ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 27 Ιούλη 1997
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Να στηρίξουμε τα Δημοτικά Θέατρα

Τα Δημοτικά Περιφερειακά Θέατρα,που άνθισαν για πολλά χρόνια στην περιφέρεια, φέρνοντας τη θεατρική πνοή που είχε ανάγκη το κοινό της περιφέρειας, τα άνθη αυτά φαίνεται ότι πρέπει, σήμερα, να δώσουν μάχη για να κρατηθούν. Είναι ίσως η πρώτη φορά που ο προγραμματισμός των καλοκαιρινών περιοδειών για τα περισσότερα έχει καθυστερήσει, όπως επίσης καθυστερημένη έρχεται και η επιδότησή τους από το ΥΠΠΟ, αφού μέχρι τέλος Ιουνίου δεν είχαν δοθεί τα χρήματα. Χαρακτηριστικό της φετινής καλοκαιρινής περιόδου είναι κάποιες επαναλήψεις χειμερινών παραστάσεων, κάποιες ολιγοπρόσωπες παραστάσεις και το πιο ανησυχητικό για την τύχη των ΔΗΠΕΘΕ, η αποχή ορισμένων από τα καλοκαιρινά δρώμενα.

Το ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας,μετά την αλλαγή του καλλιτεχνικού διευθυντή (νέος διευθυντής ο Σταμάτης Κραουνάκης), αποφάσισε να ξεκινήσει τη δραστηριότητά του από το φθινόπωρο. Το ΔΗΠΕΘΕ Ρόδου,κάνοντας μια μικρή "οικονομία" για να "έχει", για τον επόμενο χειμώνα, ανάλογες με τις φετινές χειμερινές παραγωγές, αποφάσισε να περιοριστεί σε κάποιες εκδηλώσεις και μετακλήσεις. Οσο για το ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης,που αντιμετωπίζει τα τελευταία χρόνια έντονα οικονομικά προβλήματα, κατέληξε σε απόλυτη αδράνεια. Αυτή τη στιγμή υπάρχει μόνο η οργανωτική υποδομή, αλλά όχι και η δημιουργική. Το θέατρο, που εδρεύει στα Χανιά, δεν επιδοτούνταν από τους δήμους της Κρήτης και επιβίωνε μόνο με την επιδότηση του ΥΠΠΟ, που όταν αυτή ήταν 30 εκατομμύρια, από τα οποία τα 22 εκατ. ήταν ανελαστικές δαπάνες, απαιτούνταν ιδιαίτερες θυσίες και προσπάθειες για να υπάρχει καλλιτεχνικά και υπήρχε για αρκετό διάστημα. Οπως φαίνεται, όμως, δεν άντεξαν οι άνθρωποι που το στήριξαν και τώρα αναμένεται να δημιουργηθεί από του χρόνου ΔΗΠΕΘΕ Χανίων και πιθανά, Ρεθύμνου και Ηρακλείου. Αλλά και τα θέατρα που αντέχουν ακόμη, είναι γιατί καλλιτεχνικοί διευθυντές και συντελεστές παλεύουν γι' αυτό. Οφείλουμε όλοι να στηρίξουμε τα ΔΗΠΕΘΕ.

Συμπαραγωγή

Τα Δημοτικά Περιφερειακά Θέατρα Καλαμάτας και Βέροιας,πάντως, αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους, με μια συμπαραγωγή, την "Οδύσσεια" του Ομήρου.Η "Οδύσσεια" (πρεμιέρα 15/6) ανεβαίνει σε μετάφραση Αργύρη Εφταλιώτη και Τάσου Ρούσου,θεατρική προσαρμογή Σπύρου Ευαγγελάτου,σκηνοθεσία Νίκου Χαραλάμπους,σκηνικά Γιώργου Ζιάκα,κοστούμια Αφροδίτης Κουτσουδάκη και μουσική Μιχάλη Χριστοδουλίδη.Παίζουν: Αλίκη Αλεξανδράκη, Χρήστος Αποσπόρης, Γιώργος Βούτος, Στάθης Βούτος, Γιάννης Ζαβραδινός, Κώστας Μπάσης, Δημήτρης Παλαιοχωρίτης, Νίκος Χαραλάμπους κ. ά.

Επαναλήψεις
  • Τον "Φιλάργυρο" του Μολιέρου,επαναλαμβάνει το καλοκαίρι το "Θεσσαλικό Θέατρο".Ο "Φιλάργυρος" ανεβαίνει σε μετάφραση Γιάννη Ιορδανίδη,σκηνοθεσία - μουσική επιμέλεια Κώστα Τσιάνου,σκηνικά - κοστούμια Νίκου Κασαπάκη.Παίζουν: Γιώργος Ζωγράφος, Πόπη Πελτεκοπούλου, Σεραφείμ Ντίνας, Ευαγγελία Μουμούρη, Βασίλης Γιαβρής, Θάλεια Προκοπίου κ. ά. Το πρόγραμμα του "Θεσσαλικού" έχει ως εξής: Λάρνακα (6/7), Κάστρο Πλαταμώνα (13/7), Βόλος (14/7), Ελασσόνα (5/7), Συκούριο (22/7), Πάτρα 31/7), Ζάκυνθος (1/8), Ιωάννινα (5/8), Εδεσσα (7/8), Καβάλα (11/8), Ξάνθη (12/8), Κομοτηνή (13/8), Ρέθυμνο (21 και 22/8), Ηράκλειο (24/8), Βέροια (27/8), Γιαννιτσά (28/8), Συκαιές (3/9) και Βύρωνας (21/9).
  • Με το έργο των Σακελλάριου - Γιαννακόπουλου "Δεσποινίς ετών 39",σε επανάληψη, θα περιοδεύσει το καλοκαίρι το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων.Η παράσταση ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Γιάννη Διαμαντόπουλου,σκηνικά - κοστούμια Θανάση Τζάτσου,μουσική επιμέλεια Δημήτρη Σιώρου.Παίζουν: Ναταλία Στεφάνου, Βαγγελιώ Γιαννάκη, Δημήτρης Γιαννακόπουλος, Γιώργος Γκίκας, Μιχάλης Μπίζιος, Γιώργος Τζέρπος, Αγλαϊα Καραβέλα, Εκτωρ Καλούδης, Βασίλης Γουργούλης.Από το Μαυρούδι Θεσπρωτίας, στις 14 Ιουλίου ξεκινάει η περιοδεία σε πόλεις και χωριά της Ηπείρου, που θα διαρκέσει μέχρι τα μέσα του Σεπτέμβρη, ενώ θα δοθούν παραστάσεις στη Βέροια (25/8) και στις Συκιές Θεσσαλονίκης (28/8).
Νέες παραγωγές
  • Μια σύνθεση πέντε τραγωδιών, που αναφέρονται στο θηβαϊκό κύκλο, ανεβάζει φέτος το ΔΗΠΕΘΕ Σερρών,με τον γενικό τίτλο "Λαβδακίδαι".Πρόκειται για τις τραγωδίες: "Οιδίπους Τύρρανος", "Οιδίπους επί Κολωνώ", "Αντιγόνη" του Σοφοκλή,"Επτά επί Θήβας" του Αισχύλου και "Φοίνισσες" του Ευριπίδη,που ανεβαίνουν σε μετάφραση - διασκευή Κώστα Γεωργουσόπουλου,σκηνοθεσία Σταύρου Τσακίρη,μουσική Σταύρου Ξαρχάκου,σκηνικά - κοστούμια Γιάννη Μετζικώφ και χορογραφίες Ντόρας Τσάτσου.Τους ρόλους ερμηνεύουν: Αντιγόνη Βαλάκου, Στέφανος Κυριακίδης, Μαρία Σκούντζου, Γιώργος Σίσκος κ. ά. Πρεμιέρα: Σέρρες 16/7 (3 παραστάσεις), Κασσάνδρα (19/7), Ρεματιά (23/7), Παπάγου (24/7), Αλεξάνδρεια (26/7), Φιλίππους (30/7), Αλεξανδρούπολη (31/7), Κομοτηνή (1/8), Τρίπολη (5/8), Πάτρα (7/8), Ζάκυνθος (8/8), Ρέθυμνο (19/8), Χανιά (20/8), Ηράκλειο (21/8), Ηρώδειο (25/8), Λάρισα (28/8), Βέροια (29/8), Συκιές (31/8).
  • Από το ΔΗΠΕΘΕ Βόλου παρουσιάζεται ο μολιερικός "Δον Ζουάν",έργο που θίγει το θέμα του έρωτα, του θανάτου, της προδοσίας και της υποκρισίας. Η μετάφραση είναι της Παναγιώτας Πανταζή,η σκηνοθεσία του Θέμη Μουμουλίδη,τα σκηνικά της Αγνής Ντούτση,τα κοστούμια του Κώστα Βελινόπουλου και η μουσική του Δημήτρη Παπαδημητρίου.Παίζουν: Γιάννης Φέρτης, Γιάννης Μπέζος, Θέμις Μπαζάκα, Νίκος Γαροφάλου, Γιώργος Ψυχογιός, Μελέτης Γεωργιάδης, Αντώνης Λουδάρος κ. ά. θα ακολουθήσει πανελλαδική περιοδεία: Συκιές (13,14,15/7), Πάτρα (17,18/7), Ζάκυνθος (20/7), Αλεξανδρούπολη (23/7), Γρεβενά (25/7), Καστοριά (27/7), Ιωάννινα (29/7), Θάσος (1/8), Ηράκλειο (4/8), Ρέθυμνο (6,7,8/8), Ιεράπετρα (11/8), Μυτιλήνη (16/8), Βέροια (18/8).
  • Την κωμωδία του Σαίξπηρ "Οπως αγαπάτε" θα παρουσιάσει το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου,σε μετάφραση Ερρίκου Μπελιέ,σκηνοθεσία Κώστα Ν. Φαρμασώνη,σκηνικά - κοστούμια Μιχάλη Σδούγκου,μουσική Κώστα Θωμαϊδη,χορογραφίες Βασίλη Μυριανθόπουλου.Παίζουν: Ισίδωρος Σταμούλης, Γιάννης Παπαθανάσης, Κωνσταντίνος Κακανάς, Τάσος Κορόζης κ. ά. Σπάρτη (29/7), Ηλιδα (30/7), Αρχαία Ολυμπία (1/8), Οινιάδες (3/8), Λευκάδα (5/8), Πάτρα, Λυκαβηττός (25/8), Γρεβενά (27/8), Βέροια (28/8), Συκιές (30/8), Ρεματιά (1/9) κ. ά.
  • "Μια κυρία από την Ανκόνα" του Ρουτζάντε είναι η δεύτερη καλοκαιρινή παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Κομοτηνής,μετά την "Κόρη του παντοπώλου",που περιόδευσε σε πόλεις της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Η "Κυρία από την Ανκόνα" ανεβαίνει σε μετάφραση Ελπίδας Μπραουδάκη,σκηνοθεσία Πάνου Σκουρολιάκου,σκηνικά - κοστούμια Αντώνη Χαλκιά,μουσική Διονύση Τσακνή και χορογραφίες Βαγγέλη Σειλινού.Οι στίχοι των τραγουδιών είναι του Πάνου Σκουρολιάκου.Παίζουν: Πάνος Σκουρολιάκος, Μαρία Κανελλοπούλου, Παύλος Ορκόπουλος, Βάνα Ζάκα, Εφη Θανοπούλου, Γιάννης Κοτσαρίνης,κ. ά. Η πρεμιέρα θα δοθεί στα μέσα Ιουλίου και στη συνέχεια θα περιοδεύσει σ' όλη την Ελλάδα, ενώ στις 31 Αυγούστου θα δοθεί παράσταση στο Λυκαβηττό, καθώς και σε άλλα θέατρα της Αθήνας.
  • Το έργο του Νίκου Καζαντζάκη "Αλέξης Ζορμπάς" θα παρουσιάσει το ΔΗΠΕΘΕ Λαμίας,σε θεατρική διασκευή Βασίλη Ανδρεόπουλου,σκηνοθεσία Πάνου Παπαϊωάννου,σκηνικά - κοστούμια Θεοδόση Δαυλού και χορογραφία Χρήστου Παπίδη.Παίζουν: Κώστας Καρράς, Μαρία Αλιφέρη, Νατάσα Αλεξάνδρου, Χαράλαμπος Αρώνης, Ηλίας Γιαννάκης, Ανδρομάχη Δαυλού, Λιλή Κοκκώδη κ. ά. Η πρεμιέρα θα δοθεί στη Λαμία (4-7/8) και στη συνέχεια Βέροια (19/8), Λυκαβηττός (28/8), Συκιές (1/9), Μυτιλήνη, Κρήτη, Δίον, Νίκαια, κ. ά.
  • Το ΔΗΠΕΘΕ Ρόδου έχει προγραμματίσει τις εξής εκδηλώσεις: Πρώτο δεκαήμερο του Σεπτέμβρη "Ορνιθες" από το "Θέατρο Τέχνης". Δεύτερο δεκαήμερο του Σεπτέμβρη: Εκθεση - αφιέρωμα στη Μελίνα Μερκούρη. Μέσα του Οκτώβρη: "Κις μι Κέιτ", "Βαστιανός και Βαστιανή", "Χέντελ και Γκρέτελ" από τη Λυρική Σκηνή.

Σοφία ΑΔΑΜΙΔΟΥ

Μετά τις φωτιές τα σκυλιά

Του Γ. Χ. ΧΟΥΡΜΟΥΖΙΑΔΗ

Δε λέω πως δεν αγαπώ τα ζώα. Ιδιαίτερα τα σκυλιά. Τα θλιμμένα τους μάτια, όπου είναι ζωγραφισμένος ο πόνος όλης αυτής της πανάθλιας ζωής. Τις πονηρές τους ουρές που μετράνε αδιάγνωστους ρυθμούς. Τα υγρά ρουθουνάκια τους, δείγμα υγείας και καλής "σκυλίσιας ζωής". Εξάλλου, αξίζει να σας το ομολογήσω: με τα σκυλιά μεγάλωσα. Πάντα είχαμε στο πατρικό μας κάποιο σκύλο. Πήγαινε μαζί με έναν από τους παππούδες της οικογένειας στο κυνήγι. Βέβαια, δε θυμούμαι να έφερναν ποτέ κάτι από τη γνωστή πανίδα της ελλαδικής υπαίθρου. Επέστρεφαν από το κυνήγι, ο παππούς και ο σκύλος, με κατεβασμένα αυτιά και γεμάτοι από θλιβερές εντυπώσεις. Αυτές, βέβαια, μόνο ο παππούς μου τις διηγιότανε, μια και ήτανε ο άνθρωπος της κυνηγετικής παρέας και ήτανε, φυσικά, ο μόνος που διέθετε λόγο. Και ο σκύλος όμως δεν πήγαινε πίσω. Μπορεί να μην είχε λόγο, είχε όμως ουρά και αυτή δεν έπαυε να φλυαρεί, μέχρι να καταλάβει πως μας είχε πείσει πως για την αποτυχημένη κυνηγετική εκστρατεία δεν έφταιγαν οι δύο οικογενειακοί μας παράγοντες. Πότε έφταιγε ο καιρός, πότε η κακή ποιότητα των "πολεμοφοδίων" και πότε η τελική σκόπευση που ανατράπηκε από κάποιο τυχαίο και απρόβλεπτο γεγονός. Ο αγροφύλακας, π. χ., ήτανε συχνά ένα από αυτά. Ο παππούς μου, βλέπετε, ποτέ δε φρόντιζε να ανανεώνει την κυνηγετική του άδεια. Θέλετε, γιατί ήτανε μαθημένος από το κίνημα της άμυνας, όπου πήρε μέρος, για να διώξει το βασιλιά, μια και τον μισούσε πιο πολύ και από τους απρόβλεπτους αγροφύλακες. Θέλετε, γιατί την ώρα που χρειαζόταν δεν έβρισκε κανένα από τα απαραίτητα δικαιολογητικά, ο κυνηγός της οικογένειάς μας δεν ήτανε ποτέ γραφειοκρατικά έτοιμος, για να αρχίσει νόμιμα την κυνηγετική χρονιά.

Ολα αυτά τα περιστατικά όμως ήτανε για μένα οι γλυκιές παιδικές ιστορίες που με έκαναν να αγαπήσω τα σκυλιά. Και να τ' αγαπώ μέχρι σήμερα. Να αναζητώ την τρυφερότητα της υγρής τους γλώσσας, που όταν περιφέρεται πάνω στα κουρασμένα χέρια μου φέρνει στο μυαλό την υγρασία της πρωινής χλόης. Εκείνης της χλόης που σημάδεψε τις παιδικές μου πατούσες, τα εφηβικά μου κυλίσματα σε μυστικά ερωτικά δάση, τους ατελείωτους περιπάτους με χαρούμενους μαθητές. Την αρχαιολογική αγωνία για την έρευνα, την πληροφορία. Για το σημαντικό, έρευνα.

Σας έπεισα, ασφαλώς, πως τ' αγαπάω τα σκυλιά, είτε γιατί τα βλέπω σαν τρυφερούς συντρόφους, είτε γιατί όλο και κάτι μου φέρνουν στο μυαλό και με ξεκουράζουν. Ολος αυτός όμως ο "τζερτζελές" (η λέξη δεν είναι δικιά μου με τρελαίνει όμως η ηχητική της αμεσότητα και γι' αυτό τη χρησιμοποιώ) που ξέσπασε στις τηλεοράσεις, στα ραδιόφωνα και στις εφημερίδες δε με βρίσκει καθόλου, μα καθόλου σύμφωνο! Και αναφέρομαι στην αγανάκτηση που ξέσπασε με αφορμή ένα νομοσχέδιο, μπορεί και προεδρικό διάταγμα, δε θυμούμαι καλά, που αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο θα μαζεύονται τα αδέσποτα σκυλιά και θα θανατώνονται επιτόπου, όταν αυτά δε θα πειθαρχούν. Και μάλιστα θα θανατώνονται παρουσία κτηνιάτρου. Σκηνή που εμένα μου θυμίζει τις μονομαχίες, όπου πάντοτε παραβρισκόταν και ένας γιατρός, για να πιστοποιήσει το θάνατο του ενός από τους μονομάχους.

Ξέσπασε λοιπόν ορυμαγδός! Επώνυμοι καλλιτέχνες, συγγραφείς, πολιτικοί, ιερωμένοι, έμποροι και μπασκετμπολίστες, νοσοκόμες. Η κυρία Ελένη Δήμου, π. χ., ο κύριος Γιώργος Μαρίνος, η κυρία Ελένη Ανουσάκη και άλλοι πολλοί. Τους άκουσα με προσοχή όλους, και συγκινημένος, μάλιστα. Ακουσα τα επιχειρήματά τους, εξετίμησα την ένταση των παρεμβάσεών τους και πότε πότε μου ερχόταν η διάθεση να πάρω το τηλέφωνο και να τους συγχαρώ. Γιατί, έλεγα από μέσα μου πως όλη αυτή η αγάπη τους για τα απροστάτευτα τετράποδα, δεν μπορεί παρά να είναι το προϊόν κάποιας σπάνιας λεπτής ψυχούλας. Οπως ήτανε και η δική μου, τότε που έπαιρνα το σκύλο του παππού μου του κυνηγού αγκαλιά και τον άφηνα να μου λέει τις σκυλίσιες δικαιολογίες του, για το άτυχο κυνηγετικό ταξίδι. Κάποια στιγμή δεν άντεξα όμως και ξέσπασα και γω από την άλλη την μπάντα. Καλά, ρε παιδιά, είπα δυνατά από μέσα μου. Πού ήσασταν εσείς οι πονόψυχοι και οι ευαισθητοτέτοιοι, όταν στο Ζαϊρ πέθαιναν κάθε μέρα χιλιάδες παιδιά και άλλα τόσα περιφέρονταν με τις πρησμένες κοιλίτσες τους μέσα στις λάσπες και τις πολεμικές δυσοσμίες; Οταν στη Βοσνία φλέγονταν οι ουρανοί από τις νόμιμες πολεμικές αγυρτείες των ΝΑΤΟικών αεροπλάνων, εσείς πού περιφέρατε τις ευαισθησίες σας; Αλλοι από σας τραγουδούσαν, αν θυμούμαι καλά, άλλοι έπαιζαν σκάκι και άλλοι, τέλος πάντων, περιδιάβαιναν σε ημισκότεινα μπαρ, για να πνίξουν μέσα σε ακριβά κοκτέιλ την αβάσταγη θλίψη της σκυλοπόνας συνείδησής τους.

Δεν είναι έτσι όμως, καλοί μου σκυλοπονόψυχοι. Οι ευαίσθητοι πολίτες, όπως θέλετε να θεωρείστε, δεν αντιστέκονται μόνον όταν απειλούν τα αγαπημένα τους ζωάκια ή καίνε τις ακριβοχτισμένες τους βίλες. Αντιστέκονται, και όταν κινδυνεύει η ειρήνη, και όταν πληθαίνει η φτώχεια, και όταν οι δρόμοι γεμίζουν με άνεργους και όταν ο κύριος πρωθυπουργός αναγγέλλει το τέλος των παχιών αγελάδων. Οι σωστοί πολίτες, όπως θέλετε να θεωρείστε, ξεχύνονται στους δρόμους και όταν οι δυστυχισμένοι μετανάστες, που καταφεύγουν στη χώρα μας για να βρουν ένα κομμάτι ψωμί, συλλαμβάνονται ως αδέσποτοι και "θανατώνονται" παρουσία κτηνιάτρου. Δε θανατώνονται βέβαια, όπως οι σκύλοι, με τη γνωστή μέθοδο της φόλας. Ο Οσκαρ Ουάιλδ έλεγε, όμως, πως υπάρχουν πολλοί τρόποι για να σκοτώσεις κάποιον. Φαίνεται όμως πως όλοι εσείς που δακρύβρεχτοι τώρα διαμαρτύρεστε για τον κίνδυνο που απειλεί τα συμπαθητικά τετράποδα, δεν τους αντιληφθήκατε! Ζείτε ακόμα με την εικόνα ενός κόσμου που είναι γεμάτος ωραίους κήπους, παραδείσια πτηνά και απειλούμενους αδέσποτους σκύλους. Ζείτε ακόμα με την εικόνα ενός κόσμου που τον χτίζουμε εμείς, όπως θέλουμε. Τον βάφουμε με τα χρώματα που θέλουμε και τον πλουτίζουμε με τα όντα που εμείς οι ίδιοι διαλέξαμε. Δεν είναι έτσι όμως. Πάει πια αυτός ο κόσμος! Τον έχουμε γεμίσει με τρύπες, με φωτιές και ΝΑΤΟικούς εφιάλτες. Στον κόσμο του καπιταλισμού δεν απειλούνται μόνο τα αδέσποτα σκυλάκια, για να θανατωθούν επιτόπου παρουσία κτηνιάτρου. Ολοι μας κινδυνεύουμε. Αντε λοιπόν, να μαζευτούμε και να διαμαρτυρηθούμε όλοι μαζί. Να αντισταθούμε, να δαγκώσουμε. Τότε μόνο θα σωθούνε μαζί με μας και οι τετράποδοι φίλοι μας. Ετσι! Σε σας το λέω, κυρία Ελένη Δήμου, με την ευαίσθητη και ωραία φωνή!

Οι σωστοί πολίτες, όπως θέλετε να θεωρείστε, ξεχύνονται στους δρόμους και όταν οι δυστυχισμένοι μετανάστες, που καταφεύγουν στη χώρα μας για να βρουν ένα κομμάτι ψωμί, συλλαμβάνονται ως αδέσποτοι και "θανατώνονται" παρουσία κτηνιάτρου. Δε θανατώνονται βέβαια, όπως οι σκύλοι, με τη γνωστή μέθοδο της φόλας. Ο Οσκαρ Ουάιλδ έλεγε, όμως, πως υπάρχουν πολλοί τρόποι για να σκοτώσεις κάποιον

Μια άλλη όψη του Internet

Ο "Ρ" αρχίζει από σήμερα και κάθε Κυριακή μια διαφορετική εξερεύνηση του Internet, του γνωστού και πολυσυζητημένου διεθνούς διαδικτύου ηλεκτρονικών υπολογιστών. Το κομμουνιστικό, το εργατικό και γενικότερα το προοδευτικό κίνημα έχει σήμερα αξιόλογη παρουσία στο Internet. Η παρουσία αυτή "θάβεται" κυριολεκτικά από τα αστικά ΜΜΕ, που συνήθως παρουσιάζουν τα αρνητικά στοιχεία του δικτύου αυτού με σκανδαλοθηρικό τρόπο, κάνοντας τους μη γνωρίζοντες να νομίζουν ότι στο Internet υπάρχουν μόνο έμποροι, πορνογράφοι, σεξουαλικά ανώμαλοι και παιδιά που χάνουν το καλύτερο μέρος από τη ζωή τους με το να ξημεροβραδιάζονται μπροστά στην οθόνη.

Το Internet μοιάζει λίγο με περίπτερο, όπου βρίσκεις ό,τι ζητήσεις. Ταυτόχρονα είναι και μέσο επικοινωνίας και συχνά μάλιστα αμφίδρομης. Σαν φορέας πληροφοριών παρουσιάζει αναλογίες τόσο με τα περιοδικά και τις εφημερίδες, όσο και με το τηλέφωνο. Ενα περιοδικό μπορεί να εξευτελίζει τον άνθρωπο ή να προάγει την προσωπικότητα του αναγνώστη. Το τηλέφωνο, πάλι, μπορείς να το χρησιμοποιείς για να επικοινωνείς με τους άλλους ανθρώπους. Η μπορείς να τους ενοχλείς, να τους προσβάλεις, να σπαταλάς άσκοπα το χρόνο σου και το χρόνο τους και μαζί με αυτά να σπαταλάς και τα χρήματά σου μιλώντας με τις ώρες σε "ροζ τηλέφωνα". Η συγκεκριμένη χρήση του μέσου επικοινωνίας είναι κάτι που εξαρτάται από τον καθένα, πάντα φυσικά στο πλαίσιο των επιλογών και της πρόσβασης στο κέντρο ή τα σημεία μετάδοσης που επιτρέπει το μέσο. Αλλά, αν προς το παρόν το Internet διατηρεί αναλογίες με το τηλέφωνο, η κυρίαρχη σε παγκόσμια κλίμακα τάξη πάει να το φέρει στα μέτρα της σημερινής τηλεόρασης κάνοντάς το: Πιο μονόδρομο, πιο εμπορικό, πιο αντιδραστικό. Το Internet, όπως και καθετί άλλο στην ανθρώπινη κοινωνία, δεν είναι στατικό, εξελίσσεται. Με αυτή την έννοια δεν είναι μόνο ό,τι ήταν τα πρώτα χρόνια της ζωής του ή ό,τι είναι σήμερα, αλλά και ό,τι επιδιώκουν να γίνει οι δυνάμεις που διασταυρώνουν καθημερινά τα ξίφη τους στο πεδίο της ταξικής πάλης.

Η στήλη αυτή, με το χαρακτηριστικό όνομα "RedNet" ("κόκκινο δίκτυο") έχει κεντρικό στόχο να αναδείξει το λίγο αλλά υπαρκτό προοδευτικό περιεχόμενο και τις θετικές χρήσεις αυτού του μέσου επικοινωνίας, που βρίσκεται τα τελευταία χρόνια στο επίκεντρο των συζητήσεων. Ηδη στο Internet υπάρχει η φωνή του ΚΚΕ και της ΚΝΕ (περισσότερα για τους κόμβους αυτού σε επόμενες δημοσιεύσεις της στήλης). Από την Παρασκευή 1 Αυγούστου, θα υπάρχει και η καθημερινή φωνή του εργαζόμενου, η εφημερίδα μας, ο "Ριζοσπάστης". Μάλιστα, ο κόμβος του "Ριζοσπάστη" λειτουργεί ήδη δοκιμαστικά (στη διεύθυνση http: //www.rizospastis.gr), αλλά η 1 Αυγούστου θα είναι η επίσημη "πρεμιέρα". Η παρουσίαση του κόμβου μας και των δυνατοτήτων αξιοποίησής του από κάθε ενδιαφερόμενο είναι ένας άλλος στόχος αυτής της στήλης. Σ' αυτήν θα βρίσκετε ακόμα:

  • Παρουσιάσεις κόμβων εργατικών κομμάτων, προοδευτικών κινημάτων και ατόμων.
  • Κρίσεις, επικρίσεις και σχόλια για τα τεκταινόμενα στο Internet και γύρω απ' αυτό.
  • Διευθύνσεις κόμβων με πολιτικό ενδιαφέρον, ή χρήσιμες πληροφορίες.
  • Διευθύνσεις ηλεκτρονικής αλληλογραφίας με διάφορους φορείς.
  • Ο "Ρ" θέλει τη γνώμη των αναγνωστών του και κάθε άλλου που νοιάζεται για μια προοδευτική παρέμβαση στο Internet, σχετικά με τη στήλη αυτή και το περιεχόμενό της. Δεν έχει σημασία αν είστε συνδεδεμένοι στο Internet ή όχι, κάθε παρέμβαση είναι δεκτή. Μπορείτε να στείλετε γράμματα στη γνωστή διεύθυνση του "Ρ" με τη σημείωση: "Για τη συντακτική ομάδα του RedNet" ή e - mail στη διεύθυνση: rednet

  • rizospastis.gr.

Σ. Ξ.

"Ο φιλάργυρος" από το Θεσσαλικό Θέατρο

"Δον Ζουάν" από το ΔΗΠΕΘΕ Βόλου

"Δεσποινίς ετών 39" από το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων

Η κεντρική σελίδα του κόμβου του "Ριζοσπάστη" στο Internet


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ