ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 6 Ιούλη 2006
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΖΩΝΗΣ - ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ
Εδιωξαν την τοξική βόμβα από το καρνάγιο

Κάτω από την πίεση των κινητοποιήσεων, το πλοίο με τη λυματολάσπη από την Ψυττάλεια αγκυροβόλησε χτες στη ράδα Πειραιά

Από την πρόσφατη κινητοποίηση εργαζομένων και κατοίκων του Περάματος στο καρνάγιο, όπου βρισκόταν η πλωτή τοξική βόμβα
Από την πρόσφατη κινητοποίηση εργαζομένων και κατοίκων του Περάματος στο καρνάγιο, όπου βρισκόταν η πλωτή τοξική βόμβα
Ο κοινός αγώνας των Περαματιωτών και των εργατοτεχνιτών της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης έδιωξε από την πόρτα τους το καράβι με τους 2.800 τόνους λυματολάσπης από την Ψυττάλεια στα αμπάρια του. Το καράβι βρισκόταν εδώ και τρεις βδομάδες στο καρνάγιο Ατσαλάκη. Με ευθύνη της κυβέρνησης της ΝΔ είχε μεταφερθεί εκεί, βάζοντας σε άμεσο κίνδυνο τη δημόσια υγεία, με σκοπό να γίνουν κάποιες εργασίες, επειδή αποδείχτηκε ότι ήταν ακατάλληλο για τη μεταφορά λυματολάσπης.

Χτες το πρωί το καράβι απομακρύνθηκε και αγκυροβόλησε στη ράδα Πειραιά. Το γεγονός αυτό έρχεται να καταγραφεί ως το πρώτο θετικό αποτέλεσμα του αγώνα που οργάνωσαν, από την πρώτη στιγμή που το καράβι έδεσε στο καρνάγιο, η δημοτική κίνηση «Πέραμα Σύγχρονη Πόλη» με επικεφαλής τον πρώην δήμαρχο Περάματος και σημερινό υποψήφιο Γιάννη Πατσιλινάκο, η «Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία» και τα σωματεία της Ζώνης. Το αποτέλεσμα αυτό έρχεται να δώσει μεγαλύτερη ώθηση στον αγώνα για την απομάκρυνση συνολικά των 250.000 τόνων λυματολάσπης που έχουν κατακλύσει το νησί της Ψυττάλειας, αλλά και για τη σωστή λειτουργία του βιολογικού καθαρισμού με την άμεση κατασκευή του εργοστασίου ξήρανσης.

Φάνηκε ποιοι τάσσονται με ποιους

Ταυτόχρονα, η αγωνιστική κατάκτηση έρχεται να κάνει χειροπιαστό στους εργαζόμενους και στα λαϊκά στρώματα ποιοι είναι με το μέρος τους και ποιοι απέναντι, με τα συμφέροντα των εργολάβων των εφοπλιστών, συνολικά του μεγάλου κεφαλαίου. Ο δήμαρχος της πόλης και εκλεκτός της ΝΔ Γιάννης Λαγουδάκος, παρά το γεγονός ότι έφεραν μέσα στο Πέραμα την πλωτή τοξική βόμβα, δεν εξέφρασε ούτε γραπτή διαμαρτυρία, ενώ ο υποψήφιος του ΠΑΣΟΚ Γιάννης Γλύκας, ακολουθώντας τη «γραμμή» του νομάρχη Πειραιά και στελέχους του ΠΑΣΟΚ Γιάννη Μίχα, «κατήγγειλε» απλώς την ΕΥΔΑΠ. Και οι δύο, όπως και ο Ι. Μίχας, προσπαθούν να καλύψουν τις εγκληματικές ευθύνες των κομμάτων τους για το γεγονός ότι αυτό το έργο αντί να έχει ολοκληρωθεί από το 2001, ώστε να δώσει πνοή σε ολόκληρο το λεκανοπέδιο της Αττικής, κατάντησε σήμερα ωρολογιακή βόμβα για το περιβάλλον και εστία μετάδοσης μολυσματικών ασθενειών, όπως του τυφοειδούς πυρετού, της ηπατίτιδας και του τετάνου.

Επιπλέον δείγμα για το πόσο υπολογίζουν τη ζωή των εργαζομένων στεριάς και θάλασσας αποτελούν οι πληροφορίες ότι όταν το πλοίο αγκυροβόλησε στη ράδα, λιμενικές αρχές, «Νηογνώμονας» και κάποιοι «ειδικοί» έβαλαν ναυτεργάτες του πληρώματος, χωρίς κανένα μέτρο προφύλαξης, να κάνουν πρόχειρες εργασίες στα αμπάρια ώστε να καταφέρει το πλοίο να αποπλεύσει! Και αυτό για να μη χάσει κανένα ευρώ ο εργολάβος Γκιλάλης από τη ναύλωση άλλου κατάλληλου πλοίου για να μεταφορτωθεί η λυματολάσπη.

ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Στο έλεος των εφοπλιστικών συμφερόντων

Παρέμβαση του ευρωβουλευτή του ΚΚΕ Γ. Τούσσα στη συζήτηση κανονισμών για την πλήρη απελευθέρωση των θαλάσσιων μεταφορών, που έγινε στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου

Την πρόθεση των μονοπωλιακών επιχειρήσεων για τον πλήρη έλεγχο του πιο κερδοφόρου τομέα των θαλάσσιων μεταφορών αποκάλυψε ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, Γιώργος Τούσσας, με παρέμβασή του στην Ολομέλεια του ΕΚ, στο πλαίσιο της συζήτησης σχετικά με την πρόταση για την κατάργηση του κανονισμού 4056/86 και την τροποποίηση του κανονισμού 1/2003 (αφορά στην κατάργηση του καμποτάζ).

Με τον 4056/86, στο πλαίσιο της Κοινής Ναυτιλιακής Πολιτικής της ΕΕ καθιερώθηκαν οι λεγόμενες «ναυτιλιακές διασκέψεις» («Maritime Conferences»), οι οποίες διαμορφώθηκαν σαν μια μορφή ένωσης των ναυτιλιακών εταιριών πλοίων Τακτικών Γραμμών - «liners» - με σκοπό να ελέγξουν το στρατηγικό - κερδοφόρο τομέα, το «φιλέτο» των θαλάσσιων μεταφορών. Οι ναυτιλιακές διασκέψεις, στις οποίες συμμετείχαν μόνο οι ήδη ισχυρές εταιρείες του κλάδου και δεν μπορούσαν να συμμετέχουν μικρότερες ή νέες εταιρείες, ρυθμίζουν τις γραμμές των κυκλικών ταξιδιών των πλοίων - λιμάνια προσέγγισης, τον αριθμό των διαθέσιμων για κάθε γραμμή πλοίων και το ύψος τον ναύλων.

Προσαρμογή στις ανάγκες του κεφαλαίου

Σήμερα η συγκέντρωση και συγκεντροποίηση του κεφαλαίου στο συγκεκριμένο τομέα έχει προχωρήσει σε τέτοιο βαθμό που ουσιαστικά ελάχιστες εταιρείες ελέγχουν τις μεταφορές των Τακτικών Γραμμών. Χαρακτηριστικά, μια ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ευρωπαϊκών συμφερόντων διαχειρίζεται 550 πλοία και αντίστοιχα μια άλλη ασιατική 112 πλοία. Κατά συνέπεια, οι ίδιοι επιχειρηματικοί όμιλοι και οι πολιτικοί τους εκπρόσωποι ζητάνε την κατάργηση των ναυτιλιακών διασκέψεων του κανονισμού 4056/86 και σε αυτό συμφωνεί και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Είναι προφανής ο στόχος της νέας νομοθετικής πρωτοβουλίας: ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, διεύρυνση των προκλητικών προνομίων των ευρωενωσιακών μονοπωλιακών επιχειρηματικών ομίλων που δραστηριοποιούνται στις θαλάσσιες μεταφορές - ανεξέλεγκτη δράση - για την αύξηση των κερδών τους.

Κατηγορηματικά αντίθετο το ΚΚΕ

«Δε συμφωνούμε να ενταχθούν οι ενδομεταφορές στους κανόνες ανταγωνισμού, όπως δε συμφωνούμε με τους κανονισμούς 4056/86 και 3577/92» σημείωσε στην παρέμβασή του ο Γ. Τούσσας, ενώ ως προς την άρση του καμποτάζ τόνισε:

«Ηδη η εφαρμογή του αντιλαϊκού κανονισμού 3577/92 της ΕΕ επέφερε ισχυρό πλήγμα στις θαλάσσιες μεταφορές και προκάλεσε σοβαρά προβλήματα στους εργαζομένους, στους επιβάτες και στους κατοίκους των νησιών. Η διατήρηση της εξαίρεσης των θαλάσσιων μεταφορών που εκτελούνται αποκλειστικά μεταξύ των λιμένων του ίδιου κράτους - μέλους από την εφαρμογή των κανόνων του ανταγωνισμού, έχει στρατηγική σημασία για την οικονομική ανάπτυξη, την κοινωνική συνοχή και την εθνική άμυνα των χωρών. Είναι ανάγκη να καταργηθεί ο αντιλαϊκός κανονισμός 3577/92 της ΕΕ για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Οι θαλάσσιες μεταφορές είναι κοινωνική ανάγκη και αυτό δεν μπορεί να ικανοποιηθεί στο πλαίσιο της αντιλαϊκής πολιτικής - του ανταγωνισμού. Δεν μπορεί να ικανοποιηθεί αυτή η κοινωνική ανάγκη όσο τα πλοία παραμένουν στα χέρια των εφοπλιστών».

Στην ψηφοφορία που ακολούθησε, το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα, οι Σοσιαλδημοκράτες και οι Φιλελεύθεροι με τη συμμετοχή των ευρωβουλευτών της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ υπερψήφισαν την πρόταση της ΕΕ για την κατάργηση του καμποτάζ στις ενδομεταφορές και του κανονισμού 4056/86 για τις ναυτιλιακές διασκέψεις. Η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ καταψήφισε το σχετικό κανονισμό.

Προνόμια με πρωθυπουργική βούλα

Προνόμια και «ζεστό» χρήμα αξίωσε ο μεγαλοεφοπλιστής Στέλιος Χατζηιωάννου, σε χτεσινή συνάντησή του με τον πρωθυπουργό στο Μέγαρο Μαξίμου, προκειμένου να κατασκευάσει δύο κρουαζιερόπλοια στα ναυπηγεία Ελευσίνας και σε αυτό στο Νεώριο της Σύρου - και τα δύο έχουν ξεπουληθεί στο Ν. Ταβουλάρη από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ - και να τα δρομολογήσει στις Κυκλάδες. Για το ίδιο θέμα είχε προηγηθεί συνάντηση του εφοπλιστή με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και δημάρχους της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ των Κυκλάδων, οι οποίοι είχαν συμφωνήσει στην «πριμοδότηση» του εφοπλιστή προκειμένου να... συμβάλει στην τουριστική ανάπτυξη των νησιών!

Ο υπουργός είχε υποσχεθεί μέτρα ανάλογα με αυτά που είχαν δοθεί υπέρ του εφοπλιστή Λοΐζου, δηλαδή να μην καταβάλει τις ασφαλιστικές εισφορές στο ΝΑΤ, δραστική μείωση των οργανικών συνθέσεων και ναυτολόγηση ναυτεργατών χωρίς συγκροτημένα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, όπως προβλέπεται από το νομοθετικό έκτρωμα των εγκριτικών πράξεων. Ωστόσο, ο Χατζηιωάννου απευθύνθηκε και στον πρωθυπουργό προκειμένου να εξασφαλίσει και χρήμα από τις τσέπες των εργαζομένων για την κατασκευή των πλοίων.

Στο μεταξύ, χτες, μετά από πλειστηριασμό παραδόθηκε η πολύπαθη Δωδεκανησιακή Ανώνυμη Εταιρία (ΔΑΝΕ) στον Περικλή Παναγόπουλο, πρόεδρο της «Αττικα», μεγαλομέτοχο της «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ» και των «Μινωικών Γραμμών». Ο εφοπλιστής παρέλαβε τρία ακτοπλοϊκά πλοία και ακίνητα έναντι 19,7 εκατομμυρίων ευρώ. Να σημειωθεί ότι το ένα από τα τρία πλοία, το «ΔΙΑΓΟΡΑΣ» πριν από τρία χρόνια είχε εκτιμηθεί 17 με 18 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τα άλλα δύο μόνο ως σκραπ (παλιοσίδερα) πάνω από 2 εκατομμύρια ευρώ...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ