ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 7 Σεπτέμβρη 2005
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΑΓΩΔΙΑ «ΣΑΜΙΝΑ ΕΞΠΡΕΣ»
Στοιχείο - φωτιά για υπουργείο και εφοπλιστές

Οπως προκύπτει από το Πιστοποιητικό Ασφαλείας που κατατέθηκε στο δικαστήριο, με ευθύνη των υπηρεσιών του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, το πλοίο ταξίδευε παράνομα

Το σαπιοκάραβο «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», που οδήγησε στον τάφο 81 ανθρώπους, ταξίδευε παράνομα από τον Ιούλη του 2000 μέχρι και τη μέρα του ναυαγίου, με ευθύνη του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και των αρμοδίων αρχών - από Λιμεναρχεία μέχρι τον Κλάδο Ελέγχου Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων και του ίδιου του τότε υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας του ΠΑΣΟΚ Χρ. Παπουτσή! Αυτό αποδεικνύεται από το Πιστοποιητικό Ασφαλείας του πλοίου, που κατέθεσαν χτες στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων, όπου διεξάγεται η δίκη για το τραγικό ναυάγιο, οι δικηγόροι των οικογενειών των θυμάτων και των ναυαγών. Ταυτόχρονα, αυτό το στοιχείο, αλλά και οι χτεσινές καταθέσεις έφεραν ξανά στην επιφάνεια και το εγκληματικό «πάρε δώσε» των αρμοδίων αρχών, αλλά και της ίδιας της εκάστοτε κυβέρνησης (ΠΑΣΟΚ και σήμερα ΝΔ) με τους εφοπλιστές.

Οπως προκύπτει από το Πιστοποιητικό Ασφαλείας, το πλοίο αντιμετώπιζε σοβαρές ελλείψεις στον τηλεπικοινωνιακό, ναυπηγικό, μηχανολογικό τομέα. Ωστόσο, είχε πάρει παράταση και είχαν οριστεί συγκεκριμένες ημερομηνίες, προκειμένου να τις αποκαταστήσει. Ομως, παρά το γεγονός ότι οι ελλείψεις δεν είχαν αποκατασταθεί στις συγκεκριμένες ημερομηνίες, που σημαίνει ότι αυτόματα λήγουν και τα πιστοποιητικά ασφαλείας, το πλοίο έπαιρνε άδεια απόπλου και ταξίδευε κανονικά! Αυτό, όταν, σύμφωνα με τη νομοθεσία (ΚΔΝΔ, άρθρο 41 περί «Απαγόρευσης απόπλου»), το «ΣΑΜΙΝΑ» θα έπρεπε να είχε δέσει!

Είναι ενδεικτικό ότι στον τηλεπικοινωνιακό τομέα, σύμφωνα με τις παρατηρήσεις που είχαν γίνει στο πλοίο, θα έπρεπε μέχρι τις 30/7/2000 «να υποβληθούν δικαιολογητικά για έκδοση άδειας εγκατάστασης και λειτουργίας σταθμού». Αυτό δεν έγινε ποτέ. Αρα, στις 31/7, έπρεπε να απαγορευτεί ο απόπλους του πλοίου. Επίσης στην παρατήρηση Νο 11 αναφέρεται ότι: «Μέχρι τις 27/07/2000 να υποβληθούν διορθωμένα σχέδια γενικής διάταξης και μελέτες αριθμού επιβατών». Το έγγραφο αυτό δεν κατατίθεται από την εταιρία και από τις αρμόδιες αρχές δίνεται νέα παράταση μέχρι τις 17 Αυγούστου 2000. Η εταιρία εξακολουθεί να αδιαφορεί για την αποκατάσταση της παρατήρησης, όμως το πλοίο, ενώ θα έπρεπε από τις 18 Αυγούστου να έχει δέσει, ταξιδεύει κανονικά!

«Η παρατήρηση ήταν σβησμένη»

Αποκαλυπτική για το θέμα αυτό ήταν και η κατάθεση του Ελευθέριου Βλάχου, τον οποίο, μετά από 25 χρόνια στην ...μπάντα του Λιμενικού, τον τοποθέτησαν στο Τμήμα Ναυτολόγησης του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά. Ο μάρτυρας αποκάλυψε ότι τη μέρα που το «ΣΑΜΙΝΑ» απέπλευσε για το θάνατο, ο λιμενικός που υπέγραψε την άδεια απόπλου του πλοίου είχε ελέγξει το Πιστοποιητικό Ασφαλείας, όμως, η παρατήρηση Νο 11 ήταν σβησμένη!

Ο ίδιος ισχυρίστηκε στη συνέχεια της κατάθεσής του ότι πιθανόν να είχε σβηστεί από ...λάθος, για να λάβει την επισήμανση από την Πολιτική Αγωγή πως «έστω κι αν η υπηρεσία σας έκανε λάθος, η εταιρία τι έκανε, εξαπατούσε την υπηρεσία σας;». Ενώ ο πρόεδρος της έδρας πρόσθεσε: «Η εταιρία το γνώριζε σίγουρα». Ο μάρτυρας είπε ακόμα πως «κατά καιρούς συνέβαινε να περνούν "κάποιοι" από εταιρίες και να σβήνουν παρατηρήσεις»! Και πρόσθεσε πως «οι ίδιοι από τα πιστοποιητικά διάβαζαν μόνο τις παρατηρήσεις και όχι τις απαιτήσεις για να δοθεί άδεια απόπλου»!

Από το βήμα του δικαστηρίου πέρασε ακόμα ο Σταμάτης Λέκκας, λιμενικός, που ήταν βάρδια εκείνο το βράδυ στο Λιμεναρχείο της Πάρου. Αφού επισήμανε την καθοριστική συμβολή του υπολιμενάρχη Μάλαμα για να σωθεί ο κόσμος, τόνισε πως δε δικαιολογείται να πνιγεί άνθρωπος 1,5 μίλι από την Πάρο, επισημαίνοντας πως κάθε καράβι έχει σωστικά μέσα για το σύνολο των επιβατών και ακόμα παραπάνω.

Σημαντική για την κατάσταση του πλοίου ήταν και η κατάθεση της μάρτυρα Φιλίας Κουρκούλη συζύγου του μάγειρα του «ΣΑΜΙΝΑ», που πνίγηκε. «Η καμπίνα του άνδρα μου - είπε - ήταν κάτω από το γκαράζ. Το καράβι ήταν εγκαταλειμμένο σαν κι αυτά που βλέπουμε στο Πέραμα. Είχε αποφασίσει να παραιτηθεί την Κυριακή μετά το ναυάγιο (έγινε Τρίτη), γιατί δεν άντεχε. Οταν είχα πάει να τον δω, από την πόρτα της καμπίνας του έλειπε η μπετούγια, δεν είχε εξαερισμό και αντί για σήτα στο παράθυρο υπήρχε ένα μουχλιασμένο μαξιλάρι».

ΔΗΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
«Πρωτοβουλία» για διαχείριση της κυρίαρχης πολιτικής

Απάντηση του Αγάπιου Σαχίνη στην επιστολή των «τεσσάρων»

Πολύ γρήγορα ήρθε να επιβεβαιωθεί πως η πρωτοβουλία των τεσσάρων δημοτικών συμβούλων των παρατάξεων της αντιπολίτευσης στο Δήμο Θεσσαλονίκης κινείται στη λογική διαχείρισης της κυρίαρχης πολιτικής για την Αυτοδιοίκηση και καμία πρόθεση δεν έχει να συγκρουστεί με τις βασικές επιλογές που μετατρέπουν τους ΟΤΑ σε Ανώνυμες Εταιρίες.

Οι δημοτικοί σύμβουλοι, Παναγιώτης Αβραμόπουλος, Λάζαρος Ζαχαριάδης, Ανδρέας Κουράκης, Γιάννης Μπουτάρης απέστειλαν επιστολή προς τους επικεφαλής των δημοτικών κινήσεων της αντιπολίτευσης Σπύρο Βούγια, Αγάπιο Σαχίνη και Τάσο Κουράκη, με την οποία τους καλούν να «αντιδράσουν» συντονισμένα στην απόφαση της διοίκησης του δήμου να ξεπουλήσει μέσω της Δημοτικής Αναπτυξιακής Εταιρίας τρία οικόπεδα φιλέτα.

Οι τέσσερις δε διαμαρτύρονται για το ξεπούλημα, αλλά γιατί αυτό έγινε στον ένα και μοναδικό εργολάβο που κατέθεσε προσφορά. Οπως αναφέρουν «είναι απόφαση σκανδαλώδης, διότι είναι απαράδεκτο μια Διοίκηση του Δήμου στο τελευταίο έτος της θητείας της να αποφασίσει το ξεπούλημα περιουσίας της πόλης, με απευθείας ανάθεση στον έναν και μοναδικό εργολάβο που κατέθεσε προσφορά, στηριζόμενη στην πλειοψηφία που διαθέτει». Και προτείνουν προς τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης να ανακαλέσουν τους εκπροσώπους τους από το ΔΣ της Αναπτυξιακής ΑΕ σε ένδειξη διαμαρτυρίας, να δώσουν κοινή συνέντευξη Τύπου και να επαναφέρουν το θέμα για συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Απάντηση σαφή έδωσε χτες ο Αγάπιος Σαχίνης, επικεφαλής της παράταξης «ΘεσσαλοΝΙΚΗ Τώρα», δηλώνοντας πως «αποτελεί πολιτικό θράσος να μας στέλνουν επιστολή όσοι υπερψήφισαν τη σύσταση της Αναπτυξιακής και συμμετέχουν στο Διοικητικό της Συμβούλιο με απόφαση των παρατάξεών τους».

Ο Αγ. Σαχίνης θύμισε πως ήταν ο μοναδικός δημοτικός σύμβουλος που το 1999 καταψήφισε τη σύσταση της Αναπτυξιακής Εταιρίας του Δήμου και πως η παράταξη, εδώ και πέντε χρόνια, δε στέλνει εκπρόσωπό της στο ΔΣ της εταιρίας. «Είμαστε ενάντια στην πολιτική της Αναπτυξιακής, που λειτουργεί για να κερδίζουν οι εργολάβοι μέσα από την ιδιωτικοποίηση και το ξεπούλημα της δημοτικής περιουσίας», είπε και ξεκαθάρισε πως η παράταξη δεν μπαίνει στα παιχνίδια των εργολάβων. «Είμαστε ενάντια στο ξεπούλημα της δημοτικής και δημόσιας περιουσίας είτε σ' αυτό διαγωνίζεται ένας είτε πολλοί».

Τέλος, ο Αγ. Σαχίνης έστειλε άλλο ένα σαφές μήνυμα, απευθυνόμενος στους δημοτικούς συμβούλους της πρωτοβουλίας των «τεσσάρων»:

«Ως επικεφαλής της παράταξης έχω δύο αδιαπραγμάτευτες υποχρεώσεις: Να υπερασπιστώ την αξιοπρέπεια όλων των μελών της παράταξης και του 10% που μας ψήφισε. Αυτά δε χωράνε σε πρακτικές και μεθοδεύσεις προσωπικού χαρακτήρα. Για λόγους ευγενείας παραλάβαμε την επιστολή. Στο μέλλον επιστολές αυτού του είδους, ενταγμένες σε προσωπικές πρακτικές και επιδιώξεις, δε θα βρουν ανοιχτή την πόρτα της παράταξης».

ΠΕΡΑΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ζουν με το φόβο των τροχαίων

Με τον καθημερινό φόβο τροχαίων ατυχημάτων, που θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή τους και τη ζωή των παιδιών τους, ζουν χρόνια τώρα οι κάτοικοι του Δημοτικού Διαμερίσματος Περαίας του Δήμου Θερμαϊκού Θεσσαλονίκης.

Σε υπόμνημα διαμαρτυρίας, που υπογράφουν εκατοντάδες κάτοικοι της Περαίας, τονίζεται ότι παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις τους κανείς αρμόδιος δεν προχωρά στην τοποθέτηση φωτεινού σηματοδότη επί της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης - Νέας Μηχανιώνας (στο ύψος της κλινικής «ΠΙΣΑΛΙΔΗ») που θα έλυνε οριστικά το πρόβλημα.

«Καλούμε το Δήμο, τη Νομαρχία, την Περιφέρεια και κάθε αρμόδιο να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να πάψουν την κοροϊδία», αναφέρεται στο υπόμνημα διαμαρτυρίας που παρέδωσαν κάτοικοι μαζί με αντιπροσωπεία της Δημοτικής Αγωνιστικής Κίνησης Θερμαϊκού στον αντινομάρχη Δ. Ψωμιάδη. Η αντιπροσωπεία συνοδευόταν από τον βουλευτή του ΚΚΕ Αγγελο Τζέκη και τον νομαρχιακό σύμβουλο Γ. Ζιώγα.

Ο αντινομάρχης μετά την επίσκεψή του στο συγκεκριμένο χώρο δεσμεύτηκε για την άμεση και κατά προτεραιότητα υλοποίηση του έργου.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ