ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 9 Ιούλη 1997
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΥΠΟΘΕΣΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ
Δύο μόνο πλημμελήματα

Με τις απολογίες 14 κατηγορουμένων ολοκληρώνεται μέσα στον Ιούλη η τακτική ανάκριση, που διενεργούν οι ειδικοί ανακριτές - εφέτες Γ. Ναυπλιώτης και Χρ. Γεωργαντόπουλος,για την υπόθεση της προμήθειας 1.100.000 ψηφιακών παροχών του ΟΤΕ από τις εταιρίες ΙΝΤΡΑΚΟΜ και ΖΗΜΕΝΣ την άνοιξη του 1994. Τρία χρόνια τώρα ερευνά η Δικαιοσύνη το περίφημο "σκάνδαλο" των ψηφιακών και, όπως δείχνουν τα πράγματα, "ώδινεν όρος και έτεκε μυν" ή"πολύ κακό για το τίποτε"! Η εκτίμηση αυτή δεν είναι αυθαίρετη, δεδομένου ότι από τις τέσσερις κακουργηματικές πράξεις και τα τρία πλημμελήματα που υποτίθεται ότι διαπράχθηκαν κατά την υπογραφή της συγκεκριμένης σύμβασης, μόνο δύο πλημμελήματα έμειναν στο κατηγορητήριο, αυτά της απιστίας και της ψευδορκίας μάρτυρα,για τα οποία δεν προβλέπεται προσωρινή κράτηση ούτε καν η επιβολή περιοριστικών όρων στους κατηγορουμένους.

Σήμερα έχει κληθεί σε απολογία για το αδίκημα της ψευδορκίας ο τότε διευθυντής Κέντρων του ΟΤΕ Ευριπίδης Μπίλης,ενώ την κατηγορία της απιστίας αντιμετωπίζουν άλλα 13 άτομα. Τα 11 προέρχονται από το χώρο του ΟΤΕ και ανάμεσά τους είναι ο σημερινός διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Πέτρος Λάμπρου.Οι δύο άλλοι κατηγορούμενοι είναι ο επιχειρηματίας Σωκρ. Κόκκαλης,πρόεδρος του ΔΣ της ΙΝΤΡΑΚΟΜ και ο Ηλ. Γεωργίου,γενικός διευθυντής τηλεπικοινωνιών της θυγατρικής εταιρίας της ΖΗΜΕΝΣ, "ΖΗΜΕΝΣ ΤΗΛΕΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΑΕ", οι οποίοι θα απολογηθούν τελευταίοι για το αδίκημα της ηθικής αυτουργίας στην απιστία.

Σημειώνεται ότι για την υπόθεση των ψηφιακών ο εισαγγελέας Εφετών Λ. Καράμπελας είχε ασκήσει ποινική δίωξη και για ψευδή βεβαίωση κατ' εξακολούθηση, απάτη κατ' εξακολούθηση, δωροδοκία, δωροληψία (όλα τα αδικήματα σε βαθμό κακουργήματος) και παράβαση καθήκοντος (πλημμέλημα). Από τα στοιχεία της ανάκρισης δεν προέκυψαν επαρκή στοιχεία για να απαγγελθούν οι κατηγορίες αυτές εναντίον συγκεκριμένων ατόμων. Η δικογραφία, ωστόσο, θα παραμείνει ανοιχτή ως προς τη δωροδοκία - δωροληψία, μέχρι να απαντήσουν οι γερμανικές και ελβετικές δικαστικές αρχές στο αίτημα ανοίγματος τραπεζικών λογαριασμών, ώστε να φανεί αν δωροδοκήθηκαν υπάλληλοι του ΟΤΕ για να υπογραφεί η σύμβαση.

Πύρινος εφιάλτης στο πλοίο ΑΝΑΦΗ

Αγνοείται ο πρώτος μηχανικός Γ. Μαρκούλης, ο οποίος εγκλωβίστηκε στο μηχανουργείο

Πυρκαγιά στο μηχανοστάσιο του φορτηγού πλοίου "Ανάφη" με σημαία Μάλτας και ολικής χωρητικότητας 40.269 κόρων, εκδηλώθηκε χτες γύρω στις 2 το μεσημέρι, ενώ αυτό βρισκόταν στη ράδα του Πειραιά. Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, είναι εγκλωβισμένος στο φλεγόμενο μηχανοστάσιο του πλοίου ο Γ. Μαρκούλης Α' μηχανικός 51 χρόνων, του οποίου αγνοείται η τύχη. Μέχρι αργά το βράδυ στάθηκε αδύνατο να φτάσουν στο χώρο του μηχανοστασίου οι πυροσβέστες, ενώ η φωτιά επεκτάθηκε και στο πίσω μέρος του πλοίου.

Στο πλοίο, που ερχόταν από την Κίνα φορτωμένο με κάρβουνο και προορισμό τη Γαλλία, επέβαιναν 31 άτομα πλήρωμα (6 Ελληνες, 25 αλλοδαποί). Οι υπόλοιποι Ελληνες ναυτικοί είναι οι: Κ. Γλύκας πλοίαρχος, Κ. Χαραλάμπους υποπλοίαρχος 49 χρόνων, Σ. Κατσάκης Γ' μηχανικός 64 χρόνων, Ε. Μουράτης Β' μηχανικός 52 χρόνων και Α. Ρούσσος μάγειρας 58 χρόνων, οι οποίοι παραμένουν στο πλοίο βοηθώντας στην κατάσβεση. Με λάντζες απομακρύνθηκαν από το πλοίο οι αλλοδαποί ναυτικοί. Τραγική φιγούρα στην ακτή η γυναίκα του πρώτου μηχανικού.

Κοντά στο φλεγόμενο πλοίο έσπευσαν πυροσβεστικά πλοιάρια και ρυμουλκά, τα οποία προσπαθούσαν να κρατήσουν το πλοίο "όρτσα" στον καιρό, για να μην επεκταθεί η πυρκαγιά και στα αμπάρια.

Σύμφωνα με κάποιες εκτιμήσεις, πιθανά στο πλοίο να εκτελούνταν εργασίες από το πλήρωμα, καθώς το Λιμεναρχείο δεν είχε δώσει άδεια για εργασίες από συνεργεία. Από το θάλαμο επιχειρήσεων του ΥΕΝ, ανακοινώθηκε ότι ερευνώνται τα αίτια της πυρκαγιάς, ενώ αναφέρεται ότι πριν το μηχανουργείο τυλιχτεί στις πύρινες φλόγες, δε σημειώθηκαν εκρήξεις. Να σημειωθεί ότι λίγο πριν ξεσπάσει η φωτιά, το πλοίο είχε παραλάβει πετρέλαιο.

Ευτυχώς κοντά στο "Ανάφη" δεν υπήρχαν άλλα πλοία.

ΟΣΠΑ
Ενορχηστρωμένη η επίθεση κατά της "Ολυμπιακής"

Σχέδια ιδιωτικοποιήσεων κρύβονται πίσω από την ενορχηστρωμένη επιχείρηση το τελευταίο διάστημα, να δοθεί η εντύπωση ότι ο ελληνικός τουρισμός πλήττεται, δήθεν εξαιτίας της αρνητικής εικόνας της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" και εν γένει των αερομεταφορών στην Ελλάδα.

Αυτό προκύπτει από χτεσινή επιστολή της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ) προς τους συναρμόδιους υπουργούς Ανάπτυξης και Μεταφορών και το γενικό γραμματέα του ΕΟΤ. Στην επιστολή χαρακτηρίζονται "υποβολιμαίες" οι παροτρύνσεις για τη σύσταση ιδιωτικής εταιρίας ναυλωμένων πτήσεων ("τσάρτερ") και επισημαίνεται ότι ο εθνικός αερομεταφορέας "δεν έχει ανάγκη ούτε από υποδείξεις ούτε από πάτρονες, που θα τον βοηθήσουν τάχα να βρει τρόπους και διεξόδους στην αεροπορική αγορά".

Η ΟΣΠΑ, τονίζει, επίσης, ότι "κάποιοι θέλουν να αγνοούν ότι η ΟΑ αποτελεί τον μοναδικό αξιόπιστο εθνικό αερομεταφορέα της χώρας, παρόλο ότι τα τελευταία χρόνια διάφοροι επιτήδειοι έχουν προσπαθήσει να δημιουργήσουν "αεροπορική εταιρία" και τελικώς είτε έχουν αποτύχει οι ίδιοι οικονομικά είτε έχουν αφήσει χρέη προς τρίτους και το ελληνικό δημόσιο πριν κλείσουν".Σημειώνεται ότι δηλώσεις για την ίδρυση ιδιωτικής αεροπορικής εταιρίας "τσάρτερ" έκανε πρόσφατα η υπουργός Ανάπτυξης Β. Παπανδρέου,ενώ υπέρ της άποψης αυτής αρθρογράφησε σε κυριακάτικη εφημερίδα και ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ Ν. Σκουλάς.Οσον αφορά τον υπουργό Μεταφορών - Επικοινωνιών, Χ. Καστανίδη,σε συνέντευξή του σε καθημερινή εφημερίδα, άφησε ξεκάθαρα να εννοηθεί ότι βλέπει με... καλό μάτι τη μετοχοποίηση της "Ολυμπιακής Αεροπορίας".

Εκδηλώσεις αντιστασιακών

Οι Νομαρχιακές Επιτροπές ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ, ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ, ΑΡΚΑΔΙΑΣ της ΠΕΑΕΑ διοργανώνουν την Κυριακή 13-7-97 στις 11 π.μ.,την καθιερωμένη χρονιάτικη γιορταστική εκδήλωση στη Στυμφαλία, για την επέτειο της ιστορικής μάχης που έδωσε εκεί το 6ο Σύνταγμα του ΕΛΑΣ Αργολίδας - Κορινθίας στις 1-3 Ιούλη 1944 κατά των γερμανικών στρατευμάτων κατοχής.

  • Το ΚΣ της ΠΕΑΤΑΘ και τα Παραρτήματα ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ της ΠΕΑΕΑ και ΠΕΕΠΠ,τιμώντας τη μνήμη μαχητών του ΔΣΕ, στρατιωτών και πολιτών που έπεσαν από τη φοβερή χιονοθύελλα στις 12-4-1947 στη ΝΙΑΛΑ, διοργανώνουν εκδήλωση την Κυριακή 13-7-97, στον Αυχένα της Νιάλας όπου βρίσκεται και το μνημείο των πεσόντων. Πληροφορίες για εξασφάλιση μεταφοράς από Καρδίτσα, στα γραφεία του Παρ/τος, Αβέρωφ 5, τηλ: 21946.
  • Ο Δήμος ΑΜΦΙΛΟΧΙΑΣ και το Τοπικό Παράρτημα της ΠΕΑΕΑ,στις 12-913 Ιούλη '97 (Σάββατο - Κυριακή), τιμώντας την 53η επέτειο της διήμερης μεγάλης μάχης της Αμφιλοχίας που έδωσε ο ΕΛΑΣ κατά των Γερμανών, διοργανώνουν πρόγραμμα εκδηλώσεων που αφιερώνεται στα 52 χρόνια από τη λήξη του Β Παγκόσμιου Πολέμου και τη συντριβή του φασισμού.
Στοπ στο ρεύμα υψηλής τάσης στα Κυκλαδονήσια

Με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος και τη διατήρηση του κυκλαδικού τοπίου, το 5ο Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας ακύρωσε απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ για τη δημιουργία έργων εναέριας γραμμής και μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας υψηλής τάσης στα νησιά Ανδρο, Τήνο, Μύκονο και Σύρο από τον κεντρικό σταθμό της ΔΕΗ στο Αλιβέρι. Το Ανώτατο Δικαστήριο έκρινε ότι η δημιουργία δικτύου υψηλής τάσης με την κατασκευή πυλώνων και στύλων συνιστά βάναυση προσβολή του κυκλαδικού τοπίου, που διακρίνεται για τη λιτή συμμετρία και υψηλή αισθητική αξία.

Σύμφωνα με την απόφαση του ΣτΕ, τα μικρά νησιά ανέχονται μόνο ήπιο ενεργειακό σύστημα, το οποίο είναι τοπικό, χαμηλής και μεσαίας τάσης και τεχνολογίας φιλικής προς το περιβάλλον. Προσφέρονται δε για εφαρμογές μεθόδων παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, όπως είναι η ηλιακή, η αιολική, τα φωτοβολταϊκά συστήματα.

Η παραπάνω απόφαση εκδόθηκε μετά από προσφυγή κατοίκου της Μυκόνου.

Τους σκότωσε η εγκληματική αμέλεια

Την αδιαφορία και την αμέλεια της ΔΕΗ αλλά και συνεργείου οδοποιίας της εταιρίας "Τεχνική Κατασκευαστική ΑΕ" πλήρωσαν με τη ζωή τους ένας εργαζόμενος και ένας κάτοικος της περιοχής Δεμέστιχα Αχαϊας.

Το περιστατικό συνέβη το πρωί της Δευτέρας στον επαρχιακό δρόμο Πάτρας - Λεοντίου όταν στη διάρκεια εργασιών, ο ανατροπέας ενός από τα φορτηγά που έριχναν άσφαλτο στον δρόμο έκοψε ξαφνικά δύο καλώδια υψηλής τάσης της ΔΕΗ, τα οποία βρίσκονταν σε επικίνδυνα χαμηλό ύψος, όπως μέρες κατήγγειλαν οι περίοικοι. Τα καλώδια εκτινάχτηκαν με δύναμη. Το ένα χτύπησε τον 16χρονο βοσκό Ανδρέα Μιχαλόπουλο και τον σκότωσε ακαριαία. Το δεύτερο έπεσε πάνω στο μηχάνημα "φίνισερ" που ακολουθούσε το φορτηγό στρώνοντας την άσφαλτο. Ο επιβλέπων εργοδηγός Ισαάκ Τσαβαχίδης 54 χρόνων που το χειριζόταν, χωρίς να προσέξει το καλώδιο, κατέβηκε να δει σε ποια κατάσταση βρισκόταν ο 16χρονος κι όταν επέστρεψε για να σβήσει το όχημα κεραυνοβολήθηκε.

Το δυστύχημα αποδίδεται τόσο στην αδιαφορία των υπευθύνων της ΔΕΗ, οι οποίοι παρά τις επανειλημμένες ενοχλήσεις των κατοίκων δεν είχαν αντιμετωπίσει τα προβλήματα με τα καλώδια κατά μήκος του δρόμου, όσο και στην έλλειψη και των πιο στοιχειωδών μέτρων ασφάλειας από τη μεριά της κατασκευαστικής εταιρίας της οποίας ο εργοδηγός Κωνσταντίνος Καραπάνος αναζητούνταν μέχρι χτες αργά από την αστυνομία.

ΚΗΔΕΙΑ

Πέθανε χτες και κηδεύεται αύριο Πέμπτη, το πρωί, ο αγωνιστής της Εθνικής Αντίστασης

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

του Αναστασίου

Κάτοικος Πετρούπολης.

Η σύντροφος της ζωή του, τα παιδιά του.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ