ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 23 Αυγούστου 2005
Σελ. /28
Κανένας κίνδυνος...

Γρηγοριάδης Κώστας

Τελικά, έπειτα από απόφαση της Κομισιόν, δίνεται στην κυκλοφορία το μεταλλαγμένο καλαμπόκι με την κωδική ονομασία ΜΟΝ 803. Πρόκειται για το νέο... τεχνολογικό επίτευγμα της αμερικανικής πολυεθνικής εταιρίας «Monsanto», το οποίο είναι απολύτως ανθεκτικό σε έντομα και ζιζάνια που κάνουν ζημιές στις συμβατικές καλλιέργειες καλαμποκιού. Το προϊόν θα κυκλοφορήσει αποκλειστικά ως ζωοτροφή και σύμφωνα με την ανακοίνωση της Επιτροπής, οι σχετικές επιστημονικές έρευνες, που έγιναν από την αρμόδια Κοινοτική Υπηρεσία, δεν απέδειξαν κανέναν κίνδυνο για τον άνθρωπο ή το περιβάλλον...

Μόνο που λίγους μήνες πριν και συγκεκριμένα στις 22 Μάη του 2005, η βρετανική εφημερίδα «Indepedent» - το άρθρο με αριθμό 640430 βρίσκεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση της εφημερίδας - είχε δημοσιεύσει δηλώσεις Βρετανών καθηγητών Γενετικής, αλλά και μία έκθεση 123 σελίδων, στην οποία αναφερόταν ότι σε πειράματα που έγιναν από την ίδια την «Monsanto» ποντίκια που είχαν τραφεί με το συγκεκριμένο καλαμπόκι παρουσίασαν ανωμαλίες στα εσωτερικά τους όργανα, αλλά και αλλαγές στην κυτταρική τους δομή...

Βέβαια δεν είναι η μοναδική έρευνα που βλέπει το φως της δημοσιότητας και «δείχνει» την επικινδυνότητα των γενετικά τροποποιημένων προϊόντων. Αυτό όμως δε φαίνεται να εμποδίζει το Διευθυντήριο των Βρυξελλών να «παίξει» με το περιβάλλον και την υγεία των Ευρωπαίων πολιτών, έναντι των τεράστιων κερδών που θα αποκομίσουν οι πολυεθνικές εταιρίες, με την εμπορία των μεταλλαγμένων κατασκευασμάτων τους.

Αναλλοίωτη η επικαιρότητα του Μαρξ

Η είδηση έρχεται από τη Γερμανία. Σε ερεύνα του περιοδικού «Spiegel», το 50% των Δυτικογερμανών βρίσκει ότι η κριτική που άσκησε στον καπιταλισμό ο Μαρξ «έχει ακόμα σήμερα το νόημά της». Ενα ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό και συγκεκριμένα το 56% των Δυτικογερμανών - που, σημειωτέον, ποτίστηκαν από την αντικομμουνιστική προπαγάνδα ενάντια στη Λαϊκή Δημοκρατία της Γερμανίας - πιστεύει ότι ο κομμουνισμός είναι «μια καλή ιδέα, η οποία όμως δεν υλοποιήθηκε σωστά». Μάλιστα, οι Γερμανοί κατατάσσουν τον Μαρξ στην τρίτη θέση των μεγάλων της Ιστορίας τους, σύμφωνα με άλλη έρευνα που πραγματοποίησε τηλεοπτικό κανάλι της χώρας. Και μπορεί τα αποτελέσματα τέτοιων ερευνών -εν μέσω προεκλογικής περιόδου - να γίνονται αντικείμενο καπηλείας από σοσιαλδημοκράτες τύπου Λαφοντέν, δεν παύουν ωστόσο να διατηρούν τη σημασία τους. Σε πείσμα της κυρίαρχης προπαγάνδας, φανερώνουν ότι, όσο τα αδιέξοδα του καπιταλισμού οξύνονται, οι αναλύσεις και οι ιδέες του Μαρξισμού επιβεβαιώνονται και πείθουν όλο και περισσότερους για την αναλλοίωτη επικαιρότητά τους.

Διαψεύστηκαν γρήγορα

Βιάστηκαν κάποιοι να πανηγυρίσουν για το γεγονός ότι κατά το τριήμερο του Δεκαπενταύγουστου δε συνεχίστηκε το χάος με τις απανωτές βλάβες στα ακτοπλοϊκά πλοία και τις πολύωρες καθυστερήσεις, που ταλαιπώρησαν όλο το καλοκαίρι χιλιάδες επιβάτες και ναυτεργάτες. Τη βδομάδα μάλιστα που μεσολάβησε, δεν ήταν λίγοι εκείνοι που έσπευσαν να θριαμβολογήσουν για την αποτελεσματικότητα των προστίμων που επιβλήθηκαν στους «πειρατές των θαλασσών», όπως αποκάλεσε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας τις ...δυο - τρεις ακτοπλοϊκές εταιρίες που παρουσίασαν και τη μεγαλύτερη συχνότητα βλαβών.

Δυστυχώς, την αισιοδοξία και τα πανηγύρια τους δε συμμερίζονται και οι 594 επιβάτες του πλοίου «Ταξιάρχης», που το Σάββατο ξεκίνησαν από τη Μυτιλήνη και τη Χίο, για να φτάσουν τελικά στον Πειραιά μόλις χτες το πρωί! Η αιτία ήταν μια βλάβη στην αριστερή κύρια μηχανή του πλοίου που το καθήλωσε μεσοπέλαγα και το ανάγκασε να επιστρέψει στη Χίο το ξημέρωμα της Κυριακής, αφού ήταν αδύνατο να διορθωθεί εν πλω. Η ίδια βλάβη εμφανίστηκε και όταν το πλοίο απέπλευσε για δεύτερη φορά, με αποτέλεσμα να μπει τελικά... ασθμαίνοντας στο λιμάνι του Πειραιά.

Σταγόνα στον ωκεανό

Για την ιστορία, σημειώνουμε ότι ο «Ταξιάρχης» είναι 29 χρονών σαπάκι, συνεχίζει όμως να ταξιδεύει ανενόχλητο και να βάζει σε κίνδυνο τη ζωή επιβατών και ναυτεργατών. Επίσης, την τελευταία φορά, που η στήλη είχε προσωπική εμπειρία από το συγκεκριμένο πλοίο, ταξίδεψε από τη Χίο προς τον Πειραιά, συνοδευμένη από την... καθησυχαστική παρατήρηση ντόπιων: «Ευτυχώς, είναι πολύ καλές οι προβλέψεις για το καιρό και η θάλασσα θα είναι "λάδι"»...

Οσο για την πλοιοκτήτρια εταιρία «NEΛ», τα... «πρόστιμα» του Κεφαλογιάννη είναι σταγόνα στον ωκεανό των κερδών που αποκόμισε όλα αυτά τα χρόνια από το υπέργηρο σαπάκι και τα προνόμια που της παρείχε τόσο η προηγούμενη όσο και η σημερινή κυβέρνηση...


Τα κατοχικά...

Γρηγοριάδης Κώστας

ΑΚΟΜΗ ΤΕΣΣΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ αναμένεται να παραμείνουν οι αμερικανικές δυνάμεις στο Ιράκ, σύμφωνα με τη σχετική δήλωση του αρχηγού του επιτελείου τους, ενώ μένει ανοιχτό ακόμη και το ενδεχόμενο ενίσχυσής τους, ανάλογα με τις εξελίξεις.

Το τραγελαφικό στην υπόθεση είναι ότι σε όλες τις δηλώσεις τους οι Αμερικανοί αξιωματούχοι υποστηρίζουν ότι θέλουν να φύγουν από τη χώρα που έχουν καταλάβει διά της βίας και ...δεν μπορούν!

Προφανώς γιατί οι κάτοικοι του Ιράκ έχουν την «παράλογη» - κατά τα ...νέα διεθνή δεδομένα - απαίτηση να κάνουν ο,τι αυτοί νομίζουν καλύτερο για τη χώρα τους και όχι ό,τι θέλει η Ουάσιγκτον.

Κατά τα άλλα, η δημοκρατία «αποκαθίσταται» και συνεχίζονται οι προσπάθειες για τη δημιουργία νέου Συντάγματος, πάντα ισλαμικού βέβαια.

ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ ΕΡΧΕΤΑΙ σιγά σιγά και, βέβαια, δεν μπορούσε να «μπει» χωρίς μια αυξησούλα! Ετσι λοιπόν, το υπουργείο Ανάπτυξης ανακοίνωσε αυξήσεις τιμολογίων της ΔΕΗ κάπου μεταξύ 3,5 και 4,5%. Ετσι, για να μην έχουμε παράπονο ότι μας ξέχασαν.

Πώς το παρουσίασε το εν λόγω μέτρο ο υπουργός Ανάπτυξης, Δημήτρης Σιούφας; Ως ...«προστασία των ασθενέστερων οικονομικά νοικοκυριών». Το πώς ακριβώς επιτυγχάνεται αυτό με τους μισθούς που υπάρχουν και τη νέα επιβάρυνση, μόνον αυτοί βέβαια το καταλαβαίνουν.

Κάτι η ΔΕΗ λοιπόν, κάτι το πετρέλαιο του οποίου οι τιμές βαδίζουν από το κακό στο χειρότερο, μάλλον ο μέσος Ελληνας αναμένεται να έχει «ενεργειακά προβλήματα» τους επόμενους μήνες.

ΑΡΑΓΕ, ΓΙΑΤΙ ΒΓΑΙΝΟΥΝ και τα λένε δημοσίως αυτά τα πράγματα; Για να δουν τον εαυτό τους μετά στην τηλεόραση, μήπως και ...πειστούν για τον ισχυρισμό τους;

Για τον Γιώργο Αλογοσκούφη ο λόγος, που δήλωσε (και πάλι) χτες ότι η οικονομία κινείται ικανοποιητικά και η ανεργία μειώνεται. Προφανώς ο ίδιος είναι ικανοποιημένος με το έργο του. Καταλαβαίνει, όμως, ότι είναι ένας από τους ελάχιστους σ' αυτήν τη χώρα;

Γρηγοριάδης Κώστας

Στατιστικές αλχημείες

Εναγώνια προσπάθεια να «αθωώσουν» την εγκληματική πολιτική του κέρδους στο νευραλγικό τομέα των αερομεταφορών, καταβάλλουν τον τελευταίο καιρό οι κάθε λογής θιασώτες της «ελεύθερης αγοράς» και της «ιδιωτικής πρωτοβουλίας». Με αφορμή το νέο πολύνεκρο αεροπορικό έγκλημα στο Γραμματικό, ειδικοί και μη εμφανίζονται σε ραδιοτηλεοπτικά μέσα, αρθρογραφούν στον Τύπο και, παρουσιάζοντας στοιχεία αμφίβολης εγκυρότητας, επιχειρούν να πείσουν την κοινή γνώμη ότι η αποκαλούμενη «απελευθέρωση των αερομεταφορών», δηλαδή, επί της ουσίας, η καθιέρωση της «επιχειρηματικής ζούγκλας» στο ζωτικό τομέα της εναέριας μεταφοράς, όχι μόνο δεν έπληξε βαρύτατα την ασφάλεια πτήσεων και επιβατών, αλλά απεναντίας έχει «ευεργετικά» αποτελέσματα, καθώς παρέχει στους τελευταίους τη δυνατότητα «φτηνών ταξιδιών»...

Εκεί, βέβαια, που αδυνατούν να δώσουν πειστική απάντηση, είναι στο κομβικό ερώτημα εάν και με ποιον τρόπο μπορούν να συμβιβαστούν η ασφάλεια των πτήσεων και το ανελέητο κυνήγι του «επιχειρηματικού κέρδους». Ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός ότι ο ανελέητος ανταγωνισμός οδήγησε αναπόδραστα τα τελευταία χρόνια σχεδόν όλες τις αεροπορικές εταιρίες σε παγκόσμιο επίπεδο, σε δραστική περικοπή των εξόδων τους, προκειμένου, κατ' αρχήν, να επιβιώσουν και, κατά δεύτερον, να έχουν κερδοφόρα αποτελέσματα.

Τους ψευδείς αυτούς ισχυρισμούς καταρρίπτουν επίσημες - και συνοδευόμενες από συγκεκριμένα αποδεικτικά στοιχεία - έγγραφες καταγγελίες, που διατυπώνουν κατά καιρούς οι ίδιοι οι τεχνικοί αεροπορικών εταιριών, στην Παγκόσμια Ενωση Μηχανικών Αεροσκαφών, αναφορικά με ελλείψεις και παραλείψεις στον τομέα της ασφάλειας. Ιδού ορισμένες από αυτές: Χρησιμοποιούν ανταλλακτικά χωρίς την απαραίτητη πιστοποίηση. Μειώνουν τους χρόνους που διατίθενται για τη συντήρηση των αεροσκαφών, εξαντλώντας, ταυτόχρονα, και κάθε όριο που δίνει ο κατασκευαστής, π.χ. για την αντικατάσταση μηχανικών εξαρτημάτων. Με αυτόν τον τρόπο καταφέρνουν να μη μένουν για μεγάλο χρονικό διάστημα τα αεροσκάφη εκτός πτητικού έργου. Δεν καταγράφουν τις βλάβες στο ειδικό βιβλίο πτήσεων, ώστε σε περίπτωση ελέγχου από τις αρμόδιες αρχές, να μην υποχρεωθούν σε άμεση αποκατάσταση της βλάβης, αλλά να κερδίζουν χρόνο για τη συντήρηση των αεροσκαφών. Εκτελούν πτήσεις σε μεγαλύτερα ύψη από αυτά που είναι πιστοποιημένο να πετά το αεροσκάφος, προκειμένου να κάνουν οικονομία σε καύσιμα και χρόνο διαδρομής.

Υπάρχουν και πολλά άλλα παραδείγματα «εγκληματικών εκπτώσεων» από την πλευρά των αεροπορικών εταιριών. Ομως, εκείνο που έχει σημασία να επισημανθεί είναι ότι την ασύδοτη λειτουργία των αεροπορικών εταιριών («απελευθέρωση των αερομεταφορών») την επέβαλε το ίδιο το μεγάλο κεφάλαιο, που δε διστάζει να θυσιάζει ανθρώπινες ζωές στο βωμό του κέρδους. Μάλιστα, στο πλαίσιο αυτό, η Ευρωπαϊκή Ενωση, με οδηγία της, κατάργησε ακόμα και τους υποχρεωτικούς τεχνικούς ελέγχους από εξειδικευμένο πτυχιούχο μηχανικό, πριν από κάθε πτήση! Προφανώς, θεωρήθηκε «περιττό έξοδο» για τις εταιρίες, οι οποίες μπορούν πλέον να αναθέτουν την τόσο υπεύθυνη αυτή αρμοδιότητα, σε οποιονδήποτε υπάλληλο!

Οι στατιστικές αλχημείες, που μπορεί να χρησιμοποιούν κάποιοι για να κρύψουν ότι ένοχος και αυτού του εγκλήματος είναι η πολιτική της «απελευθέρωσης» των αερομεταφορών, μπορεί να είναι ικανές να θολώσουν - στιγμιαία - τα νερά και να προκαλέσουν - σκόπιμα - σύγχυση. Ωστόσο, δεν είναι αρκετές, για να συγκαλύψουν τη μία και μοναδική αλήθεια: Το κυνηγητό του κέρδους θα σπέρνει το θάνατο, όσο οι αερομεταφορές δε λειτουργούν με κριτήριο τις λαϊκές ανάγκες. Κι ακόμη πως το τελευταίο μπορεί να εξασφαλιστεί μόνον από την ανάλογη λαϊκή εξουσία.


Νίκος ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΣ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ