ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 22 Νοέμβρη 2006
Σελ. /28
ΠΑΙΔΕΙΑ
Με «έξωθεν καλή μαρτυρία» επιχειρούν να περάσουν τις ανατροπές

Ολοκληρώθηκε χτες η συνάντηση που διοργάνωσε το ΕΣΥΠ με τη συμμετοχή Ελλήνων επιστημόνων του εξωτερικού και αντικείμενο τις προωθούμενες ανατροπές στην Ανώτατη Εκπαίδευση ώστε αυτή να ανταποκρίνεται πιο πιστά στις αξιώσεις του μεγάλου κεφαλαίου

Στην προσπάθεια της κυβέρνησης να εμφανίσει ότι δήθεν διεξάγεται «διάλογος» για τον προωθούμενο αντιδραστικό νόμο - πλαίσιο της Ανώτατης Εκπαίδευσης, έδωσε χέρι βοήθειας για άλλη μια φορά ο πρόεδρος του λεγόμενου Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ), Θ. Βερέμης, με τη διημερίδα που διοργάνωσε χτες και προχτές σε ξενοδοχείο της Βουλιαγμένης. Ο Θ. Βερέμης κάλεσε 13 Ελληνες πανεπιστημιακούς που εργάζονται σε πανεπιστήμια του εξωτερικού, για να υποστηρίξουν τις αναδιαρθρώσεις και την υποταγή των ιδρυμάτων στον απόλυτο έλεγχο του κεφαλαίου. Ισως το επόμενο βήμα είναι να καλεστούν και οι ίδιοι οι υπουργοί που υπέγραψαν τη Διακήρυξη της Μπολόνια ή μήπως και ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Βιομηχάνων... για να μας πουν πόσο «καίγονται» να υποταχθούν τα Πανεπιστήμια στον έλεγχό τους!

Ετσι, οι 13 πανεπιστημιακοί (που χτες ενημέρωσαν και την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για τις προτάσεις τους) σε μια πολύ γενικόλογη διακήρυξη είπαν τα αναμενόμενα:

  • Μίλησαν για «αδιατάραχτη λειτουργία του Πανεπιστημίου», φωτογραφίζοντας το άσυλο.
  • Είπαν ότι «για τη διαχείριση του Πανεπιστημίου απαιτούνται αποδεδειγμένες διοικητικές ικανότητες», υπονοώντας ότι δεν κάνει κακό και κανένας μάνατζερ και ότι με τέτοια κριτήρια πρέπει να εκλέγονται οι πρυτανικές αρχές.
  • Για τη χρηματοδότηση των ιδρυμάτων είπαν ότι πρέπει να συνδεθεί με την αξιολόγηση, δηλαδή να χρηματοδοτούνται «επιλεκτικά» ιδρύματα και προγράμματα που θα προσαρμόζονται στις αναδιαρθρώσεις
  • και για το εκπαιδευτικό προσωπικό ενθάρρυναν την κινητικότητα μεταξύ ιδρυμάτων (εσωτερικού και εξωτερικού), ώστε να αποκτήσουν προφανώς οι Ελληνες πανεπιστημιακοί την κουλτούρα των ιδρυμάτων στα οποία οι αναδιαρθρώσεις είναι ήδη καθεστώς.

Στη συνέντευξη που έδωσαν χτες για να διαφημίσουν όλα αυτά, ο πρόεδρος του ΕΣΥΠ, Θ. Βερέμης, αναφέρθηκε στις καταλήψεις, δηλώνοντας ότι είναι «παράνομη πράξη που παραβιάζει το δικαίωμα στη μόρφωση και την εργασία», δείχνοντας για άλλη μια φορά ότι ο φόβος τους είναι το κίνημα του λαού και της νεολαίας που αντιστέκεται σε όλα αυτά τα αντιδραστικά μέτρα που θέλουν να επιβάλουν. Μάλιστα, στις αντιδραστικές αυτές αντιλήψεις του Θ. Βερέμη σιγοντάρισαν κι άλλοι «σοφοί», προτρέποντας τους δημοσιογράφους να κάνουν «ρεπορτάζ και να αναζητάτε ευθύνες κάθε φορά που οι καταληψίες κάνουν καταστροφές. Τέτοια ρεπορτάζ να κάνετε»!

Ο πρόεδρος του ΕΣΥΠ έκανε για άλλη μια φορά παράπονα που δεν προωθούνται οι αναδιαρθρώσεις, λέγοντας ότι τον είχαν διαβεβαιώσει πως «η μεταρρύθμιση θα γίνει σύντομα, εντός αυτής της θητείας». «Αν εξαιρέσεις μερικές δυναμικές μειοψηφίες, δε βρήκα ούτε έναν βουλευτή του ΠΑΣΟΚ ή της ΝΔ να διαφωνεί σε κατ' ιδίαν συζητήσεις με αυτές τις προτάσεις», είπε και εξέφρασε την απορία του γιατί δεν το λένε δημοσίως...


ΔΗΠΑΚ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΟΧΙ στην απόφαση που καταργεί το άσυλο

Κάλεσμα στα μέλη ΔΕΠ, τους φοιτητές και εργαζόμενους του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων να περιφρουρήσουν το άσυλο και την ελεύθερη διακίνηση ιδεών, να πάρουν αγωνιστικές πρωτοβουλίες και να ακυρώσουν την απόφαση ανάθεσης από την πρυτανική αρχή φύλαξης του πανεπιστημίου σε ιδιωτική εταιρεία σεκιούριτι απευθύνει η «Δημοκρατική Πανεπιστημονική Κίνηση Πανεπιστημιακών» (ΔΗΠΑΚ).

Η αγωνιστική παράταξη σχετικά με την παραπάνω ενέργεια της πρυτανικής αρχής (που συνδυάζεται με ανάπτυξη ηλεκτρονικού μηχανισμού παρακολούθησης και ελέγχου εντός του πανεπιστημίου) επισημαίνει ότι εντάσσεται στο πλαίσιο της πολιτικής ιδιωτικοποίησης του πανεπιστημίου που προωθεί η κυβέρνηση της ΝΔ με τη στήριξη του ΠΑΣΟΚ και η οποία απαιτεί κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου.

«Ενα πανεπιστήμιο - επιχείρηση δεν μπορεί να λειτουργεί με όρους διαφάνειας, δημοκρατίας, ελεύθερης διακίνησης ιδεών. Σε ένα πανεπιστήμιο όπου στόχος του είναι η παραγωγή πειθήνιου και φθηνού εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού δεν είναι ανεκτό οτιδήποτε θα μπορούσε να διασαλεύσει την επίτευξη του σκοπού αυτού. Σ' αυτό το πανεπιστήμιο δεν έχει θέση η συνδικαλιστική και πολιτική δράση», σημειώνει μεταξύ άλλων στην ανακοίνωσή της η ΔΗΠΑΚ.

Καλεί δε τα μέλη της Συγκλήτου που συμμετείχαν στη συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε στις 13 Ιούλη - που η πρυτανική αρχή επικαλείται και στην οποία προσδίδει ότι έδωσε το «πράσινο φως» για τις παραπάνω ενέργειες - να τοποθετηθούν σχετικά με το αν και για ποιους λόγους υπερψήφισαν την ουσιαστική κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου, στηρίζοντας την παραπάνω απόφαση. Η ΔΗΠΑΚ καταλήγοντας γνωστοποιεί ότι θα παλέψει με όλες τις δυνάμεις για να μπει φραγμός στον αντιδημοκρατικό κατήφορο που οδηγεί το Πανεπιστήμιο η εκλεγμένη από ΝΔ και ΠΑΣΟΚ πρυτανική αρχή, η οποία σε συνέχεια των προηγούμενων πρωτοπορεί στην προώθηση αντιλαϊκών μεταρρυθμίσεων στο πανεπιστήμιο.


«Μαργαριτάρια» χειραγώγησης στο βιβλίο των Μαθηματικών

Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών έγκαιρα, αναλυτικά και υπεύθυνα τοποθετήθηκε σχετικά με το ζήτημα των νέων βιβλίων στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο. Επικέντρωσε την κριτική του στο περιεχόμενό τους - περιεχόμενο που το χαρακτηρίζουν η αποσπασματικότητα, η αντιεπιστημονικότητα, η ιδεολογική μεροληψία και μονομέρεια - αποκαλύπτοντας ταυτόχρονα και το ρόλο που αυτά τα βιβλία καλούνται να παίξουν στο υπό οικοδόμηση σχολείο της αγοράς, με την επιχειρούμενη υποκατάσταση της γενικής παιδείας από τις δεξιότητες μιας απλής κατάρτισης.

Το ότι τα πολυδιαφημισμένα «νέα» σχολικά βιβλία υπηρετούν τις αξίες και τα συμφέροντα της καπιταλιστικής αγοράς - ζούγκλας, αποδεικνύεται όχι μόνο από τον τρόπο παραγωγής τους (έργο μεγάλων ιδιωτικών εκδοτικών οίκων που θησαυρίζουν επιπλέον και από τα «βοηθήματα»), αλλά και από το έντονα αντιδραστικό τους περιεχόμενο. Χαρακτηριστικά παραδείγματα, που να επιβεβαιώνουν τα παραπάνω, εύκολα βρίσκει κανείς στα βιβλία όλων των τάξεων (π.χ. Γλώσσας ή Ιστορίας), εντύπωση όμως προξενεί η απροκάλυπτη ιδεολογική μονομέρεια - παρέμβαση σε ένα φαινομενικά «ουδέτερο» μάθημα όπως αυτό των Μαθηματικών.

Ετσι στο βιβλίο «Μαθηματικά ΣΤ΄ Δημοτικού, Τετράδιο Εργασιών α΄ τεύχος» ζητείται από τους μαθητές (σ.17, πρόβλημα 1ο) να υπολογίσουν «πόσα χρήματα κέρδιζε το 2003 ο Bill Gates σε 1 λεπτό, σε 1 ώρα, σε 1 μέρα, σε 1 μήνα και σε 1 έτος» (!) νομιμοποιώντας στη συνείδηση των παιδιών και εθίζοντάς τα από μικρά στο καπιταλιστικό κέρδος, προβάλλοντας παράλληλα τον ιδιοκτήτη ενός πολυεθνικού κολοσσού, όπως η «Microsoft», ως κοινωνικό πρότυπο.

Πιο κάτω, στο ίδιο βιβλίο (σ. 20, πρόβλημα 2ο), οι μαθητές της ΣΤ΄ Δημοτικού θα διδαχτούν ότι οι Σύλλογοι Γονέων - και όχι το κράτος - αναλαμβάνουν τον εξοπλισμό των σχολείων τους αφού «ο Σύλλογος Γονέων του Δημοτικού Σχολείου Κάσου αγόρασε για το σχολείο τρεις υπολογιστές»!

Ακόμα και η ωρομισθία, αυτή η απαράδεκτη κοινωνικά σχέση εργασίας, προβάλλεται (σ. 26, πρόβλημα 3ο) για να νομιμοποιηθεί ακόμα περισσότερο στη συνείδηση των παιδιών της εργατικής τάξης, προετοιμάζοντάς τα για το εφιαλτικό εργασιακό τους μέλλον. Ακόμα χειρότερα, η ερώτηση του παραπάνω προβλήματος δεν αφορά τη συνολική αμοιβή των «8 ωρομίσθιων υπαλλήλων μιας αλυσίδας καταστημάτων γρήγορου φαγητού», αλλά διατυπώνεται ως «πόσα είναι τα έξοδα της επιχείρησης για μισθοδοσία»! Το μεροκάματο, ο ιδρώτας λοιπόν των εργαζομένων, επιχειρείται ξεδιάντροπα να απαξιωθεί στις συνειδήσεις των παιδιών και παρουσιάζεται ως «έξοδα της επιχείρησης»!

Η επιχείρηση όμως της ιδεολογικής χειραγώγησης έχει και συνέχεια. Ετσι, στη διαθεματική «δραστηριότητα με προεκτάσεις»(!) της σ. 24 του ίδιου βιβλίου καλούνται οι μαθητές «να υπολογίσουν πόσο πρέπει να χρεώνεται για διόδια η διέλευση κάθε αυτοκινήτου από τη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου»! Ούτε λέξη, φυσικά, για τη γαλλική εταιρεία κατασκευής του έργου, που μόλις με 9% συμμετοχή στη συνολική δαπάνη κατασκευής του, έχει την αποκλειστική νομή των διοδίων της γέφυρας για την επόμενη εικοσαετία! Το δικαίωμα του λαού να χρησιμοποιεί δωρεάν έργα που ο ίδιος ο λαός ακριβοπλήρωσε, δεν μπόρεσε να χωρέσει στις «μοντέρνες» σελίδες των σχολικών βιβλίων...

Τα παραπάνω, ως μικρό δείγμα της αντιδραστικής πραγματικότητας των νέων σχολικών βιβλίων, καθιστούν αναγκαία και επιτακτική την υλοποίηση του αιτήματος του ΠΑΜΕ για την άμεση απόσυρσή τους. Εχοντας αυτό το στόχο, όλοι οι προοδευτικοί γονείς και εκπαιδευτικοί, με τη διδασκαλία και το αγωνιστικό μας παράδειγμα, αποκαλύπτοντας συνέχεια στους μαθητές και το λαό τον αντιδραστικό ρόλο των «νέων» προγραμμάτων και βιβλίων, να δώσουμε γερό χέρι βοήθειας στους μαθητές για να αγαπήσουν την πραγματική μόρφωση και να αντισταθούν στην ιδεολογική χειραγώγηση και ενσωμάτωση.

Να συμβάλουμε και με αυτόν τον τρόπο στη διαμόρφωση ενός ισχυρού κινήματος παιδείας, να αγωνιστούμε από κοινού με το υπόλοιπο εργατικό συνδικαλιστικό κίνημα, μέσα από τις γραμμές του ΠΑΜΕ, για ΕΝΙΑΙΑ ΛΑΪΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ.


Γιάννης ΔΕΛΗΣ
Στέλεχος του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών


ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΠΤΥΧΙΩΝ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΑΠΟ ΧΩΡΕΣ ΕΚΤΟΣ ΕΕ
Αλλαξε η ύλη ένα μήνα πριν τις εξετάσεις

Συζητήθηκε σχετική Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Παρά τις κυβερνητικές υποσχέσεις, συνεχής είναι η ταλαιπωρία των πτυχιούχων ιατρικών σχολών από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης, που θέλουν να αναγνωρίσουν τα πτυχία τους στη χώρα μας. Το θέμα έφερε στη Βουλή με Επίκαιρη Ερώτηση ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Χουρμουζιάδης, υπογραμμίζοντας ότι εκτός των άλλων προβλημάτων το υπουργείο Παιδείας άλλαξε την εξεταστέα ύλη την τελευταία στιγμή ενόψει των εξετάσεων που γίνονται από τις 9 έως τις 18 Δεκέμβρη.

Απαντώντας ο υπουργός Παιδείας Σ. Ταλιαδούρος είπε ότι «τράπεζα ερωτήσεων» που υπάρχει ως ύλη για τις εξετάσεις των πτυχιούχων ιατρικών σχολών ισχύει για έναν χρόνο και πρέπει συνεχώς να ανανεώνεται, αφού πρέπει να αφαιρούνται οι ερωτήσεις που μπαίνουν κάθε φορά στις σχετικές εξετάσεις. Ηδη, είπε, είναι διαθέσιμες στο ίντερνετ 500 νέες ερωτήσεις και κάνοντας έναν πρώτο απολογισμό τόνισε ότι το σύστημα αποδίδει αφού αυξήθηκε το ποσοστό επιτυχίας όσων θέλουν να αναγνωρίσουν τα πτυχία τους.

Ο Γ. Χουρμουζιάδης υπενθύμισε ότι η κυβέρνηση όταν ψήφιζε τον νόμο για την αναγνώριση πτυχίων κόμπαζε ότι θα λυθούν όλα τα προβλήματα, αλλά τελικά αποδείχτηκε ότι κάτι τέτοιο δεν έγινε. Ο βουλευτής διαμαρτυρήθηκε, καθώς δημιουργούνται τεράστια προβλήματα στους υποψηφίους οι οποίοι πληροφορούνται ένα μήνα πριν δώσουν εξετάσεις ότι προστέθηκαν καινούρια κεφάλαια.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ