Τρίτη 23 Αυγούστου 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ
Στατιστικές αλχημείες

Εναγώνια προσπάθεια να «αθωώσουν» την εγκληματική πολιτική του κέρδους στο νευραλγικό τομέα των αερομεταφορών, καταβάλλουν τον τελευταίο καιρό οι κάθε λογής θιασώτες της «ελεύθερης αγοράς» και της «ιδιωτικής πρωτοβουλίας». Με αφορμή το νέο πολύνεκρο αεροπορικό έγκλημα στο Γραμματικό, ειδικοί και μη εμφανίζονται σε ραδιοτηλεοπτικά μέσα, αρθρογραφούν στον Τύπο και, παρουσιάζοντας στοιχεία αμφίβολης εγκυρότητας, επιχειρούν να πείσουν την κοινή γνώμη ότι η αποκαλούμενη «απελευθέρωση των αερομεταφορών», δηλαδή, επί της ουσίας, η καθιέρωση της «επιχειρηματικής ζούγκλας» στο ζωτικό τομέα της εναέριας μεταφοράς, όχι μόνο δεν έπληξε βαρύτατα την ασφάλεια πτήσεων και επιβατών, αλλά απεναντίας έχει «ευεργετικά» αποτελέσματα, καθώς παρέχει στους τελευταίους τη δυνατότητα «φτηνών ταξιδιών»...

Εκεί, βέβαια, που αδυνατούν να δώσουν πειστική απάντηση, είναι στο κομβικό ερώτημα εάν και με ποιον τρόπο μπορούν να συμβιβαστούν η ασφάλεια των πτήσεων και το ανελέητο κυνήγι του «επιχειρηματικού κέρδους». Ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός ότι ο ανελέητος ανταγωνισμός οδήγησε αναπόδραστα τα τελευταία χρόνια σχεδόν όλες τις αεροπορικές εταιρίες σε παγκόσμιο επίπεδο, σε δραστική περικοπή των εξόδων τους, προκειμένου, κατ' αρχήν, να επιβιώσουν και, κατά δεύτερον, να έχουν κερδοφόρα αποτελέσματα.

Τους ψευδείς αυτούς ισχυρισμούς καταρρίπτουν επίσημες - και συνοδευόμενες από συγκεκριμένα αποδεικτικά στοιχεία - έγγραφες καταγγελίες, που διατυπώνουν κατά καιρούς οι ίδιοι οι τεχνικοί αεροπορικών εταιριών, στην Παγκόσμια Ενωση Μηχανικών Αεροσκαφών, αναφορικά με ελλείψεις και παραλείψεις στον τομέα της ασφάλειας. Ιδού ορισμένες από αυτές: Χρησιμοποιούν ανταλλακτικά χωρίς την απαραίτητη πιστοποίηση. Μειώνουν τους χρόνους που διατίθενται για τη συντήρηση των αεροσκαφών, εξαντλώντας, ταυτόχρονα, και κάθε όριο που δίνει ο κατασκευαστής, π.χ. για την αντικατάσταση μηχανικών εξαρτημάτων. Με αυτόν τον τρόπο καταφέρνουν να μη μένουν για μεγάλο χρονικό διάστημα τα αεροσκάφη εκτός πτητικού έργου. Δεν καταγράφουν τις βλάβες στο ειδικό βιβλίο πτήσεων, ώστε σε περίπτωση ελέγχου από τις αρμόδιες αρχές, να μην υποχρεωθούν σε άμεση αποκατάσταση της βλάβης, αλλά να κερδίζουν χρόνο για τη συντήρηση των αεροσκαφών. Εκτελούν πτήσεις σε μεγαλύτερα ύψη από αυτά που είναι πιστοποιημένο να πετά το αεροσκάφος, προκειμένου να κάνουν οικονομία σε καύσιμα και χρόνο διαδρομής.

Υπάρχουν και πολλά άλλα παραδείγματα «εγκληματικών εκπτώσεων» από την πλευρά των αεροπορικών εταιριών. Ομως, εκείνο που έχει σημασία να επισημανθεί είναι ότι την ασύδοτη λειτουργία των αεροπορικών εταιριών («απελευθέρωση των αερομεταφορών») την επέβαλε το ίδιο το μεγάλο κεφάλαιο, που δε διστάζει να θυσιάζει ανθρώπινες ζωές στο βωμό του κέρδους. Μάλιστα, στο πλαίσιο αυτό, η Ευρωπαϊκή Ενωση, με οδηγία της, κατάργησε ακόμα και τους υποχρεωτικούς τεχνικούς ελέγχους από εξειδικευμένο πτυχιούχο μηχανικό, πριν από κάθε πτήση! Προφανώς, θεωρήθηκε «περιττό έξοδο» για τις εταιρίες, οι οποίες μπορούν πλέον να αναθέτουν την τόσο υπεύθυνη αυτή αρμοδιότητα, σε οποιονδήποτε υπάλληλο!

Οι στατιστικές αλχημείες, που μπορεί να χρησιμοποιούν κάποιοι για να κρύψουν ότι ένοχος και αυτού του εγκλήματος είναι η πολιτική της «απελευθέρωσης» των αερομεταφορών, μπορεί να είναι ικανές να θολώσουν - στιγμιαία - τα νερά και να προκαλέσουν - σκόπιμα - σύγχυση. Ωστόσο, δεν είναι αρκετές, για να συγκαλύψουν τη μία και μοναδική αλήθεια: Το κυνηγητό του κέρδους θα σπέρνει το θάνατο, όσο οι αερομεταφορές δε λειτουργούν με κριτήριο τις λαϊκές ανάγκες. Κι ακόμη πως το τελευταίο μπορεί να εξασφαλιστεί μόνον από την ανάλογη λαϊκή εξουσία.


Νίκος ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΣ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ