ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 22 Ιούνη 2005
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
Μπροστά είναι τα χειρότερα...

Υπαναχώρησε η διοίκηση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου λόγω των αντιδράσεων που προκάλεσε η απόφασή της για επανεξέταση «με δικαίωμα απόρριψης» 15 εγκεκριμένων - από το προηγούμενο ΔΣ - σεναρίων και με ανακοίνωσή της σημειώνει ότι την «αναιρεί», «για τυπικούς λόγους».

Συγκεκριμένα το Κέντρο ανακοινώνει «ότι η απόφαση του ΔΣ της 10/7/2005 για "επανεξέταση με δικαίωμα απόρριψης" των εγκεκριμένων ταινιών, μέχρι της 30ής Μαρτίου 2005 στα προγράμματα "ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ" και "ΚΙΝΗΤΡΟ", αναιρείται για τυπικούς λόγους. Το ΕΚΚ στο πλαίσιο της πολιτικής του για την υποβοήθηση και ποιοτική βελτίωση των συμπαραγωμένων ταινιών θα συνδράμει με κάθε τρόπο για την αρτιότερη παραγωγή όλων αυτών (των 15 εγκεκριμένων) ταινιών. Οποιες από τις παραγωγές αυτές δηλώσουν εγγράφως ότι αδυνατούν να υλοποιηθούν, το ΕΚΚ με χαρά θα δεχτεί νέες προτάσεις από τους συντελεστές τους, οι οποίες θα κριθούν σύμφωνα με τις νόμιμες διαδικασίες».

Οι «τυπικοί λόγοι» είναι νομικού περιεχομένου, αν και η ουσία της απαράδεκτης αυτής απόφασης για ακύρωση των σεναρίων βρισκόταν στην οικονομική εξόντωση των δημιουργών, ορισμένοι από τους οποίους είχαν ήδη ξεκινήσει τα γυρίσματα και βρίσκονταν σε αναζήτηση και άλλων χρηματοδοτικών «πηγών». Θυμίζουμε ότι η απόφαση ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων από όλο τον κινηματογραφικό κόσμο.

Το μεγάλο πρόβλημα όμως για το ΕΚΚ - πρόβλημα που αποτελεί και την αιτία του γενικότερου «χάους» στην εθνική κινηματογραφία - παραμένει η έλλειψη χρημάτων. Οι υποσχέσεις του ΥΠΠΟ για χρηματοδότηση δεν εφησυχάζουν κανέναν αφού, όχι μόνο δεν επαρκούν ως ποσό, αλλά και δεν εμπεριέχουν καμία απολύτως δέσμευση για τακτική και γενναία κρατική χρηματοδότηση του κινηματογράφου. Το γεγονός ότι εκκρεμούν 250 προτάσεις για χρηματοδότηση που συσσωρεύτηκαν από προηγούμενα έτη - και που η νυν διοίκηση τις «πάγωσε» με προηγούμενη απόφασή της - αποδεικνύουν ότι η ΝΔ συνεχίζει την πολιτική του ΠΑΣΟΚ που απαξίωσε τον ελληνικό κινηματογράφο.

Τα χειρότερα δυστυχώς είναι μπροστά, αφού η κυβέρνηση, πιστή στις επιταγές του κεφαλαίου για υπαγωγή του συνόλου του πολιτισμού στην «ανταγωνιστικότητα» - δηλαδή στην καπιταλιστική κερδοσκοπία - ήδη δήλωσε τις προθέσεις της να αφήσει τον κινηματογράφο «έρμαιο» των ξένων πολυεθνικών.

Πόντιος Πιλάτος κατά «Οθέλλου»

"Οθελλος" ο Χαικι Σιουκόλο
Ως Πόντιος Πιλάτος αναφώνησε «Δεν είναι δουλιά του υπουργείου η αύξηση...», χτες ο υφυπουργός Πολιτισμού, Π. Τατούλης στους απεργούς χορωδούς της Λυρικής Σκηνής, οι οποίοι τον συνάντησαν με αίτημα την αύξηση των αποδοχών τους. Στη συνάντηση, εν μέσω απεργιακών κινητοποιήσεων και της προγραμματισμένης για σήμερα πρεμιέρας του «Οθέλλου» στο Ηρώδειο, που ακυρώθηκε, ο υφυπουργός έριξε το «μπαλάκι» στη διοίκηση της Λυρικής. Σαν να μην είναι η κυβερνητική πολιτική η κύρια υπεύθυνη για την οικονομική ασφυξία των πολιτιστικών οργανισμών, όπως η Λυρική. Μετά απ' αυτή την αρνητική εξέλιξη το Σωματείο Χορωδών ανακοίνωσε συνέχιση των κινητοποιήσεων, με σημερινή 24ωρη απεργία. «Εμμένουμε στις θέσεις μας» δήλωσε χτες στο «Ρ» ο πρόεδρος του σωματείου Θ. Βουτσινάς, σημειώνοντας πως «η διοίκηση της ΕΛΣ χρεώνεται το ότι δε θα γίνουν οι παραστάσεις».

Σε χτεσινό δελτίο Τύπου του Σωματείου παρουσιάζονται τα «χρόνια» προβλήματα της Χορωδίας, οι προτάσεις της επιτροπής εργασίας που συστάθηκε πριν 12 χρόνια για την οικονομική εξομοίωση χορωδών - μουσικών (το έργο της επιτροπής δεν ολοκληρώθηκε). Σημειώνεται ότι «ο μισθός του μουσικού είναι διπλάσιος και παρότι είχαμε λάβει δεσμεύσεις ότι θα υπάρξει σταδιακή εξομοίωση με το μισθό των μουσικών της ορχήστρας, αυτό δεν έγινε ποτέ». Αναφέρεται επίσης ότι «δεν τίθεται θέμα προσωπικής επίθεσης στο πρόσωπο του κ. Καρυτινού και είναι προς τιμήν του να χαρακτηρίζει τα αιτήματά μας δίκαια και τους μισθούς μας "της πλάκας"». «Ζητάμε πλήρη επαναδιαπραγμάτευση μισθού, ώστε να μην υπάρχει η τεράστια μισθολογική διαφορά μεταξύ των καλλιτεχνών της ΕΛΣ». Το Σωματείο τονίζει ότι «υπό τις παρούσες συνθήκες η απεργία αποτελεί μοναδικό όπλο διεκδίκησης των αιτημάτων μας, δεδομένου ότι τίθεται πλέον θέμα επιβίωσής μας» και αναφέρει ότι οι οικονομικές απαιτήσεις των χορωδών ετησίως «δεν ξεπερνούν τα έσοδα μιας παράστασης του "Ηρωδείου" ούτε καν την αμοιβή ενός καλοπληρωμένου σκηνοθέτη».

"Ιάγος" ο Βαγγέλης Χτζησίμος
«Εξοδος» νέων ηθοποιών

Οι τελειόφοιτοι σπουδαστές της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου παρουσιάζουν δουλιά τους στο Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου (25, 26/6). H παράσταση με τίτλο «Εξοδος» είναι μια θεατρική συρραφή αποσπασμάτων από έργα του Αισχύλου και του Ευριπίδη, που βασίζεται στον επί σκηνής αγώνα των δύο ποιητών στους αριστοφανικούς «Βατράχους», όπου ο Διόνυσος κατεβαίνει στον Αδη για να ανεβάσει στον κόσμο εκείνον που θα κρίνει ως τον καλύτερο ποιητή. Ως Διόνυσος θα εμφανιστεί ο Γιώργος Βέλτσος. H είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό, το οποίο μπορεί να προμηθευτεί τα εισιτήριά του από τα ταμεία του Εθνικού Θεάτρου.

Στην ουσία πρόκειται για ανοιχτή παρουσίαση της τελικής πτυχιακής εξέτασης των 15 τελειόφοιτων της Δραματικής Σχολής του Εθνικού, οι οποίοι επί τρία χρόνια, στο πλαίσιο του μαθήματος της υποκριτικής, είχαν δάσκαλο τον Δημήτρη Λιγνάδη.

Αφιερωμένη στον Γρηγόρη Μπιθικώτση είναι η συναυλία, που θα πραγματοποιηθεί σήμερα (8.30μμ), στο θέατρο «Φοίνικας», στο Περιστέρι. Η συναυλία (ελεύθερη είσοδος) στην πόλη που γεννήθηκε και μεγάλωσε ο σπουδαίος λαϊκός τραγουδιστής, είναι η πρώτη μετά το θάνατό του. Τραγουδούν οι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης (γιος του), Μελίνα Ασλανίδου, Αννα Κοτοπούλη, Δημήτρης Κατοίκος.

Η ρομαντική κωμωδία «Σχεδόν έρωτας - A lot like love», σε σκηνοθεσία Νάιτζελ Κόουλ, με τους Αστον Κάστερ και Αμάντα Πιτ, θα προβληθεί σήμερα (9.30 μ.μ.) σε avant - premiere στο «Σινέ Νίκαια» στον πολιτιστικό πολυχώρο της «Μηχανικής Καλλιέργειας» (Θηβών 245).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ