακολουθεί η ΟΕΟΑ στο θέμα αυτό. Με επιστολή του προς την ΟΕΟΑ, την οποία κοινοποιεί προς το ΕΜΠ, το ΤΕΕ, την Κριτική Επιτροπή του διαγωνισμού τονίζει ότι είναι αναιτιολόγητη η απόφαση για ακύρωση του πρώτου διαγωνισμού, εξηγεί γιατί είναι διάτρητος με τον τρόπο που προκηρύχτηκε ο νέος και καλεί στην προκήρυξη άλλου με γνώμονα «την επίτευξη του καλύτερου δυνατού αρχιτεκτονικού αποτελέσματος, το σεβασμό προς το θεσμό των αρχιτεκτονικών διαγωνισμών και την αποκατάσταση της διεθνούς εικόνας και αξιοπιστίας της χώρας μας». Τονίζει δε ότι σε αντίθετη περίπτωση, «δε διασφαλίζεται η φερεγγυότητα του διαγωνισμού και με αυτήν την έννοια θα πρέπει τα μέλη του (σ. σ. οι αρχιτέκτονες) να εκτιμήσουν τη συμμετοχή τους ή την αποχή τους».
Στην επιστολή του ο ΣΑΔΑΣ - ΠΕΑ σημειώνει τα εξής:
- Η απόφαση της κριτικής επιτροπής δεν είναι δεσμευτική για την αναθέτουσα αρχή.
- Οι βραβευμένοι μελετητές δεν έχουν δικαίωμα στην ανάθεση τυχόν συμπληρωματικών συμβάσεων.
- Η αναθέτουσα αρχή διατηρεί το δικαίωμα να χρησιμοποιεί κατά την κρίση της εν όλω ή εν μέρει (ή και καθόλου) τις βραβευμένες μελέτες.
- Προμελέτη η οποία θα παραδοθεί από την «Αθήνα 2004» στον ΟΕΚ για την εκτέλεση του έργου, με το σύστημα της μελετοκατασκευής, είναι δυνατόν να ανατεθεί στους βραβευμένους ή άλλους μελετητές και πάντως ύστερα από διαπραγμάτευση της αμοιβής.
«Τι είδους Διαγωνισμός είναι αυτός όπου η αναθέτουσα αρχή, χωρίς καμιά διαπραγμάτευση απονέμει τα βραβεία, αναθέτει τις προμελέτες, καθορίζει τις αμοιβές κλπ. και τι εχέγγυα παρέχει στους διαγωνιζόμενους για τη συμμετοχή τους;» καταλήγει ο ΣΑΔΑΣ, σημειώνοντας ότι από την 5μελή Κριτική Επιτροπή αποκλείστηκε η εκπροσώπηση του συλλογικού οργάνου των αρχιτεκτόνων, κάτι που είναι υποχρεωτικό σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία και συμβαίνει για πρώτη φορά στη χώρα μας.
Αλλαγές σε στάσεις και αφετηρίες λεωφορείων των αστικών συγκοινωνιών από αύριο και νέες γραμμές τρόλεϊ από μεθαύριο Δευτέρα, ανακοίνωσε ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ).
Οι αλλαγές αφορούν το συγκοινωνιακό άξονα Α8 Αθήνα - Νέα Ιωνία - Μαρούσι, του οποίου - λόγω έργων για τη διάνοιξη της λεωφόρου Σταυρού - Ελευσίνας - από αύριο μεταφέρεται το τέρμα από τον παράδρομο της λεωφόρου Κηφισίας (κοντά στο ύψος του ΟΤΕ) στην οδό Διονύσου, στον Αγιο Θωμά Αμαρουσίου. Επίσης, από τον ίδιο παράδρομο, μεταφέρονται στην Πλατεία Δημοκρατίας του Δήμου Πεύκης και οι αφετηρίες των γραμμών 501 Μαρούσι - Πεύκη Α και 527 Μαρούσι - Πεύκη Β.
Οσον αφορά τις νέες γραμμές τρόλεϊ, που θα τεθούν σε λειτουργία από μεθαύριο Δευτέρα, ανακοινώθηκε ότι η γραμμή Ανω Κυψέλη - Πετράλωνα (9) χωρίζεται στα δύο και τα τρόλεϊ θα ξεκινούν από το ίδιο τέρμα στην Ανω Κυψέλη, αλλά θα τερματίζουν στην Πλατεία Κλαυθμώνος. Παράλληλα, θα λειτουργήσουν δύο νέες κυκλικές γραμμές 22 και 23, που θα συνδέουν τα Πετράλωνα με το κέντρο της Αθήνας. Στη γραμμή 22 τα τρόλεϊ θα έχουν αφετηρία και τέρμα την οδό Θεσσαλονίκης στα Πετράλωνα και διαδρομή: Πειραιώς, Σταδίου, Πλατεία Συντάγματος, Φιλελλήνων, Συγγρού, Βεΐκου, Γ. Κολοκοτρώνη, Πλατεία Μερκούρη και Κυκλώπων. Τα τρόλεϊ της γραμμής 23 θα ξεκινούν και θα τερματίζουν στην οδό Τριών Ιεραρχών και Πετραλώνων, ακολουθώντας τη διαδρομή: Πλατεία Μερκούρη, Γ. Κολοκοτρώνη, Πλατεία Κουντουριώτη, Δημητρακοπούλου, Συγγρού, Βασ. Αμαλίας, Πανεπιστημίου και Πειραιώς.
Εκπτωση 30% στα εισιτήρια ανακοίνωσε η «Ολυμπιακή Αεροπορία». Η έκπτωση που θα ισχύσει από μεθαύριο Δευτέρα μέχρι και τις 25 Μάρτη 2000, αφορά όλους τους προορισμούς της Ευρώπης, της Νέας Υόρκης - Βοστώνης και της Λάρνακας, καθώς και τις εννιά πτήσεις που εκτελεί η εταιρία στο εσωτερικό (Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Χανιά, Ρόδο, Κω, Μυτιλήνη, Αλεξανδρούπολη, Καβάλα και Κέρκυρα).
Ενδεικτικά, με την έκπτωση, οι νέες τιμές της ΟΑ στο εσωτερικό μειώνονται από 26.000 δρχ. σε 18.200 δρχ. (στις τιμές αυτές δεν υπολογίζονται οι φόροι).
Για «προεκλογικές εκπτώσεις» στην προστασία της άγριας ζωής στην Πύλο, καταγγέλλουν τον γγ της Περιφέρειας Πελοποννήσου οι εκπρόσωποι της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρείας.
Οπως καταγγέλλουν σε χτεσινή τους ανακοίνωση, η απόφαση του γγ να επιτρέψει το κυνήγι στην Πύλο και μάλιστα σε μόνιμο καταφύγιο θηραμάτων (στη λιμνοθάλασσα Γιάλοβα), το διάστημα 20 Γενάρη - 29 Φλεβάρη 2000, είναι «παράλογη», συνιστά «παγκόσμια πρωτοτυπία» και θα έχει τραγικές συνέπειες ( θα προκαλέσει ανυπολόγιστη καταστροφή ) στην ορνιθοπανίδα της περιοχής. Κι αυτό γιατί τα πουλιά, τόσο τα υδρόβια θηρεύσιμα, όσο και τα προστατευόμενα είδη, έχουν επιλέξει ήδη την περιοχή για το ξεχειμώνιασμα και αδυνατούν πλέον να βρουν εναλλακτικό τόπο για το υπόλοιπο του χειμώνα. Αυτό σημαίνει ότι τα πουλιά δεν έχουν πλέον καμιά προσαρμογή σε συνθήκες θήρας και, όσα δε σφαγιαστούν επιτόπου, θα πεθάνουν από εξάντληση στη διάρκεια άσκοπων περιπλανήσεων σε αναζήτηση ασφαλούς τόπου.
Οι εκπρόσωποι της Εταιρείας ζητούν από τις αρμόδιες υπηρεσίες της πολιτείας την άμεση ανάκληση της απόφασης.
Για «καταστροφικά σχέδια», που βάζουν σε κίνδυνο το μέλλον της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ), ενόψει και της μετεγκατάστασης του εθνικού αερομεταφορέα στο υπό κατασκευή αεροδρόμιο Σπάτων, καταγγέλλουν τους Εγγλέζους «μάναντζερ» οι τεχνικοί της εταιρίας.
Με χτεσινή του ανακοίνωση, το ΔΣ της Ενωσης Πτυχιούχων Τεχνικών Αεροπλάνων ΟΑ (ΕΠΤΑΟΑ) καταγγέλλει ότι οι Εγγλέζοι της «Σπίντγουιν» (θυγατρική της «Μπρίτις Εργουέις») μεθοδεύουν την περικοπή των εγκαταστάσεων της Τεχνικής Διεύθυνσης στο νέο αεροδρόμιο Σπάτων, κάτι που σημαίνει ότι η Τεχνική Βάση συρρικνωμένη θα μετατραπεί από επισκευαστικό κέντρο σε συνεργείο ελαφράς συντήρησης αεροπλάνων.
Οι εκπρόσωποι της ΕΠΤΑΟΑ καταγγέλλουν ευθέως ότι οι μεθοδεύσεις των Εγγλέζων έχουν στόχο να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντα της «Μπρίτις» και δηλώνουν ότι οι μηχανικοί αεροπλάνων της ΟΑ θα δώσουν τη μάχη για να αποτρέψουν τα καταστροφικά σχέδια της «Σπίντγουιν», που βάζουν σε κίνδυνο το μέλλον της ΟΑ και των εργαζομένων της Τεχνικής Διεύθυνσης.