ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 13 Ιούλη 2005
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ»
Απαράδεκτη η αντιμετώπιση των αλλοδαπών

Την απαράδεκτη στάση διαφόρων αστυνομικών οργάνων κατά τη διάρκεια ελέγχων ή προσαγωγών αλλοδαπών ατόμων, αλλά και τις συνθήκες που αντιμετωπίζουν αυτά τα άτομα, στην προσπάθεια επίλυσης διοικητικών προβλημάτων (χορήγηση ή ανανέωση αδειών παραμονής και εργασίας, χορήγηση ασύλου), καυτηρίασε χτες το πρωί αντιπροσωπεία της «Δημοκρατικής Συσπείρωσης για τις Λαϊκές Ελευθερίες και την Αλληλεγγύη», κατά την επίσκεψη που πραγματοποίησε στην Υποδιεύθυνση Αλλοδαπών Αθήνας, στον Κολωνό.

Η αντιπροσωπεία, αποτελούμενη από τους Αγγ. Βρεττό, Γ. Θεοδώρου, Χ. Παπαμάργαρη και Δ. Σουλιώτη, συναντήθηκε με τον διοικητή της υπηρεσίας, Γ. Βαλλάκο, προκειμένου να διαπιστώσει, αλλά και να επισημάνει στη Διεύθυνση, τις καταγγελίες για την κατάσταση που επικρατεί εκεί.

Η απάντηση που εισέπραξαν από τον διοικητή, για τα προβλήματα που υπάρχουν με τις αιτήσεις, ήταν ότι «το καθεστώς για τη χορήγηση ασύλου δεν είναι το αρμόζον» και πως η κωλυσιεργία θα λυθεί στο μέλλον - όταν, δηλαδή, θα γίνει αυτοτελής η Υποδιεύθυνση Αλλοδαπών - και ότι τα κρούσματα αυταρχισμού οφείλονται «σε προσωπικές συμπεριφορές».

Η «Δημοκρατική Συσπείρωση» επισήμανε πως το όλο θεσμικό πλαίσιο έχει να κάνει με την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που θέλει φτηνό εργατικό δυναμικό, χωρίς δικαιώματα, και εξέφρασε την ανησυχία της για τη λήψη νέων αυταρχικών και αντιδημοκρατικών μέτρων, τα οποία σχεδιάζονται μετά το έγκλημα του Λονδίνου. Ακόμη, εκτίμησε ότι θα ενταθούν οι επιθέσεις ιδίως σε βάρος των αλλοδαπών, οι οποίοι αποτελούν το «ευάλωτο τμήμα» και ότι θα παρακολουθεί τις εξελίξεις στο όλο ζήτημα.


ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΜΑΛΙΑΚΟΥ
Ενοχη η εγκληματική πολιτική ΝΔ - ΠΑΣΟΚ

Ανακοίνωση της ΝΕ Φθιώτιδας του ΚΚΕ, με την οποία απαιτεί να πάψει η αναβάθμιση του «πετάλου» να μένει στις εξαγγελίες και τα σχέδια επί χάρτου

Παρέμβαση - καταγγελία των πραγματικών ενόχων για τα δυστυχήματα στο Μαλιακό, έκανε η ΝΕ Φθιώτιδας του ΚΚΕ

Eurokinissi

Παρέμβαση - καταγγελία των πραγματικών ενόχων για τα δυστυχήματα στο Μαλιακό, έκανε η ΝΕ Φθιώτιδας του ΚΚΕ
«Η οργή και η θλίψη δεν είναι αρκετά. Η τραγωδία, εδώ και χρόνια, επαναλαμβάνεται, στην κυριολεξία σαν "το χρονικό προαναγγελθέντος θανάτου". Μαλιακός... Κάθε φορά προστίθενται και άλλοι νεκροί στον μακρύ κατάλογο. Οι ευθύνες που αποδίδονται στον "ανθρώπινο παράγοντα", δεν αποτελούν παρά μια μικρή παρωνυχίδα της αλήθειας. Η μεγάλη αλήθεια για τους πραγματικούς φταίχτες είναι αλλού. Πρέπει να αναζητηθεί στην εγκληματική πολιτική των κυβερνήσεων, τόσο της ΝΔ όσο και του ΠΑΣΟΚ, που εδώ και πολλά χρόνια - και παρά τα εκατοντάδες δυστυχήματα που στοιχίζουν τη ζωή σε 80 ανθρώπους κάθε χρόνο - ενεργούν για την αναβάθμιση του "πέταλου του Μαλιακού" μόνο με εξαγγελίες και σχέδια επί χάρτου».

Αυτά επισημαίνει σε χτεσινή της ανακοίνωση η Νομαρχιακή Επιτροπή Φθιώτιδας του ΚΚΕ με αφορμή το πολύνεκρο τροχαίο δυστύχημα του προηγούμενου Σαββάτου, που ξεκλήρισε μια πενταμελή οικογένεια και στοίχισε τη ζωή σε άλλα τέσσερα άτομα, μεταξύ των οποίων τρία παιδιά. Αναφερόμενη η ΝΕ Φθιώτιδας στα μέτρα αστυνόμευσης του οδικού δικτύου, σημειώνει ότι «οι κάμερες και τα περιπολικά της τροχαίας δε λύνουν το πρόβλημα, που είναι ο δρόμος». Γι' αυτό «οι δηλώσεις των τοπικών παραγόντων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, το μόνο που προσφέρουν είναι να επιτείνουν την οργή και αγανάκτηση του λαού της Φθιώτιδας».

Για τη ΝΕ Φθιώτιδας του ΚΚΕ, «οι άμεσες παρεμβάσεις σε όλο το μήκος του πετάλου, ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι κίνδυνοι, η γρήγορη κατασκευή συνολικά του δρόμου, χωρίς καμία καθυστέρηση και επιβάρυνση του λαού, είναι το αίτημα που εκφράζει τα λαϊκά συμφέροντα».

Παρότι ο λαός της Φθιώτιδας έχει ξεσηκωθεί πολλές φορές, αναφέρεται στην ανακοίνωση, και το ΚΚΕ έχει φέρει πολλές φορές το θέμα στη Βουλή, το αυτί των κυβερνήσεων δεν ιδρώνει! Και δεν ιδρώνει γιατί - και στο θέμα των δημοσίων έργων - η πολιτική τους είναι προσανατολισμένη όχι στις ανάγκες του λαού, αλλά στις ανάγκες του κεφαλαίου και προπάντων στην εξυπηρέτηση των συμφερόντων των μεγαλοεργολάβων.

Λένε «δεν υπάρχουν λεφτά» για το «πέταλο του Μαλιακού», όμως, δίνουν προνόμια και «ζεστό» χρήμα στους κεφαλαιοκράτες. Βρίσκουν για τους τραπεζίτες. Πρόσφατο είναι το μεγάλο φαγοπότι των Ολυμπιακών Αγώνων.

«Η ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών της λαϊκής οικογένειας - καταλήγει η ανακοίνωση της ΝΕ Φθιώτιδας - δεν μπορεί να γίνει όσο θα κυριαρχούν τα κόμματα του κεφαλαίου, ΝΔ και ΠΑΣΟΚ και οι συνεργάτες τους. Μόνο στο δρόμο της λαϊκής συμμαχίας του Μετώπου που προτείνει το ΚΚΕ, μπορούν να υπάρξουν κατακτήσεις που θα ανακουφίζουν το λαό και παράλληλα θα φέρνουν πιο κοντά την οριστική λύση των προβλημάτων, την κατάκτηση της λαϊκής εξουσίας».

  • Χτες, αντιπροσωπεία συνδικαλιστών της τοπικής Γραμματείας του ΠΑΜΕ επισκέφθηκε για το πρόβλημα τον Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας. Μετά τη συνάντηση, η τοπική Γραμματεία του ΠΑΜΕ σε γραπτή δήλωσή της αναφέρει: «Αποψη του ΠΑΜΕ είναι ότι δεν επιτρέπεται καμία καθυστέρηση στην εκτέλεση του έργου. Το αίμα που έχει χυθεί είναι πολύ. Οι εργαζόμενοι, τα λαϊκά στρώματα έχουν χιλιοπληρώσει και αυτό το έργο. Πληρώνουν μέσα από την υπεραξία, μέσα από τη φορολόγηση, από παντού. Απαιτούν, χωρίς καμία καθυστέρηση, την αποπεράτωσή του».

«Στον αέρα» 48 έργα!

Μεταξύ αυτών είναι το μοναδικό από τα έργα του φονικού πετάλου του Μαλιακού που κατασκευάζεται και τρία τμήματα της Εγνατίας

Παρά τις κυβερνητικές διαβεβαιώσεις, «στον αέρα» βρίσκονται 48 μεγάλα έργα υποδομής, που θα χρηματοδοτούνταν από το κοινοτικό Ταμείο Συνοχής, μεταξύ των οποίων βρίσκονται αρκετά έργα της Εγνατίας Οδού, αλλά και το μοναδικό έργο του πετάλου του Μαλιακού που κατασκευάζεται, δηλαδή οι παρακάμψεις Αγίου Κωνσταντίνου και Καμένων Βούρλων!

Πρόκειται για έργα συνολικού προϋπολογισμού 2,9 δισ. ευρώ, τα οποία λόγω των καθυστερήσεων στην υλοποίησή τους, εξαιτίας της αναλγησίας των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ αλλά και των μεγάλων οικονομικών συμφερόντων στα οποία ενδίδουν, ενδέχεται, αν τελικά ακυρωθούν, να χάσουν την κοινοτική συγχρηματοδότηση που ανέρχεται στο 1,8 δισ. ευρώ και να πρέπει όλο το ποσό να καλυφθεί από τον κρατικό προϋπολογισμό, γεγονός εξαιρετικά δύσκολο. Σύμφωνα με πληροφορίες, το κρίσιμο αυτό πρόβλημα αναμένεται να συζητηθεί μέσα στη βδομάδα στο πλαίσιο της επιτροπής παρακολούθησης των έργων που πραγματοποιεί το υπουργείο Οικονομίας.

Τα έργα που κινδυνεύουν χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: Στην πρώτη ανήκουν 13 έργα, συνολικού προϋπολογισμού 609 εκατ. ευρώ, που είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα περικοπούν οι κοινοτικές χρηματοδοτήσεις. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται ο ΧΥΤΑ Δυτικής Αττικής, γεγονός που αναμένεται να περιπλέξει ακόμη περισσότερο την κατάσταση στον κρίσιμο αυτό τομέα της διαχείρισης των απορριμμάτων.

Στη δεύτερη κατηγορία ανήκουν 35 έργα, συνολικού προϋπολογισμού 2,3 δισ. ευρώ, τα οποία βρίσκονται μεταξύ «σφύρας και άκμονος» και θα πρέπει να καταβληθούν μεγάλες προσπάθειες για να συνεχιστούν. Το εντυπωσιακό είναι ότι μεταξύ των έργων αυτών ανήκει και το μοναδικό έργο του φονικού πετάλου του Μαλιακού - που βρίσκεται και πάλι στην επικαιρότητα με το τραγικό δυστύχημα που στοίχισε τη ζωή σε 9 ανθρώπους - και συγκεκριμένα οι παρακάμψεις Αγίου Κωνσταντίνου και Καμένων Βούρλων. (Θυμίζουμε ότι από τα υπόλοιπα έργα για το τμήμα Θερμοπύλες - κόμβος Λαμίας - Αγία Μαρίνα, μετά από μπλοκάρισμα 3 ετών μόλις υπογράφηκε η σύμβαση, για το τμήμα Σκάρφεια - Θερμοπύλες μόλις τώρα ολοκληρώθηκαν οι μελέτες, ενώ η τύχη του τμήματος Στυλίδα - Ράχες αγνοείται, καθώς η κατασκευή του παραπέμπεται στις περιβόητες «συμβάσεις παραχώρησης»). Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς, πάντως, και χτες με δηλώσεις του επέμεινε ότι τα έργα θα έχουν ολοκληρωθεί ως το 2008...

Αλλο εντυπωσιακό γεγονός είναι ότι μεταξύ των έργων που κινδυνεύουν είναι και τρία της Εγνατίας Οδού και συγκεκριμένα: Του ανισόπεδου κόμβου Μετσόβου - Παναγιάς. Της ολοκλήρωσης των έργων από Ηγουμενίτσα έως Ανισόπεδο Κόμβο Σελλών. Το τμήμα Ανισόπεδου Κόμβου Σέλλες και Ανισόπεδου Κόμβου Ιωαννίνων και σήραγγα Δωδώνης.

Ωστόσο, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, εγκαινιάζοντας χτες το πολύπαθο τμήμα της Εγνατίας Οδού Ασπροβάλτα - Στρυμόνας, δήλωσε ότι το 2007 θα έχει ολοκληρωθεί το ανατολικό μέρος της οδού και το 2008 ολόκληρο το τμήμα της Ηπείρου. Θυμίζουμε ότι το έργο που εγκαινιάστηκε ξεκίνησε το 1999 και στοίχισε 150 εκατ. ευρώ, από 129 (υπέρβαση 15%)...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ