ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 18 Απρίλη 2006
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ ΣΤΗ ΔΡΑΜΑ
Αλλοι τρεις νεκροί στις ράγες...

Εγκληματική αποδεικνύεται η πολιτική των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ και στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών και επικίνδυνη η ολιγωρία τους στην άρση της επικινδυνότητας των ισόπεδων διαβάσεων

Motion Team

Αλλο ένα θανατηφόρο ατύχημα, αυτή τη φορά στη Δράμα, έφερε στην επιφάνεια την εγκληματική πολιτική που χρόνια εφαρμόζουν οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ και στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών. Μια πολιτική που χωρίς ντροπή κοστολογεί την ανθρώπινη ζωή και τη βγάζει φθηνότερη από το κόστος για την υλοποίηση των έργων υποδομής, που χρόνια διεκδικεί ο λαός, ώστε να εξασφαλίσει την προστασία του από τέτοιου είδους ατυχήματα.

Το νέο σιδηροδρομικό δυστύχημα που έγινε το βράδυ της Κυριακής, δύο χιλιόμετρα από το σταθμό τη Δράμας, ανεξάρτητα από το ποιος ευθύνεται για τη σύγκρουση και τον εκτροχιασμό, αναδεικνύει την ανάγκη υπογειοποίησης όλων των ισόπεδων σιδηροδρομικών διαβάσεων ή τη δημιουργία ανισόπεδων οδικών κόμβων. Εργο που η πολιτική ανταγωνιστικότητας και ιδιωτικοποιήσεων του ΟΣΕ δεν προκρίνει...

Αποτέλεσμα του νέου δυστυχήματος, που έγινε όταν φορτηγό αυτοκίνητο προσέκρουσε στη διερχόμενη αμαξοστοιχία «Ιντερσίτι 92» που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Αλεξανδρούπολη, είναι 3 νεκροί - ο οδηγός του φορτηγού και δύο επιβάτες της αμαξοστοιχίας. Από τη σφοδρή σύγκρουση εκτροχιάστηκαν 3 βαγόνια, ενώ τα συντρίμμια του φορτηγού διασκορπίστηκαν σε μεγάλη απόσταση.

Από τους 65 επιβάτες της αμαξοστοιχίας, οι 47 μεταφέρθηκαν για νοσηλεία στα νοσοκομεία Δράμας, Καβάλας και Σερρών. Από αυτούς εξακολουθούν να νοσηλεύονται 11 καθώς και ένας στρατιώτης που μεταφέρθηκε για νοσηλεία στο 424 ΓΣΝ της Θεσσαλονίκης.

Στο σημείο της τραγωδίας βρέθηκαν υπουργοί της κυβέρνησης, διευθυντικά στελέχη του ΟΣΕ, καθώς και κλιμάκιο εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Μεταφορών για να διερευνήσει υποτίθεται τα αίτια του δυστυχήματος, τη στιγμή που ήδη οι αρμόδιοι, όπως φαίνεται μέσα από τις δημόσιες δηλώσεις τους, έχουν βγάλει πόρισμα που απαλλάσσει τον ΟΣΕ από κάθε ευθύνη.

Ενδεικτική είναι η ανακοίνωση του ΟΣΕ, που σημειώνει: «Η ισόπεδη διάβαση που εξασφαλίζεται με ηχοφωτεινά σήματα και δρύφακτα (μπάρες) δεν παρουσίασε βλάβη ή πρόβλημα και λειτούργησε κανονικά κατά τη διέλευση της αμαξοστοιχίας Ιντερσίτι 92 "Θεσσαλονίκη - Αλεξανδρούπολη". Τα δρύφακτα (μπάρες) λειτουργούσαν κανονικά τόσο κατά τη διέλευση της προηγούμενης από αυτή αμαξοστοιχίας, περίπου 15 λεπτά νωρίτερα, όσο και μετά από το ατύχημα. Στη συγκεκριμένη δε Ισόπεδη Διάβαση δεν έχει παρουσιαστεί μηχανική βλάβη τους τελευταίους μήνες. Επίσης, τα σημάδια που υπάρχουν στις ελαστικές πλάκες της Ισόπεδης Διάβασης δείχνουν ότι το φορτηγό προσπάθησε να διασχίσει τη διάβαση κινούμενο στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας».

Αρωγός και ο υπουργός Μεταφορών Μιχ. Λιάπης. Το μόνο που βρήκε να πει είναι πως «στις διαβάσεις, προτεραιότητα πάντα έχει το τρένο» και να σημειώσει πως πρόκειται για... «θέμα κοινωνικής ευθύνης». Για τις τεράστιες πολιτικές ευθύνες που έχουν τόσο η σημερινή της ΝΔ, όσο και η προηγούμενη του ΠΑΣΟΚ, δε βρήκε να πει κανείς κουβέντα. Αυτές προκύπτουν, ωστόσο, από τις καταγγελίες των κατοίκων, σύμφωνα με τις οποίες, την τελευταία 20ετία περισσότεροι από 15 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε ατυχήματα στην ισόπεδη διάβαση.

Χρόνια τώρα κάτοικοι και φορείς, φωνάζουν ότι οι δύο ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις που λειτουργούν στις εξόδους της πόλης προς Καβάλα και Θεσσαλονίκη, αντίστοιχα, πρέπει να γίνουν ανισόπεδες. «Κατ' επανάληψη έχουν εξαγγελθεί ως έργα προτεραιότητας από τις κυβερνήσεις και της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Ομως ούτε τώρα προβλέπεται να γίνουν. Δεν υπάρχει πρόβλεψη ούτε από τη χρηματοδότηση για τη δημιουργία του περιφερειακού δρόμου που σχεδιάζεται για την οδική σύνδεση με το τελωνείο της Εξοχής», καταγγέλλει ο Γιάννης Στεφανίδης, υποψήφιος νομάρχης Δράμας της «Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας».

Οπως σημειώνει ο ίδιος, υπόλογοι στο λαό της περιοχής είναι και όσοι διοίκησαν στη ΝΑ και ΤΑ και δε διεκδίκησαν αποτελεσματικά την υλοποίηση αυτών των έργων.

ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ
Προειδοποιητική αποχή στις 22 Μάη

Μετά τις στάσεις εργασίας των δικαστικών υπαλλήλων, τη «σκυτάλη» των κινητοποιήσεων παίρνουν οι δικηγόροι, ο οποίοι πραγματοποιούν 24ωρη προειδοποιητική αποχή από τα δικαστήρια όλης της χώρας στις 22 Μάη, με απόφαση της Ολομέλειας των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδας, για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στα δικαστήρια.

Σχετικά με τη λεγόμενη κάθαρση στο χώρο της Δικαιοσύνης, η Ολομέλεια των Δικηγορικών Συλλόγων, σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι η «αποπειρώμενη κάθαρση εξαντλείται μέχρι τώρα γύρω από τον Γιοσάκη», ενώ ένα κλίμα φόβου και ανασφάλειας κυριαρχεί μεταξύ των δικαστών, με αποτέλεσμα σε αρκετές περιπτώσεις να επιβάλλονται εξοντωτικές ποινές, χωρίς να υπάρχει κανένας πειθαρχικός έλεγχος. Μπροστά στην κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στο χώρο της Δικαιοσύνης, οι δικηγόροι ζητούν από το υπουργείο Δικαιοσύνης να προχωρήσει σε νομοθετική ρύθμιση για την απομάκρυνση των ανεπαρκών δικαστών.

Στο μεταξύ, τους δικηγόρους απασχόλησε το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί στο Ταμείο Νομικών, μετά την κατάργηση του 10% στις μεταβιβάσεις ακινήτων, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει το Ταμείο με κατάρρευση. Ωστόσο, η Ολομέλεια των Δικηγόρων αποφάσισε το θέμα αυτό να το ξανασυζητήσει στην επόμενη συνεδρίαση, μετά τις συναντήσεις που θα υπάρξουν με τους αρμόδιους παράγοντες.

Οσον αφορά στο προτεινόμενο Συνταγματικό Δικαστήριο με την αναθεώρηση του Συντάγματος, ο δικηγορικός κόσμος είναι αντίθετος με τη δημιουργία του, ενώ η Ολομέλεια των δικηγόρων ζητάει να κλείσει και το στρατόπεδο στη Βάση του Γκουαντάναμο.

Τέλος, σχετικά με τις περιπτώσεις που θα γίνεται αναβολή της δίκης και διακοπή των συνεδριάσεων για σημαντικά αίτια, οι δικηγόροι επανέρχονται σε προηγούμενη απόφαση της 12/11/2005. Ετσι, από τις 15 Μάη θα προχωρούν σε αποχή στις μετά από διακοπή συνεδριάσεις, για υποθέσεις αρμοδιότητας του Μονομελούς και Τριμελούς Πλημμελειοδικείου. Επίσης, σε αποχή θα προχωρούν και πάλι από τις 15 Μάη σε κάθε συνεδρίαση μετά την πρώτη διακοπή, για υποθέσεις αρμοδιότητας Εφετείου σε πλημμελήματα και κακουργήματα.

Οι δικαστικοί υπάλληλοι

Πάνω από 400 είναι οι κενές θέσεις των δικαστικών υπαλλήλων σε όλα τα δικαστήρια και τις υπηρεσίες της Αθήνας, σύμφωνα με το Σύλλογο Δικαστικών Υπαλλήλων Αθήνας (ΣΔΥΑ). Η κατάσταση που επικρατεί στα δικαστήρια, αναφέρει ο ΣΔΥΑ, είναι απαράδεκτη, καθώς υπάρχει έλλειψη προσωπικού και αιθουσών, υποδομής και μηχανοργάνωσης, πολυνομία και γραφειοκρατία. Οι δικαστικοί υπάλληλοι ζητούν κάλυψη των κενών θέσεων στους δικαστικούς υπαλλήλους, την εξασφάλιση με επαρκή κτίρια και υλικοτεχνική υποδομή, αύξηση των αποδοχών κ.λπ.

ΖΑΚΥΝΘΟΣ
Συνεχίζεται η σεισμική δραστηριότητα

Ανήσυχοι παραμένουν οι κάτοικοι της Ζακύνθου, αλλά και της Δυτικής Πελοποννήσου, καθώς συνεχίζεται η έντονη σεισμική δραστηριότητα, από τον ίδιο πάντα εστιακό χώρο, δηλαδή τον υποθαλάσσιο χώρο νότια του νησιού. Η μόνη που παραμένει απαθής είναι η κυβέρνηση, η οποία δεν εξαγγέλλει ούτε στα λόγια ένα πρόγραμμα ουσιαστικής αντισεισμικής θωράκισης της χώρας...

Ειδικότερα, σε λιγότερο από 36 ώρες σημειώθηκαν δύο ακόμη ισχυρές σεισμικές δονήσεις:

  • Η πρώτη, που σημειώθηκε 15 λεπτά μετά τα μεσάνυχτα της Κυριακής, είχε μέγεθος 5,4 Ρίχτερ.
  • Η δεύτερη, που σημειώθηκε χτες λίγο πριν τις 12 το μεσημέρι, είχε μέγεθος 5,2 Ρίχτερ.

Οι σεισμολόγοι παρακολουθούν και αυτοί με ενδιαφέρον την εξέλιξη του φαινομένου, υποστηρίζοντας απλώς ότι και οι δύο αυτοί σεισμοί εντάσσονται στη γενικότερη σεισμική δραστηριότητα που παρατηρείται τις τελευταίες 15 μέρες στην περιοχή.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ