ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 9 Ιούλη 2006
Σελ. /32
ΚΕΝΗ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΠΑΣΟΚ - ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
Ολομέτωπη επίθεση στα ναυτεργατικά δικαιώματα

Στόχος η ακόμα μεγαλύτερη κερδοφορία των εφοπλιστών, σε βάρος των εργατών της θάλασσας, των νησιωτών, συνολικά των εργαζόμενων

Υπερεντατικοποίηση της δουλιάς και άθλιες συνθήκες είναι το καθεστώς που επικρατεί κάτω από τη βιτρίνα των πλοίων
Υπερεντατικοποίηση της δουλιάς και άθλιες συνθήκες είναι το καθεστώς που επικρατεί κάτω από τη βιτρίνα των πλοίων
Μία ενορχηστρωμένη βάρβαρη επίθεση σε βάρος κάθε κατάκτησης που τους έχει απομείνει όρθια, καλούνται να αντιμετωπίσουν οι ναυτεργάτες, οι οποίοι παραμένουν ακόμα κάτω από το καθεστώς της κατάπτυστης πολιτικής επιστράτευσης! Η ένταση της επιθετικότητας του εφοπλιστικού κεφαλαίου, που είναι σε πλήρη εξέλιξη, έχει υπόβαθρο την πολιτική της «ανταγωνιστικότητας» της κυβέρνησης της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και συνολικά των πολιτικών κομμάτων του ευρωμονόδρομου και τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης, οι οποίες προβλέπουν την πλήρη απελευθέρωση της εφοπλιστικής ασυδοσίας για την αύξηση του κέρδους. Ορισμένοι από τους κρίκους της αλυσίδας αυτού του σχεδίου είναι οι εξής:

  • Ελλιπέστατες οργανικές συνθέσεις και κουρέλιασμα ακόμα και αυτής της υποτυπώδους νομοθεσίας, εργασία μέχρι εξάντλησης, κατάφωρη παραβίαση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, ναυτολόγηση ναυτεργατών με καθεστώς «μαύρης εργασίας» χωρίς συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.
  • Επιχείρηση για πέταμα στη στεριά συνολικά των πληρωμάτων με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα και αντικατάστασή τους με πληρώματα «τριτοκοσμικά». Διαγραφή των ανέργων ακόμα και από τις λίστες της ανεργίας, μέσω της ίδρυσης του «Ινστιτούτου Ναυτικής Κατάρτισης Ανώνυμη Εταιρία» και του Οργανισμού Απασχόλησης Ελλήνων Ναυτικών, που προωθούνται διευρύνοντας και ουσιαστικά «νομιμοποιώντας» ταυτόχρονα το παρασιτικό δουλεμπορικό κύκλωμα, το οποίο λυμαίνεται την αγορά εργασίας των ναυτεργατών, αλλά και των εργαζομένων της στεριάς.
  • Ραγδαία υποβάθμιση της Ναυτικής Εκπαίδευσης και Μετεκπαίδευσης και παράδοσής της στους ιδιώτες, για την ανακοπή της αναπαραγωγής, αλλά και συντήρησης ναυτεργατικού δυναμικού εφοδιασμένου με πτυχία που να έχουν αξία και να «απαιτούν» δικαιώματα μέσα στα καράβια. Η έφοδος σε βάρος της Ναυτικής Εκπαίδευσης σηματοδοτείται από την εκφυλιστική εικόνα που παρουσιάζουν οι Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού και το Κέντρο Επανακατάρτισης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού, αλλά και από τη «σφαγή» που συντελείται στις εξεταστικές περιόδους καθώς καταφέρνει να αποφοιτήσει ένας ελάχιστος αριθμός από τους εισακτέους!
  • Απανωτά χτυπήματα στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ) και τα άλλα ασφαλιστικά ταμεία των ναυτεργατών, τα οποία απειλούνται με κατάρρευση, με ό,τι αυτό σημαίνει συνολικά για τα κοινωνικοασφαλιστικά δικαιώματα των ναυτεργατών.
Κέρδη και μόνο κέρδη

Το δίκιο του μεγαλειώδους αγώνα των ναυτεργατών κατά την πρόσφατη απεργία επιβεβαιώνουν τα στοιχεία που συγκέντρωσαν τα ταξικά σωματεία
Το δίκιο του μεγαλειώδους αγώνα των ναυτεργατών κατά την πρόσφατη απεργία επιβεβαιώνουν τα στοιχεία που συγκέντρωσαν τα ταξικά σωματεία
Ολα τα παραπάνω έχουν κοινό παρονομαστή τη συνεχή αύξηση των κερδών των εφοπλιστών.

Κραυγαλέα υπόθεση του καθεστώτος της ασυδοσίας που εξασφαλίζει στους εφοπλιστές αυτή την πολιτική, αποτελεί η απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, που εκτός των άλλων είναι θέμα επιβίωσης για τους εργαζόμενους, τα λαϊκά στρώματα των νησιών, τους μικρομεσαίους και αυτοαπασχολούμενους. Η διαδικασία της απελευθέρωσης έχει αρχίσει με βάση τον κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και συνεχίζει σήμερα η κυβέρνηση της ΝΔ, επεκτείνοντάς την και στις πορθμειακές γραμμές. Η εκτίναξη των τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων σε δυσθεώρητα ύψη, που επιβεβαιώνεται και από τα ίδια τα κυβερνητικά στοιχεία, είναι μία από τις οδυνηρές συνέπειες της απελευθέρωσης σε βάρος των εργατικών λαϊκών οικογενειών για να γεμίζει το χρηματοκιβώτιο των εφοπλιστών.

Ακολουθούν η πλήρης απορύθμιση συνολικά των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, ενώ σε ό,τι αφορά τους ναυτεργάτες των ακτοπλοϊκών πλοίων, σύμφωνα με όλα τα παραπάνω, στρώνεται με ραγδαίους ρυθμούς το έδαφος για να πεταχτούν στην ανεργία και μάλιστα με... πιστοποιητικό από το «Ινστιτούτο Ναυτικής Κατάρτισης»...

Επιπλέον, η κυβέρνηση, αφού... απελευθέρωσε τους εφοπλιστές, έρχεται τώρα να τους δώσει κίνητρα για να δρομολογήσουν πλοία στις λεγόμενες «άγονες» γραμμές. Με τα χρήματα των φορολογουμένων, φυσικά, δηλαδή των εργαζομένων, θα τους κατασκευάσει καταρχήν 11 πλοία και από πάνω θα συνδιαχειριστούν και τα λιμάνια της χώρας!

Κραυγαλέα προνόμια

Επίσης καραμπινάτη περίπτωση αποτελεί η εφαρμογή του νομοθετικού εκτρώματος των εγκριτικών πράξεων και για λογαριασμό των εφοπλιστών των τουριστικών πλοίων (ισχύει εδώ και δεκαετίες γι' αυτούς των ποντοπόρων) με την ταυτόχρονη κατάργηση των ασφαλιστικών εισφορών τους προς το ΝΑΤ, με αντάλλαγμα να υψώσουν στα πλοία τους την ελληνική σημαία. Ομως το πιο εξωφρενικό της υπόθεσης είναι ότι ο εφοπλιστής Λοΐζος, για το χατίρι του οποίου συντάχθηκε η εκτρωματική αυτή υπουργική απόφαση, στον οποίο ανήκει η πλοιοκτήτρια εταιρεία ΛΟΥΗΣ, κάνει κανονική παρακράτηση από το μισθό των ναυτεργατών του ποσού που αναλογεί στις ασφαλιστικές τους εισφορές. Δηλαδή το βάζει στην τσέπη! Με άλλα λόγια οι ναυτεργάτες τον πληρώνουν και από πάνω! Ανάλογη... ρύθμιση ετοιμάζεται και για τον εφοπλιστή Στ. Χατζηιωάννου και μάλιστα με τη συγκατάθεση των δημάρχων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ των Κυκλάδων, προκειμένου να δρομολογήσει τα κρουαζιερόπλοιά του στο νησιωτικό σύμπλεγμα και έτσι να... συμβάλει στην τουριστική ανάπτυξη των νησιών!


ΚΕΙΜΕΝΑ:
Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ

Αποκαλυπτική η καταγραφή από τα ταξικά σωματεία

Τα στοιχεία που συγκέντρωσαν από ελέγχους η ΠΕΜΕΝ, ο «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και η ΠΕΣ - ΝΑΤ είναι ενδεικτικά της κατάστασης που βιώνουν σήμερα οι ναυτεργάτες στον αγώνα για το μεροκάματο

Τα στοιχεία για την ποδοπάτηση ακόμα και αυτής της ισχνής νομοθεσίας, που αφορά τις οργανικές συνθέσεις και τα ωράρια εργασίας, που έχουν συγκεντρώσει τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία μετά από περιοδείες και ελέγχους στα λιμάνια και βαπόρι το βαπόρι είναι αποκαλυπτικά. Από τους ελέγχους αυτούς προέκυψε ότι το όργιο της αυθαιρεσίας στο οποίο έχουν επιδοθεί οι εφοπλιστές φέρει τη βούλα και των λιμενικών αρχών. Τεράστιο μερίδιο ευθύνης αναλογεί και στη συμβιβασμένη πλειοψηφία ΔΑΚΕ, ΠΑΣΚΕ, ΑΠ της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, η οποία έχει κάνει «ειδικές συμφωνίες» με εφοπλιστές για το παράνομο «πετσόκομμα» των οργανικών συνθέσεων.

Ειδικότερα τα σωματεία Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, Ενωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και η Ενωση Συνταξιούχων - ΝΑΤ (ΠΕΣ - ΝΑΤ) έκαναν έλεγχο στα λιμάνια της Πάτρας, των πορθμείων Ηγουμενίτσας - Κέρκυρας, Ρίου - Αντιρρίου, στα καράβια που εκτελούν τη γραμμή Ηγουμενίτσα - Ιταλία, στα ακτοπλοϊκά πλοία στο λιμάνι του Πειραιά και της Ραφήνας και στα τουριστικά σκάφη αναψυχής που υπάγονται στο ν.2743/99 στη Μαρίνα Ζέας.

Ολα τα έχει ο αντεργατικός μπαχτσές

Σύμφωνα με τα στοιχεία που προέκυψαν:

  • Στην Πάτρα: Με βάση τα δρομολόγια που έχουν καθοριστεί στα πλοία η εντατικοποίηση και τα εξαντλητικά ωράρια έχουν χτυπήσει κόκκινο. Ο εφοπλιστής Αγούδημος καθυστερεί την καταβολή των δεδουλευμένων στο επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «ΜΙΛΕΝΑ», αρνείται να δώσει όλα όσα προβλέπει η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, ενώ οι χώροι ενδιαίτησης του πληρώματος είναι ακατάλληλοι και επικίνδυνοι, καθώς οι καμπίνες είναι κάτω από το γκαράζ, όπως ήταν και του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», πράγμα που συνέβαλε για το τραγικό ναυάγιο και τον πνιγμό των 80 ανθρώπων. Στο «SUPERFAST V» του Περικλή Παναγόπουλου κατά τον έλεγχο εντοπίστηκε ότι χρέη βάρδιας στο μηχανοστάσιο εκτελούσε δόκιμος μηχανικός!
  • Στο Ρίο - Αντίρριο: Στα 14 πλοία που εκτελούν τη γραμμή με περσινή υπουργική απόφαση έχει μειωθεί η οργανική σύνθεση. Αποτέλεσμα: Οι ναυτεργάτες έχουν μετατραπεί σε εργαζόμενους πολλαπλών καθηκόντων (μηχανοδηγοί εκδίδουν εισιτήρια!) και δουλεύουν μέχρι να πέσουν κάτω!
  • Στη γραμμή Ηγουμενίτσα - Ιταλία: Στα επιβατηγά πλοία «SIRENE», «POLLARIS» «OURANOS», που ανήκουν στις εταιρίες «Mark Lines», «Βεντούρης» και «Frag Lines» αντίστοιχα, με ευθύνη των λιμενικών αρχών και της πλειοψηφίας της ΠΝΟ και την ...«ειδική συμφωνία» της με τους εφοπλιστές, έχει παραβιαστεί πλήρως ο νόμος 177/74 για τις οργανικές συνθέσεις. Εντοπίστηκε ότι με βάση τις λίστες πληρώματος 92 θέσεις εργασίας είναι κενές! Από αυτές οι 60 είναι με βάση την κατάπτυστη συμφωνία των συμβιβασμένων.
  • Στη γραμμή Ηγουμενίτσα - Κέρκυρα: Οι ναυτεργάτες για να προλάβουν τα δρομολόγια που έχει εκδώσει το Λιμεναρχείο Κέρκυρας δουλεύουν ακατάπαυστα χωρίς την ωριαία διακοπή που προβλέπει η ΣΣΕ, χωρίς ρεπό, ενώ είναι στο πόδι μέχρι και 13 ώρες το 24ωρο. Το πλοίο «ΑΝΩ ΧΩΡΑ ΙΙ» αν και έχει δύο ξεχωριστά μηχανοστάσια, τα οποία δεν επικοινωνούν μεταξύ τους, έχει το καθένα από ένα μηχανικό στη βάρδια όταν για θέμα στοιχειώδους ασφάλειας θα έπρεπε να έχει από δύο! Επιπλέον το ίδιο πλοίο, όπως και τα «ΑΓΙΑ ΘΕΟΔΩΡΑ» και «ΒΙΒΗ Λ.» ταξιδεύουν πέρα των 30 μιλίων που προβλέπει η νομοθεσία για τα πορθμεία, δηλαδή εκτελούν πια ακτοπλοϊκούς πλόες και πρέπει να ενταχθούν στη συγκεκριμένη νομοθεσία. Στα πλοία «ΛΕΥΚΙΜΗ» και «ΚΑΠΕΤΑΝ ΒΑΓΓΕΛΗΣ» επίσης κατάργησαν την ωριαία διακοπή και αυτό όταν από την υπερεκμετάλλευση πέρσι στο πρώτο πλοίο χάθηκε άδικα ένας από τους ναυτεργάτες του πληρώματος.
  • Στον Πειραιά: Ελέγχθηκαν τα πλοία «ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ» και «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ 2». Στο πρώτο διαπιστώθηκε ότι παραβιάζοντας τη νομοθεσία ταξιδεύει με μειωμένο πλήρωμα καθώς λείπουν 9 ναυτεργάτες! Ενώ και στα δύο διαπιστώθηκαν παραβάσεις της Διεθνούς Σύμβασης 180 για την οργάνωση του χρόνου εργασίας, δηλαδή δουλεύουν ασταμάτητα.
  • Στη Ραφήνα: Οταν διακόπτεται το δρομολόγιο των πλοίων για 6 ώρες, για τις λιμενικές αρχές θεωρείται ότι τηρείται το ωράριο της ανάπαυσης του πληρώματος. Ομως μπροστά στα μάτια τους παραβιάζεται! Σε αυτό το διάστημα γίνεται φόρτωση, εκφόρτωση, συντήρηση και τυχόν επισκευή στις μηχανές, παραλαβή καυσίμων, καθαρισμός του πλοίου και επιπλέον το πλήρωμα πρέπει να είναι σε πλήρη ετοιμότητα δύο ώρες πριν τον απόπλου. Το ταχύπλοο «AQUA JEWEL» έχει το μεγαλύτερο πρωτόκολλο επιβατών σε σχέση με τα άλλα πλοία της ίδιας γραμμής, όμως έχει τη μικρότερη σύνθεση πληρώματος από τα άλλα.
  • Στη Μαρίνα Ζέας: Σε έλεγχο που έγινε στα σκάφη «LET IT BE», «PARI», «Lu leady II», «THEODORA», «Whispers» «TRINITY III» εντοπίστηκε «μαύρη εργασία» αλλοδαπών, το λιμεναρχείο δεν είχε... πρόχειρες τις λίστες των πληρωμάτων, δε... γνώριζε για τους απόπλους και κατάπλους των σκαφών και πολλά ακόμα...
ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ
ΑΚΡΟΓΙΑΛΙΕΣ ΠΑΝΑΚΡΙΒΕΣ

(που δεν πλησιάζονται)

Η ΘΑΛΑΣΣΑ είναι πάντα για τους περισσότερους Ελληνες η μεγάλη αγαπημένη τους κι αυτήν αναζητούν κάθε τέτοιο καιρό για να περάσουν εκεί στα ακρογιάλια της τις διακοπές τους. Μήνες ολόκληρο το χρόνο χτίζεται ένα όνειρο από τον εργαζόμενο, πώς να μπορέσει να συνδυάσει για να φτάσει στην Ιθάκη που διάλεξε.

ΑΠΟ όσα βλέπεις, όσα διαβάζεις, από τη δική σου εμπειρία καταλαβαίνεις πως φέτος η έξοδος η καλοκαιρινή γίνεται όλο και περισσότερο δύσκολη, τα μετρημένα λιγοστά ευρώ του μεροκάματου δεν μπορούν να καλύψουν τα έξοδα.

ΠΟΛΥ συχνά στις μετακινήσεις με ταξί, στις κουβέντες π' ανοίγω με τον οδηγό, έχεις μια πρώτη γεύση για πολλά και σημαντικά θέματα της καθημερινής μας ζωής, για ζητήματα, που κινούνται... Μετράς με πόση λαχτάρα γυρεύει κι αυτός να ξεφύγει για δυο - τρεις βδομάδες στο χωριό του. Αλλά οι υποχρεώσεις πολλές και τα βάρη ασήκωτα. Κι όλα αυτά μαζί με την ξαφνική υποψία της αρρώστιας κάνουν το φετινό καλοκαίρι του όνειρο άπιαστο. Ολα αύριο θα πάνε καλύτερα του λέμε πριν κατεβούμε και συντροφικά τον χαιρετίσουμε. Η Ρούμελη πάντα σε περιμένει.

ΣΤΙΣ επαφές για τη φετινή έξοδο μπήκε κι ένα αετόπουλο, που σκαρφάλωσε στα 90 του χρόνια, που προετοιμάζει κι αυτός το μεγάλο πανηγύρι της μικρής πολιτείας. Είναι καλέσματα συντροφικά καθώς σε γυρίζουν στης νιότης τις πανέμορφες ώρες. Τότε που αντάμα κολυμπούσατε στ' ανοιχτά βαθιά στον κόρφο.

ΔΙΚΗ σου εκείνη η θάλασσα, δίχως σύρματα, δίχως πλαστικά κι άλλα παρόμοια πολύχρωμα. Σε μπούχιζε το ελαφρό κύμα πάνω στα βράχια. Φτάνει κοντά σου από τα γύρω κτήματα του ξωμάχου η δυνατή κουβέντα, η πρόσκληση για το κολατσιό του.

ΑΥΤΟ ήταν ένα γιομάτο καλοκαίρι, συχνά με αποκοτιές και πάντα δίπλα στη θάλασσα, που σε περίμενε και σου εμπιστευόταν τον κρυφό κόσμο της. Και εκεί, πάνω στη μεγάλη ξεράδα, που άνοιγε σαν αλώνι, δοκίμαζες του ψαρά το πιάτο, το δικό του κρασί, το δροσερό αλλά πάντα μετρημένο νερό του...

ΕΙΝΑΙ ακόμη κι άλλα που πολύ θα ήθελες να ξαναδείς, να τα βεβαιώσεις. Να σταθείς ψηλά στο δρόμο, απάνω από τη θεϊκή εκείνη ακρογιαλιά του Μύρτου να χαρούν τα μάτια σου τις μοναδικές χρωματικές ασπρογαλάζιες παραλλαγές του. Και να είσαι έτοιμος να πεις στο πιο ταιριαστό του ποιητή του λαού μας Κώστα Βάρναλη «Να σ' αγναντέβω θάλασσα». Φαίνεται, πως ένα τέτοιο αγνάντεμα έδωσε στον ποιητή την έμπνευση.

ΣΤΟ της καλοκαιρινής αυτής επίσκεψης υπάρχουν κι άλλες χρεώσεις. Είναι πολλά χρόνια που αναζητούσες να μπεις στο αμπέλι με το μοσχάτο και να καταλάβεις από τη μυρωδιά πως το έχεις κοντά σου. Να δοκιμάσεις το σταφύλι του και να πετύχεις να πιεις το κρασί του, που αχτινοβολεί σαν τη λίρα. Στις λιγοστές πράσινες οάσεις των αμπελιών μας, που θ' αφανιστούν με τα νέα μέτρα που καθορίζουν οι αφέντες της ΕΟΚ.

ΠΩΣ ν' αγνοήσεις μια τέτοια πρόσκληση κι όταν αυτή φτάνει από τη γενέθλια γη σου; Υπάρχουν δυσκολίες, μα υπάρχει τρόπος και δρόμος να ξεπεραστούν. Ο Μύρτος και τ' ακρογιάλια τ' άλλα σε περιμένουν.

ΘΑ γράφαμε σήμερα πως εδώ και πολλά χρόνια μια σειρά ρεπορτάζ στο Σαρωνικό και τους γύρω Δήμους έφερναν στο φως μια σειρά εγκληματικές πράξεις που είχαν διαπραχθεί σε βάρος του περιβάλλοντος και τις μικρές τουριστικές πολιτείες. Τα αττικά ακρογιάλια σ' ολόκληρη τη διαδρομή, από την Ελευσίνα ως το Λαύριο είχαν δεχτεί τα πρώτα σοβαρά πλήγματα. Και ήταν έκδηλη η προσπάθεια κάθε κατηγορίας ισχυρός να αποκτήσει δική του ακρογιαλιά κι άρχισε να δουλεύει το συρματόπλεγμα. Ταυτόχρονα, νέα ξενοδοχεία για ενίσχυση του τουρισμού λειτουργούσαν αλλά οι εργολάβοι της ΕΡΕ δεν είχαν αποχετευτικό δίκτυο γιατί το άφησαν για τον επόμενο αιώνα...

ΚΑΠΟΤΕ ο Σαρωνικός ήταν για τους κατοίκους της Αττικής η προσιτή λύση να βρουν τη θάλασσα. Σήμερα τα πράγματα δυσκόλεψαν. Τα δυο κόμματα έδωσαν τα φιλέτα της παραλίας σε επιχειρηματίες και οι εργαζόμενοι για να πλησιάσουν τη θάλασσα αυτοί και οι φαμελιές τους πρέπει να το χρυσοπληρώσουν... Η θάλασσα, η πλατιά, η μεγάλη κι οι ακρογιαλιές της, που καθένας τη λαχταρά τούτο τον καιρό, την καταστρέφουν και την κάνουν όλο και περισσότερο απλησίαστη.


Του
Νίκου ΚΑΡΑΝΤΗΝΟΥ

Πρόταση διεξόδου προς όφελος του λαού

Τα αποτελέσματα της εφοπλιστόδουλης πολιτικής για την ανταγωνιστικότητα των εφοπλιστών, είναι οδυνηρά για τους ναυτεργάτες ενώ οι εφοπλιστές γεμίζουν με κέρδη. Και όσο αυξάνονται τα κέρδη τους τόσο εντείνεται και η επιθετικότητά τους. Τα στοιχεία είναι αδιαμφισβήτητα. ΠΑΣΟΚ και ΝΔ εξασφάλισαν στους εφοπλιστές όλων των κατηγοριών πλοίων κέρδη αφάνταστα! Μόνο η ρευστότητά τους εκτιμάται στο 1 τρισ. εκατομμύρια ευρώ! Εχει αυξηθεί τρεις φορές από το 2003, από την εκτίναξη στα ύψη της τιμής των ναύλων! Δηλαδή, με ένα ταξίδι βγάζουν βαπόρι! Οι «Μινωικές» το 2005 είδαν πρωτοφανή αύξηση στα καθαρά τους κέρδη! Ηταν αυξημένα κατά 39,5% από το 2004 και έφτασαν τα 17 εκατ. ευρώ!

Τα ίδια τα στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι όσο τα καράβια θα είναι ιδιοκτησία των εφοπλιστών και «εργαλεία» για την αύξηση των κερδών τους και όχι για την εξυπηρέτηση των αναγκών της εργατικής λαϊκής οικογένειας, οι ναυτεργάτες δε θα δουν «άσπρη μέρα». Εργαζόμενοι και λαϊκά στρώματα των νησιών και συνολικότερα, θα στενάξουν με τα πανάκριβα εισιτήρια, την απορύθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, την αύξηση της φορολογίας τους για να επιδοτηθούν οι εφοπλιστές, και πάει λέγοντας.

Τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία, τα αγωνιστικά ψηφοδέλτια στους δήμους και τη νομαρχία, το ΚΚΕ, καλούν τους εργαζόμενους να καταδικάσουν με τους αγώνες και με την ψήφο τους, τους εκπροσώπους των ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΝ στην Τοπική και Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση. Να αγωνιστούν με προοπτική για μια ναυτιλία που θα έχει γνώμονα την εξυπηρέτηση των σύγχρονων αναγκών των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων, για τη δημιουργία Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, κάτω από αυστηρό εργατικό, λαϊκό έλεγχο.

Στόχος της πρότασης αυτής είναι η ολόπλευρη εξυπηρέτηση των θαλάσσιων συγκοινωνιακών - μεταφορικών αναγκών, η παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών, η βελτίωση της κατάστασης των ναυτεργατών, η προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Η συγκεκριμένη και μόνη φιλολαϊκή πρόταση απαιτεί αλλαγή του συσχετισμού δυνάμεων σε όφελος του λαού, επομένως και πολιτική πάλη για αλλαγές και ρήξεις στο επίπεδο της εξουσίας. Μόνο λαϊκή εξουσία που θα οργανώσει τη λαϊκή οικονομία μπορεί να κάνει λαϊκή περιουσία την εφοπλιστική ιδιοκτησία προκειμένου οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και συνολικά η ναυτιλία να είναι σε όφελος του λαού.

Προετοιμάζουν τη «διά βίου» ανεργία

Η διαδικασία της υποβάθμισης, απαξίωσης και παράδοσης της Ναυτικής Εκπαίδευσης και Μετεκπαίδευσης σε ιδιώτες έχει μπει για τα καλά στο... πρόγραμμα από το 2003, με το νόμο του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας του ΠΑΣΟΚ Γιώργου Ανωμερίτη - είχε υπογράψει και την πράσινη επιστράτευση σε βάρος των ναυτεργατών της ακτοπλοΐας. Σήμερα, ο υπουργός της ΝΔ Μ. Κεφαλογιάννης, συμπλήρωσε το έκτρωμα με το ν. 3450/2006. Αποτέλεσμα: Επί του συνόλου των 1.215 εισακτέων της περιόδου 2002 - 2003 κατάφεραν να ολοκληρώσουν με επιτυχία τις σπουδές τους στα 4 χρόνια φοίτησης το 15%! Στο ΚΕΣΕΝ ενδεικτικά αυτή την περίοδο, στο μάθημα «Ναυτιλία Β'» από τους 420 που έγραψαν πέρασαν μόνο 4! Αυτά σε συνδυασμό με τα μέτρα που ετοιμάζονται για Ινστιτούτο Ναυτικής Κατάρτισης ΑΕ για ΟΑΕΝ, έχουν στόχο τη διά βίου κατάρτιση, την εργασιακή περιπλάνηση, τις βαθιές ανατροπές στις εργασιακές σχέσεις, εν ολίγοις, τη μετατροπή του ναυτεργατικού δυναμικού σε εργάτες χωρίς δικαιώματα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ