Σήμερα η Ρωμιοσύνη αποχαιρετά τον τραγουδιστή, που με τη φωνή και το ταλέντο του ερμήνευσε μοναδικά σπουδαίους ποιητές και μεγάλα μουσικά έργα, που εξέφρασε μιαν ολόκληρη εποχή στο λαϊκό τραγούδι. Η σορός του εκτίθεται σήμερα και αύριο σε λαϊκό προσκύνημα στο παρεκκλήσι της Μητρόπολης. Η κηδεία του, δαπάνη του ΥΠΠΟ, θα γίνει τη Δευτέρα, με νεκρώσιμη ακολουθία στις 3 μ.μ., στη Μητρόπολη και έπειτα θα ταφεί στο Α` Νεκροταφείο. Παράκληση της οικογένειας Μπιθικώτση είναι αντί στεφάνων να κατατεθούν χρήματα στο «Χαμόγελο του Παιδιού» (τηλ. 210-3330.640).
«O Γρηγόρης Μπιθικώτσης, ένας αγαπημένος φίλος και συνεργάτης, έφυγε για πάντα. Ηταν η μεγαλύτερη φωνή της Ελλάδας. H οδύνη μου είναι πολύ μεγάλη. Δεν μπορεί να χωρέσει σε λόγια», ανέφερε, αποχαιρετώντας τον, ο Μ. Θεοδωράκης. «Ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης είναι ένα σημαντικό κομμάτι της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας. Η μοναδική φωνή του, που κατάφερε να παντρέψει το έργο των σημαντικότερων Ελλήνων ποιητών με τη μαγευτική μουσική των Θεοδωράκη και Χατζιδάκι...», δήλωσε ο πρωθυπουργός και υπουργός Πολιτισμού Κ. Καραμανλής. Δηλώσεις για το θάνατό του έκανε σύσσωμη η πολιτική ηγεσία.
Ο Θ. Παφίλης σημειώνει ότι ο ναός της Αγροτέρας Αρτέμιδος βρίσκεται σε άμεσο κίνδυνο κατεδάφισης, για οικοπεδοποίηση και οικοδόμηση του χώρου όπου βρίσκεται. Θυμίζει ότι ενώ το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, από το 1964, τάχθηκε υπέρ της απαλλοτρίωσης του χώρου και της ανάδειξης του μνημείου, ξανατίθεται θέμα μη απαλλοτρίωσης. «Η σπουδαιότητα του ναού και η ομοιότητά του με αυτόν της Απτέρου Νίκης επισημαίνεται από όλους τους αρχαίους και μεταγενέστερους περιηγητές», σημειώνει ο ευρωβουλευτής και προσθέτει ότι και ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αρχιτεκτόνων, όπως και άλλοι φορείς, κάνουν έκκληση για την απαλλοτρίωση του χώρου.
Τέλος, ρωτά την Επιτροπή του Ευρωκοινοβουλίου αν και ποια μέτρα θα πάρει, «προκειμένου να διατηρηθεί ένα σημαντικό μνημείο του αρχαιοελληνικού πολιτισμού και να μη γίνει θυσία στα σχέδια τσιμεντοποίησης, προς όφελος ιδιωτών και σε βάρος του φυσικού, αισθητικού και ιστορικού περιβάλλοντος της Αθήνας».
Η Δ. Μανωλάκου σε Ερώτηση για τα «Ξενία» διαπιστώνει ότι «η εκποίηση της δημόσιας περιουσίας δεν εμποδίζεται ούτε από την ανάγκη διάσωσης σημαντικών κτιρίων και του περιβάλλοντα χώρου τους, που αποτελούν κομμάτι της πολιτιστικής κληρονομιάς και μαρτυρία της αρχιτεκτονικής και οικονομικής ιστορίας της Ελλάδας». Θυμίζει την άμεση εμπλοκή του μεγάλου αρχιτέκτονα, Αρη Κωνσταντινίδη, στη δημιουργία των «Ξενία» της δεκαετίας του 1960, τα οποία η ευρωβουλευτής χαρακτηρίζει «κοσμήματα της ελληνικής και διεθνούς αρχιτεκτονικής, τα οποία αν και είναι καταξιωμένα σε διεθνή σχετικά βιβλία και περιοδικά, κινδυνεύουν με κατεδάφιση». Ρωτά τέλος την Επιτροπή ποια μέτρα θα πάρει για τη διάσωσή τους.
ΔΕ ΘΑ ΑΥΞΗΘΕΙ η τιμή των εισιτηρίων και των προϊόντων στα κυλικεία των κινηματογράφων, παρά την αύξηση του ΦΠΑ, διαβεβαιώνει, με ανακοίνωσή της, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Αιθουσαρχών - Κινηματογραφιστών. Στην ανακοίνωση τονίζεται ότι τη διαφορά που προκύπτει από την αύξηση του ΦΠΑ θα την επιβαρυνθούν οι αίθουσες, ενώ, σε επικοινωνία του «Ρ» με τον επίτιμο πρόεδρο της ομοσπονδίας, Α. Φούκη, ο τελευταίος δήλωσε ότι η δέσμευση για μη αύξηση του εισιτηρίου αφορά σε όλους τους κινηματογράφους, συμπεριλαμβανομένων των «μούλτιπλεξ» (τα συγκροτήματα πολλαπλών αιθουσών).