Τα ίδια «πορίσματα» και συμπεράσματα βγάζουν από το πολύνεκρο τροχαίο στο Μαλιακό οι κυβερνώντες. Οτι δηλαδή φταίνε μόνο οι οδηγοί και ποτέ δεν ευθύνεται η άθλια κατάσταση του εθνικού δικτύου, η ασυδοσία των μεγαλοεργολάβων και των αυτοκινητοβιομηχανιών, η απουσία ουσιαστικά κάθε ελέγχου του στόλου των αυτοκινήτων κ.ο.κ. Με άλλα λόγια, θέτουν στο απυρόβλητο την εγκληματική πολιτική τους, προετοιμάζοντας με μαθηματική ακρίβεια την επόμενη πολυμελή θυσία στον «Μολώχ της ασφάλτου», πέρα από τις καθημερινές που περνούν «στα ψιλά». Το προκλητικό είναι ότι κάθε τόσο και λιγάκι καυχώνται ότι μειώνουν τα τροχαία και αλληλοσυγχαίρονται... Ντροπή και αίσχος!
ΥΓ: Οι κάμερες τους έλειπαν...
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο «Εθνος της Κυριακής», ο πρόεδρος του ΣΥΝ Αλ. Αλαβάνος ερωτάται για ενδεχόμενες συνεργασίες του κόμματός του στις επερχόμενες εκλογές. Απάντηση: «Αυτό που δε θέλουμε είναι να υπάρξει μια κομματική σκιά πάνω στα προβλήματα της Αυτοδιοίκησης και στα μεγάλα προβλήματα από τη "διανομή" σε κομματικούς υποψηφίους. Αυτή τη λογική εμείς θα την αντιπαλέψουμε. Θέλουμε να αναδειχτεί ο πολιτικός και όχι ο κομματικός χαρακτήρας των εκλογών. Με αυτή την έννοια διαπραγματεύσεις, αλληλοϋποστηρίξεις, συναλλαγές σε κεντρικό κομματικό επίπεδο είναι έξω από την πολιτική μας».
Στο μεταξύ, στις 9 Ιούλη, η ΚΠΕ του Κόμματος ενέκρινε κατά πλειοψηφία της, εισήγηση προς τις οργανώσεις του ΣΥΝ για τις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2006. Εκεί αναφέρεται: «Είναι φανερό ότι οι αυτοδιοικητικές κινήσεις θα αποφασίσουν από μόνες τους για τον τρόπο καθόδου τους στις εκλογές, στα πλαίσια βέβαια του αυτοδιοικητικού προγράμματός τους, αλλά και του πολιτικού πλαισίου που διαμορφώνεται σε κάθε αυτοδιοικητικό χώρο. Και επειδή στις Νομαρχίες, στις 3 μεγαλύτερες πόλεις και στους μεγάλους Δήμους της χώρας, η αυτοδιοικητική πολιτική θα αναφέρεται εντονότερα στην κεντρική πολιτική και ο ΣΥΝ διαφωνεί μ' αυτή των δύο κυβερνητικών κομμάτων, πρέπει να επιδιωχτεί η παρουσία του στις εκλογές μέσα από ψηφοδέλτια συσπείρωσης των δυνάμεων της ευρύτερης αριστεράς, του ΣΥΡΙΖΑ, των κινημάτων και της ριζοσπαστικής οικολογίας»...
Πίσω από αυτές τις επίτηδες μπουρδουκλωμένες φράσεις, η κατάσταση της Κουμουνδούρου είναι η συνήθης: Δε θέλουν μεν «διανομή (σ.σ: χρίσματος) σε κομματικούς υποψηφίους», αλλά τουλάχιστον στους τρεις μεγάλους δήμους θα πάνε μόνοι τους, με βιτρίνα συνεργασιών τις συνήθεις ομάδες του «χώρου» τους. «Διαπραγματεύσεις, αλληλοϋποστηρίξεις, συναλλαγές σε κεντρικό κομματικό επίπεδο είναι έξω από την πολιτική» τους, αλλά σε «περιφερειακό» επίπεδο μάλλον επιτρέπονται, καθώς «οι αυτοδιοικητικές κινήσεις θα αποφασίσουν από μόνες τους για τον τρόπο καθόδου τους στις εκλογές». Επιπλέον φαίνεται ότι οι συναλλαγές δεν επιτρέπονται μόνο περιφερειακά, αφού ακόμα και για τους τρεις μεγάλους δήμους και τις νομαρχίες, η περιβόητη αυτόνομη κάθοδος «πρέπει να επιδιωχτεί» και δεν είναι τόσο βέβαιη...
Θα μου πείτε τι το περίεργο; Το γνωστό αλαλούμ του Συνασπισμού...
Για τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας μιλάμε, που βγήκε χτες από το Μαξίμου μετά από συνάντηση με τον πρωθυπουργό για να ανακοινώσει πως τα λιμάνια της χώρας θα χρηματοδοτηθούν με 3 δισεκατομμύρια ευρώ. Πολλά λεφτά.
Αυτό που ...παρέλειψαν βέβαια να επισημάνουν τόσο ο Κ. Καραμανλής όσο και ο Μ. Κεφαλογιάννης είναι πως προϋπόθεση για τη χρηματοδότηση αυτή είναι η ιδιωτικοποίηση των λιμανιών ή «συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα» όπως την αποκαλούν στη Νέα Δημοκρατία.
Εν ολίγοις το χρήμα θα εισρεύσει, είναι βέβαιο. Καμία σχέση όμως δε θα έχει με τις ανάγκες των εργαζομένων στη Ναυτιλία, καμία σχέση δε θα έχει με τις ανάγκες των κατοίκων των νησιών και γενικώς με οποιονδήποτε θα έπρεπε να ωφεληθεί από τη ναυτιλιακή υποδομή της Ελλάδας.
Αντιθέτως, οι δανειακές αυτές επιδοτήσεις θα έχουν άμεση σχέση με τους εφοπλιστές και τις εταιρίες που εμπλέκονται στο διεθνές ναυτιλιακό εμπόριο. Αυτοί έχουν κάθε λόγο να τρίβουν τα χέρια τους, αφού και πολλά χρήματα θα πάρουν και ο Ελληνας φορολογούμενος θα επιβαρυνθεί γι' αυτά.
ΕΝΑ ΑΚΟΜΑ ΤΡΑΓΙΚΟ αυτοκινητικό δυστύχημα στην Εθνική Οδό στο πέταλο του Μαλιακού, αλλά το ΥΠΕΧΩΔΕ ...δε βιάζεται. Τι κι αν δήμοι, κοινότητες και φορείς της περιοχής τα λένε και τα ξαναλένε για τις ανάγκες διαπλάτυνσης. Τι κι αν οι ερωτήσεις στη Βουλή είναι συνεχείς τα τελευταία χρόνια...
Δυστυχώς δε θεωρείται το εν λόγω έργο ως «υποδομή» για την περιοχή και τη χώρα. Προφανώς δε θα βοηθήσει στην ...ανάπτυξη μια και απλά θα αποτρέψει να σκοτώνεται ο κόσμος, χωρίς ουδείς ιδιώτης να μπορεί να το οικειοποιηθεί και να κερδοσκοπήσει από αυτό.
Οσοι απ' αυτούς δε συμμετείχαν συνειδητά στην προσπάθεια αποπροσανατολισμού και χειραγώγησης της αλληλεγγύης των λαών, προς τους δοκιμαζόμενους λαούς της «Μαύρης Ηπείρου», κατάλαβαν ότι η «φιλανθρωπία» των «πλουσίων» είναι εξίσου βάναυση και άδικη με την πιο άγρια εκμετάλλευση των «φτωχών».
Οι μεγαλύτερες ιμπεριαλιστικές δυνάμεις κατακρεούργησαν επί αιώνες την Αφρική. Λεηλάτησαν και συνεχίζουν να λεηλατούν τις πλουτοπαραγωγικές της πηγές, έσυραν εκατομμύρια Αφρικανούς στα δεσμά της δουλίας, έσπειραν το θάνατο, την πείνα, την εξαθλίωση με τα αποικιοκρατικά τους καθεστώτα, καταδίκασαν στην υπανάπτυξη δεκάδες χώρες και λαούς για τα κέρδη των πολυεθνικών και την εξυπηρέτηση των ιμπεριαλιστικών τους σχεδίων. Και τώρα θέλουν να εμφανιστούν ως ...«ευεργέτες»!
Η φτώχεια θα γίνει παρελθόν, στην Αφρική και τον υπόλοιπο κόσμο, μόνον όταν οι λαοί αποτινάξουν τα ιμπεριαλιστικά δεσμά, όταν απελευθερωθούν από τον εκμεταλλευτικό καπιταλιστικό ζυγό. Χωρίς αυταπάτες και ψευδαισθήσεις για τη «φιλανθρωπία» των εκμεταλλευτών.