Μετά την απελευθέρωση δημιούργησε το «Θίασο Λεμού», που υπήρξε σημαντικός σταθμός στην καριέρα του. Ανάμεσα στους δημιουργούς που πρωτοεμφάνισε ο θίασός του από το 1947 έως το 1950 ήταν οι συγγραφείς Ι. Καμπανέλλης, Ν. Περγιάλης, Γ. Σταύρου, Σ. Πατατζής, Α. Γαλανός, Κ. Πρετεντέρης, κ.ά., ο μουσουργός Αρ. Κουνάδης, σκηνοθέτες, σκηνογράφοι, ηθοποιοί.
Ο Λεμός έδωσε και παραστάσεις ανοιχτού, χωρίς σκηνή, θεάτρου με μορφή λαϊκού πανηγυριού σε πλατείες και ανοιχτούς χώρους, σε νησιά και πόλεις της Ελλάδας. Η πρώτη παράσταση του είδους δόθηκε στο Αρχαίο Θέατρο Αργους, με τον «Αγαπητικό της βοσκοπούλας» (1952), με τη συνεργασία του νεοσύστατου τότε χορευτικού συγκροτήματος «Λαϊκών χορών και τραγουδιών» της Δόρας Στράτου, που την παρακολούθησαν 8.000 θεατές.
Για τη συνολική προσφορά του στο νεοελληνικό έργο και την ποιοτική θεατρική αποκέντρωση (πρωτοπαρουσίασε 28 νεοελληνικά έργα, κυρίως στο θέατρο «Διονύσια» στην Καλλιθέα) τον τίμησε η Εταιρεία Ελλήνων Θεατρικών Συγγραφέων.
Αργότερα πηγαίνει στις ΗΠΑ, όπου δημιουργεί το «Ελληνικό Θέατρο Αμερικής». Από το 1957 έως το 1967 περιόδευε με παραστάσεις στις Μεσοδυτικές Πολιτείες των ΗΠΑ και στον Καναδά, όπου υπήρχε πλήθος Ελλήνων. Από σκηνής, στη Ν. Υόρκη, στις 21 Απριλίου του 1967, εκφράστηκε κατά της δικτατορίας, με αποτέλεσμα την καταστροφή του θιάσου.
Με τη μεταπολίτευση επιστρέφει στην Ελλάδα και οργανώνει θεατρικό εργαστήρι στην Ηλιούπολη, αποσπώντας το πρώτο βραβείο της πόλεως των Αθηνών, στους πανελλήνιους αγώνες πειραματικού θεάτρου το 1986. Ακολούθησαν διάφορες σκηνοθετικές συνεργασίες του.
Ο Α. Λεμός τα πρώτα μεταπολιτευτικά χρόνια δημοσίευσε στο «Ριζοσπάστη» διάφορα θεατρικού περιεχομένου κείμενά του, ενώ την πλούσια θεατρική του δράση κατέγραψε στο βιβλίο του «Η ουτοπία του Θέσπη» (εκδόσεις Φιλιππότη, 1989).
Προκλητικά η Ανώνυμη Εταιρία «Ελληνικό Φεστιβάλ», τους ζητάει κοντά 12.000 ευρώ για την προγραμματισμένη συναυλία στις 24/6 στο Λυκαβηττό
Μόνο οργή μπορεί να προκαλέσει η χυδαιότητα της εμπορευματοποίησης όταν χτυπάει την πόρτα της απεξάρτησης, την πόρτα χιλιάδων οικογενειών που ματώνουν καθημερινά στον αγώνα «να μείνουν τα παιδιά μας "καθαρά"». Μετά από 13 συνεχόμενες χρονιές που ο Σύλλογος Οικογένειας Θεραπευτικού Προγράμματος «Παρέμβαση» πραγματοποιεί συναυλίες στο Λυκαβηττό, φέτος, το Ελληνικό Φεστιβάλ ζήτησε 11.900 ευρώ, προκειμένου να δώσει το χώρο! Να σημειωθεί ότι πριν μερικά χρόνια ο χώρος δινόταν δωρεάν, ώστε με τα έσοδα να μπορεί ο Σύλλογος να καλύψει λειτουργικές ανάγκες.
«Πλέον είμαστε ΑΕ και όλοι θα αντιμετωπίζονται το ίδιο, σύλλογοι και ιδιώτες», είπε ο Γ. Λούκος, πρόεδρος του Ελληνικού Φεστιβάλ, όταν οι γονείς προσπάθησαν να τον μεταπείσουν! Επιπλέον, ο Σύλλογος ζήτησε από το υπουργείο Πολιτισμού επιχορήγηση κι ακόμη περιμένει απάντηση. Ετσι, η τιτάνια προσπάθεια χιλιάδων νέων, να μείνουν στη ζωή, αντιμετωπίζεται ως άλλη μια εμπορική δραστηριότητα.
Κι όμως, το μήνυμα που έστειλε χτες ο Σύλλογος, παρουσιάζοντας τη συναυλία (Λυκαβηττός, 24/6, 9 μ.μ.) ήταν: «Δε βλέπουμε τη ζωή ως τραγωδία, αλλά ως ευκαιρία για αλλαγή. Η ζωή είναι δική μας»! Είναι «μια συναυλία που έχει σκοπό αφ' ενός την ευαισθητοποίηση των πολιτών στο πρόβλημα της εξάρτησης, και αφ' ετέρου την προβολή και ενίσχυση ενός αγώνα αξιών που δημιουργεί την προϋπόθεση για τη ζωή όλων μας», υπογράμμισε η Ελενα Μάρκου, αντιπρόεδρος του Συλλόγου.
Το δικό τους λιθαράκι σ' αυτή την προσπάθεια βάζουν καλλιτέχνες όπως ο Φίλιππος Πλιάτσικας, ο Μανώλης Φάμελλος, οι ΟΝΑΡ, η Ευσταθία, ο Θοδωρής Κοντάκος.
Συνεχίζεται στον πολυχώρο «Απόλλων» στον Πειραιά, η έκθεση έργων από το Μουσείο Στρατή Ελευθεριάδη Teriade της Μυτιλήνης. Για πρώτη φορά παρουσιάζεται εκτός Μυτιλήνης, μεγάλο μέρος της συλλογής του Μουσείου: λιθογραφίες γνωστών Eυρωπαίων καλλιτεχνών (Σαγκάλ, Τζιακομέτι, Ματίς, Μιρό, Πικάσο κ.ά.), καθώς και έργα σημαντικών Ελλήνων ζωγράφων (Θεόφιλου, Τσαρούχη, Καλλιγιάννη κ.ά.). Αύριο (8.30μ.μ.) θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση με θέμα: «Ξενάγηση στο Μουσείο Teriade, εκθέματα και συλλογές - H συμβολή του ιδρυτού του στη διάδοση της μοντέρνας και λαϊκής ζωγραφικής - O ζωγράφος Θεόφιλος» με κεντρικό ομιλητή το διευθυντή του Μουσείου, Κώστα Μανιατόπουλο. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης θα προβληθεί ταινία με θέμα τη ζωή του Θεόφιλου. Διάρκεια έκθεσης έως 18/6.
Νέοι ήχοι και φωνές, διαφορετικοί ρυθμοί και μουσικοί πειραματισμοί δίνουν το στίγμα του διήμερου ελληνικής εναλλακτικής σκηνής, που πραγματοποιείται σήμερα και αύριο, στο Λυκαβηττό, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών. Σήμερα παρουσιάζονται οι «Ρόδες», μια νέα μπάντα με μέλη καταξιωμένους μουσικούς του εγχώριου ροκ και χιπ-χοπ, που στο στίχο αντλεί έμπνευση από την καθημερινότητα, ο Παύλος Παυλίδης (πρώην μέλος των «Ξύλινων Σπαθιών») και B-movies και οι Θεσσαλονικείς «Μίκρο». Αύριο, μείγμα σόουλ, τζαζ και ροκ από τους «Μπλε», ροκ κρητικής απόχρωσης από το Μάνο Πυροβολάκη και τη βιολολύρα του και μια αγκαλιά τραγούδια από τη Δέσποινα Ολυμπίου.
Με τη φράση «η τέχνη οφείλει να επισημαίνει τα κοινά» παρουσίασε το Φεστιβάλ Ecofilms (Ρόδος, 20-25/6) η καλλιτεχνική του διευθύντρια, Λουκία Ρικάκη, κατά τη διάρκεια χτεσινής συνέντευξης Τύπου. Θα προβληθούν 114 ταινίες (οι 40 στο πληροφοριακό τμήμα) από 39 χώρες, καλύπτοντας όλες τις θεματικές ενότητες του φεστιβάλ: Ανθρωπος και περιβάλλον, κοινωνικά κινήματα, «παράπλευρες απώλειες», ποιότητα ζωής, κ.ά.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει αφιερώματα στη Ρόδο και τα Δωδεκάνησα, με σπάνιο οπτικοακουστικό υλικό από ελληνικά αρχεία (1954-1988), στον παλαίμαχο Ελληνα κινηματογραφιστή Γιώτη Παπαθανάση, στην προστασία του περιβάλλοντος και των υδάτινων πόρων (Μεσόγειος, Μεξικό) και έκθεση φωτογραφίας από τους Υγροτόπους της Μεσοποταμίας στο Ιράκ.
Το κεντρικό αφιέρωμα είναι στον 84χρονο Αμερικανό λιθουανικής καταγωγής κινηματογραφιστή Τζόνας Μέκας, ο οποίος θεωρείται ένας εκ των πρωτοπόρων του αμερικανικού ανεξάρτητου κινηματογράφου στις αρχές της δεκαετίας του '50. Για την ιστορία να θυμίσουμε (βλ. «Ρ» 11/2/2006) ότι τους λόγους που τον οδήγησαν να εγκαταλείψει την πατρίδα του στη διάρκεια του πολέμου, τους αναφέρει ο ίδιος σε μακροσκελή συνέντευξη στο διαδικτυακό περιοδικό «Senses of cinema» τον Ιούνη του 2001. Συμμετείχε σε οργανωμένη αντισοβιετική προπαγάνδα και το έσκασε για τη Βιέννη, όπου πιάστηκε από τους ναζί και στάλθηκε σε στρατόπεδο συγκέντρωσης.
Σήμερα ο Μέκας απολαμβάνει όλες τις τιμές από τη Λιθουανία, την ίδια στιγμή που το καθεστώς έχει επιδοθεί σε ένα σύγχρονο «κυνήγι μαγισσών» εναντίον των κομμουνιστών. Το Φεστιβάλ επικεντρώνεται στο έργο του, ωστόσο, αν ισχύει η αρχική φράση της διευθύντριάς του, τότε, αντικειμενικά, αποτελεί και πολιτική επιλογή, πέρα από προθέσεις.
Εκθεση του Φωτογραφικού Τομέα του Πολιτιστικού Ομίλου Φοιτητών του Πανεπιστημίου Αθηνών, εγκαινιάζεται αύριο (8μ.μ.) στο Πολιτιστικό Στέκι του Ανοιχτού Προγράμματος «Διάβαση» (Σταυροπούλου 29, πλατεία Αμερικής). Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 30/6 και θα λειτουργεί Δευτέρα έως Παρασκευή από τις 6.30 το απόγευμα έως τις 9 το βράδυ.