ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 21 Σεπτέμβρη 2005
Σελ. /40
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
«Αδιαπραγμάτευτο» για την κυβέρνηση το ξεπούλημα

Σε 15 - 20 μέρες, θα ανακοινωθεί η τελική απόφαση, είπε χτες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, ενώ την ίδια ώρα εμφανίστηκε ως «σωτήρας» ο υποψήφιος αγοραστής της ΟΑ. Την ανησυχία του Κόμματος εξέφρασε ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Γ. Τούσσας στο Ευρωκοινοβούλιο

Από συγκέντρωση εργαζομένων στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»
Από συγκέντρωση εργαζομένων στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»
Ολα τα σενάρια ξεπουλήματος και διάλυσης της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ) μελετά και προωθεί η κυβέρνηση, η οποία όμως έχει αποκλείσει κατηγορηματικά το «σενάριο» να παραμείνει υπό κρατικό έλεγχο. Οι οριστικές αποφάσεις για το σενάριο που θα επιλεγεί, τελικά, θα ανακοινωθούν από την κυβέρνηση σε περίπου δύο βδομάδες, οπότε αναμένεται να παρουσιάσει τις προτάσεις του ο «σύμβουλος ιδιωτικοποίησης».

Τη διαδικασία περιέγραψε χτες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, ο οποίος παρέμεινε στην αρχική του θέση πως η ΟΑ ή θα ιδιωτικοποιηθεί ή θα εκκαθαριστεί εν λειτουργία. «Υπάρχουν σενάρια», δήλωσε ο Θ. Ρουσόπουλος και συμπλήρωσε: «Τις επόμενες 15 - 20 μέρες όποτε τελειώσει η δουλιά του συμβουλευτικού οίκου "ΛΑΖΑΡ" στις επαφές που κάνει με τις ενδιαφερόμενες έως τώρα πλευρές για την ιδιωτικοποίηση της εταιρίας θα γνωρίζουμε επακριβώς αυτά τα οποία θα θέλουν, θα ζητούν, θα προτείνουν οι ενδιαφερόμενες πλευρές. Και βεβαίως τότε θα ανακοινωθεί επισήμως το ποιο από τα σενάρια θα προωθηθεί». Σε ό,τι αφορά το ενδεχόμενο συμμετοχής του Δημοσίου σε ένα «διάδοχο σχήμα», στην περίπτωση που ναυαγήσει ο διαγωνισμός ξεπουλήματος, ο εκπρόσωπος άφησε σαφώς να εννοηθεί ότι οι πιθανότητες για κάτι τέτοιο είναι μικρές.

Την ίδια στιγμή, όμως, ο Γ. Αλογοσκούφης προανήγγειλε το ξεπούλημα κομμάτι κομμάτι της παλιάς Ολυμπιακής. Μιλώντας χτες στον «Σκάι» ξεκαθάρισε ότι «έτσι και αλλιώς ένα μέρος της Ολυμπιακής δε θα μπορέσει να συνεχίσει, αυτό είναι βέβαιο. Η λεγόμενη παλαιά Ολυμπιακή που είχε αποχωριστεί από την προηγούμενη κυβέρνηση και η οποία λειτουργεί με ελλείμματα, ασφαλώς θα πρέπει να αντιμετωπίσει άλλη προοπτική».

Ο ...«σωτήρας»

Στο μεταξύ, ως «σωτήρας» της ΟΑ εμφανίστηκε χτες ο Ελληνοαμερικανός επιχειρηματίας Κ. Αλεξάκης. Ο εκπρόσωπος του σχήματος «Olympic Investors York Capital», με το οποίο η κυβέρνηση έχει υπογράψει μνημόνιο πώλησης της ΟΑ από τις αρχές του περασμένου Αυγούστου, είπε πως είναι έτοιμοι να αναλάβουν τα βάρη των «Ολυμπιακών Αερογραμμών» και έσπευσε να εκφράσει την ελπίδα ότι η κυβέρνηση δε θα αφήσει την εταιρία να κλείσει.

Σε ερώτηση για το μέλλον των εργαζομένων, αν και είπε ότι έχουν δίκιο να ανησυχούν, διαβεβαίωσε ότι αν τελικά υπάρξει συμφωνία πώλησης με το σχήμα που εκπροσωπεί, όχι μόνο δε θα κινδυνεύουν οι θέσεις εργασίας, αλλά θα χρειαστούν και προσλήψεις, με το άνοιγμα γραμμής προς τη Βαλτιμόρη! Μίλησε για μελλοντικό σχέδιο ανάπτυξης της εταιρίας, με την αγορά οκτώ αεροσκαφών (τριών «Μπόινγκ» και πέντε μικρών «ATR»), ενώ σχολιάζοντας αιχμές ανταγωνιστών για τις οικονομικές δυνατότητες του σχήματος που εκπροσωπεί, υποστήριξε ότι τα 6,5 δισ. δολάρια που έχει στα ταμεία της η «Yorc Capital», φτάνουν και περισσεύουν για την εξαγορά της εταιρίας.

Παρέμβαση Τούσσα

Την καταδίκη του δημόσιου χαρακτήρα της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ) υπέγραψε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καταγράφοντας υπέρογκα ποσά ως κρατικές ενισχύσεις προς την εταιρία. Αυτό κατήγγειλε με Ερώτησή του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Γιώργος Τούσσας, εκφράζοντας ταυτόχρονα την έντονη ανησυχία του Κόμματος για τις εξελίξεις στην ΟΑ.

«Με την καταγραφή υπέρογκων ποσών ως κρατικές ενισχύσεις, ενώ είναι γνωστό και στην ίδια ότι μάλλον το κράτος και οι φορείς χρωστούν στην ΟΑ, παρά η ΟΑ σε αυτούς - η Επιτροπή υπέγραψε, τουλάχιστον, την καταδίκη του δημόσιου χαρακτήρα της εταιρίας», κατήγγειλε ο Γ. Τούσσας και επισήμανε: «Ο αρμόδιος Επίτροπος μάλιστα δήλωσε ότι υπάρχει πλέον διαφάνεια και αυτό διευκολύνει την από χρόνια εκφρασμένη πρόθεση των ελληνικών κυβερνήσεων να ιδιωτικοποιήσουν την ΟΑ, που ο πιθανός νέος ιδιοκτήτης της θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει κρατικές ενισχύσεις "για την κάλυψη του εδάφους"».

Η ΚΕΔΚΕ

Υπέρ της ύπαρξης εθνικού αερομεταφορέα, ο οποίος θα διαθέτει τα απαραίτητα «εργαλεία», ώστε να προσφέρει το υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας πτήσεων, τάσσεται η Κεντρική Ενωση Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδας (ΚΕΔΚΕ).

Οπως υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή της, «είναι επιβεβλημένη η αεροπορική σύνδεση όλων των περιοχών της χώρας» και καλεί την κυβέρνηση «να προστατεύσει την αξιοπιστία του αερομεταφορέα και να συνδράμει τις "Ολυμπιακές Αερογραμμές - Υπηρεσίες ΑΕ", με όλες εκείνες τις ενέργειες που προασπίζουν το εταιρικό - δημόσιο συμφέρον».

Η ΠΟΕΣΥ

Τις πολιτικές ευθύνες των κυβερνήσεων, αλλά και των διοικήσεων που χειρίστηκαν μέχρι σήμερα το θέμα της ΟΑ, με επακόλουθο πρωτοφανείς ολέθριες επιπτώσεις στο δημόσιο αερομεταφορέα και τη διακύβευση των εργασιακών σχέσεων, επισημαίνει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Συντακτών (ΠΟΕΣΥ).

Με ανακοίνωσή της, η Ομοσπονδία τονίζει ότι ο δημοσιογραφικός κόσμος εκφράζει την πλήρη αλληλεγγύη του στους εργαζόμενους της ΟΑ, απαιτώντας να διασφαλιστούν ο δημόσιος χαρακτήρας της εταιρίας και όλες οι θέσεις απασχόλησης, ώστε ούτε ένας εργαζόμενος να μη χάσει τη δουλιά του.

Τα τουριστικά γραφεία

Διατήρηση της λειτουργίας της Ολυμπιακής, ανεξάρτητα από το αν θα συμμετέχει στο εταιρικό σχήμα το κράτος ή όχι, αλλά και με τη συμμετοχή των ίδιων, ζήτησαν χτες οι τουριστικοί πράκτορες. Στη συνέντευξη Τύπου του Συνδέσμου τους, επισημάνθηκε από τον πρόεδρο Γ. Ευαγγέλου ότι τα τουριστικά γραφεία διακινούν το 80% των εισιτηρίων της ΟΑ, η οποία μετακινεί εντός και εκτός Ελλάδας εκατομμύρια τουρίστες. Συνδέοντας άμεσα τη λειτουργία της επιχείρησης με τις συνέπειες για τον τουρισμό, οι ταξιδιωτικοί πράκτορες αναλαμβάνουν «σταυροφορία» για τη σωτηρία της! Παρέμβαση έκανε και ο καθηγητής Γ. Λαϊνός, ο οποίος επισήμανε ότι οι οφειλές που το κράτος είχε αναγνωρίσει προς την ΟΑ για τα χρόνια μέχρι το 1992 ήταν 565 δισ. δραχμές όταν το έλλειμμα της εταιρίας ήταν 225 δισ. δραχμές. Ουσιαστικά εκείνη τη στιγμή η ΟΑ ήταν κερδοφόρα. Το χρέος αναγνωρίστηκε και από την ΕΕ, η οποία ωστόσο υποστήριξε ότι παρ' όλα αυτά θα θεωρούσε παράνομη επιδότηση οποιοδήποτε ποσό έδινε στο εξής το κράτος!!! «Εάν αυτό δεν αποτελεί συμπαιγνία, τότε τι είναι συμπαιγνία;», κατέληξε ο καθηγητής.

ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ
Πρόταση - πλαίσιο αγωνιστικής δράσης

Στον αντίποδα της συναινετικής γραμμής ΓΣΕΕ και ΟΣΠΑ οι προτάσεις του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος κατά τη χτεσινή σύσκεψη

«Με τη "γραμμή" που πηγαίνετε (πλειοψηφία σε ΓΣΕΕ και ΟΣΠΑ), το συνδικαλιστικό κίνημα δεν μπορεί να αντιπαλέψει τα σχέδια σε βάρος της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" και των υπόλοιπων ΔΕΚΟ. "Ολυμπιακή" που θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και με τις αρχές της ανταγωνιστικότητας δεν έχει καμία σχέση με το δημόσιο χαρακτήρα που πρέπει να έχει ο εθνικός αερομεταφορέας για να υπηρετεί τις ανάγκες του λαού. Καινούρια εταιρία με "ολίγον Δημόσιο" σημαίνει χειρότερη θέση για τους εργαζόμενους σ' αυτή, αλλά και χειρότερες υπηρεσίες για τους επιβάτες».

Αυτά, μεταξύ άλλων, υπογράμμισαν τα στελέχη του ΠΑΜΕ σε σύσκεψη που έγινε στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» με τη συμμετοχή συνδικαλιστών από τη ΓΣΕΕ, την ΟΣΠΑ και προέδρων από τα Εργατικά Κέντρα νομών που διαθέτουν αεροδρόμια. Κι αφού ανέδειξαν το ρόλο των κυβερνήσεων, την πολιτική της ΕΕ, αλλά και των συγκεκριμένων συνδικαλιστικών πλειοψηφιών, οι οποίες ήδη «ερωτοτροπούν» με τα δήθεν βιώσιμα σχήματα τα οποία προωθεί η κυβέρνηση, πρότειναν συγκεκριμένο πλαίσιο δράσης.

ΟΧΙ στο κλείσιμο της «Ολυμπιακής», ΟΧΙ στην ιδιωτικοποίηση, αποκλειστικά δημόσιος αερομεταφορέας, στην υπηρεσία του λαού, με φθηνό εισιτήριο και ασφάλεια στις πτήσεις. Αυτές πρέπει να είναι σήμερα οι διεκδικήσεις του κινήματος τόνισαν τα στελέχη του ΠΑΜΕ και προτείνοντας:

  • Απεργιακή κινητοποίηση για όλους τους εργαζόμενους στις μεταφορές.
  • Συντονισμένο αγώνα και κλιμάκωση της απεργιακής πάλης σε όλες τις ΔΕΚΟ.
  • Ανέβασμα των μορφών πάλης με πανεργατική πανελλαδική κινητοποίηση.
  • Ενεργοποίηση επαγγελματοβιοτεχνών κατοίκων των νησιών και αγροτικών περιοχών. Συντονισμός για κινητοποίηση από τοπικούς μαζικούς φορείς και κινήματα.

Απέναντι σ' αυτό το ξεκάθαρο περιεχόμενο για τις διεκδικήσεις που πρέπει να έχει ο αγώνας στην ΟΑ, αλλά και στις μορφές πάλης που θα υπηρετούν ακριβώς αυτό το περιεχόμενο, η πλειοψηφία σε ΓΣΕΕ και ΟΣΠΑ κατέβασαν τον πήχη σε μια καμπάνια ενημέρωσης - όπως είπαν - της κοινής γνώμης και σε περιφερειακές συσκέψεις με άλλους φορείς. Παράλληλα, ενώ έκαναν γενικόλογες τοποθετήσεις για το μέλλον της ΟΑ, ζήτησαν να τους καλέσει σε διάλογο η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο ψήφισμα που ενέκρινε η πλειοψηφία όπως και στις ομιλίες τους, απέφυγαν να τοποθετηθούν για ΟΑ 100% κρατική. Αφήνοντας έτσι ολάνοιχτο το παράθυρο στο «νέο σχήμα» με τους ιδιώτες, που προωθεί η κυβέρνηση.

Στον «ανταγωνισμό» η λύση!

Από το βήμα της Βουλής, ο βουλευτής του ΚΚΕ Αντ. Σκυλλάκος χαρακτήρισε συνεχιζόμενο έγκλημα κατά της «Ολυμπιακής» την πολιτική που ακολουθούν η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ

Στον «ελεύθερο ανταγωνισμό» στον τομέα των αερομεταφορών, που όπως έχει δείξει η πραγματικότητα μόνο συμφορές προκαλεί, εναπέθεσε ο αρμόδιος υφυπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Α. Νεράντζης τις ελπίδες για τη λειτουργία της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ).

Ο Α. Νεράντζης κλήθηκε χτες στη Βουλή να απαντήσει σε Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Αντ. Σκυλλάκου, αλλά η απάντησή του ήταν ξερή και τυπική και συνοδευόταν από ύμνους στον «ελεύθερο ανταγωνισμό». Κατά τον υφυπουργό, που απέφυγε να πει οτιδήποτε για το μέλλον της ΟΑ, ο «ανταγωνισμός» διασφαλίζει όχι μόνο την πρόσβαση στις άγονες γραμμές των ελληνικών νησιών, αλλά συχνά ρίχνει και τις τιμές των εισιτηρίων. Η μόνη αναφορά που έκανε ο υφυπουργός στο μέλλον της «Ολυμπιακής» ήταν να διαβάσει τη δήλωση του πρωθυπουργού Κ. Καραμανλή στη Θεσσαλονίκη ότι οι εργαζόμενοι της εταιρίας δε θα μείνουν στο δρόμο.

Ο Αντ. Σκυλλάκος, αφού χαρακτήρισε συνεχιζόμενο έγκλημα κατά της «Ολυμπιακής» την πολιτική που ακολουθούν η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, είπε ότι με την ιδιωτικοποίησή της δε διασφαλίζεται καθόλου το μέλλον της. Και αυτό, είπε, γιατί στο όνομα του ανταγωνισμού θα οδηγηθούμε σε εταιρίες τύπου «Ηλιος», με τραγικά αποτελέσματα, αφού κύριο μέλημα θα είναι το κέρδος και όχι η ασφάλεια των πτήσεων η οποία κοστίζει. Οσο δε για την εξυπηρέτηση των νησιών και των άγονων περιοχών, ο βουλευτής του ΚΚΕ τόνισε ότι ή τα δρομολόγια θα περικοπούν ή οι ιδιώτες θα απομυζούν παχυλές αποζημιώσεις. Τέλος, για τους εργαζόμενους είπε ότι παρά τα όσα λέγονται, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να μειωθούν δραστικά τα δικαιώματά τους.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ