ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 9 Απρίλη 2005
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΧΑΡΑΤΣΙ ΣΤΙΣ ΕΘΝΙΚΕΣ ΟΔΟΥΣ
Αύξηση 43% στα διόδια από αύριο

Το ποσό των 2 ευρώ (από 1,4) θα πληρώνουν οι οδηγοί των αυτοκινήτων στα διόδια από αύριο, Κυριακή. Αντίστοιχες προσαρμογές γίνονται και στις υπόλοιπες κατηγορίες διοδίων για φορτηγά, λεωφορεία, κλπ.

Eurokinissi

Από αύριο ισχύει η δραστική αύξηση κατά 43% στην τιμή των διοδίων σε ολόκληρο το εθνικό οδικό δίκτυο, που αποφάσισε η κυβέρνηση προκειμένου να ενισχυθούν ακόμη περισσότερο οι μεγαλοκατασκευαστές, οι οποίοι θα κατασκευάσουν κάποια οδικά τμήματα με τις ληστρικές «συμβάσεις παραχώρησης».

Συγκεκριμένα, τα διόδια για τα επιβατικά αυτοκίνητα αναπροσαρμόζονται και από 1,40 ευρώ η τιμή τους φτάνει τα 2 ευρώ. Αντίστοιχες προσαρμογές γίνονται και στις υπόλοιπες κατηγορίες διοδίων (για φορτηγά, λεωφορεία, κλπ.). Θυμίζουμε ότι από την περασμένη Δευτέρα ισχύουν αυξημένες τιμές και στα διόδια του Ρίου-Αντιρρίου, που έφτασαν για τα ΙΧ στα 10 ευρώ (αύξηση κατά 3,1%). Το ΥΠΕΧΩΔΕ, σε πρόσφατη ανακοίνωσή του, ομολογεί ωμά ότι οι αυξήσεις είναι προς όφελος του μεγάλου κεφαλαίου και προσφέρονται ως δέλεαρ στους μεγάλους κοινοπρακτικούς ομίλους για την κατασκευή των λεγόμενων αυτοχρηματοδοτούμενων οδικών έργων.

Σημειώνουμε ότι τις αυξήσεις αυτές επέβαλαν οι ίδιοι οι μεγαλοεργολάβοι, όπως έχουν ζητήσει και άλλες παροχές, για παράδειγμα, οι εισπράξεις από τα υπάρχοντα διόδια ήδη κατασκευασμένων οδικών αξόνων, με χρήματα του ελληνικού λαού, να τους παραχωρηθούν προκαταβολικά από την υπογραφή των «συμβάσεων παραχώρησης» και όχι μετά την ολοκλήρωση των έργων ή να τους εξασφαλιστεί η κερδοφορία με κρατικές επιδοτήσεις, όπου εκτιμούν ότι οι κυκλοφοριακοί φόρτοι δε θα τους εγγυώνται τα προσδοκώμενα έσοδα και κέρδη. Ολα αυτά - όπως δήλωσε και σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου ο Γ. Σουφλιάς - τους τα πρόσφερε απλόχερα η κυβέρνηση, όπως επίσης και «ζεστό» χρήμα, που θα καλύπτει το 30% περίπου του κόστους κατασκευής. Κατά τ' άλλα, πρόκειται για συμβάσεις ...«υπέρ του δημοσίου συμφέροντος», που εγγυώνται ...«εισροή ιδιωτικών κεφαλαίων» και ...«ανάληψη ρίσκου από τους επιχειρηματίες»!

Η Αττική Οδός

Στο μεταξύ, από μελέτη που παρουσίασε η «Αττική Οδός ΑΕ», φαίνεται ότι το 67% των καθημερινών μετακινήσεων σ' αυτήν γίνεται από εργαζομένους που τη χρησιμοποιούν για να πηγαινοέρχονται στη δουλιά τους, πληρώνοντας βέβαια το πανάκριβο αντίτιμο των 2,5 ευρώ ανά μετακίνηση. Σύμφωνα με την ίδια μελέτη, μόνο το 9,4 των χρηστών τη χρησιμοποιεί για διαδρομές μικρότερες των 20 χιλιομέτρων. Η κίνηση στην Αττική Οδό έχει φτάσει πλέον τις 240.000 αυτοκίνητα τη μέρα, έναντι 180.000 που προέβλεπαν οι μελέτες.

Οι εκπρόσωποι της εταιρίας δηλώνουν ότι η τιμή των διοδίων στα σημερινά επίπεδα με αυτή την αυξημένη κίνηση καλύπτει και την αποπληρωμή των δανείων και το κέρδος τους και γι' αυτό δεν πρόκειται να αυξηθεί σε εύλογο χρονικό διάστημα (ούτε βέβαια και να μειωθεί). Μάλιστα, επικαλούμενοι τη δυσκολία που υπάρχει για την κατασκευή από άλλους κατασκευαστές της επέκτασης της Αττικής Οδού προς Ραφήνα και προς Ελληνικό (μέσω της σήραγγας του Υμηττού), γεγονός που θα επιφέρει και μεγάλη αύξηση των διοδίων σε ολόκληρο το μήκος της και την παραχώρηση του άξονα για μερικές δεκαετίες, ζητούν από την κυβέρνηση να τους αναθέσει απευθείας την κατασκευή των έργων αυτών, με μια μικρή αύξηση των διοδίων (0,10 έως 0,30 ευρώ) και με μικρή επιμήκυνση της σύμβασης παραχώρησης για ελάχιστα χρόνια...

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ - ΚΕΔΚΕ
Υποπτη κωλυσιεργία...

Στην ...παραδοχή ότι οι δήμοι αντιμετωπίζουν σημαντικό οικονομικό πρόβλημα κατέληξαν, στη διάρκεια συνάντησης που είχαν χτες, ο υπουργός Εσωτερικών, Πρ. Παυλόπουλος, και αντιπροσωπεία της Κεντρικής Ενωσης Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδας (ΚΕΔΚΕ), μετά από σχετικό αίτημα της τελευταίας.

Την ίδια ώρα, αμφότερες οι πλευρές κωλυσιεργούν ολοφάνερα στην υλοποίηση μέτρων και αποφάσεων που θα έδιναν μία ανάσα στο οικονομικό πρόβλημα των δήμων, καθώς το μεν υπουργείο υπόσχεται συνεχώς χωρίς να υλοποιεί, ενώ η ΚΕΔΚΕ φέρεται να ζητά χωρίς να διεκδικεί. Πρόκειται προφανώς για ζήτημα τακτικής που εξυπηρετεί το στόχο στον οποίο συναινούν τα δύο μεγάλα κόμματα - με τον ΣΥΝ να ακολουθεί - που θέλουν την Τοπική Αυτοδιοίκηση (ΤΑ) να λειτουργεί ως επιχείρηση και ως φορομπηχτικός μηχανισμός που θα επιβάλλει και θα διαχειρίζεται φόρους.

Ο υπουργός υποσχέθηκε χτες ότι μέχρι την επόμενη βδομάδα θα έχει αποφασιστεί ο τρόπος χρηματοδότησης των νέων κρατικών αρμοδιοτήτων που έχουν μεταφερθεί στους δήμους. Για να συμπληρώσει ότι προκειμένου να δοθούν οι αναγκαίοι πόροι θα πρέπει οι εν λόγω αρμοδιότητες να θεσμοθετηθούν ως αρμοδιότητες της Αυτοδιοίκησης... Επίσης, ο Πρ. Παυλόπουλος είπε ότι έως το τέλος του χρόνου θα δοθεί, σε μορφή ομολόγων, η πρώτη δόση των παρακρατημένων υπέρ της ΤΑ πόρων. Από την πλευρά της, η ΚΕΔΚΕ αρκέστηκε στην υπόσχεση του υπουργού για αρκετές συναντήσεις στις οποίες θα συζητηθούν τα προβλήματα, ενώ χωρίς εξηγήσεις μετέτρεψε το έλλειμμα που η ίδια εισηγήθηκε στη συνεδρίαση του Διοικητικού της Συμβουλίου πως παρουσιάζουν οι δήμοι για το 2005.

ΣΕΠΟΛΙΑ
Ζητούν απομάκρυνση των κεραιών

Με μια δυναμική κινητοποίηση, απάντησαν, κάτοικοι και φορείς της περιοχής των Σεπολίων, στην εγκατάσταση όλο και περισσότερων κεραιών κινητής τηλεφωνίας στη γειτονιά τους. Στην κινητοποίηση συμμετείχαν μαθητές και καθηγητές των δημοτικών σχολείων - με απόφαση του συλλόγου δασκάλων «Αριστοτέλης» - και των γυμνασίων και λυκείων, μετά από απόφαση της Α' ΕΛΜΕ, τα οποία και πραγματοποίησαν δίωρη στάση εργασίας, μιας και οι περισσότερες κεραίες βρίσκονται πολύ κοντά σε σχολεία.

Συγκεκριμένα, οι κάτοικοι, καθηγητές και μαθητές, συγκεντρώθηκαν στη στάση του μετρό στα Σεπόλια και από εκεί πήγαν στην οδό Ρόδου, όπου βρίσκονται οι κεραίες στις ταράτσες των σπιτιών. Ακολούθησε πορεία στην οδό Δυρραχίου. Η κατάσταση στην περιοχή είναι οξυμένη. Οπως αναφέρει με σχετική ανακοίνωσή του ο «Εκπολιτιστικός Εξωραϊστικός Σύλλογος Σεπολίων "Η Αναγέννηση"», «οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας τοποθετούν τις κεραίες του όπου τις εξυπηρετεί (ταράτσες πολυώροφων οικοδομών) έναντι υπέρογκου ενοικίου», ακόμη και στα «ασανσέρ των σταθμών του μετρό, σε ύψος 2,60 μέτρα».

ΒΟΛΟΣ
Την Τρίτη συνεχίζεται η δίκη

Με την κατάθεση, για δεύτερη μέρα, του οδηγού του λεωφορείου του ΚΤΕΛ Ημαθίας όπου σκοτώθηκαν πριν δύο χρόνια οι 21 μαθητές από το Μακροχώρι, συνεχίστηκε και χτες στο Βόλο η δίκη για την τραγωδία των Τεμπών. Επιπλέον, χτες κατέθεσαν και αυτόπτες μάρτυρες του πολύνεκρου δυστυχήματος, οι οποίοι την ώρα του τροχαίου επέβαιναν στα αυτοκίνητα που βρίσκονταν πίσω από το λεωφορείο του ΚΤΕΛ. Η δίκη θα συνεχιστεί την ερχόμενη Τρίτη.

Ανεστάλη κυκλοφορία φαρμάκου

Στην αναστολή της κυκλοφορίας του φαρμάκου BEXTRA (valdecoxib) για την αρθρίτιδα, σε Ευρώπη και Αμερική, προχώρησε η φαρμακευτική εταιρία «Pfizer», μετά από αίτημα του Αμερικανικού Οργανισμού Φαρμάκου (FDA) και σχετικές συζητήσεις με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκων (ΕΜΕΑ).

Ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκου (ΕΟΦ) ενημερώνει ότι ο ΕΜΕΑ πραγματοποιεί αναθεώρηση των δεδομένων ασφαλείας των κοξιμπών αφού υπάρχουν προειδοποιήσεις που αφορούν στους κινδύνους καρδιαγγειακών ανεπιθύμητων ενεργειών και για εμφάνιση σοβαρών δερματικών αντιδράσεων σε ασθενείς.

«Μέχρι την ολοκλήρωση της συνεχιζόμενης αναθεώρησης συνιστάται στους συνταγογραφούντες ιατρούς να παρακολουθούν προσεκτικά τους ασθενείς που ελάμβαναν το BEXTRA και να μην το χορηγούν σε καινούριους ασθενείς. Οι ασθενείς που λαμβάνουν BEXTRA πρέπει να έρθουν σε επαφή με τον ιατρό τους», αναφέρει σε σχετική δήλωσή του ο ΕΜΕΑ. Και καταλήγει επισημαίνοντας ότι θα υπάρξει περαιτέρω ενημέρωση μετά τη συνεδρίαση της Επιστημονικής Επιτροπής Φαρμακευτικών Προϊόντων (CHMP) του Οργανισμού στις 18-21 Απρίλη 2005.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ