ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 11 Ιούλη 2006
Σελ. /28
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Ο «νόμος Αρσένη» στη νιοστή!

Διαρκή ταξικά φίλτρα για την αποβολή της μεγάλης μάζας των παιδιών της εργατικής τάξης εκτός εκπαίδευσης, εισηγείται το ΕΣΥΠ

Eurokinissi

Διαρκή ταξικά φίλτρα για την αποβολή της μεγάλης μάζας των παιδιών της εργατικής τάξης εκτός εκπαίδευσης, εισηγείται το ΕΣΥΠ
Δεν πρόλαβε καλά καλά να στεγνώσει το μελάνι από τις άκρως αντιδραστικές προτάσεις του λεγόμενου Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ) για το νέο νόμο - πλαίσιο της ανώτατης εκπαίδευσης και ένα νέο συνολικό πακέτο προτάσεων, αυτή τη φορά για το Γυμνάσιο και το Λύκειο, είδε το φως της δημοσιότητας ...διαρρέοντας την περασμένη Κυριακή στην εφημερίδα «Το ΒΗΜΑ».

Το πνεύμα αυτών των προτάσεων (που ο πρόεδρος του ΕΣΥΠ Θ. Βερέμης, με δήλωσή του, τις επιβεβαίωσε, διευκρινίζοντας ότι δεν έχουν συζητηθεί ακόμα στο Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και δεν έχουν κατατεθεί επίσημα στο υπουργείο) είναι: Πλήρης ταξική διαφοροποίηση των σχολείων και των μαθητών, ολοκληρωμένη μόρφωση για λίγους και τσαλαβούτημα σε φανταχτερές, αλλά ανούσιες δραστηριότητες και δεξιότητες για τους πολλούς! Ακόμα, προτείνεται ένα εξεταστικό σύστημα, που θα φροντίζει να βάζει αλλεπάλληλα ταξικά φίλτρα σε κάθε τάξη του Λυκείου, τέτοια ώστε να σπρώχνονται οι μαθητές με πολύ ταχύτερους ρυθμούς στην απαξιωμένη κατάρτιση. Για τους «παλιούς» μπορούμε να πούμε ότι πρόκειται για το «νόμο Αρσένη» εις τη νιοστή!

Οι προτάσεις που διέρρευσαν υπαγορεύουν το σπάσιμο του αναλυτικού προγράμματος του σχολείου σε τρία μέρη, από τα οποία τα δυο θα ορίζονται από το υπουργείο Παιδείας (δηλαδή, θα είναι «κοινά» για όλα τα σχολεία και τους μαθητές) και το υπόλοιπο θα καθορίζεται από κάθε σχολείο «ανάλογα με τις προτεραιότητές του»! Δηλαδή, ένα μεγάλο μέρος του προγράμματος εκπαίδευσης θα έχει διαφοροποιήσεις από σχολείο σε σχολείο, αλλά και εντός της κάθε σχολικής μονάδας από τάξη σε τάξη και από μαθητή σε μαθητή. Αυτό, όμως, σημαίνει ότι καταρρίπτονται ακόμα και τα ελάχιστα εχέγγυα για ισοτιμία στη μόρφωση των παιδιών, αφού άλλα θα μαθαίνει το παιδί της Εκάλης και άλλα το παιδί των Πατησίων.

Βέβαια, αυτό δεν είναι κάτι εντελώς καινούριο, αφού με την «ευέλικτη ζώνη» ήδη εφαρμόζεται το διαφοροποιημένο πρόγραμμα ανά τάξη, ενώ με τα νέα σχολικά βιβλία που θα κυκλοφορήσουν από Σεπτέμβρη προτείνεται στους καθηγητές και τους δασκάλους σε κάποια μαθήματα, να διαχωρίζουν τους μαθητές σε ομάδες εργασίας ανάλογα με τις «δυνατότητές τους». Παράλληλα, καλλιεργείται ήδη το πνεύμα της «διαθεματικής προσέγγισης», δηλαδή όχι της δομημένης και ολοκληρωμένης προσέγγισης ενός μαθήματος, αλλά της αποσπασματικότητας, από την οποία δε δομείται ούτε συμπέρασμα, ούτε προσωπικότητα.

Παράλληλα, προτείνονται εξετάσεις «διαγνωστικού» χαρακτήρα στην Α' Λυκείου, ώστε όσοι φαίνεται από νωρίς ότι υστερούν κοινωνικά και οικονομικά να διώχνονται στις Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑΣ), δηλαδή εκτός εκπαιδευτικού συστήματος. Οι ταξικοί φραγμοί θα συνεχίζονται στη Β' και τη Γ' Λυκείου, προκειμένου να αποθαρρύνουν όλο και περισσότερους μαθητές από το να συνεχίσουν στο Λύκειο, με τη μορφή περιφερειακών εξετάσεων. Ουσιαστικά, προτείνεται η κατάργηση ή η εκμηδένιση των ενδοσχολικών εξετάσεων (όπου μπορεί πολύ καλύτερα να μετρηθεί η απόδοση και η πρόοδος ενός μαθητή), προς όφελος των συνεχών διαγνωστικών τεστ κατάταξης, έτσι ώστε σταδιακά κάθε χρόνο ένας όλο και μεγαλύτερος αριθμός μαθητών να αποθαρρύνεται από τη συνέχιση της εκπαίδευσης.

ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ
Απόπειρα συκοφάντησης του σπουδαστικού κινήματος

«Βούτυρο στο ψωμί» της κυβέρνησης και άλλοθι στα σενάρια για περιορισμό και κατάργηση του ασύλου, δίνει το Συμβούλιο του ΤΕΙ Αθήνας, με ανακοίνωσή του.

Αναφέρει ότι έγιναν ζημιές στο Ιδρυμα κατά τη διάρκεια των κινητοποιήσεων των σπουδαστών. Και σπεύδει να σημειώσει ότι δε στρέφεται συνολικά ενάντια στο σπουδαστικό κίνημα (παρόλο που από την αρχή είχε σταθεί ενάντια στους αγώνες), αλλά «εναντίον μιας μερίδας σπουδαστών».

Ωστόσο, αποδίδει ευθύνες στις «επίσημες παρατάξεις», που «δε φρόντισαν να περιφρουρήσουν την ασφάλεια των χώρων», φωτογραφίζοντας, ουσιαστικά, την ΠΚΣ που πρωτοστάτησε στους αγώνες. Ακόμα, παίζει το παιχνίδι του περιορισμού του ασύλου, δηλώνοντας αποφασισμένη να κάνει «χρήση κάθε νόμιμου μέσου που θα διασφαλίζει το ΤΕΙ Αθήνας από παρόμοιες ενέργειες στο μέλλον».

Οπως και αν έχει, η αλήθεια είναι ότι οι όποιες «φθορές» επικαλείται η Διοίκηση δεν έχουν καμία σχέση με τους αγώνες και το σπουδαστικό κίνημα (κάποιες είχαν γίνει πριν καν ξεκινήσουν οι κινητοποιήσεις!). Η ΚΝΕ και η ΠΚΣ, που πρωτοστάτησαν στον αγώνα των σπουδαστών, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο, ώστε να είναι περιφρουρημένες οι κινητοποιήσεις. Αλλωστε, δεν είναι τυχαίο ότι οι χώροι που επικαλείται η διοίκηση δεν ήταν χώροι συγκέντρωσης των σπουδαστών στη διάρκεια των κινητοποιήσεων και εμφανίστηκαν γεμάτοι με συνθήματα ενάντια στο ΚΚΕ και στην ΚΝΕ, γεγονός που αποδεικνύει ότι αυτά που επικαλείται η διοίκηση δεν έχουν καμία σχέση με αυτούς που αγωνίζονται...

Σκανδαλώδης πριμοδότηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης

Σε σκανδαλώδη πριμοδότηση και ξεδιάντροπη στήριξη της ιδιωτικής εκπαίδευσης προχώρησε η κυβέρνηση της ΝΔ με τροπολογία που συμπεριλήφθηκε στον πρόσφατο νόμο «Οργάνωση και Λειτουργία της δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις». Συγκεκριμένα, το υπουργείο Παιδείας έκανε δεκτή τροπολογία τριών βουλευτών της ΝΔ που υπαγόρευε: «Εκπαιδευτικοί που έχουν προσληφθεί και υπηρετούν σε ιδιωτικό σχολείο για πλήρες ωράριο διδασκαλίας, δεν προσλαμβάνονται κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους ως προσωρινοί αναπληρωτές, ή, ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί στη δημόσια εκπαίδευση». Στην εισηγητική της έκθεση η τροπολογία υποστηρίζεται ότι κατατίθεται για ν' αποφευχθεί η «διατάραξη της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου» (του ιδιωτικού σχολείου εννοεί - το δημόσιο «δικαιούται» να ψάχνει καθηγητές στη μέση της χρονιάς).

Η κυβέρνηση λοιπόν, καταστρατηγώντας και εργασιακά δικαιώματα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών αφού τους απαγορεύει να δουλέψουν αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι στο δημόσιο σχολείο (!), επιβάλλει διά νόμου την «ομαλή» λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων σε βάρος των δημόσιων. Αυτό αποκαλύπτεται καθαρότερα από την προσθήκη που έκανε στην τροπολογία ο ίδιος ο υφυπουργός Παιδείας.

Γιατί όχι μόνο συμφώνησε ο υφυπουργός Γ. Καλός με την ξεδιάντροπη τροπολογία των κυβερνητικών βουλευτών, αλλά την έκανε ακόμη πιο προκλητική, αφού τη συμπλήρωσε με τη φράση: «Να μοριοδοτείται ο εκπαιδευτικός σαν να δούλευε σε δημόσιο σχολείο»! Δηλαδή ο εκπαιδευτικός δεν επιτρέπεται να φεύγει από το ιδιωτικό σχολείο για να καλύψει κενά σε δημόσιο, όμως ταυτόχρονα μοριοδοτείται η υπηρεσία του, σαν να εργαζόταν στο δημόσιο σχολείο του Εβρου ή της Ικαρίας. Με τέτοιες πονηρές «ρυθμισούλες» οι ιδιώτες κερδοσκόποι έχουν «και την πίτα ολόκληρη και το σκύλο χορτάτο».

Το μόνο που λείπει, και δεν αποκλείεται στο μέλλον, είναι να ζητήσουν οι ιδιοκτήτες να μισθοδοτεί το ΥΠΕΠΘ τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται στα ιδιωτικά σχολεία, να πληρώνει τα δίδακτρα των μαθητών τους, τα προγράμματα, τα βιβλία κ.ά. τέτοιες ρυθμίσεις... Να πώς το ίδιο το κράτος, η κυβερνητική πολιτική της ΝΔ, όπως και η προηγούμενη του ΠΑΣΟΚ, βρίσκει χίλιους δυο τρόπους για να στηρίξει την ιδιωτική εμπορευματοποιημένη εκπαίδευση, όποιο κι αν είναι το κόστος για τη δημόσια Παιδεία και τους λειτουργούς της.

Η κυβέρνηση φέρει σοβαρή ευθύνη. Η μεροληπτική αυτή ρύθμιση, αποτελεί πρόκληση για τον εκπαιδευτικό και το δημόσιο σχολείο, και πρέπει αμέσως, το δίχως άλλο, να καταργηθεί!


Σάββας ΣΑΒΒΑ
Μέλος του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ

ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Βλέπουν τους φοιτητές ως πελάτες

«Οι δήμαρχοι της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΝ, με επικεφαλής τον κ. Κουκουλόπουλο, επιβεβαίωσαν και πάλι ότι αντιμετωπίζουν τους φοιτητές και τους σπουδαστές ως... πελάτες!» επισημαίνει σε ανακοίνωση η Κομματική Οργάνωση Δυτικής Μακεδονίας του ΚΚΕ, σχολιάζοντας τη στάση της ΚΕΔΚΕ για τη βάση εισαγωγής σε ΑΕΙ, ΤΕΙ με τις υποτιθέμενες - σύμφωνα με την ΚΕΔΚΕ - επιπτώσεις στην οικονομική ανάπτυξη της Περιφέρειας.

«Στην τσέπη των φτωχών και μεσαίων λαϊκών οικογενειών "βλέπει" την περιφερειακή ανάπτυξη της χώρας η ΚΕΔΚΕ» σημειώνει η ΚΟ, σχολιάζοντας ότι «η ανάπτυξη που υπερασπίζεται η ηγεσία της ΚΕΔΚΕ είναι η τουριστικού χαρακτήρα "ανάπτυξη" της ενοικίασης διαμερισμάτων και δωματίων και της τόνωσης της κατανάλωσης της τοπικής αγοράς κυρίως στον τομέα της σίτισης και της διασκέδασης» και πως για αυτό το λόγο η ΚΕΔΚΕ δε συντάσσεται με τα αιτήματα του φοιτητικού και σπουδαστικού κινήματος.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ