Τρίτη 18 Απρίλη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ ΣΤΗ ΔΡΑΜΑ
Αλλοι τρεις νεκροί στις ράγες...

Εγκληματική αποδεικνύεται η πολιτική των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ και στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών και επικίνδυνη η ολιγωρία τους στην άρση της επικινδυνότητας των ισόπεδων διαβάσεων

Motion Team

Αλλο ένα θανατηφόρο ατύχημα, αυτή τη φορά στη Δράμα, έφερε στην επιφάνεια την εγκληματική πολιτική που χρόνια εφαρμόζουν οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ και στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών. Μια πολιτική που χωρίς ντροπή κοστολογεί την ανθρώπινη ζωή και τη βγάζει φθηνότερη από το κόστος για την υλοποίηση των έργων υποδομής, που χρόνια διεκδικεί ο λαός, ώστε να εξασφαλίσει την προστασία του από τέτοιου είδους ατυχήματα.

Το νέο σιδηροδρομικό δυστύχημα που έγινε το βράδυ της Κυριακής, δύο χιλιόμετρα από το σταθμό τη Δράμας, ανεξάρτητα από το ποιος ευθύνεται για τη σύγκρουση και τον εκτροχιασμό, αναδεικνύει την ανάγκη υπογειοποίησης όλων των ισόπεδων σιδηροδρομικών διαβάσεων ή τη δημιουργία ανισόπεδων οδικών κόμβων. Εργο που η πολιτική ανταγωνιστικότητας και ιδιωτικοποιήσεων του ΟΣΕ δεν προκρίνει...

Αποτέλεσμα του νέου δυστυχήματος, που έγινε όταν φορτηγό αυτοκίνητο προσέκρουσε στη διερχόμενη αμαξοστοιχία «Ιντερσίτι 92» που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Αλεξανδρούπολη, είναι 3 νεκροί - ο οδηγός του φορτηγού και δύο επιβάτες της αμαξοστοιχίας. Από τη σφοδρή σύγκρουση εκτροχιάστηκαν 3 βαγόνια, ενώ τα συντρίμμια του φορτηγού διασκορπίστηκαν σε μεγάλη απόσταση.

Από τους 65 επιβάτες της αμαξοστοιχίας, οι 47 μεταφέρθηκαν για νοσηλεία στα νοσοκομεία Δράμας, Καβάλας και Σερρών. Από αυτούς εξακολουθούν να νοσηλεύονται 11 καθώς και ένας στρατιώτης που μεταφέρθηκε για νοσηλεία στο 424 ΓΣΝ της Θεσσαλονίκης.

Στο σημείο της τραγωδίας βρέθηκαν υπουργοί της κυβέρνησης, διευθυντικά στελέχη του ΟΣΕ, καθώς και κλιμάκιο εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Μεταφορών για να διερευνήσει υποτίθεται τα αίτια του δυστυχήματος, τη στιγμή που ήδη οι αρμόδιοι, όπως φαίνεται μέσα από τις δημόσιες δηλώσεις τους, έχουν βγάλει πόρισμα που απαλλάσσει τον ΟΣΕ από κάθε ευθύνη.

Ενδεικτική είναι η ανακοίνωση του ΟΣΕ, που σημειώνει: «Η ισόπεδη διάβαση που εξασφαλίζεται με ηχοφωτεινά σήματα και δρύφακτα (μπάρες) δεν παρουσίασε βλάβη ή πρόβλημα και λειτούργησε κανονικά κατά τη διέλευση της αμαξοστοιχίας Ιντερσίτι 92 "Θεσσαλονίκη - Αλεξανδρούπολη". Τα δρύφακτα (μπάρες) λειτουργούσαν κανονικά τόσο κατά τη διέλευση της προηγούμενης από αυτή αμαξοστοιχίας, περίπου 15 λεπτά νωρίτερα, όσο και μετά από το ατύχημα. Στη συγκεκριμένη δε Ισόπεδη Διάβαση δεν έχει παρουσιαστεί μηχανική βλάβη τους τελευταίους μήνες. Επίσης, τα σημάδια που υπάρχουν στις ελαστικές πλάκες της Ισόπεδης Διάβασης δείχνουν ότι το φορτηγό προσπάθησε να διασχίσει τη διάβαση κινούμενο στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας».

Αρωγός και ο υπουργός Μεταφορών Μιχ. Λιάπης. Το μόνο που βρήκε να πει είναι πως «στις διαβάσεις, προτεραιότητα πάντα έχει το τρένο» και να σημειώσει πως πρόκειται για... «θέμα κοινωνικής ευθύνης». Για τις τεράστιες πολιτικές ευθύνες που έχουν τόσο η σημερινή της ΝΔ, όσο και η προηγούμενη του ΠΑΣΟΚ, δε βρήκε να πει κανείς κουβέντα. Αυτές προκύπτουν, ωστόσο, από τις καταγγελίες των κατοίκων, σύμφωνα με τις οποίες, την τελευταία 20ετία περισσότεροι από 15 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε ατυχήματα στην ισόπεδη διάβαση.

Χρόνια τώρα κάτοικοι και φορείς, φωνάζουν ότι οι δύο ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις που λειτουργούν στις εξόδους της πόλης προς Καβάλα και Θεσσαλονίκη, αντίστοιχα, πρέπει να γίνουν ανισόπεδες. «Κατ' επανάληψη έχουν εξαγγελθεί ως έργα προτεραιότητας από τις κυβερνήσεις και της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Ομως ούτε τώρα προβλέπεται να γίνουν. Δεν υπάρχει πρόβλεψη ούτε από τη χρηματοδότηση για τη δημιουργία του περιφερειακού δρόμου που σχεδιάζεται για την οδική σύνδεση με το τελωνείο της Εξοχής», καταγγέλλει ο Γιάννης Στεφανίδης, υποψήφιος νομάρχης Δράμας της «Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας».

Οπως σημειώνει ο ίδιος, υπόλογοι στο λαό της περιοχής είναι και όσοι διοίκησαν στη ΝΑ και ΤΑ και δε διεκδίκησαν αποτελεσματικά την υλοποίηση αυτών των έργων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ