ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 29 Γενάρη 2000
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΖΩΝΗΣ
ΟΧΙ στην ποινικοποίηση της δράσης τους!

Διάβημα διαμαρτυρίας στην Εισαγγελία χτες, για τη δίωξη του προέδρου του Συνδικάτου Μετάλλου

Από το διάβημα στον προϊστάμενο Εισαγγελίας Πειραιά
Από το διάβημα στον προϊστάμενο Εισαγγελίας Πειραιά
«Οι αγώνες μας δεν πρόκειται να ανασταλούν»! Αυτήν τους την απόφαση μετέφεραν χτες το πρωί, στον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πειραιά κ. Φραγκιαδάκη, οι συνδικαλιστές εκπρόσωποι των σωματείων της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, που πραγματοποίησαν διάβημα διαμαρτυρίας, ενάντια στη δίωξη που ασκήθηκε αυτεπάγγελτα κατά του προέδρου του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά, Ιορδάνη Πουντίδη!

Η νέα επιχείρηση ποινικοποίησης της δράσης των σωματείων της Ζώνης, που εκφράζεται με την άσκηση ποινικής δίωξης ενάντια στον πρόεδρο του Συνδικάτου Μετάλλου, έγινε με αφορμή συμβολική κατάληψη, που πραγματοποίησαν οι άνεργοι και οι εργαζόμενοι του κλάδου, μαζί με το Δήμο Περάματος και τοπικούς φορείς, στον ΟΛΠ, τον περασμένο Ιούλη. Ειδικότερα, ο πρόεδρος του συνδικάτου κατηγορείται για: «Διατάραξη οικιακής γαλήνης του ΟΛΠ. Ηθική αυτουργία για την υποκίνηση και κατάληψη των γραφείων του ΟΛΠ από τους διαδηλωτές»!

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο κ. Φραγκιαδάκης υποστήριξε ότι δεν έχει πάρει εντολή από την κυβέρνηση για άσκηση δίωξης, καθώς και ότι αυτό που κάνουν οι δικαστικοί είναι να εκτελούν τα καθήκοντά τους και δεν έχουν πρόθεση να αναστείλουν τα δικαιώματα των εργαζομένων.

Μετά τη συνάντηση, ο πρόεδρος του συνδικάτου Ι. Πουντίδης δήλωσε: «Πραγματοποιήσαμε σήμερα διάβημα διαμαρτυρίας στον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πειραιά. Θεωρούμε ότι είναι απαράδεκτο να ποινικοποιείται η δράση των σωματείων και των συνδικαλιστών. Στην προκειμένη περίπτωση, αυτό έγινε για μια συγκεκριμένη κινητοποίηση, που κατέληξε σε μια συμβολική κατάληψη και η οποία αποφασίστηκε επί τόπου. Αυτό έγινε, γιατί, όταν φτάσαμε στον ΟΛΠ, δεν υπήρχε κανένας αρμόδιος να παραλάβει το υπόμνημα με τα αιτήματά μας. Εμείς είπαμε στον προϊστάμενο Εισαγγελίας ότι δεν πρόκειται να ανασταλούν οι αγώνες μας, δεν πρόκειται να υποχωρήσουμε, από τη στιγμή που τα προβλήματα οξύνονται από αυτή την πολιτική. Γεγονός είναι ότι αυτή η δίωξη συμπίπτει με τη γενικότερη απόπειρα ποινικοποίησης των αγώνων. Εχουμε διώξεις αγροτών, ναυτεργατών, μαθητών και άλλων. Πρόκειται για οργανωμένο σχέδιο. Η κυβέρνηση νομίζει ότι έτσι θα καταστείλει τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων».

ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Κοντά το νέο θεσμικό πλαίσιο

Σύντομα αναμένεται το νέο πλαίσιο με σημαντικές αντιναυτεργατικές κατευθύνσεις

Μια «ανάσα» πριν την εισβολή των πολυεθνικών στις ελληνικές θάλασσες βρίσκεται η χώρα, καθώς την ερχόμενη βδομάδα η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ αναμένεται, όπως διαρρέεται, να παρουσιάσει το νέο θεσμικό πλαίσιο που θα ισχύσει στην ακτοπλοΐα. Το νέο θεσμικό πλαίσιο, το οποίο συντάσσεται για να εναρμονίσει την ελληνική νομοθεσία με την κοινοτική, χτυπά τις 20.000 περίπου θέσεις εργασίας των Ελλήνων ναυτεργατών, που είναι ναυτολογημένοι στα ακτοπλοϊκά πλοία και αποδυναμώνει δραστικά την εδαφική συνοχή, τα κυριαρχικά δικαιώματα και την εθνική άμυνα της χώρας! Πιο συγκεκριμένα, οι αλλαγές αυτές αποτελούν τμήμα των προετοιμασιών της κυβέρνησης για την άρση κάθε είδους προστατευτισμού που ισχύει στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, όπως επιβάλλει ο διαλυτικός κανονισμός - έκτρωμα 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ο οποίος ήδη έχει τεθεί σε ισχύ για τα τουριστικά πλοία και για τα ακτοπλοϊκά θα ισχύσει το 2004.

Τμήμα αυτών των προετοιμασιών αποτελεί και το Προεδρικό Διάταγμα που υπογράφτηκε στις 10 Νοέμβρη 1999, το οποίο προβλέπει ότι πλέον αναγνωρίζονται ως ελληνικά και τα πλοία με κοινοτική σημαία (!), αντικαθιστώντας το άρθρο 5 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, το οποίο προέβλεπε ότι ως ελληνικά πλοία νοούνται αυτά που ανήκουν σε ποσοστό που υπερβαίνει το 50% σε Ελληνες υπηκόους ή σε ελληνικά νομικά πρόσωπα.

Οι βασικοί άξονες του νέου θεσμικού πλαισίου, που είχαν παρουσιαστεί στις αρχές του περασμένου Νοέμβρη από την ομάδα εργασίας του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, προβλέπουν κατ' αρχάς την κατάργηση του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου, το οποίο, αν και «ανάπηρο», παρέχει έστω και υποτυπώδη προστασία στις λεγόμενες άγονες νησιωτικές γραμμές, προστατεύοντας στο ελάχιστο την εδαφική συνοχή της Ελλάδας.

Ειδικότερα, προβλέπεται η ενεργοποίηση Συστήματος Εσωτερικών Θαλάσσιων Μεταφορών (ΣΕΘΑΜ), το οποίο θα διαχειρίζεται τις εσωτερικές θαλάσσιες μεταφορές και θα καθορίζει τα «αντικειμενικά», όπως αναφέρεται, κριτήρια «στη διαδικασία λήψης αποφάσεων». Τη θέση των αδειών σκοπιμότητας θα πάρουν οι συμβάσεις γραμμών δημοσίου συμφέροντος και η διαδικασία ελεύθερης δρομολόγησης. Από το ΣΕΘΑΜ θα αποφασιστεί ποιες γραμμές θα χαρακτηριστούν «δημοσίου συμφέροντος» και θα αναληφθούν με τη διαδικασία της δημόσιας προκήρυξης διενέργειας διαγωνισμού και σύναψης συμβάσεων μεταξύ δημοσίου και πλοιοκτήτριας ή διαχειρίστριας εταιρίας, η οποία βέβαια μπορεί να είναι και αλλοδαπή.

Στα θέματα στελέχωσης του πλοίου «ισχύει - όπως αναφέρεται - η νομοθεσία του κράτους υποδοχής». Βέβαια, να σημειώσουμε ότι οι ξένες πλοιοκτήτριες εταιρίες, που δρομολόγησαν τουριστικά πλοία τους στις ελληνικές κρουαζιέρες το καλοκαίρι, έγραψαν στα παλιά τους τα παπούτσια τη νομοθεσία του κράτους υποδοχής, δηλαδή της Ελλάδας. Επιπλέον, η λεγόμενη νομοθεσία του κράτους υποδοχής αφορά, όχι αποκλειστικά τους Ελληνες ναυτεργάτες, αλλά τον αριθμό των ...Κοινοτικών ναυτεργατών, έναντι των υπολοίπων αλλοδαπών!

Αγωνία για το «ΝΤΕΛ ΣΑΡΠΑ»

Δεν έχει εξακριβωθεί αν ανήκουν σ' αυτό συντρίμμια που εντοπίστηκαν την Τετάρτη

Αδιευκρίνιστο παραμένει αν τα ευρήματα από ναυάγιο που εντοπίστηκαν νοτιοανατολικά της Σικελίας,εντός του FIR Μάλτας, ανήκουν στο ξύλινο σκάφος αναψυχής «ΝΤΕΛ ΣΑΡΠΑ» μήκους 19 μέτρων με σημαία Τουρκίας, του οποίου τα ίχνη έχουν χαθεί από τις 17 του Γενάρη, όταν απέπλευσε από τα Γουβιά Κέρκυρας με κατεύθυνση τη Μεσσήνα Ιταλίας και τελικό προορισμό την Ιμπέρια. Στο σκάφος επέβαιναν ως πλήρωμα 3 Ελληνες, ο 36χρονος Δημήτρης Αλεξόπουλος, ο οποίος είχε δίπλωμα ανθυποπλοιάρχου και οι 32χρονοι Πάρης Φιλιππατζής, δύτης και Βασίλης Φλοκάλης. Επιβαίνοντες στο πλοίο ήταν ο Ιταλός ιδιοκτήτης του Ρενάτο Πατρίτο, η σύζυγός του και ο πατέρας του.

Τα συντρίμμια ναυαγίου, που εντοπίστηκαν την περασμένη Τετάρτη από αεροσκάφος της ιταλικής Πολεμικής Αεροπορίας, βρέθηκαν στην κατεύθυνση που είχε χαράξει το «ΝΤΕΛ ΣΑΡΠΑ» και συγκεκριμένα 147 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Πύλου και 240 ναυτικά μίλια από το λιμάνι Σάντα Μαρία νότια της Απουλίας. Πρόκειται για ξύλα, ένα πορτοκαλί μπαλόνι και διάφορα κουτιά. Ο Ιταλός πιλότος ανέφερε ότι είδε και ένα πτώμα, όμως ακόμα δεν έχει εντοπιστεί. Μετά την αναφορά του πιλότου κινητοποιήθηκαν τόσο τα Κέντρα Διάσωσης της Ιταλίας όσο και το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας . Από προχτές το πρωί στην περιοχή βρίσκονται 3 εμπορικά παραπλέοντα πλοία, τρία πλοιάρια της Ιταλικής Ακτοφυλακής, φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού Ιταλίας, καθώς και δύο αεροσκάφη «C-130» της Πολεμικής Αεροπορίας. Την όλη επιχείρηση έχει αναλάβει η ιταλική Ακτοφυλακή. Παρά τους άνεμους έντασης 8 μποφόρ που πνέουν στην περιοχή, οι έρευνες για να εξακριβωθεί αν τα ευρήματα ανήκουν στο «ΝΤΕΛ ΣΑΡΠΑ» συνεχίστηκαν και χτες, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Οι έρευνες θα συνεχιστούν και σήμερα.

Δ. ΚΟΥΜΠΟΥΡΗΣ
Υπερψηφίστε το ΚΚΕ

Περιοδεία του μέλους της ΚΕ του ΚΚΕ σε ΕΒΟ και ΔΕΗ Λαυρίου

Την ανάγκη να παραμείνουν η ΕΒΟ και η ΔΕΗ στο δημόσιο τομέα και να μην παραδοθούν στα χέρια των ιδιωτών, όπως σχεδιάζει η κυβέρνηση, επισήμαναν, οι εργαζόμενοι των δύο εργοστασίων στο Λαύριο, στον Δ. Κουμπούρη μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, κατά τη διάρκεια περιοδείας του εκεί, χτες το πρωί, επικεφαλής κλιμακίου του Κόμματος.

Το μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, συναντήθηκε με τις διοικήσεις και τα σωματεία των δύο εργοστασίων και μίλησε σε συγκεντρώσεις των εργαζομένων. Οι εργαζόμενοι εξέφρασαν την έντονη ανησυχία τους για το μέλλον των εργοστασίων και δήλωσαν την αντίθεσή τους στα σχέδια της κυβέρνησης να παραδώσει την αμυντική βιομηχανία και την ενέργεια στα χέρια των ιδιωτών και ζήτησαν να παραμείνουν στο δημόσιο.

Ο Δ. Κουμπούρης, από την πλευρά του κάλεσε τους εργαζόμενους να υπερψηφίσουν στις επερχόμενες εκλογές το ΚΚΕ, για να δυναμώσει η φωνή τους και να αντιπαλέψουν από καλύτερη θέση την αντιλαϊκή και αντεργατική πολιτική της κυβέρνησης και της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

«Κοτόπουλα Γέρακας»
Απλήρωτοι οκτώ χρόνια...

Εχουν περάσει 8 χρόνια από τότε που η επιχείρηση «Κοτόπουλα Γέρακας», πτώχευσε και ακόμα δεν έχει καταβληθεί στους 184 εργαζόμενους το σύνολο των δεδουλευμένων και αποζημιώσεων που τους όφειλε η επιχείρηση.

Τα περισσότερα περιουσιακά στοιχεία της επιχείρησης έχουν εκποιηθεί και μάλιστα ήδη έχει ξεκινήσει τις ετοιμασίες για να λειτουργήσει στο χώρο άλλη επιχείρηση λευκού κρέατος. Αρχικά οι εργαζόμενοι βρέθηκαν αντιμέτωποι με συνεχείς ενστάσεις από τις πιστώτριες τράπεζες. Μετά από πολύ πίεση ξεπεράστηκε αυτό το εμπόδιο και πήραν μέρος από αυτά που τους οφείλονταν. Τώρα είναι αντιμέτωποι με μια άνευ λόγου κωλυσιεργία. Από εκποίηση περιουσιακών στοιχείων της «Κοτόπουλα Γέρακας» βρίσκεται εδώ και ένα χρόνο περίπου στα χέρια του σύνδικου που έχει αναλάβει τη διαδικασία της πτώχευσης, το ποσό των 100 εκατ. δραχμών. Ομως, αδικαιολόγητα αυτά τα χρήματα δε μοιράζονται στους εργαζόμενους. Να σημειώσουμε πως αρκετοί από τους εργαζόμενους είναι ακόμα άνεργοι ή υποαπασχολούνται σε διάφορες δουλιές και έχουν μεγάλη ανάγκη αυτά τα χρήματα, που άλλωστε τα δικαιούνται.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ