Τρίτη 18 Απρίλη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ - ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ 2006
ΚΕΔΚΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Πρόσω ολοταχώς για τα συμφέροντα των εφοπλιστών

Στο συνέδριο που έγινε το περασμένο Σαββατοκύριακο παρουσιάστηκε πρόταση για συμπράξεις δήμων και επιχειρηματιών, με σκοπό τη ...βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των εταιριών

Από τη «σύμπραξη» δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των ακτοπλοϊκών εταιριών, δηλαδή της αύξησης των εφοπλιστικών κερδών, μέχρι τη «σύσταση με πρωτοβουλία του Δημοσίου, ενός εξειδικευμένου οργανισμού παροχής ακτοπλοϊκών υπηρεσιών στις άγονες γραμμές», «χώρεσε» η απόφαση που διαμόρφωσε η Κεντρική Ενωση Δήμων και Κοινοτήτων (ΚΕΔΚΕ), στο συνέδριο που έγινε στις 14 και 15 Απρίλη, στη Σύρο για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.

Η σχετική απόφαση που διαμορφώθηκε με τις ψήφους των «εκλεκτών» των ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΝ, είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτική για την ίδια την ΚΕΔΚΕ, αφού επικυρώνεται και σε συνέδριο η συγκατάθεσή της για τις «συμπράξεις» Δημοσίου με μεγαλοεπιχειρηματίες.

Επιπλέον, μέσα από το συνέδριο, έγινε εμφανής η προσπάθεια αποπροσανατολισμού νησιωτών και ναυτεργατών για το εφιαλτικό τοπίο που ετοιμάζουν σε βάρος τους οι πολιτικοί εκπρόσωποι των εφοπλιστών, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ με συνένοχο τον ΣΥΝ, με την πλήρη εφαρμογή του εκτρωματικού κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης που σημαίνει την εξ ολοκλήρου παράδοση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών στα νύχια του εφοπλιστικού κεφαλαίου.

Μπούσουλας του συνεδρίου ήταν μελέτη που εκπονήθηκε στα μέτρα των εφοπλιστών, από το Ινστιτούτο Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΙΤΑ), με επικεφαλής της επιστημονικής επιτροπής τον Κώστα Χλωμούδη, γνωστό στέλεχος του ΣΥΝ. Περιτυλίγοντας και με ...επιστημονικό περίβλημα την εφοπλιστόδουλη πολιτική, το ΙΤΑ χαρακτηρίζει δεδομένο το ...κοινοτικό περιβάλλον - δηλαδή τον Κοινοτικό Κανονισμό 3577 - και προτείνει για την επίλυση των προβλημάτων της ακτοπλοΐας: «Η Τοπική Αυτοδιοίκηση θα μπορεί να χρησιμοποιεί ακόμη αποτελεσματικότερα τα "εργαλεία" που προσφέρει ο νέος ΔΚΚ ή οι Συμπράξεις Δημόσιου - Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ)».

Αφού επισημαίνει ότι η ...αγορά λειτουργεί σε ολιγοπωλιακές συνθήκες που «οδηγούν σε ατελείς ανταγωνιστικές αγορές»(!) αναφέρει: «Οποια μέτρα πολιτικής ληφθούν για την εξυγίανση της συγκεκριμένης αγοράς θα πρέπει να στοχεύουν στην εισαγωγή ανταγωνιστικών πρακτικών προς όφελος του χρήστη και τον έλεγχο των αντι - ανταγωνιστικών μεθόδων»! Φτάνει στο σημείο να προτείνει μέχρι την κατάργηση του ορίου ηλικίας των πλοίων! Να σημειωθεί στο σημείο αυτό ότι στο κείμενο της απόφασης, αναφέρεται μεν ότι θα πρέπει να διατηρηθεί το όριο ηλικίας, όμως προσθέτει: Οπως αυτό προβλέπεται «μέσα από την κείμενη εθνική αλλά και κοινοτική νομοθεσία», όταν είναι γνωστό ότι η κοινοτική νομοθεσία δεν προβλέπει όρια...

Η μόνη στιγμή που στην αίθουσα ακούστηκε η φωνή των νησιωτών ήταν όταν το λόγο πήρε ο Γιάννης Μανουσογιαννάκης, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και υποψήφιος νομάρχης Πειραιά και οι εκλεγμένοι εκπρόσωποι με τα αγωνιστικά ψηφοδέλτια που υποστήριξε το ΚΚΕ.

Ο Γ. Μανουσογιαννάκης, αφού κατέκρινε την απαράδεκτη μελέτη, τόνισε ότι η πολιτική των ΝΔ και ΠΑΣΟΚ που έχει ιερό και όσιο τα κέρδη των εφοπλιστών δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα, αντίθετα τα οξύνει και τα αναπαράγει. Απηύθυνε κάλεσμα στους νησιώτες να δυναμώσουν και να συντονίσουν την πάλη τους ενάντια σε αυτή την πολιτική και επισήμανε ότι η πρόσφατη μεγάλη απεργία των ναυτεργατών και η δυναμική της που ξεγύμνωσε την κυβέρνηση - η οποία όπως αυτή του ΠΑΣΟΚ επιχείρησε να την ανακόψει με το έσχατο μέτρο της πολιτικής επιστράτευσης - πρέπει να αποτελεί το παράδειγμα.

«Οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες - υπογράμμισε - είναι στρατηγικής σημασίας, συνδέονται με την άμυνα της χώρας, την ανάπτυξη των νησιών και δεν μπορούν να είναι στα χέρια των εφοπλιστών. Πρέπει να είναι λαϊκή περιουσία. Στα πλαίσια της λαϊκής εξουσίας μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά ο Εθνικός Οργανισμός Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, με εργατικό - κοινωνικό έλεγχο, ώστε να οργανωθεί η ακτοπλοΐα προς όφελος των λαϊκών στρωμάτων και των ναυτεργατών».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ