ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 13 Μάη 2005
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
Εγκληματούν για το κέρδος!

Οργισμένοι από την κυβερνητική αδιαφορία, κάτοικοι της συνοικίας του Αγίου Γεωργίου συγκεντρώθηκαν στο σημείο, όπου έχασε τη ζωή του τη Δευτέρα ο μικρός Παύλος Λίταινας

Εγκληματική η αδιαφορία των κυβερνήσεων για τις αφύλακτες διαβάσεις του ΟΣΕ. Το πανό αφορά άλλο θανατηφόρο δυστύχημα στη Λάρισα

Eurokinissi

Εγκληματική η αδιαφορία των κυβερνήσεων για τις αφύλακτες διαβάσεις του ΟΣΕ. Το πανό αφορά άλλο θανατηφόρο δυστύχημα στη Λάρισα
Φωνή διαμαρτυρίας για τα εγκλήματα στις ράγες ύψωσαν χτες κάτοικοι της συνοικίας Αγ. Γεωργίου της Λάρισας, όπου το βράδυ της Δευτέρας βρήκε τραγικό θάνατο ένα τρίχρονο αγοράκι όταν παρασύρθηκε από αμαξοστοιχία του ΟΣΕ. «Πλημμυρισμένοι» από οργή και αγανάκτηση για την αδιαφορία των κυβερνώντων, που στοίχισε πολλές ανθρώπινες ζωές - πριν λίγο καιρό στο ίδιο περίπου μέρος είχε σκοτωθεί μια γυναίκα με τα δυο παιδιά της, ενώ το τρίτο παιδί της τραυματίστηκε σοβαρά - το πρωί πραγματοποίησαν συγκέντρωση, στη συμβολή των οδών Κάρλας και Μεγαλουπόλεως, όπου έχασε τη ζωή του ο μικρός Παύλος Λίταινας. Τραγικές φιγούρες στην κινητοποίηση ήταν οι συγγενείς του τρίχρονου παιδιού που δεν μπορούν να συνειδητοποιήσουν πως δε θα ξαναδούν το αγγελούδι τους που τόσα άδικα και αδόκητα χάθηκε.

Οι κάτοικοι, κρατώντας πανό και φωνάζοντας συνθήματα προχώρησαν σε κατάληψη της σιδηροδρομικής γραμμής που έχει μετατραπεί σε διάβαση θανάτου, απειλώντας τη ζωή των ίδιων και πολλών άλλων που διέρχονται καθημερινά από εκεί. Το άμεσο αίτημα που προβάλλουν είναι η περίφραξη της σιδηροδρομικής γραμμής. Και, βεβαίως, απαιτούν και την οριστική λύση του προβλήματος που δημιουργεί η διέλευση των σιδηροδρομικών γραμμών από το κέντρο της πόλης. Μια λύση που οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ αρνούνται πεισματικά να δώσουν, επικαλούμενες το μεγάλο οικονομικό κόστος για τον ΟΣΕ. Ομως, δεν υπολογίζουν το κόστος όταν ξοδεύουν πάρα πολλά χρήματα για τον «εκσυγχρονισμό» του ΟΣΕ, ώστε να δοθεί πιο κερδοφόρος στους ιδιώτες. Το μόνο που κάνουν κάθε φορά που γίνεται ένα δυστύχημα είναι να περιφράξουν κάποιες ισόπεδες διαβάσεις, εμποδίζοντας εντελώς τους κατοίκους των συνοικιών να επικοινωνούν με το κέντρο της πόλης.

Στο στόχαστρο των κατοίκων βρέθηκαν και η Νομαρχιακή και Δημοτική Αρχή Λάρισας, που, ενώ παριστάνουν ότι «ενδιαφέρονται» για το πρόβλημα, στην ουσία δεν κάνουν τίποτα για τη διεκδίκηση της επίλυσής του.

Αγώνας χωρίς καθυστέρηση!

Το νέο θανατηφόρο δυστύχημα στις ράγες προκάλεσε έντονες αντιδράσεις.

Σε δήλωσή του ο Τ. Τσιόγκας, πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Λάρισας και βουλευτής του ΚΚΕ, τονίζει: «Τα απανωτά θανατηφόρα δυστυχήματα στις γραμμές του τρένου, που διέρχονται μέσα από την πόλη μας, δεν είναι τυχαία. Αποτελούν εγκλήματα κατ' εξακολούθηση!

Η ευθύνη γι' αυτά τα εγκλήματα βαρύνει τη διοίκηση του ΟΣΕ και τις εκάστοτε κυβερνήσεις, που αδιαφορούν προκλητικά για το αίμα που χύνεται στις ράγες.

Το χρόνιο αίτημα των Λαρισαίων για την υπογείωση των γραμμών εντός της πόλης δεν ικανοποιείται από τους αρμόδιους, οι οποίοι για να δικαιολογήσουν την άρνησή τους, επικαλούνται το μεγάλο οικονομικό κόστος των έργων που απαιτούνται. Ομως, κανένα οικονομικό κόστος δεν είναι τόσο μεγάλο για να συγκρίνεται με την αξία της ανθρώπινης ζωής! Οι αρμόδιοι δεν προχωρούν ούτε προς την κατεύθυνση άλλων λύσεων - απομάκρυνση των γραμμών από το κέντρο της πόλης ή δημιουργία υπόγειων και υπέργειων διαβάσεων κ.ά. - που θα λύσουν ουσιαστικά το πρόβλημα. Η κυβέρνηση και η διοίκηση του ΟΣΕ ενδιαφέρονται μόνο πώς θα εξασφαλίσουν κέρδη για την επιχείρηση, αδιαφορώντας αν η πόλη μας πληρώνει αυτή τη λογική με το αίμα πολλών ανθρώπων και μικρών παιδιών.

Αλλά δεν πάει άλλο! Αυτό το έγκλημα πρέπει να σταματήσει αμέσως. Εδώ και τώρα, χρειάζεται να ληφθούν μέτρα προφύλαξης κι ασφαλούς διέλευσης από τις σιδηροδρομικές γραμμές. Ομως, αυτά τα μέτρα να μην αποτελέσουν το άλλοθι της κυβέρνησης και του ΟΣΕ, για να μην προχωρήσουν αμέσως τις διαδικασίες για την οριστική επίλυση του προβλήματος.

Κι επειδή οι αρμόδιοι ούτε κι αυτή τη φορά θα ευαισθητοποιηθούν, οι φορείς και ο λαός της περιοχής μας πρέπει να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους και να επιβάλουν, με τον αγώνα τους, την αρμόζουσα λύση. Οσο καθυστερεί η οργάνωση αυτού του αγώνα, τόσο περισσότερα θύματα θα θρηνούμε...».

Να ξεσηκωθούν οι Λαρισαίοι

Δήλωση έκανε και ο Αγ. Παπαστεργίου, επικεφαλής της «Δημοτικής Συνεργασίας» και δημοτικός σύμβουλος Λάρισας, ο οποίος υπογραμμίζει: «Οι Δημοτικές Αρχές των τελευταίων χρόνων, που πρόσκεινται στο ΠΑΣΟΚ και στη ΝΔ, δεν πρόβαλαν, όσο χρειάζεται, το αίτημα της οριστικής λύσης του προβλήματος των σιδηροδρομικών γραμμών και, προπάντων, δε μερίμνησαν για την οργάνωση του αγώνα των Λαρισαίων.

Το αποτέλεσμα είναι τραγικό. Συμπολίτες μας - και, μάλιστα, μικρά παιδιά - πέφτουν θύματα αυτής της εγκληματικής αδιαφορίας και χάνουν τη ζωή τους στις ράγες.

Ομως, αυτό το έγκλημα δεν μπορεί να συνεχιστεί. Αξιώνουμε από τον ΟΣΕ και την κυβέρνηση να πάρει αμέσως μέτρα προφύλαξης και ασφαλούς διέλευσης από τις γραμμές και, ταυτόχρονα, να προχωρήσουν πάραυτα οι διαδικασίες για την υπογείωσή τους. Κανένα οικονομικό κόστος δεν μπορεί να συγκριθεί με την αξία της ανθρώπινης ζωής, καμία προσπάθεια για αύξηση των κερδών του ΟΣΕ δε δικαιολογεί την εγκληματική συμπεριφορά.

Καλούμε τους συμπολίτες μας να ξεσηκωθούν και να απαιτήσουν, εδώ και τώρα, την ουσιαστική λύση του προβλήματος».

Σκοτώθηκε οκτάχρονος

Τραγικό τέλος βρήκε ένα οκτάχρονο αγοράκι, στο Καλαμάκι Αγιάς όταν, προχτές καταπλακώθηκε από το τρακτέρ που επέβαινε και οδηγούσε η μητέρα. Πρόκειται για τον Βασίλη Καράτζιο και το ατύχημα προκλήθηκε εξαιτίας λάθους χειρισμού που είχε ως αποτέλεσμα να πέσει το τρακτέρ σε απότομη πλαγιά.

Διώξεις για προμήθεια σκαφών

Ποινικές διώξεις σε βάρος όσων εμπλέκονται στην προμήθεια 12 σκαφών του Λιμενικού Σώματος το Δεκέμβρη του 2001, ύψους 341 εκατ. δραχμών, άσκησε ο εισαγγελέας Πειραιά. Ανάμεσα σε όσους διώκονται είναι τρεις αξιωματικοί του Λιμενικού, μέλη της Κρατικής Επιτροπής Προμηθειών, ο πρώην υπαρχηγός του Λιμενικού Π. Αγγελόπουλος, ο οποίος διώκεται για απιστία κι ο πρώην γενικός γραμματέας του ΥΕΝ Γ. Χαλβατζόγλου, για παράβαση καθήκοντος. Για ηθική αυτουργία ασκήθηκαν και σε βάρος στελεχών της ελληνικής εταιρίας από την οποία έγινε η προμήθεια των σκαφών. Τα σκάφη παρελήφθησαν από το Λιμενικό, ενώ πριν από την παραλαβή τους ήταν γνωστό ότι δεν τηρούσαν τις προδιαγραφές ως προς την ταχύτητα. Η υπόθεση ανατέθηκε σε τακτική ανακρίτρια.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Υποθαλάσσια διόδια

Διόδια 0,93 ευρώ (320 δρχ. περίπου) θα πληρώνουν σε τέσσερα χρόνια οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης για κάθε μετακίνηση στην υποθαλάσσια οδική αρτηρία, η οποία θα κατασκευαστεί με το σύστημα της «συγχρηματοδότησης» και της οποίας προσωρινός ανάδοχος αναδείχτηκε χτες.

Σύμφωνα με χτεσινή ανακοίνωση του ΥΠΕΧΩΔΕ, προσωρινός ανάδοχος στο έργο, συνολικού προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ τουλάχιστον, αναδείχτηκε η κοινοπραξία «Θερμαϊκή Οδός», που απαρτίζουν οι εταιρίες «Ελληνική Τεχνοδομική» - «ΑΚΤΩΡ» - «Αρχιρόδον» - «Θεμελιοδομή» - «Μπόσκαλις», οι οποίες θα το εκμεταλλεύονται για 30 ολόκληρα χρόνια.

Η σχετική σύμβαση - όπως έκαναν άλλωστε και οι προηγούμενες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ - αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή, προκειμένου να νομιμοποιηθεί εκ των υστέρων! Πάντως, σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν επίσημα χτες, η συμβολή του ελληνικού Δημοσίου σε «ζεστό» χρήμα ανέρχεται σε 66,5 εκατ. ευρώ. Το υπόλοιπο κόστος θα καλυφθεί από δάνεια και την ίδια συμμετοχή της κοινοπραξίας, η οποία παραμένει άγνωστο πόση θα είναι, όπως άγνωστη παραμένει και η εγγύηση που θα δώσει το ελληνικό Δημόσιο υπό τη μορφή επιδότησης των διοδίων («σκιώδη διόδια»), σε περίπτωση που δε θα εξασφαλίζει η κίνηση την κερδοφορία του ιδιώτη αναδόχου...

«Μαγειρεμένο» πλεόνασμα

Μπορεί οι καταγγελίες και οι αποκαλύψεις για υπέρογκα έξοδα για δημόσιες σχέσεις και υπέρογκους μισθούς διευθυντικών στελεχών, να ήταν αυτό που κυριάρχησε όλο το διάστημα έως τη διεξαγωγή των Αγώνων σχετικά με την οικονομική διαχείριση της «Αθήνα 2004», παρ' όλα αυτά κυβέρνηση και Οργανωτική Επιτροπή, μετά τα απαραίτητα «μαγειρέματα», παρουσίασαν χτες έναν πλεονασματικό απολογισμό για την εταιρία. Σύμφωνα με χτεσινές ανακοινώσεις της εταιρίας, το πλεόνασμα έφτασε τα 130,6 εκατ. ευρώ. Συγκεκριμένα, τα συνολικά έσοδα της «Αθήνα 2004» έφτασαν τα 2,098 δισ. ευρώ, ενώ τα έξοδα ανήλθαν στο 1,967 δισ. ευρώ. Η συμμετοχή του κράτους στα έξοδα της εταιρίας ήταν 235 εκατ. ευρώ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ