Σάββατο 9 Απρίλη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΧΑΡΑΤΣΙ ΣΤΙΣ ΕΘΝΙΚΕΣ ΟΔΟΥΣ
Αύξηση 43% στα διόδια από αύριο

Το ποσό των 2 ευρώ (από 1,4) θα πληρώνουν οι οδηγοί των αυτοκινήτων στα διόδια από αύριο, Κυριακή. Αντίστοιχες προσαρμογές γίνονται και στις υπόλοιπες κατηγορίες διοδίων για φορτηγά, λεωφορεία, κλπ.

Eurokinissi

Από αύριο ισχύει η δραστική αύξηση κατά 43% στην τιμή των διοδίων σε ολόκληρο το εθνικό οδικό δίκτυο, που αποφάσισε η κυβέρνηση προκειμένου να ενισχυθούν ακόμη περισσότερο οι μεγαλοκατασκευαστές, οι οποίοι θα κατασκευάσουν κάποια οδικά τμήματα με τις ληστρικές «συμβάσεις παραχώρησης».

Συγκεκριμένα, τα διόδια για τα επιβατικά αυτοκίνητα αναπροσαρμόζονται και από 1,40 ευρώ η τιμή τους φτάνει τα 2 ευρώ. Αντίστοιχες προσαρμογές γίνονται και στις υπόλοιπες κατηγορίες διοδίων (για φορτηγά, λεωφορεία, κλπ.). Θυμίζουμε ότι από την περασμένη Δευτέρα ισχύουν αυξημένες τιμές και στα διόδια του Ρίου-Αντιρρίου, που έφτασαν για τα ΙΧ στα 10 ευρώ (αύξηση κατά 3,1%). Το ΥΠΕΧΩΔΕ, σε πρόσφατη ανακοίνωσή του, ομολογεί ωμά ότι οι αυξήσεις είναι προς όφελος του μεγάλου κεφαλαίου και προσφέρονται ως δέλεαρ στους μεγάλους κοινοπρακτικούς ομίλους για την κατασκευή των λεγόμενων αυτοχρηματοδοτούμενων οδικών έργων.

Σημειώνουμε ότι τις αυξήσεις αυτές επέβαλαν οι ίδιοι οι μεγαλοεργολάβοι, όπως έχουν ζητήσει και άλλες παροχές, για παράδειγμα, οι εισπράξεις από τα υπάρχοντα διόδια ήδη κατασκευασμένων οδικών αξόνων, με χρήματα του ελληνικού λαού, να τους παραχωρηθούν προκαταβολικά από την υπογραφή των «συμβάσεων παραχώρησης» και όχι μετά την ολοκλήρωση των έργων ή να τους εξασφαλιστεί η κερδοφορία με κρατικές επιδοτήσεις, όπου εκτιμούν ότι οι κυκλοφοριακοί φόρτοι δε θα τους εγγυώνται τα προσδοκώμενα έσοδα και κέρδη. Ολα αυτά - όπως δήλωσε και σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου ο Γ. Σουφλιάς - τους τα πρόσφερε απλόχερα η κυβέρνηση, όπως επίσης και «ζεστό» χρήμα, που θα καλύπτει το 30% περίπου του κόστους κατασκευής. Κατά τ' άλλα, πρόκειται για συμβάσεις ...«υπέρ του δημοσίου συμφέροντος», που εγγυώνται ...«εισροή ιδιωτικών κεφαλαίων» και ...«ανάληψη ρίσκου από τους επιχειρηματίες»!

Η Αττική Οδός

Στο μεταξύ, από μελέτη που παρουσίασε η «Αττική Οδός ΑΕ», φαίνεται ότι το 67% των καθημερινών μετακινήσεων σ' αυτήν γίνεται από εργαζομένους που τη χρησιμοποιούν για να πηγαινοέρχονται στη δουλιά τους, πληρώνοντας βέβαια το πανάκριβο αντίτιμο των 2,5 ευρώ ανά μετακίνηση. Σύμφωνα με την ίδια μελέτη, μόνο το 9,4 των χρηστών τη χρησιμοποιεί για διαδρομές μικρότερες των 20 χιλιομέτρων. Η κίνηση στην Αττική Οδό έχει φτάσει πλέον τις 240.000 αυτοκίνητα τη μέρα, έναντι 180.000 που προέβλεπαν οι μελέτες.

Οι εκπρόσωποι της εταιρίας δηλώνουν ότι η τιμή των διοδίων στα σημερινά επίπεδα με αυτή την αυξημένη κίνηση καλύπτει και την αποπληρωμή των δανείων και το κέρδος τους και γι' αυτό δεν πρόκειται να αυξηθεί σε εύλογο χρονικό διάστημα (ούτε βέβαια και να μειωθεί). Μάλιστα, επικαλούμενοι τη δυσκολία που υπάρχει για την κατασκευή από άλλους κατασκευαστές της επέκτασης της Αττικής Οδού προς Ραφήνα και προς Ελληνικό (μέσω της σήραγγας του Υμηττού), γεγονός που θα επιφέρει και μεγάλη αύξηση των διοδίων σε ολόκληρο το μήκος της και την παραχώρηση του άξονα για μερικές δεκαετίες, ζητούν από την κυβέρνηση να τους αναθέσει απευθείας την κατασκευή των έργων αυτών, με μια μικρή αύξηση των διοδίων (0,10 έως 0,30 ευρώ) και με μικρή επιμήκυνση της σύμβασης παραχώρησης για ελάχιστα χρόνια...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ