Πέμπτη 6 Ιούλη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Στο έλεος των εφοπλιστικών συμφερόντων

Παρέμβαση του ευρωβουλευτή του ΚΚΕ Γ. Τούσσα στη συζήτηση κανονισμών για την πλήρη απελευθέρωση των θαλάσσιων μεταφορών, που έγινε στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου

Την πρόθεση των μονοπωλιακών επιχειρήσεων για τον πλήρη έλεγχο του πιο κερδοφόρου τομέα των θαλάσσιων μεταφορών αποκάλυψε ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, Γιώργος Τούσσας, με παρέμβασή του στην Ολομέλεια του ΕΚ, στο πλαίσιο της συζήτησης σχετικά με την πρόταση για την κατάργηση του κανονισμού 4056/86 και την τροποποίηση του κανονισμού 1/2003 (αφορά στην κατάργηση του καμποτάζ).

Με τον 4056/86, στο πλαίσιο της Κοινής Ναυτιλιακής Πολιτικής της ΕΕ καθιερώθηκαν οι λεγόμενες «ναυτιλιακές διασκέψεις» («Maritime Conferences»), οι οποίες διαμορφώθηκαν σαν μια μορφή ένωσης των ναυτιλιακών εταιριών πλοίων Τακτικών Γραμμών - «liners» - με σκοπό να ελέγξουν το στρατηγικό - κερδοφόρο τομέα, το «φιλέτο» των θαλάσσιων μεταφορών. Οι ναυτιλιακές διασκέψεις, στις οποίες συμμετείχαν μόνο οι ήδη ισχυρές εταιρείες του κλάδου και δεν μπορούσαν να συμμετέχουν μικρότερες ή νέες εταιρείες, ρυθμίζουν τις γραμμές των κυκλικών ταξιδιών των πλοίων - λιμάνια προσέγγισης, τον αριθμό των διαθέσιμων για κάθε γραμμή πλοίων και το ύψος τον ναύλων.

Προσαρμογή στις ανάγκες του κεφαλαίου

Σήμερα η συγκέντρωση και συγκεντροποίηση του κεφαλαίου στο συγκεκριμένο τομέα έχει προχωρήσει σε τέτοιο βαθμό που ουσιαστικά ελάχιστες εταιρείες ελέγχουν τις μεταφορές των Τακτικών Γραμμών. Χαρακτηριστικά, μια ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ευρωπαϊκών συμφερόντων διαχειρίζεται 550 πλοία και αντίστοιχα μια άλλη ασιατική 112 πλοία. Κατά συνέπεια, οι ίδιοι επιχειρηματικοί όμιλοι και οι πολιτικοί τους εκπρόσωποι ζητάνε την κατάργηση των ναυτιλιακών διασκέψεων του κανονισμού 4056/86 και σε αυτό συμφωνεί και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Είναι προφανής ο στόχος της νέας νομοθετικής πρωτοβουλίας: ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, διεύρυνση των προκλητικών προνομίων των ευρωενωσιακών μονοπωλιακών επιχειρηματικών ομίλων που δραστηριοποιούνται στις θαλάσσιες μεταφορές - ανεξέλεγκτη δράση - για την αύξηση των κερδών τους.

Κατηγορηματικά αντίθετο το ΚΚΕ

«Δε συμφωνούμε να ενταχθούν οι ενδομεταφορές στους κανόνες ανταγωνισμού, όπως δε συμφωνούμε με τους κανονισμούς 4056/86 και 3577/92» σημείωσε στην παρέμβασή του ο Γ. Τούσσας, ενώ ως προς την άρση του καμποτάζ τόνισε:

«Ηδη η εφαρμογή του αντιλαϊκού κανονισμού 3577/92 της ΕΕ επέφερε ισχυρό πλήγμα στις θαλάσσιες μεταφορές και προκάλεσε σοβαρά προβλήματα στους εργαζομένους, στους επιβάτες και στους κατοίκους των νησιών. Η διατήρηση της εξαίρεσης των θαλάσσιων μεταφορών που εκτελούνται αποκλειστικά μεταξύ των λιμένων του ίδιου κράτους - μέλους από την εφαρμογή των κανόνων του ανταγωνισμού, έχει στρατηγική σημασία για την οικονομική ανάπτυξη, την κοινωνική συνοχή και την εθνική άμυνα των χωρών. Είναι ανάγκη να καταργηθεί ο αντιλαϊκός κανονισμός 3577/92 της ΕΕ για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Οι θαλάσσιες μεταφορές είναι κοινωνική ανάγκη και αυτό δεν μπορεί να ικανοποιηθεί στο πλαίσιο της αντιλαϊκής πολιτικής - του ανταγωνισμού. Δεν μπορεί να ικανοποιηθεί αυτή η κοινωνική ανάγκη όσο τα πλοία παραμένουν στα χέρια των εφοπλιστών».

Στην ψηφοφορία που ακολούθησε, το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα, οι Σοσιαλδημοκράτες και οι Φιλελεύθεροι με τη συμμετοχή των ευρωβουλευτών της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ υπερψήφισαν την πρόταση της ΕΕ για την κατάργηση του καμποτάζ στις ενδομεταφορές και του κανονισμού 4056/86 για τις ναυτιλιακές διασκέψεις. Η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ καταψήφισε το σχετικό κανονισμό.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ