Αποκαθιστώντας την αλήθεια, το Επιμελητήριο σημειώνει στην ανακοίνωσή του «Το ΔΣ του ΕΕΤΕ είχε το ίδιο προτείνει διά των εκπροσώπων του στην "Επιτροπή Αισθητικής Πλαισίωσης" των σταθμών του Μετρό (Μάιος - Ιούνιος 1998), να γίνει απ' ευθείας ανάθεση στον Γ. Ζογγολόπουλο και Γ. Μόραλη (γιατί δε θα ήταν λογικό οι δύο αυτοί καλλιτέχνες που το έργο τους τιμά την Ελλάδα, να μπουν στη διαδικασία των διαγωνισμών), καθώς και να γίνουν απευθείας αγορές έργων καλλιτεχνών που έχουν φύγει από τη ζωή, μα που το έργο τους σημάδεψε τη σύγχρονη Ελληνική Τέχνη (Σκλάβος, Καπράλος, Καλαμάρας κ.α.)».
«Τώρα, γιατί πολλοί αλλοιώνουν τη θέση του ΕΕΤΕ και υποβαθμίζουν το ζήτημα πολιτικής των ανοιχτών διαδικασιών, των ίσων ευκαιριών και της διαφάνειας στα δημόσια καλλιτεχνικά έργα, ιδιαίτερα για το Μετρό (ένα έργο που δεν είναι ιδιωτικός χώρος, ούτε γίνεται με ιδιωτικό χρήμα, αλλά ανήκει στο λαό), είναι ευνόητο».
«Εμείς - παρ' όλα αυτά - θεωρούμε ότι κανείς άξιος και μεγάλος δημιουργός δεν έχει λόγο να φοβάται την άμιλλα, που εγγυάται το καλύτερο αισθητικά αποτέλεσμα για το δημόσιο χώρο. Ελπίζουμε ότι αυτή η αποκατάσταση της θέσης του ΕΕΤΕ, που γίνεται μ' αυτή τη δήλωση, θα προβληθεί με τον ίδιο ζήλο που προβλήθηκε και η "παρανόηση" των δηλώσεών μας».
Η παρουσίαση των συλλογών της Δημοτικής Πινακοθήκης σε τακτά χρονικά διαστήματα, με διαφορετικό κάθε φορά θέμα και περιεχόμενο, αποτελεί, παράλληλα με τη διοργάνωση σημαντικών περιοδικών εκθέσεων, σταθερό στόχο της λειτουργίας της, αφού δίνει τη δυνατότητα στους φιλότεχνους να επικοινωνούν και με αντιπροσωπευτικά έργα των συλλογών της.
Οπως σημειώνει η Αθηνά Σχινά «Ο ζωγράφος δεν εστιάζει τη δική του προσοχή στα θέματα, αλλά στις παραλειπόμενες λεπτομέρειες. Μέσα από το πλάσιμο, την κίνηση ή τη θέση της φιγούρας, την προοπτική των οριζόντων που εκείνη ανοίγει, ο Μ. Γαΐτης τοποθετεί μεταπλάσεις στοιχείων της δικής μας εποχής, υπαινισσόμενος την τραγικότητα μέσα από μια θεατρική, ειρωνική απόσταση».
Η ζωγράφος Δανάη Δούκα θα μιλήσει τη Δευτέρα (8.15 μμ), στο εργαστήρι του γλύπτη Μιχάλη Κάσση (Τζιροπούλου 15, Νέο Φάληρο), με θέμα «Πώς βλέπουμε ένα έργο τέχνης». Είσοδος ελεύθερη.
Μετά τη Φραγκφούρτη και τη Θεσσαλονίκη, η έκθεση «Αρχιτεκτονική του 20ού αιώνα: Ελλάδα» παρουσιάζεται από τις 24 Φεβρουαρίου στο Παρίσι. Πρόκειται για μια παραγωγή του Ελληνικού Ινστιτούτου Αρχιτεκτονικής και του Γερμανικού Μουσείου Αρχιτεκτονικής. Το Μάιο του 2000, θα παρουσιαστεί στην Αθήνα. Στόχος της έκθεσης είναι η αφήγηση ενός αιώνα ελληνικής αρχιτεκτονικής, από τον εκλεκτικισμό ως τις εκφράσεις της δεκαετίας του '90, με την επιλογή 113 παραδειγματικών έργων, που συνθέτουν την ιστορία του νεότερου κτιριακού πολιτισμού του τόπου.
Από τις εκδηλώσεις που διοργανώνει το Πολιτιστικό Κέντρο Θεσσαλονίκης του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τράπεζας σημειώνουμε: Εκθέσεις φωτογραφίας της Ελληνίδας Χριστίνας Βάζου, του Σουηδού Ουλφ Λόντιν και του Αγγλου Νικ Γουάπλινγκτον (18/2 έως 10/3). Εκθεση με τίτλο «Θεσσαλονίκη 1913 και 1918: Οι πρώτες έγχρωμες φωτογραφίες του αιώνα» (21/3 έως 2/6).